T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)


Reputatie 7

T-Mobile Glasvezel is in verschillende plaatsen beschikbaar via verschillende Glasvezel aanbieders.
Bij WBA is de active operator KPN bij ODF is T-Mobile zelf de active operator. de glasvezel is in beheer van KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) Bijna alle nieuwbouw projecten word standaard glasvezel naar binnen gebracht door KPNNetwerkNL.

T-Mobile eigen glasvezel netwerk:
Den Haag Segbroek (aanleg gestart)

KPNNetwerkNL: WBA tenzij anders is aangegeven.

Aalten WBA
Alkmaar WBA (Alleen nieuwbouw)
Almere ODF
Alphen aan den Rijn ODF
Amersfoort ODF
Amstelveen WBA (Alleen nieuwbouw)
Amsterdam ODF 
Apeldoorn WBA
Arnhem WBA
Assen Kloosterveen WBA
Assendelft WBA
Asten ODF
Asten WBA

Baarle-Nassau WBA
Baarn ODF
Badhoevedorp en Lijnden ODF
Barneveld en Voorthuizen ODF
Beek WBA
Beltrum WBA
Bergeijk WBA
Bergelijk ODF
Bergen op Zoom ODF
Bergen op Zoom WBA
Berkel en Rodenrijs ODF
Best ODF
Beuningen ODF
Beverwijk WBA
Blaricum ODF (Grenzend aan gemeente Huizen en nieuwbouw, overige onzeker)
Bodegraven WBA
Borne WBA
Breda
Breda Waterdonken WBA
Breukelen WBA
Bronckhorst WBA
Brummen WBA 
Brunssum WBA
Budel en Maarheeze WBA
Bunnik WBA
Bunschoten ODF
Bussum ODF

Coevorden WBA
Cuijk WBA
Culemborg WBA

Dalfsen en Lemelerveld WBA
De Bilt en Bilthoven WBA
Dedemsvaart WBA
Delden WBA
Delft WBA 
Den Bosch WBA
Den Haag WBA
Denekamp WBA
Didam ODF
Diemen WBA
Dinxperlo WBA
Doetichem ODF
Doetinchem WBA
Dongen WBA
Dordrecht ODF
Dorst WBA
Drachten
Dronten ODF

Echt-Susteren WBA
Ede WBA
Eelde-Paterswolde en Eelderwolde WBA
Eersel WBA
Eibergen WBA
Eindhoven ODF
Elburg ODF
Elburg WBA
Elspeet, Vierhouten en Hulshorst WBA
Emmeloord WBA
Emmen ODF
Emmen WBA
Enschede ODF
Enter WBA
Epe, Vaassen, Emst en Oene WBA
Ermelo WBA

Gaanderen en Wehl WBA
Geldermalsen WBA
Geldrop-Mierlo ODF
Gemert Bakel WBA
Getsewoud WBA
Gilze en Rijen ODF
Goirle WBA
Groenlo WBA
Groesbeek ODF
Groningen WBA

Haaften en Waardenburg WBA
Haaksbergen WBA
Haarlem WBA
Haarlemmerliede
Haarlemmermeer ODF
Hardenberg WBA
Hardinxveld-Giessendam ODF
Hattem WBA
Heerde en Wapenveld WBA
Heerhugowaard WBA
Heilloo ODF
Heiloo WBA
Hellendoorn en Nijverdal WBA
Hellevoetsluis WBA
Helmond, Brandevoort ODF
Hendrik-Ido-Ambacht WBA
Hengelo WBA
Herten OolderVeste WBA
Hilversum ODF
Hilversumse Meent ODF
Holten WBA
Hoofddorp ODF
Hoogeveen WBA
Hoorn WBA 
Horst aan de Maas WBA
Houten ODF
Huissen ODF
Huizen ODF

IJsselmuiden WBA

Julianadorp WBA

Kampen WBA
Katwijk WBA
klazinaveen ODF
Kockengen WBA

Laarbeek WBA
Leek en Marum WBA
Leeuwarden ODF
Leiden WBA
Leidsche Rijn WBA
Lelystad ODF
Lent WBA
Leudal WBA
Leusden ODF
Lichtenvoorde ODF
Lichtenvoorde WBA
Lingewaal WBA
Lingewaard ODF
Lochem WBA
Lonneker ODF
Losser WBA

Maarssen WBA
Maasdriel WBA
Maasgouw WBA
Marum WBA
Meerssen WBA
Meppel WBA
Midden Delfland WBA
Millingen WBA
Molenwaard WBA
Montferland WBA
Neder-Betuwe WBA

Nederweert WBA
Neede WBA
Nijeveen WBA 
Nijkerk ODF
Nijmegen WBA
Noordenveld WBA
Noordwijk
Noordwijk aan Zee ODF
Noordwijkerhout WBA
Nootdorp ODF
Nuenen ODF
Nunspeet ODF
Nuth WBA

Oegstgeest WBA
Oldebroek WBA
Ommen WBA
Oosterbeek WBA
Oosterhout Vrachelen WBA
Ootmarsum WBA
Opmeer WBA
Oude IJsselstreek WBA
Overbetuwe WBA

Peel en Maas WBA
Pijnacker WBA
Purmerend WBA
Putten WBA

Renswoude WBA
Rheden en Dieren WBA
Rijssen WBA
Roermond WBA 
Rosmalen Groote Wielen WBA
Rosmalen WBA
Rotterdam WBA
Rucphen WBA
Ruurlo WBA

Salland WBA 
Sassenheim WBA
Schagen WBA
Schijndel WBA
Sint Oedenrode ODF
Sint-Michielsgestel WBA
Soest ODF
Someren ODF
Someren WBA
Son en Breugel ODF
Spaarndam WBA
Steenderen WBA
Stein WBA
Stramproy WBA
Swalmen WBA

t Harde en Doornspijk WBA
Tiel (Alleen Passewaaij Zuid) WBA
Tilburg ODF
Tilburg ODF
Twello WBA
Tynaarlo, Vries en Zuidlaren WBA

Uden WBA (Bestaande klanten) / ODF (Nieuwe klanten)
Ulft WBA
Urk WBA
Utrecht (deels) ODF
Utrecht WBA

Valkenburg WBA
Valkenswaard WBA
Veenendaal ODF
Veghel ODF
Veldhoven ODF
Vijfhuizen WBA
Vlijmen WBA
Vught ODF
Waalwijk WBA
Wageningen (alleen Kortenoord) WBA (Rustenburg ODF)
Weert WBA
West Maas en Waal WBA
Wierden WBA
Wijchen ODF
Wijk bij Duurstede WBA
Winterswijk WBA
Woensdrecht WBA
Woudenberg WBA

Zaanstad WBA
Zederik WBA
Zeewolde WBA
Zevenaar WBA
Zoetermeer WBA
Zuid Scharwoude WBA
Zutphen WBA
Zwanenburg WBA
Zwartewaterland WBA
Zwolle ODF


Fryslân Ring
Hidaard WBA
Hinnaard WBA
Itens WBA
Lytsewierrum WBA
Rien WBA

Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!

Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend en is aan veranderingen onderhevig.


179 reacties

Reputatie 7

Hi @MaartenNuv, wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Als aanvulling hierop en inhakend op wat @BeMu zegt; De aanleg van Glasvezel gaat per wijk/gebied en het komt regelmatig voor dat er niet overal 1000 Mbit/s Glasvezel beschikbaar is in een regio of plaats. 

Overzichten zoals in dit topic zijn superfijn om te hebben maar het nadeel is dat het niet het complete plaatje geeft. De postcodechecker op onze website laat echt de mogelijkheden op een specifiek adres zien en wordt doorlopend up-to-date gehouden. Deze kan je dus altijd aanhouden. :slight_smile:

In Haarlem Oost wordt nu glasvezel aangelegd voor T-Mobile door OpenDutchFiber. Weet iemand of dat (G)PON is? Er is meteen 1000/1000 beschikbaar. Ik ben benieuwd naar de techniek en de te verwachten overboeking op de lijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Martinnn 

T-Mobile maakt gebruik van GPON bij eigen glasvezel en je ontvangt daarbij een Huawei ONT.

Even vraagje: ik zie dat Kampen wel in het lijstje staat van waar glasvezel beschikbaar zou moeten zijn. Nu is dat alleen in een bepaald deel van Kampen het geval (industrieterrein). Heeft T-mobile toevallig ook plannen om woonhuizen in Kampen aan te sluiten op glasvezel?

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Even inhakend op je antwoord aan @Martinnn  Momenteel maak ik gebruik van WBA (KPN) in mijn woonplaats ligt alleen WBA,  daar de uitrol van ODF in mijn beleving nog steeds lijkt op een stuiterbal totaal niet te volgen en geen logica in.

Vraag; ik dacht ook wel eens gelezen te hebben dat men ook op individuele basis overgang naar 1gb/s kan aanvragen, krijg men dan GPON of AON  of wat ik ook las PON.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu 

Op WBA is er een maximum van 100 Mbps, hier kan je nu ook G-PON, XGS-PON hebben.

Alleen op ODF kan je 1 Gbps krijgen, soms kan het ook nog wel eens "oud" ODF zijn (AON).

Ik heb zelf nooit gehoord dat je op individuele basis een 1 Gbps lijn kan aanvragen, was het een artikel dat je las of gewoon een reactie?

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Dacht wel eens eens topics gezien te hebben waarin klanten aangaven overgezet te worden naar 1gb/s  vandaar mijn vraag/opmerking.

Het glasvezelnetwerk hier in de Achterhoek en Liemers is jaren geleden door Reggefiber aangelegd, tot een tijd geleden kon men ook 500mb/s krijgen bij T-M  door de hoge vraagprijs sinds een tijd alleen nog 100mb/s.

Sommige plaatsen in de regio hebben al wel ODF, de verhoging bij KPN van 524mb/s naar 1gb/s is lijkt net als uitrol ODF bij T-M op een stuiterbal ook hier totaal geen logica.

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu

Waarschijnlijk hadden die users het dan gewoon over 100 Mbps WBA naar 1 Gbps ODF? kan zelf niks anders bedenken.

Reputatie 7

@BeMu het lijkt er op dat T Mobile odf wil uitrollen waar mogelijk. Echter moet T Mobile hiervoor zelf een eigen glasvezel aansluiting hebben in de pop naar hun eigen netwerk. Deze aanvraag duurt minimaal 17 weken waarbij soms veel en soms weinig gegraven hoeft te worden. Soms word het gebundeld met een andere aanvraag om een pop odf te maken is dus meer voor nodig dan alleen even een access switch in een rack schroeven. Daarom is de ene sneller als de andere. Ondertussen gaat de uitrol in volle gang door.

KPN wba bied max 100Mbps over aon/gpon/xgs-pon. Over een p2p of p2mp infrastructuur waarbij p2mp enkel gpon en xgs-pon mogelijk is.

T Mobile maakt gebruik van aon en Gpon over een p2p netwerk. Alle uitbreidingen zijn enkel gpon. Je kan op voorhand dus niet uitsluitend dat je op gpon komt. Alle nieuwe odf locaties hebben enkel gpon.

Alle bestaande klanten worden individueel over gezet van wba naar gpon als dit beschikbaar word en de klant wil upgraden. Als je 50Mbps heb dan zal je niet naar odf worden omgezet als je upgrade naar 100 maar wel als je upgrade naar 1000Mbps

Reputatie 7

Hi @jaapfender1, leuk dat je je dit afvraagt! Als ik je hier meer over kon vertellen, dan had ik dat met liefde gedaan. Dit is alleen nog niet bekend. Zodra dit eraan gaat komen, dan laten we dat zeker aan je weten. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 😊

 

 

Hi @jaapfender1, leuk dat je je dit afvraagt! Als ik je hier meer over kon vertellen, dan had ik dat met liefde gedaan. Dit is alleen nog niet bekend. Zodra dit eraan gaat komen, dan laten we dat zeker aan je weten. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 😊

 

 

Dan blijf ik nog even bij mijn 100/30 adsl-lijntje :slight_smile: Maar zodra er glasvezel beschikbaar komt, dan sta ik vooraan in de rij om over te stappen!

Reputatie 7

Super leuk om jouw enthousiasme te lezen @jaapfender1! 😁

Reputatie 3

@Lisa  @Brian 

 

Vraag , Gaat of is T-Mobile ook van plan het eigen glasvezel netwerk neer te leggen waar ze alleen over GPON WBA leveren tot 100Mbps? van KPN Netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @driels80 

Als het om GPON met een P2P netwerk gaat dan kan T-Mobile ook eigen apparatuur in de wijkcentrale plaatsen en de KPN kabels gebruiken voor het eigen netwerk.

Reputatie 3

Hallo @driels80 

Als het om GPON met een P2P netwerk gaat dan kan T-Mobile ook eigen apparatuur in de wijkcentrale plaatsen en de KPN kabels gebruiken voor het eigen netwerk.

@Waqqas 

Helaas gaat het hier om GPON met P2MP (point to multipoint) wat hier aan is gelegd op WBA

Reputatie 1

Vraagje, is het al bekend wanneer Arnhem beschikt over ODF? Ik kan niet wachten om gebruik te kunnen maken van 1000MBps...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hoessiie2 

Je kan nu zelfs 1 Gbps op WBA nemen, het kost je wel 60 euro exclusief klantvoordeel 💪

Reputatie 1

@Waqqas Oh nice, moet ik daar voor bellen naar tmobile? En kan ik wel gebruik maken van klantvoordeel?

Reputatie 7
Badge +15

@hoessiie2

Via je T-Mobile thuis account bij abonnementen en dan internet wijzigen kan je kiezen voor 1 Gbps. Je krijgt nu wel maar 5 euro klantvoordeel ook al heb je unlimited mobiel dus je betaalt 55 euro.

@Waqqas Oh nice, moet ik daar voor bellen naar tmobile? En kan ik wel gebruik maken van klantvoordeel?

In principe zou je jouw snelheid moeten kunnen wijzigen via My T-Mobile (aanklikbare link). Als je op de link klikt en inlogt, kom je direct op de juiste pagina terecht met voor jouw beschikbare snelheden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@hoessiie2 

Houd er wel rekening mee dat je overgaat op een nieuwe prijsplan.

100 Mbps voor 45 euro, 400 Mbps voor 55 euro en 1000 Mbps voor 60 euro (WBA)

100 Mbps voor 35 euro, 400 Mbps voor 40 euro en 1000 Mbps voor 45 euro (ODF)

Bedragen zijn exclusief 5 euro klantvoordeel.

Reputatie 1

@hoessiie2

Houd er wel rekening mee dat je overgaat op een nieuwe prijsplan.

100 Mbps voor 45 euro, 400 Mbps voor 55 euro en 1000 Mbps voor 60 euro (WBA)

100 Mbps voor 35 euro, 400 Mbps voor 40 euro en 1000 Mbps voor 45 euro (ODF)

Bedragen zijn exclusief 5 euro klantvoordeel.

Bedankt voor je uitleg, ik ontvang nu voor glasvezel internet van 100 mbps 25 euro klantvoordeel, dat vind ik zonde omdat ik toch mijn korting wil behouden… Helaas zolang gewacht op 1000mbps en maar 5 euro korting ontvangen… ik pas.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie uitleg!

 

Reputatie 7
Badge +15

@hoessiie2 

Als 100 Mbps voor 25 euro voorlopig genoeg is dan is dat wel de goedkopere optie, voor mobiel veranderd er overigens niks.

Enig idee of/wanneer T-mobile ook in de rest van Helmond op de glasvezel gaat komen? Glasvezel helmond geeft aan dat het netwerk open is voor alle providers. Op dit moment is op mijn adres, helmond noord, alleen maar 100mbit DSL te krijgen, volgens de tmobile postcode check, maar dat is niet interessant voor mij.

Reputatie 7
Badge +14

Met al die lokale kleine glasvezel initiatieven is vaak geen overeenkomst. Op dit lokale netwerk zijn vier providers die diensten aanbieden. Je ziet hier niet de grote providers tussen. Op DSL heeft T-mobile een veel grotere reach. 

Reageer