T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)



Toon eerste reactie

179 reacties

@UniMatrix

Als daar iets voor bekend wordt gemaakt dan zal je het wel merken 🙂

In Alkmaar wordt er GPON aangelegd volgens mij, dit zal hopelijk ook snel ondersteund worden.

Dank @Waqqas , ben nieuw met glasvezel, vandaar, begrijp net het WBA / ODF verhaal, maar GPON is weer iets anders? Dus GPON houdt in dat het voorlopig helemaal niet beschikbaar is?

Ik vroeg me namelijk net af wat dan de snelheden zouden zijn die ik via WBA kon krijgen. Vanaf 200Mbit zou ik het namelijk doen (Thuis + Unlimited voor € 50,-)

Reputatie 7
Badge +15

@UniMatrix 

Via het KPN netwerk biedt T-Mobile maximaal 100 Mbit aan, gpon is weer een nieuwe techniek glasvezel van KPN die vele providers nog niet ondersteunen en daarom nog niet kunnen leveren over GPON.

T-Mobile zal binnenkort in ieder geval deze nieuwere techniek wel ondersteunen maar het is dus maar maximaal 100 Mbit.

1000 Mbit wordt geleverd over het eigen T-Mobile glasvezel netwerk of waar ze eigen apparatuur hebben.

Reputatie 2

Ik heb vanmorgen contact gehad met Boris van de webcare, die gaf aan dat Winterswijk nu ook ODF heeft. als mijn contract bij de groene concullega afloopt weet ik jullie weer te vinden :)

In Tilburg is volgens de lijst ODF beschikbaar. Helaas op mijn nieuwe adres (een woning uit 2018) nog niet (glasvezelkabel in de meterkast is aanwezig dus zal het WBA zijn).

Is er een manier om uit te vinden wanneer dat wel zo zal zijn?

Ik wil graag bij T-mobile klant blijven maar wil ook graag mee met de tijd. :)

In Tilburg is volgens de lijst ODF beschikbaar. Helaas op mijn nieuwe adres (een woning uit 2018) nog niet (glasvezelkabel in de meterkast is aanwezig dus zal het WBA zijn).

Is er een manier om uit te vinden wanneer dat wel zo zal zijn?

Ik wil graag bij T-mobile klant blijven maar wil ook graag mee met de tijd. :)

Het zal dan DSL/Koper zijn en daarmee automatisch WBA neem ik aan, of dit zit voor DSL anders dat weet ik niet, mogelijk is alleen de fiber niet naar binnen gebracht. Heb je de postcode check al gedaan ?

 

In Tilburg is volgens de lijst ODF beschikbaar. Helaas op mijn nieuwe adres (een woning uit 2018) nog niet (glasvezelkabel in de meterkast is aanwezig dus zal het WBA zijn).

Is er een manier om uit te vinden wanneer dat wel zo zal zijn?

Ik wil graag bij T-mobile klant blijven maar wil ook graag mee met de tijd. :)

Het zal dan DSL/Koper zijn en daarmee automatisch WBA neem ik aan, of dit zit voor DSL anders dat weet ik niet, mogelijk is alleen de fiber niet naar binnen gebracht. Heb je de postcode check al gedaan ?

 

Er is een glasvezelkabel in de meterkast aanwezig, de postcodecheck geeft aan:

  • Glasvezel 100 Mbit/s download en upload

De vraag is dus wanneer er een hogere snelheid beschikbaar komt op dit adres.

Reputatie 7
Badge +15

Eerst heeft T-Mobile toestemming nodig voor toegang tot de FTTH en daarna is het nog de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren, eigen apparatuur in de centrale.

Eerst heeft T-Mobile toestemming nodig voor toegang tot de FTTH en daarna is het nog de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren, eigen apparatuur in de centrale.

 

Dank je voor je antwoord.

Conclusie is dus dat het niet te voorspellen is. Helaas.

Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp echt niet waarom het uitrollen van odf zo traag gaat. Helemaal nu gpon er is zal dit een stuk goedkoper zijn. Echter is niet elke pop geschikt voor odf toegang door dat kon ook gebruik maakt van straatkatten waar domweg geen ruimte is voor andere aanbieders.

Reputatie 1

Ik begrijp echt niet waarom het uitrollen van odf zo traag gaat. Helemaal nu gpon er is zal dit een stuk goedkoper zijn. Echter is niet elke pop geschikt voor odf toegang door dat kon ook gebruik maakt van straatkatten waar domweg geen ruimte is voor andere aanbieders.

Straatkasten met OLT splitters wordt nu nog niet toegepast op de netwerken van KPN Netwerk NL. Dat gaan ze vanaf komend jaar (2021) dus wel zo aanleggen.

Ik begrijp echt niet waarom het uitrollen van odf zo traag gaat. Helemaal nu gpon er is zal dit een stuk goedkoper zijn. Echter is niet elke pop geschikt voor odf toegang door dat kon ook gebruik maakt van straatkatten waar domweg geen ruimte is voor andere aanbieders.

Straatkasten met OLT splitters wordt nu nog niet toegepast op de netwerken van KPN Netwerk NL. Dat gaan ze vanaf komend jaar (2021) dus wel zo aanleggen.

 

In Hengelo (Ov) zijn al enkele aanwezig en operationeel sinds een maand of 2.

Reputatie 7
Badge +4

Nieuwe ODF GPON locaties van 2020

Diemen

Emmeloord

Oosterbeek

Rosmalen

Zevenaar

Apeldoorn

Winterswijk

Wierden

Ermelo

Cullemborg

Doetinchem

Eindhoven

Meppel

Schijndel 

Den Haag Ypenburg

Nijmegen

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als dat inderdaad de gehele oogst is voor 2020 dan is het wel bijzonder weinig, gemiddeld heel iets meer dan 1 per maand, dus kan nog vele jaren duren voor ze in alle plaatsen ODF hebben.

Reputatie 2

Als dat inderdaad de gehele oogst is voor 2020 dan is het wel bijzonder weinig, gemiddeld heel iets meer dan 1 per maand, dus kan nog vele jaren duren voor ze in alle plaatsen ODF hebben.


Meppel heeft idd nu ODF (MAX 1000 MBIT)

Reputatie 7
Badge +4

Hoewel wij altijd al oog voor ODF hadden, zijn wij van plan om de uitrol steeds verder op te schroeven. De specifieke uitbreidingscampagne waar @Hidden.nld naar refereert loopt sinds 4 augustus, en de meeste plaatsen in het rijtje zijn pas vanaf 20 oktober van start gegaan. Ondanks dat ik niet de details weet van de plannen voor 2021, heb ik wel de indruk dat er een hoop omgezet gaat worden. Hopelijk kunnen we snel iedereen op ODF leveren, en dat is ook zeker ons doel! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu sinds Augustus dus zijn er 4 per maand.

Laten ze dit voorral voort zetten 👍

Reputatie 7
Badge +1

Dat ziet er veel belovend uit voor het komende jaar, als T-Mobile een aantal punten op orde brengt kunnen ze een volwaardige concurrent worden van Ziggo en KPN, als ze het lukt tenminste.

Op de eerste plaats natuurlijk het tv platform en alles wat daar aan gekoppeld is,

De klantenservice ik lees wachttijden van meer dan 30 minuten dat is veel te lang mag hooguit 5 minuten zijn, 

Bij de uitrol van ODF werken per regio ik zie in het lijstje een aantal plaatsen in mijn omgeving staan (Doetinchem, Winterswijk en Zevenaar) eerst plaatsen in die regio afwerken is goedkoper dan het krisse kras door het land werken.

Heeft T-Mobile deze punten niet binnen redelijke termijn volledig opgelost ben ik bang (hoop het niet) dat veel klanten gaan afhaken

Reputatie 2

Ik merk in de postcodecheck dat de max. snelheid in Zevenaar inmiddels 1000Mbit is, maar helaas krijg ik nog niet de optie mijn abonnementsnelheid te verhogen. Dat zou toch een mooie start van 2021 zijn :grin:

Reputatie 2

Ik merk in de postcodecheck dat de max. snelheid in Zevenaar inmiddels 1000Mbit is, maar helaas krijg ik nog niet de optie mijn abonnementsnelheid te verhogen. Dat zou toch een mooie start van 2021 zijn :grin:

Aha, blijkbaar zit mijn abonnement nog met een WBA-verbinding (van KPN dus), ondanks dat intussen ODF is uitgerold. Ik moet een nieuw abonnement afsluiten om van ODF en dus 1000Mbit/s gebruik te kunnen maken.

wat leveren ze over een WBA( rego weert) aansluiting ? 1000mbit  vrienden van me zeggen dat niet over een kpn netwerk kan . via de webchat van facebook beweert tmobile chat agente van wel 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mike rosauer 

Over WBA levert T-Mobile maximaal 100 Mbit.

Bij het bestellen vul je eerst je postcode in en dan zie je meteen welke snelheid T-Mobile jou kan leveren.

Hallo @mike rosauer 

Over WBA levert T-Mobile maximaal 100 Mbit.

Bij het bestellen vul je eerst je postcode in en dan zie je meteen welke snelheid T-Mobile jou kan leveren.

ok dus gelul van de chat agent . want als k de postcode doe idd maar 100mbit …. dikke tegen valler 

Reputatie 7
Badge +15

Er kan 1000 Mbit geleverd worden over KPN glasvezel kabels maar daarvoor dient er T-Mobile apparatuur in de centrale aanwezig te zijn (ODF).

Er kan 1000 Mbit geleverd worden over KPN glasvezel kabels maar daarvoor dient er T-Mobile apparatuur in de centrale aanwezig te zijn (ODF).

ok maar als k postcode sjeck doen is 100mbit wat er staat ! hoe kom ik daar achter of is die 100mbit wat ik krijg als k zou overstappen maar 100Mbit is niet intersant 

Reputatie 7
Badge +15

Ja dat is wat T-Mobile op dit moment kan leveren.

Reageer