T-mobile thuis besteld: wanneer volgt aansluiting?

  • 2 May 2023
  • 12 reacties
  • 307 Bekeken

Op 19 februari 2023 heb ik T-Mobile Thuis besteld, met als gewenste ingangsdatum 8 mei 2023. De status staat nu, 2 mei, nog steeds op ‘ Bestelling in behandeling ‘, met als bericht dat de netwerkbeheerder nog het aansluitpunt moet realiseren. Dat wordt dus erg krap.

Is hier meer over bekend? De aanvraag is gedaan ivm verhuizing, wat dus ook betekent dat er nu geheel geen internet of TV is. Met thuiswerken heeft het dus wel haast om het niet lang na 8 mei gereed te hebben.

PS Uiteraard eerst geprobeerd de klantenservice te bellen: die is echter overbelast, met verzoek later terug te bellen. 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Noud040, welkom op onze Community!

De klantenservice kan inderdaad telefonisch erg druk zijn, gelukkig zijn wij via meerdere wegen bereikbaar. Ik heb direct je bestelling erbij gepakt, op dit moment moet de glasvezellijn nog naar binnen gebracht worden en het FTU nog geplaatst worden. Je adres valt onder de netwerkbeheerder KPNNetwerkNL. Zij zullen de afspraak met jou gaan inplannen. Ik vind het wel apart dat dit nog niet gebeurt is, aangezien de wensdatum op 8 mei staat. Het beste wat je op dit moment kan doen is contact op nemen met KPNNetwerkNL, dit kan via dit telefoonnummer: 088-0063744, kies dan voor optie twee. Ze zijn bereikbaar op Maandag tot en met vrijdag, tussen 08:30 - 17:00. Hopelijk kun je een afspraak inplannen en wordt de wensdatum gerealiseerd. Zou je mij hiervan een terugkoppeling willen geven? 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Noud040, welkom op onze Community!

De klantenservice kan inderdaad telefonisch erg druk zijn, gelukkig zijn wij via meerdere wegen bereikbaar. Ik heb direct je bestelling erbij gepakt, op dit moment moet de glasvezellijn nog naar binnen gebracht worden en het FTU nog geplaatst worden. Je adres valt onder de netwerkbeheerder KPNNetwerkNL. Zij zullen de afspraak met jou gaan inplannen. Ik vind het wel apart dat dit nog niet gebeurt is, aangezien de wensdatum op 8 mei staat. Het beste wat je op dit moment kan doen is contact op nemen met KPNNetwerkNL, dit kan via dit telefoonnummer: 088-0063744, kies dan voor optie twee. Ze zijn bereikbaar op Maandag tot en met vrijdag, tussen 08:30 - 17:00. Hopelijk kun je een afspraak inplannen en wordt de wensdatum gerealiseerd. Zou je mij hiervan een terugkoppeling willen geven? 

Meteen gebeld: gegevens zijn gecontroleerd en men gaat een bericht sturen aan aannemer om contact op te nemen. Even afwachten dus nog...

Nog geen belletje gehad helaas.

Vandaag zelf nog even gebeld omdat de stoep bij de voordeur nu toch open ligt voor de aanleg van een kabel voor zonnepanelen. Daar zou men mooi gebruik van kunnen maken. Doorverbonden naar aannemer, en nog een keer naar onderaannemer, maar helaas een uur online in de wacht terecht gekomen tot ik zelf weer in overleg moest. Bericht via de website van die onderaannemer gestuurd. 

Helaas vandaag nog steeds niet gebeld, ondanks twee terugbelverzoeken en...

Vandaag op de website van KPN Netwerk contactformulier ingevuld, want daar staat zelfs bij  status een vinkje bij de derde stap:

"We gaan graven

We sturen je een bericht wanneer we aan het werk gaan"

Dat moet ook kloppen, want bij het eerste belletje gaf men ook aan dat het adres en de opdracht bekend was...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Noud040, bedankt door de updates! Hopelijk nemen ze snel contact met je op.

Nou, het heeft nog wel wat voeten in de aarde…

Nooit teruggebeld, dus uiteraard zelf nog een keer gebeld, weer doorverbonden, weer een uur in de wacht, weer doorverbonden en geen gehoor. En dat dus een paar keer. Dat dus ook weer gemeld, men maakte daar dus ook een aantekening van en in elk geval even extra data. 

Maar na twee weken via hotspots werken en nog steeds geen contact of bericht over de installatie, eigenlijk de hoop opgegeven: een per maand opzegbaar abonnement op kabel-internet afgesloten. En uiteraard: afgelopen week dus ineens gebeld, met een datum voor graven van de kabel, over twee weken. Dan nog de installatie binnen. Kabel zeggen we daarna weer op, met wat pech dus even dubbele kosten, maar eerst zeker weten dat er het binnen ligt en werkt. Niet ideaal, maar zo is de stress in huis weg...

Update: Voor de vakantie is dus inderdaad een monteur geweest. Deze durfde echter niet te boren bij de meterkast. Hij had maar een korte boor bij om door de muur te komen, en dat was een (te) lastige hoek vanwege alle andere leidingen. Lijkt me wel de essentie van een meterkast. ;) Plan B was via de kruipruimte, maar die hebben we niet. Plan C was via een hele andere kant van het huis, door drie muren heen… In een oud huis, ook geen goed plan. De monteur van de zonnepalen had eigenlijk dezelfde uitdaging, maar is halverwege een boor gaan halen van anderhalve meter lengte.

Enfin, hij durfde het dus niet aan en zou alle details doorgeven. Vandaag is er dus gebeld voor een nieuwe afspraak, aankomende week. De planner driemaal gewezen op de situatie en vooral door te geven een lange boor mee te nemen. Duimen maar weer. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de statusupdate @Noud040! Ik hoop van ganse harte dat het nu wel volledig gefixt wordt. Het heeft zo lang genoeg geduurd! 

Houd ons op de hoogte; als ik aan mijn kant iets kan doen, dan doe ik dat met alle plezier!

Bedankt voor de statusupdate @Noud040! Ik hoop van ganse harte dat het nu wel volledig gefixt wordt. Het heeft zo lang genoeg geduurd! 

Houd ons op de hoogte; als ik aan mijn kant iets kan doen, dan doe ik dat met alle plezier!

Weer een stapje verder: 

Eerst een monteur die kwam kijken wat er nodig was, en daarna terugkwam met collega en spullen. Deze mannen zagen het probleem niet met het boren 😂 en dat deel was dan ook redelijk makkelijk (Blijft ouder huis met heel veel fundering) gepiept. Kabel ligt tot in de meterkast!

Alleen het inblazen van de glasvezel zelf liep spaak: ergens een twee huizen verder een breuk/kink in de kabel. Dat krijgt dus nog een vervolg: daar moet de stoep open en dat moet dus nog worden afgestemd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Noud040, bedankt voor je update!

Een kabelbreuk kan jammer genoeg altijd voorkomen. Dat is niet heel fijn, hopelijk wordt dit snel opgelost en kun jij genieten van ons supersnelle glasvezelnetwerk!

Hi @Noud040, bedankt voor je update!

Een kabelbreuk kan jammer genoeg altijd voorkomen. Dat is niet heel fijn, hopelijk wordt dit snel opgelost en kun jij genieten van ons supersnelle glasvezelnetwerk!

Ik hoop dat het nu goed gaat: krijg nu (10-11) een mail met als onderwerp “Je aansluitdatum is bekend”  met oa deze tekst: 


“De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat plaatsen is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geplaatst op 09-11-2023.” 

🤔 Dat was gisteren… Ik blijf positief, vermoed dat men achter de schermen dus bezig is geweest met regelen van het graafwerk, heb er verder nog niets van gezien of gehoord. Mocht je iets kunnen zien of de datum een foutje is, dan hoor ik het graag! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Noud040, dat klopt helemaal! Dit is een automatische e-mail en er ging wat mis met de communicatie in ons systeem, maar achter de schermen zijn we zeker bezig. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer