Beantwoord

T-Mobile maakt het niet waar!!

  • 14 July 2021
  • 8 reacties
  • 191 Bekeken

Het is onvoorstelbaar! Ik ben nu twee weken klant van T-Mobile Thuis op het netwerk van KPN. En na dertien dagen is mijn internetabonnement nog steeds niet geactiveerd!

 Er zijn inmiddels drie monteurs van T-Mobile geweest (‘geen signaal, netwerk doet het niet’), en twee van KPN (‘alles getest, media converter doet het niet’). 

T-mobile neemt haar verantwoordelijkheid onvoldoende. Belooft er elke keer bovenop te zitten, maar laat het dan weer gerust dagen liggen. Ik heb nog nooit proactief een belletje gekregen. Ze weet niet de gewone werkstromen te overstijgen door bijv. een T-Mobile en KPN-monteur gezamenlijk te sturen. En krijgt KPN blijkbaar niet in het gelid. 

Zijn er anderen die deze ervaring hebben gehad? Wat was de manier om dit los te trekken?

icon

Beste antwoord door Lisa 17 July 2021, 16:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hjomnuitdordt 

Als de KPN monteurs alles hebben getest en ze constateren dat de mediaconverter het niet doet, is er geen andere getest?

En is buitenshuis ook alles gecontroleerd?

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me als jarenlange gebruiker van internet diensten zowel via als glasvezel en via diverse aanbieders al vaak heb afgevraagd waarom er zo veel fout gaat in deze branche, en dat geldt voor alle aanbieders.

Vergelijk men het met energie aanbieders wat in feite ook providers zijn  scoren ISP'S aanmerkelijk slecht, zeg maar gerust veel slechter.

Reputatie 7
Badge +15

Bij gas en stroom kan je volgens mij nooit zonder zitten, een nieuwe abonnement nemen met nieuwe tarieven is gewoon een administratieve handeling.

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Je heb gelijk dat het bij energie leveranciers bijna altijd alleen om een administratieve handeling gaat, maar waar het mij om gaat is de vraag waarom er bij providers zo veel fout gaat bij hun diensten.

B.v. mediaboxen die niet goed werken of problemen met streams vertragingen noem maar op, of internet die niet naar behoren werkt en zo zijn  er denk ik nog wel meer punten te noemen,

Reputatie 7
Badge +14

De vergelijking met gas/electriciteit gaat inderdaadniet op omdat de kabels, meters, ja zelfs het gas zelf niet veranderd als jij van een leverancier werkt. Alleen de rekening wordt anders.

Als je gas/electriciteit niet werkt bel je onafhankelijk van je leverancier waar je jouw abonnement hebt gewoon de netbeheerder. 

Hallo @hjomnuitdordt 

Als de KPN monteurs alles hebben getest en ze constateren dat de mediaconverter het niet doet, is er geen andere getest?

En is buitenshuis ook alles gecontroleerd?

Media converter is verschillende keren gewisseld. Maar dat werkt niet. Als KPN komt doen ze een dempingstest, en ook een keer met een lichtpen een check gedaan bij wijkkast. Uiteindelijk is het het woord van T-Mobile tegenover KPN. 

 

Hiervoor had ik glasvezel bij KPN, dus dat kan het probleem niet zijn.

 

Inmiddels is er wel wat vooruitgang. T-Mobile geeft inmiddels aan dat er ‘wel licht is, maar nog geen data’. Dus een storend netwerk lijkt definitief uitgesloten. Morgenochtend weer een vierde monteur.

De vergelijking met gas/electriciteit gaat inderdaadniet op omdat de kabels, meters, ja zelfs het gas zelf niet veranderd als jij van een leverancier werkt. Alleen de rekening wordt anders.

Als je gas/electriciteit niet werkt bel je onafhankelijk van je leverancier waar je jouw abonnement hebt gewoon de netbeheerder.

En dat zou nu met het glasvezel netwerk ook moeten gebeuren, er gewoon een NUTS voorziening van maken, verplicht elk huis aansluiten door een netwerk beheerder en verplicht leveren over glas, zoals voorheen het kopernetwerk eigenlijk was en KPN nog gewoon P(Putje graven) T(Tentje bouwen) T(Tukkie doen) heette en er nog geen dikke bonussen aan top bestuurders werden uitgekeerd.

Reputatie 7

Hi @hjomnuitdordt, heel erg goed dat jij via deze weg jouw verhaal deelt! Ik had erg graag gelezen dat het begin van jouw abonnement anders was verlopen. Weet dat wij altijd eerst een monteur van Guidion aansturen, omdat dan het modem en de aansluiting wordt gecontroleerd. Als vervolgens blijkt dat de netwerkbeheer dan nodig is, wordt deze ingeschakeld. Mocht de fout toch in het modem of de aansluiting thuis blijken te zitten, dan is het sneller om eerst Guidion langs te laten komen.

Omdat ik je hier heel graag bij wil helpen, heb ik meteen een kijkje achter de schermen genomen. Ik ben heel blij om te zien dat jij sinds gisterenmiddag online bent. Klopt het dat jouw Internet momenteel up and running is? Ik hoop enorm dat jij vanaf nu optimaal van een goede verbinding kunt genieten. Omdat ik voor een leuke start wil zorgen, wil ik je graag opfleuren. Hint: houd daarom maandag goed de deurbel in de gaten. Als jij voor nu nog andere vragen hebt, laat ze dan vooral weten. Maak er een heel fijn en zonnig weekend van!

Reageer