T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)


Reputatie 7

T-Mobile Glasvezel is in verschillende plaatsen beschikbaar via verschillende Glasvezel aanbieders.
Bij WBA is de active operator KPN bij ODF is T-Mobile zelf de active operator. de glasvezel is in beheer van KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) Bijna alle nieuwbouw projecten word standaard glasvezel naar binnen gebracht door KPNNetwerkNL.

T-Mobile eigen glasvezel netwerk:
Den Haag Segbroek (aanleg gestart)

KPNNetwerkNL: WBA tenzij anders is aangegeven.

Aalten WBA
Alkmaar WBA (Alleen nieuwbouw)
Almere ODF
Alphen aan den Rijn ODF
Amersfoort ODF
Amstelveen WBA (Alleen nieuwbouw)
Amsterdam ODF 
Apeldoorn WBA
Arnhem WBA
Assen Kloosterveen WBA
Assendelft WBA
Asten ODF
Asten WBA

Baarle-Nassau WBA
Baarn ODF
Badhoevedorp en Lijnden ODF
Barneveld en Voorthuizen ODF
Beek WBA
Beltrum WBA
Bergeijk WBA
Bergelijk ODF
Bergen op Zoom ODF
Bergen op Zoom WBA
Berkel en Rodenrijs ODF
Best ODF
Beuningen ODF
Beverwijk WBA
Blaricum ODF (Grenzend aan gemeente Huizen en nieuwbouw, overige onzeker)
Bodegraven WBA
Borne WBA
Breda
Breda Waterdonken WBA
Breukelen WBA
Bronckhorst WBA
Brummen WBA 
Brunssum WBA
Budel en Maarheeze WBA
Bunnik WBA
Bunschoten ODF
Bussum ODF

Coevorden WBA
Cuijk WBA
Culemborg WBA

Dalfsen en Lemelerveld WBA
De Bilt en Bilthoven WBA
Dedemsvaart WBA
Delden WBA
Delft WBA 
Den Bosch WBA
Den Haag WBA
Denekamp WBA
Didam ODF
Diemen WBA
Dinxperlo WBA
Doetichem ODF
Doetinchem WBA
Dongen WBA
Dordrecht ODF
Dorst WBA
Drachten
Dronten ODF

Echt-Susteren WBA
Ede WBA
Eelde-Paterswolde en Eelderwolde WBA
Eersel WBA
Eibergen WBA
Eindhoven ODF
Elburg ODF
Elburg WBA
Elspeet, Vierhouten en Hulshorst WBA
Emmeloord WBA
Emmen ODF
Emmen WBA
Enschede ODF
Enter WBA
Epe, Vaassen, Emst en Oene WBA
Ermelo WBA

Gaanderen en Wehl WBA
Geldermalsen WBA
Geldrop-Mierlo ODF
Gemert Bakel WBA
Getsewoud WBA
Gilze en Rijen ODF
Goirle WBA
Groenlo WBA
Groesbeek ODF
Groningen WBA

Haaften en Waardenburg WBA
Haaksbergen WBA
Haarlem WBA
Haarlemmerliede
Haarlemmermeer ODF
Hardenberg WBA
Hardinxveld-Giessendam ODF
Hattem WBA
Heerde en Wapenveld WBA
Heerhugowaard WBA
Heilloo ODF
Heiloo WBA
Hellendoorn en Nijverdal WBA
Hellevoetsluis WBA
Helmond, Brandevoort ODF
Hendrik-Ido-Ambacht WBA
Hengelo WBA
Herten OolderVeste WBA
Hilversum ODF
Hilversumse Meent ODF
Holten WBA
Hoofddorp ODF
Hoogeveen WBA
Hoorn WBA 
Horst aan de Maas WBA
Houten ODF
Huissen ODF
Huizen ODF

IJsselmuiden WBA

Julianadorp WBA

Kampen WBA
Katwijk WBA
klazinaveen ODF
Kockengen WBA

Laarbeek WBA
Leek en Marum WBA
Leeuwarden ODF
Leiden WBA
Leidsche Rijn WBA
Lelystad ODF
Lent WBA
Leudal WBA
Leusden ODF
Lichtenvoorde ODF
Lichtenvoorde WBA
Lingewaal WBA
Lingewaard ODF
Lochem WBA
Lonneker ODF
Losser WBA

Maarssen WBA
Maasdriel WBA
Maasgouw WBA
Marum WBA
Meerssen WBA
Meppel WBA
Midden Delfland WBA
Millingen WBA
Molenwaard WBA
Montferland WBA
Neder-Betuwe WBA

Nederweert WBA
Neede WBA
Nijeveen WBA 
Nijkerk ODF
Nijmegen WBA
Noordenveld WBA
Noordwijk
Noordwijk aan Zee ODF
Noordwijkerhout WBA
Nootdorp ODF
Nuenen ODF
Nunspeet ODF
Nuth WBA

Oegstgeest WBA
Oldebroek WBA
Ommen WBA
Oosterbeek WBA
Oosterhout Vrachelen WBA
Ootmarsum WBA
Opmeer WBA
Oude IJsselstreek WBA
Overbetuwe WBA

Peel en Maas WBA
Pijnacker WBA
Purmerend WBA
Putten WBA

Renswoude WBA
Rheden en Dieren WBA
Rijssen WBA
Roermond WBA 
Rosmalen Groote Wielen WBA
Rosmalen WBA
Rotterdam WBA
Rucphen WBA
Ruurlo WBA

Salland WBA 
Sassenheim WBA
Schagen WBA
Schijndel WBA
Sint Oedenrode ODF
Sint-Michielsgestel WBA
Soest ODF
Someren ODF
Someren WBA
Son en Breugel ODF
Spaarndam WBA
Steenderen WBA
Stein WBA
Stramproy WBA
Swalmen WBA

t Harde en Doornspijk WBA
Tiel (Alleen Passewaaij Zuid) WBA
Tilburg ODF
Tilburg ODF
Twello WBA
Tynaarlo, Vries en Zuidlaren WBA

Uden WBA (Bestaande klanten) / ODF (Nieuwe klanten)
Ulft WBA
Urk WBA
Utrecht (deels) ODF
Utrecht WBA

Valkenburg WBA
Valkenswaard WBA
Veenendaal ODF
Veghel ODF
Veldhoven ODF
Vijfhuizen WBA
Vlijmen WBA
Vught ODF
Waalwijk WBA
Wageningen (alleen Kortenoord) WBA (Rustenburg ODF)
Weert WBA
West Maas en Waal WBA
Wierden WBA
Wijchen ODF
Wijk bij Duurstede WBA
Winterswijk WBA
Woensdrecht WBA
Woudenberg WBA

Zaanstad WBA
Zederik WBA
Zeewolde WBA
Zevenaar WBA
Zoetermeer WBA
Zuid Scharwoude WBA
Zutphen WBA
Zwanenburg WBA
Zwartewaterland WBA
Zwolle ODF


Fryslân Ring
Hidaard WBA
Hinnaard WBA
Itens WBA
Lytsewierrum WBA
Rien WBA

Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!

Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend en is aan veranderingen onderhevig.


179 reacties

Reputatie 2

En het is dan vrij willekeurig welke nieuwe KPN Netwerk gebieden er ODF zijn en waar T-Mobile het bij WBA houdt?

 

Want als ik het goed begrijp:

  • T-Mobile legt (samen met partners) eigen netwerken aan, hier heb je 1000/1000 (directe vezel of via PON)
  • T-Mobile gebruikt het netwerk van (het voormalige) Reggefiber en KPNNetwerkNL, Bij oude netwerken 1000/1000 via AON, bij nieuwe netwerken soms 100/100 als T-Mobile geen eigen apparatuur plaatst. Als ze wel zelf apparatuur plaatsen dan 1000/1000 (direct of via PON)

Zoiets? En of ze wel/geen apparatuur plaatsen hangt af van de stand van de maan of de bui van een manager oid?

In Arnhem lijkt het dan iig een mix te zijn tussen WBA en ODF.

Reputatie 7
Badge +14

Allemaal aannames en vragen. Daarom is de postcode checker van t-mobile leidend.

Ik zie dat er in Hengelo alleen WBA beschikbaar is, dus als ik het goed begrijp kan T-mobile dan glasvezel leveren met een maximale snelheid van 100Mbit.

Waarom kan ik mijn internet & tv dan niet via de glasvezel krijgen? 

Ik heb sinds begin dit jaar een glasvezelaansluiting van KpnNetwerk, maar de postcodechecker geeft nog steeds aan dat er alleen DSL beschikbaar is.

Momenteel is mijn maximaal haalbare snelheid op de DSL 100Mbit/30Mbit. Dus voor mij is de lage maximale snelheid van de glasvezel al een verbetering...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bartbreukelman 

In mijn woonplaats is er ook WBA met een maximum snelheid van 100 MB in een aantal straten, reeds is voor de rest van de woonplaats ook glasvezel aangelegd volgens de nieuwe PON techniek waar T-Mobile en vele andere providers nog niet over kunnen leveren (T-Mobile werkt hier wel aan).

Dus een oude en nieuwe techniek in één woonplaats en dit zou dus ook bij jou het geval kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile levert over Kpn glasvezel tot maximaal 100mbit. Dezelfde download snelheid als DSL dus.

Alleen over eigen t-mobile glas wordt voor dezelfde prijs 1000 mbit geleverd.

Hallo @bartbreukelman 

In mijn woonplaats is er ook WBA met een maximum snelheid van 100 MB in een aantal straten, reeds is voor de rest van de woonplaats ook glasvezel aangelegd volgens de nieuwe PON techniek waar T-Mobile en vele andere providers nog niet over kunnen leveren (T-Mobile werkt hier wel aan).

Dus een oude en nieuwe techniek in één woonplaats en dit zou dus ook bij jou het geval kunnen zijn.

Dan zou dat het inderdaad wel zijn, want het is inderdaad die nieuwe (G)PON techniek die ze gebruikt hebben.

Ik had gehoopt dat WBA hier los van stond en T-mobile dus wel kon leveren zonder apparatuur, maar dan max 100Mbit.

Zit er niks anders op dan wachten of overstappen en de hoofdprijs betalen...

Reputatie 7
Badge +15

@bartbreukelman 

Het vervelende is dat er ook geen tijdsindicatie kan worden gegeven door de moderators over wanneer dat ze wel over PON WBA kunnen leveren, net zoals jouw wacht ik hier ook op.

Hallo @bartbreukelman 

In mijn woonplaats is er ook WBA met een maximum snelheid van 100 MB in een aantal straten, reeds is voor de rest van de woonplaats ook glasvezel aangelegd volgens de nieuwe PON techniek waar T-Mobile en vele andere providers nog niet over kunnen leveren (T-Mobile werkt hier wel aan).

Dus een oude en nieuwe techniek in één woonplaats en dit zou dus ook bij jou het geval kunnen zijn.

Dan zou dat het inderdaad wel zijn, want het is inderdaad die nieuwe (G)PON techniek die ze gebruikt hebben.

Ik had gehoopt dat WBA hier los van stond en T-mobile dus wel kon leveren zonder apparatuur, maar dan max 100Mbit.

Zit er niks anders op dan wachten of overstappen en de hoofdprijs betalen...

 

Laten we vooral wachten. Als KPN merkt dat mensen niet massaal met hun portemonnee aan komen rennen en met de dreiging in uit mijn hoofd 2023 het kopernetwerk uit te schakelen meer mensen naar Ziggo overstappen, krijgen ze geen cent voor de investeringen die ze hebben gedaan. Als ze (bijvoorbeeld maar niet uitsluitend) T-Mobile de lijnen tegen een gereduceerd tarief de lijnen laten huren, krijgen ze tenminste geld terug uit de miljoeneninvesteringen die ze nu doen om glas aan te leggen.

 

Gaan ongeduldige klanten alsnog naar KPN en betalen de hoofdprijs, staan providers als T-Mobile bepaald niet meer zo sterk in de onderhandelingen.

Reputatie 2

Is het plan dat ODF uiteindelijk in alle WBA gebieden beschikbaar komt of zal dit nog steeds op basis van het aantal klanten zijn die op dat moment op de centrale zitten zodat dit ook daadwerkelijk uit kan? Ik ga verhuizen naar een WBA gebied dus zal 100Mbit kunnen krijgen, maar als dit op termijn ODF gaat worden dan wacht ik misschien nog even...

 

Reputatie 7
Badge +15

De strategie van T-Mobile is wel om zo veel mogelijk klanten een snelle 1000 MB verbinding aan te bieden en de uitrol van ODF gaat de laatste tijd best snel.

 

Reputatie 7
Badge +1

@JassyNL Wat mij zelf wel is opgevallen dat er in mijn beleving geen vorm van logica in zit wat betreft de volgorde van uitrollen, zo waren ze een tijdje geleden in de Stad Doetinchem zelf woon ik in een dorp er hemelsbreed 3,5 km vanaf,

Je zou dan denken dan doen ze meteen een heel gebied in een keer, is goedkoper en dan is een regio in een keer afgewerkt,  maar als ik in mijn omgeving zie hoe KPN het netwerk omzet naar 1GB dan zie ik daar ook geen enkele logica in, hier nog 524mb  een klein dorpje verder op al 1GB.

Maar desondanks een troost “Gij weet dag noch uur maar eens zal het komen” 

Hallo,


Volgens de lijst is Amsterdam een ODF gebied. Ik heb al abonnementen lopen bij (T-Mobile Mobiel).

Glasvezel lijkt mij een betere optie gezien de thuis situatie ( meerdere mensen die thuiswerken, presenteren, streamen etc.)

Tot mijn verbazing zag ik nadat ik de postcode check had gedaan, ik alleen maar de keuze heb tussen 50 en100 Mb.

Heb daarna gebeld met de klantenservice (snel en kundig te woord gestaan!)  om te vragen hoe ik in een WBA gebied zit en wanneer dit zal veranderen. De medewerkster gaf aan dat ODF op rood stond in mijn gebied en er voor de rest niets bij staat.

Ik zie ook dat er de mogelijkheid bestaat om over te stappen van WBA naar ODF (tenminste ik zag daar een paar topics over in dit forum). Door een nieuwe aanvraag te doen.

Is dit mogelijk? 

Als dit niet het geval is, kan er misschien een tijdsbestek gegeven worden wanneer dit gaat veranderen? 

Ik verwacht geen harde datum maar iets in de richting van Q3 2021 of in Q1 2022  zal ik wel waarderen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Macksteez 

Je kan alleen overstappen van WBA naar ODF als je al een abonnement op WBA hebt en de postcodecheck aangeeft dat er 1000 Mbit mogelijk is.

Niet alle adressen in Amsterdam hebben toegang tot ODF, wanneer dit zal gebeuren dan zal de postcodecheck ook 1000 Mbit aangeven.

@Waqqas 

Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik zal dus periodiek de postcodecheck moeten doen om te zien of 1000Mbit beschikbaar is.
Niet de meest handige manier natuurlijk. 
Ik zou graag een update van T-Mobile willen krijgen wanneer dit het geval is.

Maar ja de wens is de vader van de gedachte...
 

Reputatie 7
Badge +15

Een schatting doen over wanneer ODF beschikbaar komt is moeilijk te doen, zelfs voor de moderators.

Duurt lang! ik wil graag glasvezel.

Ik heb sinds eind april glasvezel maar verder dan kpn en kpn dochters kom ik niet waneer kan ik wel T-moblie glas nemen ??

Dan heb je het nieuwe Gpon glasvezel van KPNnetwerk en daar levert T-Mobile nog niet over en er is ook nog geen zicht of en per wanneer ze gaan leveren, kan een maandje duren maar ook jaren.

Gaat denk ik afhangen van de nieuwe eigenaar van T-Mobile, welke dit ook mag worden.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MrTHorDUde 

Ik heb ook GPON en Youfone lijkt nu ook over GPON te leveren.

Je ziet de aanbieder nog niet via vergelijkingssites maar als je op de site een pakket samenstelt dan krijg je glasvezel als optie, het is voor nu de goedkoopste optie indien je voor een jaar daarheen wilt.

Edit, misverstandje. Toch nog niet.

Hallo @MrTHorDUde 

Ik heb ook GPON en Youfone lijkt nu ook over GPON te leveren.

Je ziet de aanbieder nog niet via vergelijkingssites maar als je op de site een pakket samenstelt dan krijg je glasvezel als optie, het is voor nu de goedkoopste optie indien je voor een jaar daarheen wilt.

Edit, misverstandje. Toch nog niet.

Helaas ik ben geen fan van kpn gaat ook nooit meer worden. Ik heb flinke problemen met kpn gehad dus van mijn is kpn en wat ermee te maken hebben een no-way voor mijn! 

 

Online .nl anders weet ik het ook niet. Ik doe hoe dan ook NOOIT !!!!!meer zakken met kpn!!!!

@Hidden.nld,

in Elburg is nu ook ODF beschikbaar ipv alleen WBA.

Citaat van moderator Brian vanuit een privébericht:

Vanaf nu is het namelijk mogelijk om jouw bestaande (WBA) aansluiting kosteloos om te zetten naar een 1 Gbit/s Glasvezel (ODF) aansluiting!

 

Inmiddels zit ik op het ODF netwerk en geen problemen zover bekabeld, Wi-Fi is een ander verhaal, maak ik een ander topic voor aan.

 

Mvg Timo

Reputatie 7

Update

De volgende plaatsen hebben nu ook T-Mobile ODF

Asten
Bergelijk
Bergen op Zoom
Didam
Doetichem
Drachten
Emmen
Elburg
Haarlemmermeer
Heilloo
klazinaveen
Lichtenvoorde
Someren
Tilburg
Utrecht (deels)
Zwolle

Binnenkort gaan wij naar een nieuwbouw project in Nijkerk verhuizen. Wij zijn erg tevreden tmobile klanten en blijven graag klant, bij voorkeur met 1000mbit/s glasvezel. 
 

Als ik het goed begrijp, na het lezen van dit forum, is er in Nijkerk ODF beschikbaar.

Als ik de nieuwe postcode invoer is er helaas alleen 100mbit verbinding via t mobile beschikbaar. Als ik de postcode van de (bestaande bouw) buren invoer die 50 meter verderop wonen is er wel 1000mbit beschikbaar. Ik neem aan dat de glasvezelkabels op dezelfde centrale aangesloten zijn en dat daarmee voor ons ook de snelle verbinding beschikbaar moet zijn / komen. Of is mijn redenatie te kort door de bocht?

Benieuwd of iemand hier opheldering over kan geven  

Groet Maarten

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MaartenNuv 

In dit geval is de postcodecheck leidend en is er beschikbaar wat de postcodecheck nu aangeeft, indien er in de toekomst 1000 Mbps beschikbaar komt voor jouw adres dan kan je altijd nog gratis upgraden.

Je betaalt wel eventuele verschil in kosten voor internet en installatiekosten.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie net de aanvullende lijst van @Hidden.nld  wat me weer opvalt dat er m.i. niet veel logica in zit ik woon zelf in Zelhem een grotere plaats hemelsbreed 4k.m.vewijderd van Doetinchem, echter geen ODF maar ook plaatsen als Wehl of Hengelo gld e.a. liggen vlak bij.

Het lijkt mij veel logischer een regio in een keer af te werken dat het hip hop beleid van nu, scheelt ook nog veel onnodige kosten,  

Reageer