Beantwoord

T-Mobile Thuis i.c.m. eigen router



Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 2

Nou, inmiddels een aantal dagen verder.
11-04 komen ze glas naar binnen leggen (gaat allemaal nog best snel).
Ook vandaag komt DHL met een pakket vanuit T-Mobile

Volgens mij zitten hier alle benodigdheden in, welke de monteur uiteindelijk nodig zal hebben.
Weet iemand of hier ook het modem/media converter etc bij zitten?

ik wil namelijk niet het modem gaan gebruiken, maar alleen de mediaconverter, naar mijn eigen modem.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niekniek1989 

In het pakket zit inderdaad alles wat de monteur van Guidion nodig heeft dus ook de mediaconverter en router.

De monteur zal de T-Mobile spullen eerst aansluiten om de verbinding aan te melden, daarna kan je je eigen setup aansluiten.

Verder moet je bij problemen met de verbinding de T-Mobile spullen aansluiten voordat je contact opneemt.

Dit kan je gebruiken bij het instellen van de UDM :

 

Reputatie 2

Hallo @niekniek1989 

In het pakket zit inderdaad alles wat de monteur van Guidion nodig heeft dus ook de mediaconverter en router.

De monteur zal de T-Mobile spullen eerst aansluiten om de verbinding aan te melden, daarna kan je je eigen setup aansluiten.

Verder moet je bij problemen met de verbinding de T-Mobile spullen aansluiten voordat je contact opneemt.

Dit kan je gebruiken bij het instellen van de UDM :

 

Dank voor je reactie!
Moet helemaal goed gaan komen…. VLAN300 instellen moet lukken op de UDR!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, herkent iemand elk glasvezelkastje ik heb? @peter-keetfm , als ik het goed begrijp, zou mijn UDR moeten werken als ik deze op VLAN 300 instel, toch? Ik ben nieuwsgierig waarom @niekniek1989  aangeeft dat het niet goed samenwerkt. Bedankt!

 

Hallo @A.faghloumi 

Dat ziet eruit als een TK-01 FTU, hier wordt de mediaconverter middels een patchkabel op aangesloten of de Genexis ONT kan hier overheen worden geschoven.

Bij T-Mobile krijgen nieuwe klanten geen AON aansluiting meer volgens mij dus het is GPON (Huawei ONT) of XGSPON (Genexis ONT).

Reputatie 2

Goedemorgen,

komende dinsdag is het zover, en komt opendutchfiber de glaskabel onder de oprit doorleggen.
in het mailtje van t-mobile staat er, dat dan ook de huisaansluiting aangemaakt zal worden.
gaat opendutchfiber dus vanuit de gemeente grond, de oprit onderdoor, en direct door naar de meterkast?

ik lees verschillende varianten, dat ze eerst glas aanleggen tot aan de deur, een andere monteur hem naar binnen legt, en weer een andere de lijn activeert + modem/router.
echter staat bij mijn status update in de tmobile app, dat de huisaansluiting gerealiseerd word komende dinsdag.

bedankt weer.

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989

Hier vind je een stappenplan voor de aanleg van glasvezel waarin staat dat de glasvezel wordt aangelegd tot aan de gevel en voor de aansluiting komt een andere monteur, bij KPN gaat dit ook zo.

Maar als de mail specifiek aangeeft dat ook de huisaansluiting gerealiseerd wordt dan wordt dat misschien ook meteen gedaan.

Reputatie 2

De mail van tmobile, over de afspraak van as dinsdag is van een week oud.
deze kreeg ik vannacht:

 

Beste,

Goed nieuws! De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting bij jou in huis gaat plaatsen is bekend.

Jouw Glasvezelaansluiting
De glasvezelaansluiting wordt geplaatst op 11-04-2023.

Nadat de glasvezelaansluiting in jouw woning gereed is, ontvang je een uitnodiging per e-mail van onze installatiepartner Guidion, om de installatie-afspraak te plannen. Zij zorgen er op die dag voor dat je T-Mobile Thuis diensten gaan werken en gaan pas weg als alles werkt.  

Installatiepakket
Het installatiepakket wordt vanaf twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging ontvang je nog een aparte e-mail.

Vragen?
Heb je tussentijds vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0092.

Vriendelijke groeten,

T-Mobile

 

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen,

komende dinsdag is het zover, en komt opendutchfiber de glaskabel onder de oprit doorleggen.
in het mailtje van t-mobile staat er, dat dan ook de huisaansluiting aangemaakt zal worden.
gaat opendutchfiber dus vanuit de gemeente grond, de oprit onderdoor, en direct door naar de meterkast?

ik lees verschillende varianten, dat ze eerst glas aanleggen tot aan de deur, een andere monteur hem naar binnen legt, en weer een andere de lijn activeert + modem/router.
echter staat bij mijn status update in de tmobile app, dat de huisaansluiting gerealiseerd word komende dinsdag.

bedankt weer.

bij mijn ODF aansluiting kreeg ik een afspraak voor het binnenbrengen. Maar de dag daarvoor werd de boring gedaan. Zal wel van de aannemer afhangen. Mijn situatie was wel wat complex omdat op de plaats waar ze normaal zouden boren de gasleiding lag. Nu werd een anderhalve meter verderop geboord (dag 1).  Verder moest vanaf het boorgat gegraven worden om  alsnog naar de meterkast te komen (dag 2).

Het lijkt me dat de boring en binnenbrengen dicht op elkaar zitten. Ik zou maar gewoon afwachten.

 

Reputatie 2

Goedemorgen,

Inmiddels weer 2 weekjes verder.
Men heeft destijds zowel onder de oprit door glas getrokken, als direct naar de meterkast.
Dus toch alles in 1 😀.
Van de week hebben ze alles doorgemeten, en de glaslijn is OK.

Nu de laatste zet nog bij T-Mobile, om een afspraak te fixen met Guiddion.
Weet iemand of je zelf al T-Mobile mag/kan contacten om een afspraak te maken? 

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989 

Als het goed is ontvang je vanzelf een sms/email van Guidion om een afspraak te maken zodra de verbinding gereed is voor verbruik.

Reputatie 2

@allen

Dank voor jullie hulp de afgelopen tijd.
Gisteren is er een monteur van Guidion langs geweest.
De UDR aangesloten, VLAN300 op de WAN poort gezet, en gaan😎.

Modem voor ± 1 minuut aangesloten geweest, en daarna weer direct opgeruimd.
Uiteindelijk feilloze overstap van Ziggo naar T-Mobile gemaakt (downtime was exact 3 minuten).

Ondanks dat ik qua downspeed op 100mb/s ben gebleven, merk ik dat het internet vele male soepeler is (wellicht door de lagere latency)?

Indien mogelijk, mag hier een slotje op😄.

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989 

De T-Mobile router is helemaal niet aangesloten geweest? Dat had wel gemoeten.

Kan je eens kijk of je abonnement ook administratief is afgerond door te kijken in je T-Mobile account of je alles kan inzien?

Reputatie 2

@Waqqas,

ik heb mijn bericht aangepast.
Het modem is wel even aangesloten geweest (is alleen opgestart, niets op geconfigureerd).
Volgens monteur mocht ik ook meteen de UDR aansluiten, zonder eerst het modem te testen.
Uiteindelijk toch even aangesloten (omdat de servicedesk aangaf dit inderdaad te moeten doen).

Vreemd dat de Guidion man zij, dat dit niet perse hoefden.
Alles is wel administratief afgerond (als ik inlog, kan ik alles inzien).

Reputatie 7
Badge +14

Met het aanloggen van de Zyxel wordt de verbinding administratief op actief gezet. Daarna kun je inderdaad zelf aan de hobby gaan. De 100 Mbit glasvezel upload t.o.v. 10/20 Mbit bij Ziggo helpt in het “snappy” internet gevoel.

Reageer