Beantwoord

Geen internet en tv

  • 15 December 2022
  • 9 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 4

Aangezien ik al meer dan een dag geen internet en tv heb hier, kan ik ergens aanvragen dat ik mijn (defecte?) T50 vervangen wil hebben door een nieuwere T54? Als converter zit er al een Huawei tussen (glasvezel).

 

Het wachten is nu op de technische dienst, de klantenservice kan mij niet helpen (met mijn storing) omdat ze niet eens een lijnmeting kunnen doen naar mijn modem of Huawei kastje toe (Mac adres is niet te benaderen, dus er zit probleem op straat of wijk niveau). Heel frustrerend (zakelijk adres) omdat je ook geen idee hebt op welk niveau de storing nu ligt en wanneer je actie mag verwachten. Iemand hier die mij kan laten weten hoe ik achter de status van mijn melding kom? 

icon

Beste antwoord door robbietobbie 15 December 2022, 17:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoe heb je vastgesteld dat de router defect is? Heb je daarover contact gehad met de klantenservice? Als de lamjes niet meer aangaan zal waarschijnlijk alleen de voeding defect zijn. 

Reputatie 4

De router is niet defect. T54 is nieuwer type, met ook wifi 6 ondersteuning.

Het gaat mij voornamelijk om status update storing. Ik lees teveel en te vaak hier dat er storingen zijn waarbij mensen weken(!) moeten wachten op actie technische dienst…

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @robbietobbie,

Je schrijft dat de klantenservice het Huawei-kastje niet eens kan bereiken en trekt daaruit de (mogelijk terechte) conclusie dat het probleem buitenshuis zit. Dan gaat een nieuwe router, ongeacht welk type, dat niet oplossen. De moderators lezen mee en zullen hier vanzelf reageren. Als de technische dienst het niet kan oplossen, zal er een monteur van Guidion gestuurd worden. Die heeft ook vervangende modems bij zich, mocht dat toch de oorzaak zijn.

Reputatie 4

Voor nu lijkt probleem opgelost. Reset Huawei converter (nou ja, van stroom af), fabrieks reset Zyxel modem. Wifi op Zyxel weer uitgezet, Orbi WiFi netwerk (1 router (ap modus) + 3 sattelieten) weer aangesloten op zyxel modem. Netwerk weer aanwezig, ook lease vanaf Zyxel over WAN loopt weer. Korte lease periode, maar dat kan ik niet zelf instellen. TV signaal ook weer aanwezig, evenals vaste telefonie lijn.

 

Dus of mijn acties hebben weer een werkende omgeving opgeleverd of technische dienst heeft iets op afstand gevonden of gedaan. 

 

Mocht een moderator dit lezen, graag ticket sluiten voor nu. Of moet ik klantenservice weer bellen om ticket te sluiten? 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @robbietobbie  Wat fijn dat het weer oké is.
Als je geen afspraak met een monteur hebt staan hoef je verder niets te doen.De moderators lezen mee en kunnen de ticket  sluiten 

Fijne avond

Reputatie 7

Hi @robbietobbie, helemaal super dat je inmiddels weer probleemvrij bent! Zojuist heb ik ook op je privébericht gereageerd, maar voor de volledigheid geef ik het hier ook aan. Ik heb het ticket voor de technische dienst gesloten met de notitie dat jouw verbinding weer up and running is. Weet dat je hier altijd aan kunt kloppen als er toch weer een issue op komt spelen. Ik heb ook direct de vergoeding voor je in orde gemaakt van de (bijna) twee dagen dat je zonder diensten hebt gezeten. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een fijne avond van! 😊

Reputatie 4

Dag Lisa, 

 

Dankjewel. Mijn verzoek tot nieuw T54 modem zal dan wel tot niets leiden denk ik? Nou ja, dan ga ik eventueel zelf kijken naar nieuwe (glasvezel) router. 

Reputatie 7

Hi @robbietobbie, heel graag gedaan! Dit kan ik inderdaad jammer genoeg niet voor je regelen. Mocht dit over een tijdje wel kunnen, dan laat ik het zeker aan je weten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @robbietobbie

Ik zag je verzoek voorbij komen, maar las ook dat je een orbi netwerk hebt.
Welk type orbi heb je?Waarom zet je de orbi niet in AP-modus? Dan heb je het T-Mobile modem niet meer nodig (enkel bij storingen / uitval om te kunnen troubleshooten.) 

Reageer