ruim half jaar verder en nog geen glasvezel

  • 4 April 2023
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

30-09-2022 een bestelling gedaan voor glasvezel. Kreeg destijds te horen dat dit in December geleverd zou worden. December werd januari, met een excuusmail met een voucher voor een cadeautje voor het lange wachten. In Januari kwam er een monteur langs om te kijken waar de verbinding naar binnen zou kunnen worden geplaatst.
Januari werd Februari. En inmiddels is het April. Sinds de mail in December niets meer vernomen vanuit T-mobile. En nog geen zicht op een aansluiting. Wat een aanfluiting dit! En zo te lezen op het forum gebeurd dit overal. Wanneer kan ik op een aansluiting rekenen? En als er ooit een aansluiting komt, kan ik dan rekenen op nog veel meer gedoe en non-communicatie vanuit t-mobile? 

Het mooie is dat we in de tussentijd wel al 3x een verkoper van jullie aan de deur hebben gehad voor glasvezel. Misschien eerst eens zorgen dat het werkelijk kan.

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Jolanda87, fijn dat je hiervoor een topic aanmaakt, dit wil ik tot op de bodem voor je uitzoeken! Omdat de wijkcentrale inmiddels volledig is opgeleverd is het mij ook onduidelijk wat momenteel het struikelblok is. Daarom heb ik onze glasvezelafdeling voor je geïnformeerd en zij kunnen hier voor je achteraan.

Ik ga hier werk voor je van maken, je hoort snel meer van ons!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als het goed is heb je de afspreek voor de schouw gemaakt met de netbeheerder. Dat is het bedrijf dat de fysieke kabels legt en beheert en die vervolgens door T-Mobile worden gehuurd.

ALs je de naam van die partij weet, b.v. KPNnetworks of ODF zou je hen eens om een status kunnen vragen. Als je in een appartementen complex woont is het zo ie zo een lastige klus omdat de netbeheerder dan ook akkoord van andere bewoners en de VVE nodig heeft. 

Van open dutch fiber heb ik niets meer vernomen na de schouw. Hun verwijzen weer naar t-mobile.

T-mobile legt t juist weer terug.

Maar ik heb toch echt een abbonement bij tmobile aangevraagd, lijkt me dus ook dat hun overzienende zijn …

Maar lang verhaal kort te maken, ik kom dus geen steek verder

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jolanda87, fijn dat je hiervoor een topic aanmaakt, dit wil ik tot op de bodem voor je uitzoeken! Omdat de wijkcentrale inmiddels volledig is opgeleverd is het mij ook onduidelijk wat momenteel het struikelblok is. Daarom heb ik onze glasvezelafdeling voor je geïnformeerd en zij kunnen hier voor je achteraan.

Ik ga hier werk voor je van maken, je hoort snel meer van ons!

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Jolanda87, een kleine update: omdat de glasvezelafdeling geen verdere informatie voor je heeft gaan zij contact voor je opnemen met de aannemer. Dit kan enkele weken duren voordat we gedetailleerde informatie ontvangen.

Hierover hebben zij kortgeleden geprobeerd je te bereiken, alleen kregen ze geen gehoor. Hierom hebben zij jou een email gestuurd met het verzoek om telefonisch met ons contact op te nemen. Omdat wij op dit moment geen verdere informatie hebben kan je dit achterwege laten, maar mocht je toch graag iemand van de glasvezelafdeling hierover willen spreken, bel ze gerust op.

Voor nu gaan wij hier voor je achteraan, ik ga voor je duimen dat er snel duidelijkheid komt! 

Ik sprak net voor jouw bericht idd iemand van de fiberdesk. 

Dat het een paar weken ging duren is echter niet iets wat deze medewerker mij vertelde. Deze zei juist dat ik snel gebeld zou worden en heeft t nummer van dutch open fiber juist ook gegeven om zelf eventueel weer contact met hen te zoeken. Als ik jou bericht zo lees, gaat dat me dus niet helpen en zal ik gewoon die weken moeten afwachten tot hun contact opnemen.

Bij godsgratie kon ik de afmelding van m'n huidige provider (waar ik aan vast zat tot maart) nog ongedaan maken en verlengen. Ik wilde daar echter weg omdat ik me geel betaal voor een langzame verbinding. Met 3 schoolgaande pubers en thuiswerk is dat echter helemaal knudde... vandaar ook de gewilde overstap naar glasvezel…

Buiten dat t ruk is dat t zolang duurt, wordt m'n baas er ook niet echt blij van dat ik nog steeds zo vaak wegval door t gemis van een goeie (glasvezel-) verbinding..

Ik hoop toch dat de enkele weken die je noemt, eerder enkele dagen zijn ipv enkele maanden .. 

Reageer