Beantwoord

Stilte na installatie FTU

  • 17 March 2023
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Eind januari een kaartje in de bus dat ik glasvezel kon aanvragen en dat meteen gedaan. Een maand later kwam ODF de kabel naar binnen halen en de FTU installeren. Dat ging niet heel soepel want er bleken problemen met het doormeten van de verbinding. Uiteindelijk blijkt er binnen 10 meter ergens een kabelbreuk te zitten die herstelt moet worden. En toen bleef het, inmiddels al een maand, stil...

Ik heb al een aantal keer de status opgevraagd bij ODF, maar die geven aan dat er een ploeg aangestuurd moet worden en ze niet weten op welk termijn dit gaat gebeuren.

Kan T-Mobile hier nog enigszins druk op uitoefenen, want ik zou graag z.s.m. overstappen.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 17 March 2023, 16:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dommel26 welkom op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb navraag gedaan bij Fiber. Zij gaan contact met je opnemen en een update geven hierover!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dommel26, ik schrik ervan dat het zo lang heeft moeten duren, heel goed om te horen dat je inmiddels contact met hen hebt gehad! Mocht je de komende tijd toch nog ergens tegenaan lopen met ODF, laat het gerust weten. Ik kan je niet beloven dat wij meteen alles gedaan kunnen krijgen, maar wél weet ik dat ik en de mede-moderatoren graag onze uiterste best voor je doen om hard bij de juiste persoon aan te kloppen.

Voor nu heb ik er vertrouwen in dat de afhandeling in een stroomversnelling is gekomen, ik ga voor je duimen op een snelle oplossing!

Hi @dommel26 welkom op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb navraag gedaan bij Fiber. Zij gaan contact met je opnemen en een update geven hierover!

Update:
In de categorie: toeval bestaat niet:
Een kwartier na onderstaande post belde ODF voor een afspraak om de aansluiting te herstellen.

------
 

Hi Tommie of collega,

Inmiddels zijn we bijna een maand verder en begint mijn geduld wel op te raken. Ik heb inmiddels al een aantal keer contact gezocht met zowel Open Dutch Fiber als met jullie en krijg telkens de belofte dat er aan gewerkt wordt, maar dat er onderbezetting is bij de aannemers die in opdracht van ODF werken.

Ondertussen zie ik in de rest van de stad meters kabel nog de grond in gaan, dus krijg ik het gevoel dat het ODF vooral gaat om kwantiteit, snel zoveel mogelijk glas de grond in, in plaats van kwaliteit. 

Ik begrijp dat jullie afhankelijk zijn van ODF en zij op hun beurt weer van de onderaannemers, maar ik zou het toch fijn vinden als ik een concrete datum binnen afzienbare tijd, kan ontvangen waarop mijn aansluiting werkend opgeleverd wordt.

Alvast dank!

Afgelopen vrijdag is eindelijk ODF langskomen om mijn aansluiting te herstellen. Wanneer kan ik een bericht van Guidion verwachten om een afspraak te plannen?

Reputatie 7
Badge +14

Als ODF de verbinding als gereed meldt in de systemen,  dat wil zeggen dat de wijkcentrale ook gereed is,  de volgende stap wordt dan automatisch gezet, de router verzonden en de afspraak tool voor Guidion open gezet. Mocht dit nog niet gebeuren, dan is de verbinding nog niet helemaal gereed voor ingebruikneming. 

Reageer