Beantwoord

T-MobileGlasvezel niet leverbaar op GPON P2MP Netwerk

  • 24 August 2021
  • 28 reacties
  • 611 Bekeken

Reputatie 3

Beste

Hier in de wijk (apeldoorn , kerschoten) gaan KPN Netwerk tussen Sept 21 en Dec 21 starten en opleveren.

Alleen dit netwerk is GPON P2MP en mij is vertelt dat waarschijnlijk T-Mobile hier niet op wil of kan leveren? , dat verhaal bevestigde T-Mobile Thuis Klantenservice mij net omdat ze zelfs in de toekomst niks gepland zien staan voor glasvezel.

De aannemer die het netwerk gaat aanleggen liepen net per toeval langs en heb ik ook aangesproken en die konden me alleen vertellen dat dit netwerk een PON wordt.

Kan een van de moderators van T-Mobile me mee duidelijk geven toevallig hoe en wat ik hoorde wel dat er intern wordt overlegt via via tussen KPN WBA en T-Mobile.

 

Groeten

Chris

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 August 2021, 10:29

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7

Hi @driels80, excuus dat het zo stil bleef in dit topic! Zoals beloofd heb ik een tijd terug de vraag uitgezet bij één van mijn collega's, maar hier heeft mijn collega nog geen terugkoppeling op gekregen. Ik heb vandaag een reminder gestuurd met de vraag of er wellicht toch al meer bekend is. 

Super tof dat er nu Glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Ik ben heel erg blij om dit te lezen en dit klinkt inderdaad alsof het zo helemaal klopt. Weet jij voor nu dan ook voldoende of kan ik jou nog met iets anders helpen? Dat doe ik namelijk graag! 😊

Reputatie 7
Badge +15

Klinkt allemaal heel positief en nu is het maar hopen dat het zo blijft.

Eerder bij Youfone was het precies hetzelfde, eerst een paar keer kwam het even beschikbaar en later was het definitief beschikbaar dus het is denk ik een seintje van dat eraan gewerkt wordt.

Reputatie 3

@Waqqas 

Ik heb telefonische contact gezocht en gehad met klantenservice en deze konden nu meer zien op mijn  adres als 2 weken terug.

ze konden ook vertellen dat er geen nieuwe DSL Diensten meer konden worden besteld op mijn postcode (gebied) dat staat in het systeem op rood en glasvezel op groen.

dus ik ga er van uit dat dit nu klopt , kan namelijk ook al glasvezel diensten bekijken in me persoonlijke omgeving wat 2 weken geleden niet kon.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @driels80 

Je kan beter nog even wachten, 2 weken geleden toen het ook voor iedereen beschikbaar kwam was het een bug.

Kan nu ook zo zijn...

Reputatie 3

Het is giga stil rond mijn vraag @Lisa  @Boris 

 

Kunnen jullie vanuit T-Mobile al een antwoord geven over het GPON WBA verhaal of is het aan te raden om toch maar te kijken na een andere Provider die levert over GPON WBA.

 

UPDATE : Vandaag gezien dat er eindelijk glasvezel diensten worden aangeboden op mijn adres, maar die pas vanaf december kunnen worden geleverd omdat de glasvezel nog niet binnen ligt.

DSL Diensten worden al niet meer aangeboden zie ik

Reputatie 3

Het is giga stil rond mijn vraag @Lisa  @Boris 

 

Kunnen jullie vanuit T-Mobile al een antwoord geven over het GPON WBA verhaal of is het aan te raden om toch maar te kijken na een andere Provider die levert over GPON WBA.

Reputatie 7

Hoi @driels80 ,

Ik heb zojuist je bericht verwijderd, omdat het delen van privégegevens en privé-informatie niet is toegestaan op de Community.   

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Boris 

Op welk seintje wordt er precies gewacht vanuit de netwerkneheerder?

Zover ik het begrijp zijn de glasvezelnetwerken opgeleverd en is het de taak aan andere providers om hierover hun diensten te kunnen leveren.

De netwerkbeheerder is eigenlijk al "klaar" of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 7

Hoi @driels80 ,

Ik denk dat het hier berust op een miscommunicatie, ik zie namelijk de mogelijkheid van de overzetting niet terug in ons systeem. Dat kan zo zijn, omdat we nog geen seintje hebben gekregen van de netwerkbeheerder, maar ik zie nog geen plannen terug over de levering over de GPON technologie van WBA. Excuus voor het ongemak en wellicht voor de valse hoop, dit is niet de bedoeling geweest. 

Reputatie 7
Badge +15

@driels80 

Een dag nadat jij zij dat T-Mobile is gaan leveren over GPON stond er bij mij ook weer DSL beschikbaar helaas..

Reputatie 3

Hallo @driels80 

Ik zie dat 100 Mbps ook voor mij beschikbaar is gekomen met GPON-1 🥳

Het is toch wel een stuk beter dan een DSL lijn.

Hallo @driels80 

Ik zie dat 100 Mbps ook voor mij beschikbaar is gekomen met GPON-1 🥳

Het is toch wel een stuk beter dan een DSL lijn.

@Waqqas 

 

ik zie na een extra check dat de mogelijkheid al weer verdwenen is (De Beschikbaarheid)

hoe zit het bij jou?

 

@Lisa  kan jij meer antwoord geven hier op waarom het dinsdag wel beschikbaar was en nu 2 dagen later opeeens niet meer

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @driels80 

Ik zie dat 100 Mbps ook voor mij beschikbaar is gekomen met GPON-1 🥳

Het is toch wel een stuk beter dan een DSL lijn.

Reputatie 3

Hi @driels80, ik heb sneller een update voor je dan verwacht! Ik heb doorgekregen dat wij hier verder nog niks over gehoord hebben. Dit is toevallig onlangs intern aan de kaak gesteld en hier is dan ook navraag naar gedaan. Ik zou het doorkrijgen zodra hier een terugkoppeling op is, maar ik durf niet te zeggen wanneer ik dit doorgespeeld krijg. Ik houd 'm in ieder geval op de radar en kan jou hopelijk binnenkort hier meer over vertellen! 

@Lisa@Waqqas@Hidden.nld 

Ik zie dat T-Mobile ondertussen ook gaan leveren is op GPON WBA , alleen helaas tot 100MB zie ik op verschillende Postcode checks (redacted by moderator) is niet van me eigen maar een GPON WBA P2MP gebied wat al opgeleverd is , dus dit zal ook wel voor mij gaan betekenen dat het niet sneller wordt dan wat ik al heb via DSL. , dat wordt toch helaas overstappen voor me na KPN.

Reputatie 3

Ik kan me niet voorstellen dat T-Mobile niet over GPON WBA gaat leveren terwijl ze wel over AON WBA leveren.

T-Mobile zou zo miljoenen klanten mislopen aangezien er nu en in de toekomst alleen nog maar GPON wordt aangelegd 🤷🏽‍♂️


Misschien een mogelijkheid als ze niet willen leveren over GPON WBA dat ze naast KPN Netwerk in die gebieden hun eigen glasvezel aanleggen , wat al gebeurt in sommige gebieden zoals geloof ik in Den Haag. , ik weet niet was goedkoper is voor ze

Reputatie 7
Badge +15

Ik kan me niet voorstellen dat T-Mobile niet over GPON WBA gaat leveren terwijl ze wel over AON WBA leveren.

T-Mobile zou zo miljoenen klanten mislopen aangezien er nu en in de toekomst alleen nog maar GPON wordt aangelegd 🤷🏽‍♂️

Reputatie 3

@driels80

Het was puur als bedoeling om aan te geven dat providers wel over WBA kunnen leveren als het GPON is, kwestie van gewoon de zaken op orde hebben.


Nee oke , maar omdat ik zowel vast als mobiel bij T-Mobile/Tele2 heb zitten wil ik eigenlijk niet overstappen na een provider die het al wel voor mekaar heeft , omdat ik dan me combi extras kwijt raak wat ik zonde vind.

Reputatie 7
Badge +15

@driels80 

Het was puur als bedoeling om aan te geven dat providers wel over WBA kunnen leveren als het GPON is, kwestie van gewoon de zaken op orde hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Youfone is gewoon weg veel te duur voor 1gb/s met tv en dan het comfort pakket betaal je 77€/maand en dan heb je nog maar 53 zenders.

Reputatie 7
Badge +15

@driels80 

Youfone kan sinds gisteren ook over WBA GPON leveren, het is zeker mogelijk voor providers.

Reputatie 3

Hi @driels80, ik heb sneller een update voor je dan verwacht! Ik heb doorgekregen dat wij hier verder nog niks over gehoord hebben. Dit is toevallig onlangs intern aan de kaak gesteld en hier is dan ook navraag naar gedaan. Ik zou het doorkrijgen zodra hier een terugkoppeling op is, maar ik durf niet te zeggen wanneer ik dit doorgespeeld krijg. Ik houd 'm in ieder geval op de radar en kan jou hopelijk binnenkort hier meer over vertellen! 

@Lisa 

Heb je toevallig al een update , KPN Netwerk is namelijk vandaag begonnen met de uitrol van hun glasvezel netwerk bij mij in de wijk.

Reputatie 7

Hi @driels80, ik heb sneller een update voor je dan verwacht! Ik heb doorgekregen dat wij hier verder nog niks over gehoord hebben. Dit is toevallig onlangs intern aan de kaak gesteld en hier is dan ook navraag naar gedaan. Ik zou het doorkrijgen zodra hier een terugkoppeling op is, maar ik durf niet te zeggen wanneer ik dit doorgespeeld krijg. Ik houd 'm in ieder geval op de radar en kan jou hopelijk binnenkort hier meer over vertellen! 

Reputatie 3

Hi @driels80, wat leuk om te lezen dat jij hier graag meer over wilt weten! Top hoe @Hidden.nld en @Waqqas jou ook al wilden helpen. Zojuist heb ik dit bij een collega nagevraagd en die heeft aangegeven dat het (nog) niet mogelijk is. Hij wist niet of dit in de toekomst wel zo zou kunnen zijn. Ik heb dit dan ook nagevraagd bij een collega van een andere afdeling en verwacht hier snel een reactie op. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik ben zelf nu namelijk ook wel benieuwd! 💪

 

@Lisa 

Ja ik ben ook heel benieuwd via via heb ik wel gehoord , dat t-mobile dit van plan is en dat er intern bij t-mobile over wordt gesproken maar ik ben benieuwd of het verhaal klopt stel dat t-mobile niet gaat leveren erover dan kan ik me keus makkelijker maken voor me eigen.

Reputatie 7

Hi @driels80, wat leuk om te lezen dat jij hier graag meer over wilt weten! Top hoe @Hidden.nld en @Waqqas jou ook al wilden helpen. Zojuist heb ik dit bij een collega nagevraagd en die heeft aangegeven dat het (nog) niet mogelijk is. Hij wist niet of dit in de toekomst wel zo zou kunnen zijn. Ik heb dit dan ook nagevraagd bij een collega van een andere afdeling en verwacht hier snel een reactie op. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik ben zelf nu namelijk ook wel benieuwd! 💪

Reputatie 3

Hallo @driels80 

Providers zullen uiteindelijk wel kunnen leveren over KPN WBA dus dmv het huren van hun apparatuur maar de vraag blijft nog even wanneer..

Providers die nu al wel kunnen leveren over PON zijn KPN, XS4ALL, Solcon, Freedom, Online.nl en Tweak.

@Waqqas 
Maar dit is over GPON-1 , hier wordt GPON-2 (P2MP) aangelegt , met 1 actieve operator laser (KPN WBA) een andere operator is niet mogelijk is mij vertelt zoals Glasoperator van T-Mobile wat wel mogelijk nog is bij GPON-1.

Dus vandaar mij vraag of T-Mobile ooit gaat kunnen leveren over GPON-2 (P2MP)

Bij GPON-1 is ODF mogelijk voor T-Mobile en kunnen providers ook over WBA leveren.

Bij GPON-2 is ODF dan niet meer mogelijk maar leveren over WBA zou moeten kunnen.

 

Dan nu de vraag gaat T-Mobile over GPON-2 WBA diensten leveren? kan een moderator vanuit tmobile hier een antwoord opgeven.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @driels80 

Providers zullen uiteindelijk wel kunnen leveren over KPN WBA dus dmv het huren van hun apparatuur maar de vraag blijft nog even wanneer..

Providers die nu al wel kunnen leveren over PON zijn KPN, XS4ALL, Solcon, Freedom, Online.nl en Tweak.

@Waqqas 
Maar dit is over GPON-1 , hier wordt GPON-2 (P2MP) aangelegt , met 1 actieve operator laser (KPN WBA) een andere operator is niet mogelijk is mij vertelt zoals Glasoperator van T-Mobile wat wel mogelijk nog is bij GPON-1.

Dus vandaar mij vraag of T-Mobile ooit gaat kunnen leveren over GPON-2 (P2MP)

Bij GPON-1 is ODF mogelijk voor T-Mobile en kunnen providers ook over WBA leveren.

Bij GPON-2 is ODF dan niet meer mogelijk maar leveren over WBA zou moeten kunnen.

Reageer