Slechte communicatie omtrent aanvraag glasvezel

  • 19 December 2022
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Ik wil gewoon even kwijt dat de communicatie omtrent de aanleg van glasvezel in Hellevoetsluis een drama is.

Het begon met een informatieve folder, perfect. Na enige tijd kon ik daadwerkelijk glasvezel aanvragen, na twee mailtjes (1 bevestiging en 1 dat het nog even duurt) bleef het stil.

Ik heb onlangs de helpdesk gebeld, die verwezen me door naar ODF om alvast een afspraak voor de installatie in huis te maken. Vervolgens hoor je van ODF dat dat nog helemaal niet kan.

En toen bleef het weer stil...

Jason 1 maand geleden

Goedemiddag @chantalcoolsma, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit is dé plek om jouw verhaal te doen, dank hiervoor. Ik heb onze collega's van de operationele fiber-afdeling verzocht om zo snel mogelijk telefonisch contact met jou te zoeken zodat je een concrete update kunt ontvangen. Ik verwacht dat er uiterlijk medio/eind deze week een contactmoment zal zijn. Sorry dat er tot op heden nog weinig aan communicatie is geweest, zo wil je niet kennismaken met Glasvezel. 

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen? Alvast bedankt en succes!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag @chantalcoolsma, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit is dé plek om jouw verhaal te doen, dank hiervoor. Ik heb onze collega's van de operationele fiber-afdeling verzocht om zo snel mogelijk telefonisch contact met jou te zoeken zodat je een concrete update kunt ontvangen. Ik verwacht dat er uiterlijk medio/eind deze week een contactmoment zal zijn. Sorry dat er tot op heden nog weinig aan communicatie is geweest, zo wil je niet kennismaken met Glasvezel. 

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen? Alvast bedankt en succes!

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen?

Bij deze: werd vandaag gebeld dat het nog zeker tot eind januari 2023 gaat duren, voordat de wijkcentrale gereed is.

De hele planning die in juli/augustus gecommuniceerd werd, kan bij het oudpapier 😉

Vorige week is fysiek de glasvezel afgemonteerd in de meterkast. Nu schijn ik een mail te moeten krijgen van Guidion. Een week later nog niks gezien. Installatiepakket staat hier al een maand in huis. Inmiddels heb ik het (als ICT’er) zelf maar geïnstalleerd in de meterkast naast glasvezelpunt.

Moet er nog meer gebeuren of kan ik mijn modem verplaatsen en aansluiten?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @chantalcoolsma 

Dat het nu aan jouw kant is aangesloten betekend helaas nog niet dat het end to end is aangesloten en de wijkcentrale al gereed is. Zodra dat zover is wordt de lijn afgemeld bij T-Mobile en wordt een email voor een bezoek van Guidion naar jou gestuurd. Het is een noodzaak dat Guidion dit komt doen vanwege de garantie op de glasvezel aansluiting maar ook voor het aanzetten van de verbinding via een administratief proces ter plaatse. Dus zolang Guidion nog niet is geweest kan het helaas nog niet gaan werken.

Hoelang gaat dat duren? Bijna twee weken terug dus glasvezel huis in gebracht en nu is het weer stil. Nul communicatie. Zo frusterend dit. Dikke onvoldoende als ze me nu zouden vragen de service te beoordelen.

Reputatie 5
Badge

Hoelang gaat dat duren? Bijna twee weken terug dus glasvezel huis in gebracht en nu is het weer stil. Nul communicatie. Zo frusterend dit. Dikke onvoldoende als ze me nu zouden vragen de service te beoordelen.

ik herken je situatie. Ik had iets soortgelijks. Het probleem zal nog bij ODF liggen die de centrale (POP) nog niet klaar hebben. De communicatie tussen T-mobile en Open Dutch fiber  (het was bij jou toch ook ODF?) laat te wensen over. En T-mobile communiceert ook niet erg proactief.

Maar de datum eind januari is nog niet bereikt….Zodra ODF klaar is zal er licht uit het zwarte gat ontsnappen en wordt je aangesloten.

Ik snap je frustraties…..Maar: geduld

Reageer