Beantwoord

Spijt van overstap KPN, wil terug naar T-mobile

  • 21 January 2023
  • 24 reacties
  • 890 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben laatst overgestapt van T-Mobile naar KPN maar heb er spijt van, ik wil nu terug naar T-Mobile en ik zit nog binnen het annuleringstermijn van KPN (14 dagen) nu wou ik dit graag annuleren en dus terug naar T-Mobile.

Maar de eerste datum volgens de website dat de monteur langs kan komen is de 31e deze maand. en de 14 dagen gaan over op de 26e.
 

Dat betekent dus dat ik 5 dagen zonder tv/internet kom te zitten klopt dit of loopt dit door tot de monteur van T-Mobile komt?
Ik heb de apparatuur van T-Mobile hier nog steeds thuis (Media Converter/Modem/Tv kastjes) en ik had altijd sowieso m'n eigen modem direct aan het glasvezel hangen maar kan zelf wel de mediaconverter en het T-Mobile modem aansluiten op het glas voor activatie daarvoor heb ik de monteur niet nodig maar snap dat dit verplicht is helaas.

 

Of kan ik eventueel de mediaconverter van KPN laten hangen (FTU TY01/ TN Kastje) en die tijdelijk aansluiten op het T-Mobile modem (Zyxel) tot de monteur van T-Mobile langs komt zodat ik ondertussen wel internet en tv heb tot die tijd.

 

Als dat niet mogelijk is vind ik het trouwens ook niet erg om wat extra te moeten betalen als de monteur dan wat eerder kan komen zodat ik dan niet 5 dagen zonder internet/tv hoef te zitten.

 

Hoop dat me verhaal een beetje te volgen is, als dat niet mogelijk is dan zien jullie me helaas pas volgend jaar terug ik kan niet 5 dagen zonder internet/tv helaas.

 

Gr, Fam Verkerk

icon

Beste antwoord door eric 22 January 2023, 00:15

Bekijk origineel

24 reacties

@famverkerk

Ik weet dat je de Fritzbox 5590 direct op glasvezel hebt aangesloten.

En dat je bij T-mobile op AON zat.

Ik weet het niet zeker maar bij terugkomst naar T-Mobile kan het zijn dat je op GPON komt en een Huawei GPON ONT krijgt. (Afhankelijk van het gebied waar je woont)

Deze Huawei ONT wordt door de monteur geregistreerd.

Houd er dan rekening mee dat je in de Fritzbox de GPON SFP module moet gaan gebruiken en het serienummer van de ONT moet klonen.

Het is een aandachtspunt.

Het kan ook zijn dat je lekker op AON blijft.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Garantie dat je zonder onderbreking kan overgaan is er helaas niet. Voor t-mobile is dit gewoon een nieuwe aansluiting. Je zou kunnen proberen zo laat mogelijk bij KPN te annuleren en dan hopen dat ze nog een paar dagen voor de afsluiting nodig hebben. De oude t-mobile apparatuur moet je gewoon terugsturen. Die horen bij het opgezegde abonnement.  Bij een nieuwe aansluiting krijg je weer nieuwe apparatuur. 

De monteur afspraak kun je pas gaan boeken zodra je een email krijgt van t-mobile.  Dat wordt in gang gezet na een bestelling. Maar het proces zal rekening houden met het feit dat eerst de apparatuur moet worden bezorgd. Zo kost een totaal levertijd echt meer dan de paar dagen die hij hiervoor wilt uittrekken.   Maar uiteindelijk ben je dan weer terug waar je was...

Reputatie 2

1 Dag zonder internet/tv zal geen probleem zijn meerdere dagen kan ik helaas niet zonder.

Hoop dat iemand van T-mobile zelf nog kan reageren of dat er eventueel iets te regelen valt anders houdt het helaas op.

 

Gr, fam verkerk

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @famverkerk, heel fijn om te lezen dat je de overstap (terug) wilt maken, maar uiteraard erg jammer dat dit gevoel ontstaan is doordat je een mindere ervaring hebt opgedaan bij een andere provider. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, heel fijn om te lezen dat je de overstap (terug) wilt maken, maar uiteraard erg jammer dat dit gevoel ontstaan is doordat je een mindere ervaring hebt opgedaan bij een andere provider. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

 

Hey Jason, dat zou een top oplossing zijn ik heb idd ook een mobiel abonnement bij T-Mobile.

Alleen zit ik dan nog met de TV kwestie, als ik een 4G router koop met UTP poorten en daar de simkaart in stop en de tv kastjes daar op aan sluit zou dat werken? of moet ik via de T-Mobile app tv kijken tijdelijk? Of is er een andere oplossing daarvoor

Gr,

Fam Verkerk

Of gebruik een Lte usb stick voor de Fritzbox.

Deze gebruik ik mocht de glasvezel verbinding uitvallen.

Wat betreft tv kijken dan werkt alleen de app die je buiten huis kan gebruiken.

Omdat je niet op het T-Mobile/Kpn thuis netwerk zit.

Dan zou je kunnen streamen van mobiel naar tv bijvoorbeeld.

Reputatie 2

Of gebruik een Lte usb stick voor de Fritzbox.

Deze gebruik ik mocht de glasvezel verbinding uitvallen.

Wat betreft tv kijken dan werkt alleen de app die je buiten huis kan gebruiken.

Omdat je niet op het T-Mobile/Kpn thuis netwerk zit.

Dan zou je kunnen streamen van mobiel naar tv bijvoorbeeld.

Ja ik bestel tijdelijk even een 4G Modem om de tijd te overbruggen dan en kijk TV via de T-Mobile app want die kan je wel direct gebruiken toch zodra je een abonnement afsluit?

Als je dat kan regelen @Jason dan ga ik zo direct een nieuw T-Mobile abonnement aanvragen ik weet niet wat voor info je nog van mij nodig heb?

 

Gr,

Fam Verkerk

@famverkerk

De T-mobile app voor buiten huis kon ik gebruiken na mijn bestelling.

Deze had ik al een kleine maand kunnen gebruiken toen ik nog bij Kpn zat.

Ik weet niet hoe het gaat bij een annulering van Kpn en terug naar T-Mobile.

Ik denk het zelfde daar kan @Jason wel een antwoord op geven.

 

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt gebruikmaken van T-Mobile TV op de app zodra het abonnement door de initiële aanvraagfase is en geaccepteerd is. Dit duurt meestal één à twee dagen. Ik stuur je per privébericht een vouchercode toe!

Reputatie 2

Je kunt gebruikmaken van T-Mobile TV op de app zodra het abonnement door de initiële aanvraagfase is en geaccepteerd is. Dit duurt meestal één à twee dagen. Ik stuur je per privébericht een vouchercode toe!

Bedankt! heb hem ontvangen heb ook de bestelling al geplaatst thnx!

 

@peter-keetfm Ik besef net pas dat de KPN monteur me oude Patchcover TY01 heeft meegenomen heb je enig idee waar ik deze kan bestellen?

Of neem de Guidion monteur deze zelf mee? @Jason heb geen zin om straks met een onafgewerkt glasvezel punt te zitten heb al wel is wat foto's op internet voorbij zien komen waar je niet blij van wordt haha.

Vind het niet erg om deze anders zelf te bestellen maar kan alleen maar deze vinden: 

https://www.kpnwebshop.com/bekabeling/overige/producten/patchcover-pakket-ftu-ty01/2?origin=1121#

 

Maar ben meer op zoek naar dit model:

 

@famverkerk

Dat is niet netjes van die monteur de patchcover hoort bij de FTU. 

Dus bij de woning.

Ik zou contact met Kpn op nemen.

Toch vind ik het raar want die NT rechts is van Kpn.

Die had naar links gemoeten en de patchcover links naar rechts. En even patchkabel demonteren zodat deze past.

Pfff die monteurs tegenwoordig.

@famverkerk hoe ziet het er nu uit.?

De FTU zonder cover rechts.

 

Reputatie 2

@famverkerk

Dat is niet netjes van die monteur de patchcover hoort bij de FTU. 

Dus bij de wooning.

Ik zou contact met Kpn op nemen.

Toch vind ik het raar want die NT rechts is van Kpn.

Die had naar links gemoeten en de patchcover links naar rechts. En even patchkabel demonteren zodat deze past.

Pfff die monteurs tegenwoordig.

@famverkerk hoe ziet het er nu uit.?

De FTU zonder cover rechts.

 

Er zitten nu 2 TN kastjes naast elkaar, de rechter hangt er nog steeds (is van een hele oude Tele2 glasvezel abonnement) en de monteur heeft links een nieuw TN kastje geplaatst.

 

Ga er eigenlijk wel vanuit dat de Guidion er een meeneemt zo niet kan ik er al vast voor de zekerheid 1 bestellen heb je enig idee waar? Ik wil het oude NT kastje namelijk ook weg hebben en daar ook een nieuwe patchcover op laten zetten.

Links heb je nu waarschijnlijk zo,n zwarte zitten nu.

Die witte NT kan gewoon gebruikt worden.

Ik heb deze en had deze in gebruik bij kpn.

Toen de overstap naar de Fritzbox 5490 niet meer gebruikt.

Inmiddels T-Mobile en de Fritzbox 5590.

Wat betreft Guidion dan moet je geluk hebben.

Ik denk niet dat deze een patchcover heeft.

Ik zelf ben er nauwkeurig in.

En heb de installatie zelf gedaan.

Ik wil geen monteur aan mijn glasvezel spullen hebben.

Die niet eens een one click cleaner gebruikt.

Monteur heeft alleen de ONT geregistreerd.

En gekeken met de T54 modem/router dat er verbinding was.

 

Nu even het antwoord op je vraag.

De FTU ty01 is al behoorlijk oud.

Juiste covers zijn moeilijk te krijgen.

Vaak wordt de dummy omgebouwd.

Wat je ook nog kunt doen het binnenwerk van jou NT rechts er uit halen sleuf aan de zijkant maken.

Daar de kabel door.

Niet echt een mooie oplossing vindt ik zelf.

 Binnenkant NT 

Nogmaals ik zou contact met kpn opnemen.

En zeggen dat de monteur mijn Fritzbox patchcover mee heeft genomen.

En deze terug vragen.

 

 

 

 

 

@famverkerk

En er komt bij dat je eigen aangeschafte patchkabel voor de Fritzbox nog in die patchcover zit.

Die de Kpn monteur mee heeft genomen.

Die heb je straks bij T-mobile weer nodig zowel bij AON als GPON SFP module.

Of heb je deze voor de tijd wel verwijderd.?

 

Reputatie 2

Links heb je nu waarschijnlijk zo,n zwarte zitten nu.

Die witte NT kan gewoon gebruikt worden.

Ik heb deze en had deze in gebruik bij kpn.

Toen de overstap naar de Fritzbox 5490 niet meer gebruikt.

Inmiddels T-Mobile en de Fritzbox 5590.

Wat betreft Guidion dan moet je geluk hebben.

Ik denk niet dat deze een patchcover heeft.

Ik zelf ben er nauwkeurig in.

En heb de installatie zelf gedaan.

Ik wil geen monteur aan mijn glasvezel spullen hebben.

Die niet eens een one click cleaner gebruikt.

Monteur heeft alleen de ONT geregistreerd.

En gekeken met de T54 modem/router dat er verbinding was.

 

Nu even het antwoord op je vraag.

De FTU ty01 is al behoorlijk oud.

Juiste covers zijn moeilijk te krijgen.

Vaak wordt de dummy omgebouwd.

Wat je ook nog kunt doen het binnenwerk van jou NT rechts er uit halen sleuf aan de zijkant maken.

Daar de kabel door.

Niet echt een mooie oplossing vindt ik zelf.

 Binnenkant NT 

Nogmaals ik zou contact met kpn opnemen.

En zeggen dat de monteur mijn Fritzbox patchcover mee heeft genomen.

En deze terug vragen.

 

 

 

 

 

Thnx ik neem wel contact op met KPN inderdaad, en anders los ik het zo op of kijken of ik ergens toch nog een patchcover kan scoren op marktplaats o.i.d.

Reputatie 2

@Jason Zou je naar de status van mijn bestelling kunnen kijken? ik moet morgen namelijk het contract opzeggen van KPN maar heb wel verschillende mails van T-Mobile ontvangen maar nog niet de inloggegevens voor de T-Mobile TV App helaas.

En als ik het abonnement wil koppelen aan een T-Mobile account via de persoonlijke link krijg ik een foutmelding. Ik kan je mijn gegevens DM'en als dat nodig is.

 

Gr,

Fam Verkerk

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @famverkerk, logische vragen, ik help je er graag mee!

Je TV inloggegevens vind je in jouw My T-Mobile Thuis account op de volgende pagina: instellingen TV. Vervolgens kan je deze gegevens gebruiken om in te loggen op t-mobiletv.nl of via de TV Anywhere App voor je mobiele apparaten. Zodra het Internet is geïnstalleerd kan je de inloggegevens ook gebruiken voor de T-Mobile TV App en de TV Box.

Daarnaast zie ik dat je vanochtend een uitnodiging hebt gekregen van Guidion om een installatiemonteur in te plannen. Omdat wij de glasvezellijn op maandag 6 februari over mogen nemen zal de monteur niet voor die datum langs kunnen komen. Hier houdt de beschikbaarheidsplanner van Guidion automatisch rekening mee.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community staat absoluut voor je klaar! 😃

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, logische vragen, ik help je er graag mee!

Je TV inloggegevens vind je in jouw My T-Mobile Thuis account op de volgende pagina: instellingen TV. Vervolgens kan je deze gegevens gebruiken om in te loggen op t-mobiletv.nl of via de TV Anywhere App voor je mobiele apparaten. Zodra het Internet is geïnstalleerd kan je de inloggegevens ook gebruiken voor de T-Mobile TV App en de TV Box.

Daarnaast zie ik dat je vanochtend een uitnodiging hebt gekregen van Guidion om een installatiemonteur in te plannen. Omdat wij de glasvezellijn op maandag 6 februari over mogen nemen zal de monteur niet voor die datum langs kunnen komen. Hier houdt de beschikbaarheidsplanner van Guidion automatisch rekening mee.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community staat absoluut voor je klaar! 😃

Bedankt voor je reactie, als ik het abonnement probeer te koppelen via de persoonlijke link die ik via de mail heb ontvangen krijg ik een error: "Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens” Zou je dat kunnen oplossen? ik kan je mijn klantnummer en email DM'en als dat nodig is.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @famverkerk, dat is snel op te lossen! Ik ben in je account gedoken en zo te zien had je een prepaid abonnement geregistreerd staan. Hierdoor kan je geen andere abonnementen koppelen. 

 

Daarom heb ik het Prepaid abonnement voor je ontkoppelt zodat je vanaf nu jouw Thuis abonnement kan toevoegen aan het overzicht. 

Geef het gerust aan als je nog ergens tegenaan loopt, dit zou in ieder geval snel opgelost moeten zijn! 😃

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, dat is snel op te lossen! Ik ben in je account gedoken en zo te zien had je een prepaid abonnement geregistreerd staan. Hierdoor kan je geen andere abonnementen koppelen. 

 

Daarom heb ik het Prepaid abonnement voor je ontkoppelt zodat je vanaf nu jouw Thuis abonnement kan toevoegen aan het overzicht. 

Geef het gerust aan als je nog ergens tegenaan loopt, dit zou in ieder geval snel opgelost moeten zijn! 😃

Bedankt het is nu gelukt!

Nog een vraag zou ik nog een voucher mogen voor Unlimited Internet voor 7 dagen? ik had verwacht dat de aansluitdatum op 01-02-2023 zou zijn (volgens de website tijdens mijn bestelling) maar dat is dus nog 5 dagen later geworden anders zit ik alsnog te lang zonder internet helaas.

En nu probeer ik mijn prepaid kaart te koppelen aan een ander Tmobile account om de voucher te activeren  en krijg ik deze error:

Gr,

Famverkerk

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @famverkerk, geen zorgen, om de vouchercode te activeren hoef je geen account aan te maken. Je kan de code activeren door de code in een SMS naar 2244 te versturen op je mobiel waar de prepaid simkaart in zit.

Het liefst hadden wij je ook eerder aangesloten, alleen vermoed ik dat het uitstel heeft opgelopen doordat je recent bent overgezet naar KPN. Ik help je heel graag om de tussenperiode zo goed mogelijk door te komen en daarom stuur ik je via een privébericht nog een extra vouchercode toe.

Hoe dan ook zal het niet lang meer duren voordat je weer van ons Internet en TV kan genieten, wij werken hier hard aan om het rond te krijgen! 😃

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, geen zorgen, om de vouchercode te activeren hoef je geen account aan te maken. Je kan de code activeren door de code in een SMS naar 2244 te versturen op je mobiel waar de prepaid simkaart in zit.

Het liefst hadden wij je ook eerder aangesloten, alleen vermoed ik dat het uitstel heeft opgelopen doordat je recent bent overgezet naar KPN. Ik help je heel graag om de tussenperiode zo goed mogelijk door te komen en daarom stuur ik je via een privébericht nog een extra vouchercode toe.

Hoe dan ook zal het niet lang meer duren voordat je weer van ons Internet en TV kan genieten, wij werken hier hard aan om het rond te krijgen! 😃

Top service bedankt! toch nog een laatste vraagje via de browser kan ik inderdaad inloggen met de TV gegevens alleen zodra ik deze invoer in de TV T-Mobile app op me chromecast krijg ik een foutmelding dat de gegevens niet kloppen heb je enig idee?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @famverkerk, logische vragen, ik help je er graag mee!

Je TV inloggegevens vind je in jouw My T-Mobile Thuis account op de volgende pagina: instellingen TV. Vervolgens kan je deze gegevens gebruiken om in te loggen op t-mobiletv.nl of via de TV Anywhere App voor je mobiele apparaten. Zodra het Internet is geïnstalleerd kan je de inloggegevens ook gebruiken voor de T-Mobile TV App en de TV Box.

Daarnaast zie ik dat je vanochtend een uitnodiging hebt gekregen van Guidion om een installatiemonteur in te plannen. Omdat wij de glasvezellijn op maandag 6 februari over mogen nemen zal de monteur niet voor die datum langs kunnen komen. Hier houdt de beschikbaarheidsplanner van Guidion automatisch rekening mee.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community staat absoluut voor je klaar! 😃

 

Heel graag gedaan hoor @famverkerk! 😊 Zoals ik in dit eerdere bericht aangeef kan je de T-Mobile TV App pas gebruiken zodra het Internet is geïnstalleerd. De T-Mobile TV App werkt namelijk alleen op je eigen T-Mobile Wifi of bekabelde netwerk.

Wél kan je dit snel oplossen door op je telefoon of tablet de TV Anywhere App te installeren die je vervolgens vanaf je telefoon of tablet naar de Chromecast kan streamen.

Hiermee kan je in de tussentijd alsnog van je TV genieten! 😃

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, logische vragen, ik help je er graag mee!

Je TV inloggegevens vind je in jouw My T-Mobile Thuis account op de volgende pagina: instellingen TV. Vervolgens kan je deze gegevens gebruiken om in te loggen op t-mobiletv.nl of via de TV Anywhere App voor je mobiele apparaten. Zodra het Internet is geïnstalleerd kan je de inloggegevens ook gebruiken voor de T-Mobile TV App en de TV Box.

Daarnaast zie ik dat je vanochtend een uitnodiging hebt gekregen van Guidion om een installatiemonteur in te plannen. Omdat wij de glasvezellijn op maandag 6 februari over mogen nemen zal de monteur niet voor die datum langs kunnen komen. Hier houdt de beschikbaarheidsplanner van Guidion automatisch rekening mee.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community staat absoluut voor je klaar! 😃

 

Heel graag gedaan hoor @famverkerk! 😊 Zoals ik in dit eerdere bericht aangeef kan je de T-Mobile TV App pas gebruiken zodra het Internet is geïnstalleerd. De T-Mobile TV App werkt namelijk alleen op je eigen T-Mobile Wifi of bekabelde netwerk.

Wél kan je dit snel oplossen door op je telefoon of tablet de TV Anywhere App te installeren die je vervolgens vanaf je telefoon of tablet naar de Chromecast kan streamen.

Hiermee kan je in de tussentijd alsnog van je TV genieten! 😃

Ah oke balen, iets minder makkelijk om mijn moeder uit te leggen maar het moet wel lukken.

Bedankt!

Reageer