Beantwoord

T-Mobile een maand te vroeg actief

  • 24 November 2021
  • 16 reacties
  • 237 Bekeken

Ik zou op 27 december worden omgezet van KPN naar T-Mobile. Gisteren werd ik gebeld door de installatiepartner met de vraag of ik een monteur nodig had. Aangezien ik eerder van KPN naar T-Mobile ben geswitched (en het toen een kwestie was van PPPOE omzetten naar DHCP op m'n UDM Pro) gaf ik aan dat ik geen monteur nodig had.

Vervolgens krijg ik vanmorgen ineens een mail dat mijn T-Mobile connectie actief is. Heel raar, want ik zou pas over een maand worden aangesloten. Nu ben ik niet thuis, maar ik heb (op Tweakers) begrepen dat ik nu mogelijk ben omgezet naar GPON, dus de NT die ik nu van KPN heb hangen (en die de vorige keer toen ik naar T-Mobile overstapte nog werkte) zou nu niet voldoen en die zou moeten worden vervangen door de witte HUAWEI mediaconverter (dat is volgens de doos een GPON versie). 
 

Nu begreep ik (ook weer op Tweakers) dat de NT dus eerst ‘uitgeschakeld’ had moeten worden, voordat de patch in de POP zou worden omgezet? Nu heb ik dus geen werkende internetverbinding en zou ik een monteur nodig moeten hebben. Helaas is de klantenservice erg slecht bereikbaar en hoop ik op deze manier te horen wat de beste manier is om te zorgen dat ik ASAP een werkende internetverbinding krijg.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 November 2021, 14:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HelmerNL, het lijkt erop dat de netbeheerder eerder heeft aangesloten dan de uiteindelijke wensdatum was. Soms komt dat voor wanneer er plek vrijkomt in de wijkcentrale, maar in dit geval ben je inderdaad op GPON gezet. Er is vanuit Guidion medegedeeld dat ze langs zullen komen voor de installatie en om de patch te verzorgen, heb jij hierover al bericht gehad? Het lijkt er in ons systeem op dat de plandatum daarvoor op vandaag gezet is namelijk.

Sorry voor deze te snelle aansluiting, dit gebeurt zelden en is absoluut geen excuus, maar dat ligt in dit geval ten grondslag aan de overzetting op GPON. 

Ik heb meteen een meting gedaan en zie dat je het afgelopen halfuur online gekomen bent, dat is superfijn!

Mochten er dubbele kosten optreden voor die maand overbrugging en overlap, dan kan dat aan onze zijde vergoed worden - dan uiteraard wel tegen ons tarief omdat wij je eerder aangesloten hebben. Hiervoor kun je terecht in dit topic. Houd me op de hoogte en indien dit opspeelt, kan ik eind december een vergoeding voor je aanmaken voor de periode tot aan 27 december.

Reputatie 7

Best wel bijzonder. Je hoort helemaal geen verbinding te krijgen zonder afspraak met Guidion. Zij horen de omzetting van KPN naar T Mobile te doen. Dus zonder afspraak geen diensten.

Goedemiddag @HelmerNL, het lijkt erop dat de netbeheerder eerder heeft aangesloten dan de uiteindelijke wensdatum was. Soms komt dat voor wanneer er plek vrijkomt in de wijkcentrale, maar in dit geval ben je inderdaad op GPON gezet. Er is vanuit Guidion medegedeeld dat ze langs zullen komen voor de installatie en om de patch te verzorgen, heb jij hierover al bericht gehad? Het lijkt er in ons systeem op dat de plandatum daarvoor op vandaag gezet is namelijk.

Sorry voor deze te snelle aansluiting, dit gebeurt zelden en is absoluut geen excuus, maar dat ligt in dit geval ten grondslag aan de overzetting op GPON. 

Ik heb meteen een meting gedaan en zie dat je het afgelopen halfuur online gekomen bent, dat is superfijn!

Mochten er dubbele kosten optreden voor die maand overbrugging en overlap, dan kan dat aan onze zijde vergoed worden - dan uiteraard wel tegen ons tarief omdat wij je eerder aangesloten hebben. Hiervoor kun je terecht in dit topic. Houd me op de hoogte en indien dit opspeelt, kan ik eind december een vergoeding voor je aanmaken voor de periode tot aan 27 december.

 

Ik heb van KPN nog geen bericht ontvangen dat ik de maand december gewoon moet betalen, maar zodra ik hier iets van hoor zal ik jullie dat laten weten in dit topic.

Best wel bijzonder. Je hoort helemaal geen verbinding te krijgen zonder afspraak met Guidion. Zij horen de omzetting van KPN naar T Mobile te doen. Dus zonder afspraak geen diensten.

 

Dat was ook het antwoord wat ik telefonisch kreeg. Die medewerker van Guidion had nooit ‘iets’ in gang mogen zetten zonder een monteurafspraak. Maar goed, het is nu allemaal opgelost en ik heb een werkende verbinding :-)

Reputatie 7

@HelmerNL waarom heb je niet gewoon een afspraak gemaakt met Guidion dan ?

@HelmerNL waarom heb je niet gewoon een afspraak gemaakt met Guidion dan ?

 

Goeie vraag. Ze belden mij met de vraag of ik een monteur nodig had. De vorige keer (2 jaar terug) hoefde ik alleen het VLAN op mijn router aan te passen en had ik internet van T-Mobile. Nu was het proces m.b.t. GPON anders. 

 

De meneer van Guidion had dat natuurlijk moeten kunnen zien. Die vertelde mij dat de monteur dan niet door zou gaan. Vervolgens ben ik een dag later omgezet, terwijl ik pas op 27 december omgezet had mogen worden.

Goedemiddag @HelmerNL, het lijkt erop dat de netbeheerder eerder heeft aangesloten dan de uiteindelijke wensdatum was. Soms komt dat voor wanneer er plek vrijkomt in de wijkcentrale, maar in dit geval ben je inderdaad op GPON gezet. Er is vanuit Guidion medegedeeld dat ze langs zullen komen voor de installatie en om de patch te verzorgen, heb jij hierover al bericht gehad? Het lijkt er in ons systeem op dat de plandatum daarvoor op vandaag gezet is namelijk.

Sorry voor deze te snelle aansluiting, dit gebeurt zelden en is absoluut geen excuus, maar dat ligt in dit geval ten grondslag aan de overzetting op GPON. 

Ik heb meteen een meting gedaan en zie dat je het afgelopen halfuur online gekomen bent, dat is superfijn!

Mochten er dubbele kosten optreden voor die maand overbrugging en overlap, dan kan dat aan onze zijde vergoed worden - dan uiteraard wel tegen ons tarief omdat wij je eerder aangesloten hebben. Hiervoor kun je terecht in dit topic. Houd me op de hoogte en indien dit opspeelt, kan ik eind december een vergoeding voor je aanmaken voor de periode tot aan 27 december.

 

Hi @Jason, Ik heb inderdaad afgelopen weekend een factuur van KPN ontvangen voor het abonnement van december. Moet ik jullie hier nog iets voor aanleveren verder om vanuit jullie een vergoeding te krijgen voor de maand december?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HelmerNL, kun jij deze factuur delen in dit topic en er dan voor zorgen dat persoonlijke, gevoelige informatie afgedekt/verzwart is? Dan kan ik ervoor zorgen dat het T-Mobile deel vergoed wordt! 😊

Hoi @HelmerNL, kun jij deze factuur delen in dit topic en er dan voor zorgen dat persoonlijke, gevoelige informatie afgedekt/verzwart is? Dan kan ik ervoor zorgen dat het T-Mobile deel vergoed wordt! 😊


Ik vind het heel erg raar om in een publiek forum een factuur te delen (ook al kan ik persoonlijke info afdekken). Kan ik hem niet delen via een DM of via mail?

Reputatie 7

Hi @HelmerNL, ik kan me jouw gevoel voorstellen! Dat kan zeker: je kunt de factuur naar mij sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken) of door te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Als jij voor de tweede optie gaat, geef dan even een seintje en dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Hi @HelmerNL, ik kan me jouw gevoel voorstellen! Dat kan zeker: je kunt de factuur naar mij sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken) of door te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Als jij voor de tweede optie gaat, geef dan even een seintje en dan ga ik voor je aan de slag! 😁


Hi @Lisa ,

 

Ik heb zojuist de factuur van mijn huidige aanbieder via mail naar jullie toegestuurd. Via een DM kon ik geen bijlage bijvoegen helaas.

Reputatie 7

Hi @HelmerNL, helemaal super dat je de factuur hebt gemaild! Ik wilde gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om de vergoeding in orde te maken. Aan de hand van je e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit voor je fixen! 🎈

Hi @HelmerNL, helemaal super dat je de factuur hebt gemaild! Ik wilde gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om de vergoeding in orde te maken. Aan de hand van je e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit voor je fixen! 🎈

 

Done!

Reputatie 7

Hi @HelmerNL, ik heb goed nieuws! Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt van het T-Mobile deel. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Dit bedraagt de kosten van de eerste maand van je abonnement. Jij hoeft dus niet meer op een antwoord te wachten op jouw laatste e-mail. Super fijn dat je zo snel alles naar ons hebt doorgezet! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Voor nu wil ik je nog een hele mooie dag wensen! 😊

Hi @HelmerNL, ik heb goed nieuws! Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt van het T-Mobile deel. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Dit bedraagt de kosten van de eerste maand van je abonnement. Jij hoeft dus niet meer op een antwoord te wachten op jouw laatste e-mail. Super fijn dat je zo snel alles naar ons hebt doorgezet! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Voor nu wil ik je nog een hele mooie dag wensen! 😊

Thanks voor de supersnelle afhandeling. Ik heb de bevestiging van de creditering inderdaad al binnen.

Rest mij niets anders dan jullie ook een heel fijne dag te wensen.

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @HelmerNL! Heel graag gedaan, top dat het helemaal is geregeld zo. Maak er een hele mooie decembermaand van! ✨