Slechte communicatie omtrent aanvraag glasvezel

  • 19 December 2022
  • 12 reacties
  • 157 Bekeken

Ik wil gewoon even kwijt dat de communicatie omtrent de aanleg van glasvezel in Hellevoetsluis een drama is.

Het begon met een informatieve folder, perfect. Na enige tijd kon ik daadwerkelijk glasvezel aanvragen, na twee mailtjes (1 bevestiging en 1 dat het nog even duurt) bleef het stil.

Ik heb onlangs de helpdesk gebeld, die verwezen me door naar ODF om alvast een afspraak voor de installatie in huis te maken. Vervolgens hoor je van ODF dat dat nog helemaal niet kan.

En toen bleef het weer stil...

Jason van Odido 1 jaar geleden

Goedemiddag @chantalcoolsma, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit is dé plek om jouw verhaal te doen, dank hiervoor. Ik heb onze collega's van de operationele fiber-afdeling verzocht om zo snel mogelijk telefonisch contact met jou te zoeken zodat je een concrete update kunt ontvangen. Ik verwacht dat er uiterlijk medio/eind deze week een contactmoment zal zijn. Sorry dat er tot op heden nog weinig aan communicatie is geweest, zo wil je niet kennismaken met Glasvezel. 

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen? Alvast bedankt en succes!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @chantalcoolsma, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit is dé plek om jouw verhaal te doen, dank hiervoor. Ik heb onze collega's van de operationele fiber-afdeling verzocht om zo snel mogelijk telefonisch contact met jou te zoeken zodat je een concrete update kunt ontvangen. Ik verwacht dat er uiterlijk medio/eind deze week een contactmoment zal zijn. Sorry dat er tot op heden nog weinig aan communicatie is geweest, zo wil je niet kennismaken met Glasvezel. 

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen? Alvast bedankt en succes!

Mocht jij een update gekregen hebben, zou je die dan met de rest van de Community willen delen?

Bij deze: werd vandaag gebeld dat het nog zeker tot eind januari 2023 gaat duren, voordat de wijkcentrale gereed is.

De hele planning die in juli/augustus gecommuniceerd werd, kan bij het oudpapier 😉

Vorige week is fysiek de glasvezel afgemonteerd in de meterkast. Nu schijn ik een mail te moeten krijgen van Guidion. Een week later nog niks gezien. Installatiepakket staat hier al een maand in huis. Inmiddels heb ik het (als ICT’er) zelf maar geïnstalleerd in de meterkast naast glasvezelpunt.

Moet er nog meer gebeuren of kan ik mijn modem verplaatsen en aansluiten?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @chantalcoolsma 

Dat het nu aan jouw kant is aangesloten betekend helaas nog niet dat het end to end is aangesloten en de wijkcentrale al gereed is. Zodra dat zover is wordt de lijn afgemeld bij T-Mobile en wordt een email voor een bezoek van Guidion naar jou gestuurd. Het is een noodzaak dat Guidion dit komt doen vanwege de garantie op de glasvezel aansluiting maar ook voor het aanzetten van de verbinding via een administratief proces ter plaatse. Dus zolang Guidion nog niet is geweest kan het helaas nog niet gaan werken.

Hoelang gaat dat duren? Bijna twee weken terug dus glasvezel huis in gebracht en nu is het weer stil. Nul communicatie. Zo frusterend dit. Dikke onvoldoende als ze me nu zouden vragen de service te beoordelen.

Reputatie 6
Badge

Hoelang gaat dat duren? Bijna twee weken terug dus glasvezel huis in gebracht en nu is het weer stil. Nul communicatie. Zo frusterend dit. Dikke onvoldoende als ze me nu zouden vragen de service te beoordelen.

ik herken je situatie. Ik had iets soortgelijks. Het probleem zal nog bij ODF liggen die de centrale (POP) nog niet klaar hebben. De communicatie tussen T-mobile en Open Dutch fiber  (het was bij jou toch ook ODF?) laat te wensen over. En T-mobile communiceert ook niet erg proactief.

Maar de datum eind januari is nog niet bereikt….Zodra ODF klaar is zal er licht uit het zwarte gat ontsnappen en wordt je aangesloten.

Ik snap je frustraties…..Maar: geduld

Reputatie 7
Badge +8

@chantalcoolsma Ik heb voor je opgezocht hoe het precies zit. Zo te zien is de centrale waarop je wordt aangesloten nog niet actief. De planning hiervoor was 27 januari, maar ik vermoed dat er wat vertraging in zit. Sorry daarvoor! Ik ben het verder ook met je eens dat dit meer proactief gecommuniceerd kan worden. Meer kan ik voor nu verder ook niet inzien. Maar zodra de centrale opgeleverd is, dan zal jouw aanvraag verder door lopen en ontvang je een e-mail/sms om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie. In ieder geval heel erg bedankt voor jouw engelengeduld! 

Reputatie 4

Bij mij duurde het ook even. Begin oktober aangemeld. 1 november glasvezel binnen gebracht. 4 januari Guidion kwam aansluiten. 3 maanden doorlooptijd dus.

Reputatie 7
Badge +1

3 maanden doorlooptijd valt op zich nog mee, ik weet me nog te herinneren dat toen er in mijn regio de Achterhoek ruim 10 tot 15 jaar geleden door Reggefiber (KPN Netwerk) glasvezel werd aangelegd de totale doorlooptijd tot wel 2 jaar kon duren.

Dat was de tijd die verliep van of er voldoende belangstelling was in een dorp of stad (minimaal 30 tot 40 %) moest daadwerkelijk een abonnement bij een provider nemen, voor men ging aanleggen.

3 maanden doorlooptijd valt op zich nog mee

Dat punt zijn we inmiddels al gepasseerd. Ze zijn in augustus begonnen. Planning die verspreid werd in juli, was dat in december je gebruik kon maken van glasvezel.

De irritatie is meer in het niet communiceren. “Je aanvraag is in behandeling” is het enige wat je ziet als je inlogt bij T-Mobile Thuis. Geen verwachte opleverdatum. Als die erbij zou staan, weet je ongeveer waar je op moet rekenen. Zelfs als die opschuift omdat een deadline niet gehaald wordt.

Kortom verbeterpuntje voor T-Mobile/Open Dutch Fiber.

Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL.

De verwarring wordt alleen maar groter zo Tommie. Wat heeft KPN nu weer er mee te maken? Open Dutch Fiber doet de glasvezel toch?

Reputatie 7
Badge +9

@chantalcoolsma ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Excuus voor de dubbele verwarring. Ik heb dit meteen doorgestuurd naar Fiber. Als ik meer weet dan laat ik het weten, of Fiber neemt zelf contact met je op!

Reageer