Beantwoord

T-Mobile Thuis bestelling in behandeling sinds Oktober 2021


Hoi,


In September 2021 is er glasvezel in de straat geplaatst en in Oktober 2021 heb ik het Internet Premium pakket besteld via de T-Mobile site.


In November is de kabel van de straat/stoep naar de voordeur dichterbij gekomen, maar op 21 December heb ik een emailtje gekregen van Klantenservice T-Mobile Thuis dat de verwachte maand van oplevering December was maar dit is veranderd naar half Februari 2022.


Het is nu Maart 2022 en ik vroeg me af als er een update was over de aansluiting van glasvezelverbinding in de straat.


Alvast bedankt,

Y.

icon

Beste antwoord door Boris 4 March 2022, 14:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DeLetterY 

Over welke plaats/wijk gaat dit? En heb je hier ook al eens contact over gehad met de aannemer?

Hallo @DeLetterY 

Over welke plaats/wijk gaat dit? En heb je hier ook al eens contact over gehad met de aannemer?

Hoi Waqqas!

Dit is in (Groot)-IJsselmonde, Rotterdam en nee, nog geen contact gehad.

Reputatie 7

Hoi @DeLetterY,

Dank voor je bericht en goed dat je het bij ons navraagt. Ook ik zie je liever vandaag dan morgen online komen, maar na een check in jouw account begrijp ik dat er nog werkzaamheden nodig zijn bij het aanleggen van de wijkcentrale. Wanneer deze zijn gedaan, kan ook de oplevering bij jouw thuis worden voltooid. Mijn excuus voor het ongemak. Ik heb daarbij direct geschakeld voor een update, zodat we precies weten waar we aan toe zijn. Deze vraag staat nog uit, maar mocht ik een update binnenkrijgen, ben je de eerste die het hoort. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hoi @DeLetterY,

Dank voor je bericht en goed dat je het bij ons navraagt. Ook ik zie je liever vandaag dan morgen online komen, maar na een check in jouw account begrijp ik dat er nog werkzaamheden nodig zijn bij het aanleggen van de wijkcentrale. Wanneer deze zijn gedaan, kan ook de oplevering bij jouw thuis worden voltooid. Mijn excuus voor het ongemak. Ik heb daarbij direct geschakeld voor een update, zodat we precies weten waar we aan toe zijn. Deze vraag staat nog uit, maar mocht ik een update binnenkrijgen, ben je de eerste die het hoort. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hoi Boris,

Dankje voor het checken en ik zal de update afwachten.

Reputatie 7

Hi @DeLetterY ,

Thanks voor je bericht! Ik heb direct een update voor je. Eerder gaf ik aan dat er werkzaamheden nodig zijn voor de wijkcentrale. Nieuwe signalen geven aan dat deze werkzaamheden inmiddels zijn afgerond en dat er niks meer in de weg staat om jouw installatie af te ronden. Er is daarop direct contact gelegd met de aannemer om ook de verbinding richting jouw huis te verwezenlijken. Er is daarop gevraagd direct contact te leggen met je om hiervoor een afspraak te maken. Wil je ons laten weten wanneer dit is gebeurt? Ik hoor het graag van je.

Hi @DeLetterY ,

Thanks voor je bericht! Ik heb direct een update voor je. Eerder gaf ik aan dat er werkzaamheden nodig zijn voor de wijkcentrale. Nieuwe signalen geven aan dat deze werkzaamheden inmiddels zijn afgerond en dat er niks meer in de weg staat om jouw installatie af te ronden. Er is daarop direct contact gelegd met de aannemer om ook de verbinding richting jouw huis te verwezenlijken. Er is daarop gevraagd direct contact te leggen met je om hiervoor een afspraak te maken. Wil je ons laten weten wanneer dit is gebeurt? Ik hoor het graag van je.

Hoi,

Ik heb gisteren via de telefoon een afspraak gemaakt met de aannemer om de verbinding richting huis te krijgen. Dit zal gebeuren op 14 april.

Ik wacht het af en hoop dat alles goed gaat.

Bedankt voor de hulp.

Y.

Reputatie 7
Badge +8

@DeLetterY Super! Ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt en anders geef je maar een gil! :grinning:

@DeLetterY Super! Ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt en anders geef je maar een gil! :grinning:

Hoi @Demi 

Heb sinds gisteren (20 april) glasvezel van Internet Premium actief.

Internet + snelheid werkt goed.

 

Een vraagje/scenerio:

Heb het dus besteld zo snel mogelijk in Oktober 2021 om de bal soort van te laten rollen, maar toendertijd was de prijs €40 p/mnd en nu is de prijs voor het zelfde pakket/internet €30 p/mnd (voor de eerste 8 maanden).

6 maanden later: vroeg me dus af sinds het glasvezel pas vorige week (14 april) naar binnen is gekomen van buiten en sinds gisteren actief is (op de website staat ook "Klant sinds: 20 april 2022") of de prijs van het nieuwe abonnement overgenomen kon worden.

Technisch gezien kan ik het internet/contract nog stopzetten en opnieuw bestellen met het nieuwe tarief maar is het niet makkelijker om het om te zetten naar het nieuwe bedrag?

Ik snap als ik bijv. al sinds Oktober ook echt het product had, dat ik natuurlijk nu het niet kan veranderen maar sinds dat het niet geval is, hoopte ik dat het alsnog veranderd kon worden.

Heb vanmiddag ook geprobeerd te bellen maar ze bleven zeggen omdat het "contract" in Oktober is begonnen dat het niet mogelijk was (tenzij ik uit het “contract” stap en dan extra moet betalen) maar ik ben het daar niet mee eens dat het contract ook toen begonnen was. Het product was misschien besteld in Oktober maar ik heb pas sinds gisteren het internet dus het contract begint dan sinds 20 april?

Ik vroeg me af als iemand me hier mee kon helpen of advies voor had. Als het echt niet kan, is dat jammer maar ik denk dat het niet echt vergezocht als dit in in overweging kan worden genomen.

/Dankje voor het lezen van mijn muur van text, en alvast bedankt.

Y.

Reputatie 7
Badge +14

De aanbieding is nu 4 maanden voor €30,- niet acht maanden. Welke snelheid is internet premium? 100/100 mbit? Maar dan nog kost dat pakket meer dan vorig jaar. De prijs die je afspreekt in het contract is door klantenservice niet aan te passen. Bij de nieuwe prijzen horen ook weer andere algemene voorwaarden, dus als je echt denkt beter uit te zijn met de nieuwe propositie, dus met alles rekening houden, inclusief b.v. een ander 'klantvoordeel' dan zou je de order moeten annuleren. Wordt alles weer afgebroken, stuur je de apparatuur terug en begin je vanaf vooraan met een nieuw aanbod.

De aanbieding is nu 4 maanden voor €30,- niet acht maanden. Welke snelheid is internet premium? 100/100 mbit? Maar dan nog kost dat pakket meer dan vorig jaar. De prijs die je afspreekt in het contract is door klantenservice niet aan te passen. Bij de nieuwe prijzen horen ook weer andere algemene voorwaarden, dus als je echt denkt beter uit te zijn met de nieuwe propositie, dus met alles rekening houden, inclusief b.v. een ander 'klantvoordeel' dan zou je de order moeten annuleren. Wordt alles weer afgebroken, stuur je de apparatuur terug en begin je vanaf vooraan met een nieuw aanbod.

Hoi eric,


Ik zie hier 8 maanden staan maar op de vorige pagina is het inderdaad 4 maanden. Maar goed, dat is nu niet belangrijk. De snelheid is 1000/1000. Ik snap dat de prijs in het contract niet aan te passen is maar ik wil nu juist precies weten wanneer begint het contract dan? In Oktober wanneer het besteld was of gisteren wanneer het geleverd was en in gebruik ging. Als het gisteren was, dan zou ik toch het bedrag hebben die er staat in het plaatje boven?

Het is een beetje teleurstellend dat ik als ‘early adopter’ en iemand die vertrouwen had in T-Mobile om het glasvezel te leveren dan meer moet betalen tegenover iemand die het pas vorige week besteld had en op de zelfde dag net als mij echt het product in huis had.

 

Ik zie hier 8 maanden staan maar op de vorige pagina is het inderdaad 4 maanden. Maar goed, dat is nu niet belangrijk. De snelheid is 1000/1000. Ik snap dat de prijs in het contract niet aan te passen is maar ik wil nu juist precies weten wanneer begint het contract dan? In Oktober wanneer het besteld was of gisteren wanneer het geleverd was en in gebruik ging. Als het gisteren was, dan zou ik toch het bedrag hebben die er staat in het plaatje boven?

 

Waar je naar moet kijken is naar je orderbevestiging, daarin staat vermeld wat je bent overeengekomen en dat is wat geleverd en gefactureerd zou moeten worden. Dat tussentijds de tarieven in jou voor- of nadeel zijn veranderd is niet van toepassing.

Als jij als early adopter recht hebt op 8 maanden korting en dit in de orderbevestiging vermeld staat, dan zou dit ook - omdat dit is overeengekomen - moeten worden nagekomen. Staat dit niet vermeld in de orderbevestiging maar stond dit ten tijden wel vermeld op de website, had je eigenlijk direct aan de bel moeten trekken. Een screenshot alleen is hierin vaak onvoldoende.

Als je besteld hebt in Oktober 2021, dan gelden de voorwaarden en prijsplan van dat moment, ook al worden de diensten pas enkele maanden later (bijv. door overmacht) opgeleverd. De betaling vind dan overigens ook pas plaats vanaf het moment dat diensten actief zijn, dus niet vanaf moment van bestelling.

Ik zie hier 8 maanden staan maar op de vorige pagina is het inderdaad 4 maanden. Maar goed, dat is nu niet belangrijk. De snelheid is 1000/1000. Ik snap dat de prijs in het contract niet aan te passen is maar ik wil nu juist precies weten wanneer begint het contract dan? In Oktober wanneer het besteld was of gisteren wanneer het geleverd was en in gebruik ging. Als het gisteren was, dan zou ik toch het bedrag hebben die er staat in het plaatje boven?

 

Als je bestelt hebt in Oktober 2021, dan gelden de voorwaarden en prijsplan van dat moment, ook al worden de diensten pas enkele maanden later (bijv. door overmacht) opgeleverd. De betaling vind dan overigens ook pas plaats vanaf het moment dat diensten actief zijn, dus niet vanaf moment van bestelling.

Hoi @Gerrit078


Dankje voor het antwoorden en je interesse in mn draadje.

Als dat het geval is en er niks meer aan te doen is, dat is het dan.

Maar ik wil wel zeggen dat het niet “eerlijk” is (klinkt misschien kinderachtig maar dat is het wel) dat bijv. iemand anders in de straat het zelfde product/internet heeft en dan op de zelfde dag het product heeft net als ik, dan minder moet betalen voor precies het zelfde. Lijkt alsof je gestraft word (klinkt erger dan het is natuurlijk, hehe) voor het eerder bestellen van het internet.

Anyways, een definief antwoord van een T-Mobile medewerker zal genoeg zijn om deze thread te sluiten.

Y.

Reputatie 6

Hoi @DeLetterY, fijn om te lezen dat je online bent! Wanneer je een overeenkomst aangaat, gelden de tarieven en voorwaarden op het moment dat je het contract afsloot. Je kiest op het moment van het aangaan van het contract voor het bedrag en de voorwaarden die je op dat moment ziet, we kunnen niet verwachten van mensen dat ze een contract moeten aangaan en dat wij vervolgens zeggen: de tarieven en voorwaarden weet je pas op het moment dat je online bent, want misschien is het dan anders! Daarom gelden altijd de voorwaarden en tarieven die op het moment van het afsluiten van het contract gelden. Ik hoop op je begrip hiervoor.

Wanneer je een contract afsluit, hangt daar een bepaald contracttype aan waaraan de kenmerken van jouw contract zijn gekoppeld, bijvoorbeeld: 40 euro per maand voor 1000 Mbit/s internet en geen eenmalige kosten. Een contracttype en daarmee de tarieven zijn niet meer aan te passen. Het enige wat mogelijk is is om dit contract op te zeggen en een nieuw contract aan te vragen, waarbij je inderdaad het hele proces opnieuw begint. Ik denk dat we allebei ontzettend blij zijn dat jij eindelijk online bent en dat we beiden niet blij worden van het idee dat je alles terug moet sturen, los moet koppelen en opnieuw moet aanvragen. Daarom heb ik een éénmalige compensatie voor jou aangemaakt, ik hoop dat je er blij mee bent! Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en tevens kun je de compensatie terugvinden op jouw T-Mobile Thuis pagina. Het kan een aantal uurtjes duren voordat dit inzichtelijk is.

Ik wil je ontzettend veel plezier toewensen met jouw nieuwe abonnement en weet dat je altijd bij ons terecht kunt als je vragen hebt!

Hoi @Ginny 

Je hebt gelijk dat het inderdaad niet leuk zou zijn om het hele process opnieuw te beginnen. Omdat het nu uiteindelijk hier is - en daar ben ik sowieso heel blij mee.

Inplaats een nieuwe contract aan te vragen heb ik even de compensatie gecheckt en vind ik het een meer dan eerlijke oplossing.

Bedankt en nog een fijn weekend.

Y.