Beantwoord

T-Mobile Thuis installatie

  • 16 August 2022
  • 17 reacties
  • 650 Bekeken

Goedemorgen,

 

Afgelopen zaterdag hebben wij in de T-Mobile winkel een contract afgesloten voor T-Mobile Thuis. 14-9 komt er een monteur om de boel te installeren. Het glasvezel signaal komt in onze meterkast binnen. De meterkast zit aan de andere kant van de woning t.o.v. de televisie. Ik heb een afbeelding met een plattegrond bijgevoegd. Daarnaast heb ik een foto toegevoegd van de aansluitingen die we op dit moment in de woonkamer hebben. 

Een kabel van de meterkast naar de woonkamer zou niet lukken, omdat hij dan schuin over het loopbad (de deur) moet. Hoe wordt dit normaliter gedaan? We hebben in de woonkamer geen lege leidingen zitten. Kan 1 van de huidige aansluitingen door de monteur aangepast worden naar een aansluiting voor glasvezel?

 

Ik heb gebeld naar Guidion, maar daar kom ik niet veel verder. Zij gaven aan dat een monteur niet de kruipruimte in gaat, dus weet even niet zo goed hoe en wat we nu moeten.

 

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 16 August 2022, 12:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

In aanvulling op mijn bericht: Langs de muren tussen de tv en uitgangen foto hebben we een kabelgoot liggen, dus de glasvezelkabel zou eventueel bij de huidige uitgangen uit kunnen komen

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MarkHouten  Wij hebben zelf de kabel onder de vloer doorgetrokken is dat voor jou geen optie dan? Elk meerwerk moet je ook betalen. 
Ook een extra stopcontact in de meterkast hebben we zelf gedaan.

Heb je nog geen mail met uitleg en eventuele extra kosten?

Als ik jouw tekening zie is mijn situatie hetzelfde. 

Op deze pagina krijg je meer informatie over de installatie van Glasvezel door een monteur van T-Mobile

 

Extra werkzaamheden nodig?

De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

Overzicht van extra werkzaamheden en tarieven

Hallo @MarkHouten  Wij hebben zelf de kabel onder de vloer doorgetrokken is dat voor jou geen optie dan? Elk meerwerk moet je ook betalen. 
Ook een extra stopcontact in de meterkast hebben we zelf gedaan.

Heb je nog geen mail met uitleg en eventuele extra kosten?

Als ik jouw tekening zie is mijn situatie hetzelfde. 

Op deze pagina krijg je meer informatie over de installatie van Glasvezel door een monteur van T-Mobile

 

Extra werkzaamheden nodig?

De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

Overzicht van extra werkzaamheden en tarieven

Bedankt voor je bericht! Bedoel je met kabel onder de vloer doorgetrokken echt onder het laminaat of via de kruipruimte?

Reputatie 7
Badge +14

@MarkHouten Via de kruipruimte. Vanuit de meterkast onder de gangvloer en in de huiskamer weer naar boven. (Geen muis of spin gezien😂) en netjes op de plint vastgezet

Het modem staat bij mij in de huiskamer maar sommige mensen zetten hem liever in de meterkast. 
Lees even op de site die ik heb geplaatst. En vraag eventueel hulp aan buren/familieleden.

Ik was op deze manier super goed voorbereid met veel tips van @Folkert  en andere leden van deze Community. 
overstappen is altijd eng dat snap ik maar uiteindelijk ben ik erg tevreden over de gang van zaken zo als het is gegaan. 

 

@MarkHouten Via de kruipruimte. Vanuit de meterkast onder de gangvloer en in de huiskamer weer naar boven. (Geen muis of spin gezien😂)

Het modem staat bij mij in de huiskamer maar sommige mensen zetten hem liever in de meterkast. 
Lees even op de site die ik heb geplaatst. En vraag eventueel hulp aan buren/familieleden.

Ik was op deze manier super goed voorbereid met veel tips van @Folkert  en andere leden van deze Community. 
overstappen is altijd eng dat snap ik maar uiteindelijk ben ik erg tevreden over de gang van zaken zo als het is gegaan. 

Nogmaals hartelijk dank voor je antwoord! Het gaat bij ons in principe enkel om een deurbreedte die hij moet overbruggen, de overige afstand kan via het kabelgootje. Ik heb al gelezen dat het eventueel prima kan in de groene onderplaat bij laminaat. 

 

Indien ik het via de kruipruimte doe, kan ik dat alvast voorbereiden voor de monteur komt? Gezien hij natuurlijk zelf de kabel trekt.

Reputatie 7
Badge +14

Wij Hebben het gedaan toen de monteurs in huis waren. De man had namelijk zo’n lange boor bij zich die wij zelf niet hadden.

Meterkast=monteur 

Kabel doortrekken=Wij

De rest weer voor de monteur 

Wij hebben dus zelf de kabel onder de vloer aangebracht. 
De monteur heeft hem boven de vloer weer aangepakt. (Waren leuke behulpzame gasten)

 De monteur was blij kon hij vast andere dingen doen.

Geef ze wat te drinken. Wees vriendelijk dan zijn de monteurs het ook🤫🤣

@CrisTien Dan ga ik nog maar eens even kijken hoe we het willen doen, het is in principe een stukje van een deurbreedte wat de kabel onder het laminaat door zou moeten, dus dat lijkt me nog redelijk op te lossen, eventueel alvast voorbereiden voor de monteurs er zijn :-)

 

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

Reputatie 7
Badge +14

@prodigy Gelukkig heb ik totaal andere ervaringen.

Fijne avond.

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

De witte kabel die daar onderuit komt gaat rechtstreeks naar onze ziggo box. Ik geloof dat het de internet kabel is. Deze komt in de meterkast uit in de WiFi router. De bovenste op de foto. Is dat toevallig al iets wat ze kunnen gebruiken? @prodigy @CrisTien 

 

Dit is de huidige situatie overigens in de meterkast

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

De witte kabel die daar onderuit komt gaat rechtstreeks naar onze ziggo box. Ik geloof dat het de internet kabel is. Deze komt in de meterkast uit in de WiFi router. De bovenste op de foto. Is dat toevallig al iets wat ze kunnen gebruiken? @prodigy @CrisTien 

Ja dat is een standaard netwerk kabel, die kan gebruikt worden voor de tv ontvanger van T-Mobile.

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

De witte kabel die daar onderuit komt gaat rechtstreeks naar onze ziggo box. Ik geloof dat het de internet kabel is. Deze komt in de meterkast uit in de WiFi router. De bovenste op de foto. Is dat toevallig al iets wat ze kunnen gebruiken? @prodigy @CrisTien 

Ja dat is een standaard netwerk kabel, die kan gebruikt worden voor de tv ontvanger van T-Mobile.

Sorry voor de vele vragen, maar met de huidige situatie kan de monteur dus in de meterkast deze kabel aansluiten aan het glasvezel kastje en bij de tv in de tv ontvanger ? Dus er hoeft geen nieuwe kabel getrokken te worden? @prodigy 

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

De witte kabel die daar onderuit komt gaat rechtstreeks naar onze ziggo box. Ik geloof dat het de internet kabel is. Deze komt in de meterkast uit in de WiFi router. De bovenste op de foto. Is dat toevallig al iets wat ze kunnen gebruiken? @prodigy @CrisTien 

Ja dat is een standaard netwerk kabel, die kan gebruikt worden voor de tv ontvanger van T-Mobile.

Sorry voor de vele vragen, maar met de huidige situatie kan de monteur dus in de meterkast deze kabel aansluiten aan het glasvezel kastje en bij de tv in de tv ontvanger ? Dus er hoeft geen nieuwe kabel getrokken te worden? @prodigy 

 

Correct.

Glasvezel wordt tot de meterkast aangelegd, rest gaat via utp/netwerk kabels. Op de foto van je aansluitingen in de woonkamer zit links de oude ptt wcd voor telefonie, de kabel die eronder uitkomt is waarschijnlijk een utp kabel vanuit de meterkast en de oude telefoonkabel is als trekkabel gebruikt om deze er doorheen te halen. Eventueel kan een monteur daar een rj45 wcd op monteren maar de helft van de guidion monteurs kan nog niet eens fatsoenlijk een rj45 stekker op een utp kabel monteren, dus ik zou ze vooral niet aan al werkende dingen laten rommelen.

Controleer dus wat er in de meterkast aan bekabeling aanwezig is, kijk of je de kabel die in de woonkamer uitkomt in de meterkast ook terug kunt vinden. Als die er inderdaad is, hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren.

De witte kabel die daar onderuit komt gaat rechtstreeks naar onze ziggo box. Ik geloof dat het de internet kabel is. Deze komt in de meterkast uit in de WiFi router. De bovenste op de foto. Is dat toevallig al iets wat ze kunnen gebruiken? @prodigy @CrisTien 

Ja dat is een standaard netwerk kabel, die kan gebruikt worden voor de tv ontvanger van T-Mobile.

Sorry voor de vele vragen, maar met de huidige situatie kan de monteur dus in de meterkast deze kabel aansluiten aan het glasvezel kastje en bij de tv in de tv ontvanger ? Dus er hoeft geen nieuwe kabel getrokken te worden? @prodigy 

 

Ja dat is correct.

Dat is fijn en geruststellend!