Beantwoord

Slechte aansluiting glasvezel tot de meterkast

  • 14 May 2023
  • 2 reacties
  • 319 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb in april een nieuw abonnement met glasvezel aangevraagd. Nu zijn ondertussen twee partijen langsgekomen voor de aansluiting tot in de meterkast. Eerst kwam Open Dutch Fiber (onaangekondigd) en de tweede partij was VolkerWessel (wel aangekondigd). Tijdens een deur aan deur verkoop werd mij verteld, dat mijn voortuin niet aangeraakt zou worden, nou dit is dus niet het geval. ODF haalde er een tegel uit en heeft hier een bloempot vrolijk over mijn vrij nieuwe bestrating voor geschoven. Hierdoor zijn meerdere krassen zijn ontstaan op onze motieftegels. Maar dit is ook ontstaan door het schuiven van tegel op tegel. Ook zijn was een rand van de verplaatst tegel afgebroken, door hem te slaan tegen de waterleiding. Hier waren we totaal niet blij mee, want ten eerste tillen wij de bloempot gewoon op en twee heren kunnen, dat blijkbaar niet. Ten tweede schijf je geen motieftegels over elkaar heen.

 

Wij hebben gewacht tot VolkerWessel langs zou komen, want dan zal de tegel weer verwijderd moeten worden. Die kwamen afgelopen vrijdag langs, waarbij ik duidelijk heb aangegeven, dat de pot gewoon getild kan worden. Bij het afleveren bleken de heren niet te weten wat schoon achterlaten is, want overal zat klei en een verkeerd geboord gat mocht ikzelf dichtmaken en de stof kreeg ik er gratis bij. Maar wat mij vooral opviel, was dat de tegel welke eruit was gehaald, een halve centimeter hoger lag dan normaal. 

 

Vandaag hebben we zelf de tegel maar goed gelegd, want met normale handen is, dat prima te doen. Na het verwijderen van de bloempot viel me gelijk op dat een tegenovergestelde tegel beschadigd was. Na bekijken van de video van mijn deurbel, bleek de heer een schroevendraaier te gebruiken om een tegel te liften. Dat kan met getrommelde tegels, maar geen tegels die scherpe randen hebben. Maar na het verwijderen van de tegel viel helemaal mijn mond open. Onder maar liefst 1 centimeter zand lag de glasvezel kabel open en bloot onder de grond met een klein beschermfolie, welke een klein deel dekte. Als ik hier ooit een deel had weggeschopt, was de kabel hoogstwaarschijnlijk beschadigd en is dan de vraag, wie gaat de schade betalen? Maar nu heb ik de resterende kabel in mijn kelder geschoven en het openlijke deel netjes afgedekt. 

 

Het stelt mij teleur, dat zaken zo worden afgeleverd en door grote bedrijven. Ook dat men werkt zonder oog te hebben om beschadigingen te voorkomen. Zo besteed je veel geld aan een nieuwe voortuin en zo is hij beschadigd, NIET OKÉ! Klacht is ingediend via Klachtenkompas, maar wil hem ook via de community delen.

 

 

icon

Beste antwoord door JvanA010 17 May 2023, 13:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @JvanA010, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heel goed om dit in het openbaar met ons te delen. Ook al klinkt dit wellicht raar uit de mond van een T-Mobile gelieerd persoon: het is ontzettend belangrijk om dit te blijven doen want zo kunnen we het probleem bij de hoorns vatten en met meer urgentie ten gehore brengen bij de verantwoordelijke partij(en). 

Sorry dat je dit overkomen is. Het is zeer zeker niet de gangbare weg om om te gaan met de spullen van anderen. Ook al staat er al een Klachtenkompas incident open, zal ik het alsnog doorzetten naar de contactpersoon bij onze uitvoerder. Mocht jij aan jouw kant meer nieuws willen brengen, weet dan dat dit hét klankboord bij uitstek is. 

Nogmaals grote dank, ik hoop oprecht dat het spoedig hersteld wordt.

Reputatie 1

Vandaag contact gehad met de verantwoordelijke T-Mobile afdeling. Hierbij een aanbod gekregen die passend is voor de geleden schade. Er werd ook gevraagd of een partij nog langs moest komen, om de schade te herstellen, maar dat is niet nodig vanwege ik het zelf opgelost heb. Hierdoor is de klacht ook netjes afgehandeld en was het een fijn gesprek.
 

Volgende week komt Gudion langs en kunnen we ook gaan ervaren hoe internet over glasvezel is. 

Reageer