Beantwoord

Situatie aanleg glasvezel Zegwaardseweg gebied/Oosterheem Zoetermeer


Hallo mede TM tobbers.

Enkele maanden geleden kregen we een fraaie leaflet van TM. Glasvezel is mogelijk op uw adres!.

Nu heeft Openfiber in december 2021 inderdaad wat van die glasleidingen in de straten gegraven maar -zo is mijn idee- nooit afgemaakt. Ergens in de straat waar al die losse fibers bij elkaar kwamen was een gat in de straat, 6 maanden lang met zo'n waarschuwingspaaltje er bij.Inmiddels heeft de gemeente dat gat weer dichtgemaakt, want  alles is opnieuw bestraat.

We kregen nog een brief dat in januari 2022 het afgemaakt zou worden. Nooit iemand gezien. Op de site van Openfiber staat dat ze in april j.l. langs zouden komen. Nooit iemand gezien. Wel die leaflet van aanbiedingen van TM. Want er zou glasvezel beschikbaar zijn.

In mei eens langs de TM shop gegaan en gevraagd of dit inderdaad zo is.  Volgens de medewerker aldaar zou dit inderdaad het geval zijn, want hij kijkt in zijn scherm wat hetzelfde is wat ik op internet lees.

Dus glasvezel aangevraagd, krijg keurig netjes wat mails een een stappen plan wat blijft hangen bij stap 2:de lijn wordt aangevraagd door Guidion.  Daarna stil.  Buurman heeft ook al zitten bellen naar TM.  Ook geen informatie van planning. Ik ze ze nergens meer werken in de buurt.  Nooit gezien dat ze die losse glasvezeltjes aan elkaar gelast hebben naar de hoofdaanvoer.  Kortom er wordt iets verkocht -naar mijn mening- wat eenvoudig niet leverbaar is, want het is -mogelijk- nooit afgemaakt. Ze zijn nooit meer teruggekomen.

Nu zit ik er niet zo mee, ik heb een goed werkende VDSL lijn van de KPN. Maar waarom verkoopt TM een product wat ze niet kunnen leveren? Geef dan een duidelijk datum aan waarop je het afmaakt. Nu zit je het buurtje hier lekker te maken met aanbiedingen van snelheid 1G met mooie prijzen.  Staan er andere mensen hier in de buurt ook in de wacht met hun glasvezel bestelling. ??

Postcode 2729. Gebied Zegwaardseweg, Maasdamstraat, Hofwegenstraat, Benthuizerstraat tot WillemDreeslaan.

icon

Beste antwoord door Boris 14 July 2022, 10:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7

Hoi @W.Wortel,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Goed dat je in de bres springt voor jouw buurt. We zijn nog hard bezig om elk gebied in Zoetermeer de koppelen aan ons netwerk, daar zijn de werkzaamheden nog hard bezig. Momenteel hebben we al verschillende straten aangesloten, maar door werkzaamheden kan het soms langer duren bij jou in de buurt. Op onze website laten we precies weten hoe ver de oplevering is: Glasvezel internet in Zoetermeer | T-Mobile. Mocht je een vraag hebben betreft de werkzaamheden, kan er contact worden opgenomen met de aannemer in jouw buurt via vve@opendutchfiber.nl.

Wat betreft je eigen aanvraag check ik graag de status voor je. Wil je me in dat geval je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen in een privébericht? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Ik kan dan precies voor je nagaan hoe het zit met de aanvraag.

Reputatie 3

Ik heb heel toevallig een vriendin wonen , in postcode gebied 2728 als dat in de buurt is

die heeft sinds mei een werkende verbinding via ODF en TM

Ik heb heel toevallig een vriendin wonen , in postcode gebied 2728 als dat in de buurt is

die heeft sinds mei een werkende verbinding via ODF en TM

28 is zuidelijker. Dit gaat om het stukje Oosterheem langs de Zegwaardseweg

4 maanden verder en nog steeds geen glasvezel. Zo ik vernam liggen alle fibers los bij de Zegwaardseweg, en is er geen aanvoer glasvezel. T mobile verkoopt wat ze niet kunnen leveren!

Reputatie 7

Hi @W.Wortel, ik wil heel graag een status update voor je opvragen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan trek ik graag aan de mouw van één van mijn collega's om jou hier meer duidelijkheid over te geven. 

Reputatie 7

Hi @W.Wortel, super fijn dat je jouw gegevens in het privébericht kon doorzetten! Ik heb een status update voor jou opgevraagd en wacht nog op een terugkoppeling. Zodra ik deze ontvang, dan laat ik je dat weten. Voor nu alvast een heel mooi weekend. 

Reputatie 7

Hi @W.Wortel, ik hoop dat je van een fijn weekend hebt genoten! Mijn collega heeft aangegeven vandaag contact met jou te hebben gehad. Ik ben blij dat je via die weg op de hoogte bent gebracht. Mijn collega heeft opnieuw navraag gedaan, dus ik hoop dat hier snel een terugkoppeling op komt. 

 

klopt inderdaad. De vergunning was ingetrokken waardoor aanleg momenteel niet mogelijk is. Hij zou dit verder navragen bij ODF of er een oplossing komt met gemeente zoetermeer

Reputatie 7

Hoi @W.Wortel, thanks voor je terugkoppeling! We willen natuurlijk niets liever dan jou zo snel mogelijk aansluiten, maar is het voor nu wachten op de toestemming van de gemeente. Mocht er een update mogelijk zijn, zal de netwerkbeheerder/aannemer contact met je opnemen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar! 

Het begint zolangzamerhand een soap te worden die fiber. Begin augustus stonden 2 man met compressor in de straat. Toen ze in de gaten hadden dat ze onder de straat moesten schieten werd er wat gebeld en weg waren ze. Andere huizen hebben ze wel aangesloten, maar daar lag het rolletje voor de deur. Na wat heen en weer gemail en gebel met Voorinfra zou het iets met vergunning van het waterschap te maken hebben. "ik zou gebeld worden zodra ze langs zouden komen"

Nee dus.

op 7 oktober 16.30  stonden er ineens 2 man aan de deur met compressor in de straat. Tja, we waren er niet, geen mail of belletje gehad.

De volgende dag om 06.30 waren ze weer. Maar ze zijn weer weg gegaan. Want geen melding uit het klik-register en volgens hun lag die kabel er al (niet dus). Ze zouden maandag 10 okt weer terug komen.

Nee dus.

Wacht maar weer af wanneer ze weer in de buurt zijn. Maar het zou wat handiger zijn om ergens een contactpunt te hebben van de planning. Scheelt een hoop heen en weer gerij. Maken ze een afspraak van de voren, zorgen we dat iemand aanwezig is. 

 

Reputatie 7

Hi @W.Wortel, dank voor je terugkoppeling en update! Ik ben het met je eens dat dit beter kan. Overigens hebben wij nog geen andere terugkoppeling mogen ontvangen dan diegene hierboven. Momenteel wordt er nog gewacht op de toestemming van de gemeente. Is daar wellicht iets meer over bij bekend bij jou? Het lijkt mij dat deze mannen van de aannemer natuurlijk niet voor niets bij jou een kijkje willen nemen. 

hallo. Nee geen andere info. Van die werklui is verder ook niets los te krijgen, ze spreken amper nederlands. Ze zullen mogelijk nog wel eens terugkomen met de compressor.

 

Reputatie 7

Hi @W.Wortel, check - helemaal helder! Zodra je nieuwe informatie hebt doorgekregen, dan horen we die graag. Merci dat je ons hier op de hoogte houdt. 

17 oktober tegen de middag stonden de compressor jongens er ineens weer. En uiteraard zonder waarschuwing vooraf per email of telefoon, dus er was weer niemand aanwezig. Wel is er contact geweest via de deurtelefoon - zo ver mogelijk- want ze spreken nauwelijks nederlands.

Gelukkig hadden we dit ingeschat en buurman die ook een aansluiting wilde hebben heeft ze opgevangen, waarna de fiber totaan de deur is getrokken.

Tevens ook de mededeling dat de vergunning er nog steeds niet is, maar dat slaat waarschijnlijk op de aansluitingen Zegwaardse weg waar alle rolletjes fiber van dit buurtje op 1 hoop onder de grond liggen - zo is vernomen.

Nu maar wachten totdat Guidion komt op dagen. Vervelend is wel dat er 1 tegel niet teruggeplaatst is. Mocht het erg lang duren eer Guidion komt opdraven - omdat die vergunning nog niet rond is-  stoppen we zelf maar die fiber door de fundering naar de meterkast.  Dat gat kan je ook niet maandenlang open laten. Er kan iemand over struikelen in het donker.

Wordt weer vervolgt…..

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor de update @W.Wortel! Ik zal het intern doorgeven van de tegel, ik snap je zeker. Ik wil je wel vriendelijk vragen zelf niet aan de glasvezel te komen of deze door te trekken. Mocht er toch iets misgaan, ben jij verantwoordelijk. Super bedankt voor je geduld, we zijn weer een stap verder. We nemen contact met je op zodra wij groen licht van Open Dutch Fiber hebben, Guidion stuurt je dan meteen de mogelijkheid om een afspraak in te plannen voor de binnenshuis installatie!

zo ik gisteren vernam heeft nog niemand in dit gebied signaal van T mobile. En dat is het hele gebied rond de zegwaardse weg. Betreft zo'n 80-100 huizen. Zie tekening

De Zegwaardse weg loopt nog verder door enkele kilomters zelfs, daar zijn wel aansluitingen gemaakt destijds, maar of die mensen ook signaal hebben is niet bekend.  De vergunning voor het ingraven van de aanvoerkabel en maken van putten waar al die glasvezeltjes aan elkaar geknoopt moeten worden is niet verleend door de gemeente. De gemeente stelt nogal wat eisen aan die werkzaamheden gezien het een dijk betreft zo heb ik vernomen.

Of hier ooit glasvezel komt is maar de vraag.  Ik wacht nog een paar maanden en wanneer er geen schot komt in dit verhaal moet het maar een andere aanbieder worden.

Blijft wat in begin van dit topic al gesteld werd: T mobile verkoopt maar kan niet leveren. Het was beter geweest dat men de advertentie campagne had gestart op het moment dat alle werkzaamheden klaar waren geweest. Nu zitten hier de mensen met een kabeltje in huis waar geen licht uit komt… letterlijk :-(