Beantwoord

Te hoge demping na oplevering

  • 6 March 2019
  • 6 reacties
  • 1670 Bekeken

Goedemiddag, sinds eind januari zijn wij klant bij T-Mobile. Zowel thuis als mobiel. Hierdoor hebben wij klantvoordeel waardoor je een verdubbeling van snelheid hebt. We hebben vanaf het begin problemen met onze verbinding. Deze stopt er af en toe mee, dit duurt dan ongeveer 30 seconden tot 1 minuut (zowel bedraad als draadloos, dus het is geen wifi probleem). Aan het begin denk je, opstartproblemen, het zal wel, maar nu begint het toch vervelend te worden. Er is contact met de klantenservice geweest op 25 februari waar geconstateerd is dat de demping van de modem niet goed. Het zei mij niets, maar de medewerker van de klantenservice net zo min. Hiervoor is een case aangemaakt welke 27 februari om 16:30 is opgepakt voor de duur van 48 uur. Vrijdagmiddag ontving ik bericht dat ik een afspraak kon maken met een monteur van Guidion. Deze monteur komt "helaas" pas aankomende maandag 11 maart. Ik heb zelf de nodige research gedaan en gezien dat de gele kabel (kabel die vanaf de oorspronkelijke glasvezelkabel naar de T-Mobile mediaconverter loopt) wellicht in te korte lussen is opgerold. Ik heb de kabel losgemaakt en de lussen groter gemaakt. Dit leverde mijn inziens een verbetering op, want nadat ik gisteren met T-Mobile belde werd me verteld dat de demping nu wel goed was, maar dat er toch veel fouten in de meting zaten. Het is alleen zo jammer dat er geen verdere technische kennis aanwezig is zodat ik mij tot dit forum moet wenden. Kan een Guidion monteur dit oplossen of heeft het met een instelling van de modem te maken? Ik kreeg een bericht van firmware-update vorige week, deze zit er bij ons nog niet op. Op de mediaconverter staan de dipswitches 3 en 4 op on en de rest op off. Helpt het om de dns server aan te passen. Zoals je kunt zien heel wat vragen voor een nieuwe klant.
icon

Beste antwoord door lootjeladool 11 March 2019, 16:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey @lootjeladool,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! De problemen die je ervaart moeten natuurlijk opgelost worden. Fijn om te horen dat je daarvoor al een afspraak hebt gemaakt. De monteur gaat onder andere kijken of het probleem in het modem ligt, patchkabel of de overige bekabeling. Vaak kan hij het ter plekke oplossen, mocht er meer onderzoek nodig zijn. Dan ontvangen wij een terugkoppeling en kunnen we vervolgstappen nemen en eventueel de netwerkbeheerder aansturen wanneer er iets mis zou zijn met de lijn. In ieder geval gaan we ons uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen?
Naar aanleiding van een tip van mijn collega heb ik zelf de mediaconverter anders geplaatst en de gele kabel in grotere lussen opgerold. Hierdoor "lijkt" het probleem voor alsnog opgelost te zijn. Ik heb zelf ook op internet gevonden dat glasvezel signaal "uit de bocht" kan vliegen als de gele kabel in te kleine lussen opgerold is. De nieuwe firmware update zit er inmiddels ook op. We hebben hiervoor al jaren glasvezel van een andere maatschappij en dat werkte tot de overstap goed, dus lijkt/leek me het niet een netwerkbeheerder issue. Het enige waar nu al weken op zit te wachten zijn 2 witte plastic kappen om op de officiele glasvezel modem te plaatsen. Ik werk zelf bijna 20 jaar in de telecom, ik vindt het vervelend om te zeggen, maar T-Mobile moet nog veel "leren". Het gemiddelde oplossend vermogen ligt vrij laag. Er wordt eerder gedacht in problemen als in oplossingen. Zie dit als positieve kritiek. Ik hoop nog wel mijn afdekkappen te ontvangen 😀. Zie foto in bijlage. Het gaat om het witte gedeelte, daar horen de 2 kappen op te komen.

Reputatie 7
Hoi @lootjeladool,

Bedankt voor de verhelderende foto! De patchkabel is nu prima opgerold. Deze lus mag wel strakker, zolang deze maar niet strakker als een bierviltje is. Dit is dus helemaal prima!

Wat betreft de kappen, dat klopt. Het is mooier als die er omzitten. Ik zie dat de afspraak van de 10e niet door is gegaan. Hoe is dat zo gekomen?

Bedankt voor je feedback. Daar kunnen we alleen maar beter van worden. Ik neem het mee!
Goedemiddag Sander,

zoals in mijn vorige bericht te lezen is heb ik het probleem zelf opgelost. Sowieso wist ik dat de glasvezel bekabeling op orde was, omdat ik hiervoor al jaren bij een andere Provider met glasvezel heb gezeten. Sowieso had ik niet het idee dat iemand van Guidion dit op zou kunnen lossen. Ik heb vorige week vrijdag met een medewerkster van T-Mobile gesproken die de case voor verdere afhandeling ging oppakken, o.a. de witte kappen, het blijst alleen al weer angstvallig stil.....Ik vindt jullie reacties erg leuk, maar ze bieden helaas tot op heden weinig technische inhoud....
Reputatie 7
Hoi @lootjeladool,

Ik vroeg naar die afgezegde afspraak met de monteur, omdat de Guidion monteur namelijk van die stofkappen heeft. Ik heb een verzoek ingediend voor het plaatsen van deze stofkappen. Deze behoren bij het plaatsen van het FTU ook geleverd te zijn. Weet je wat er mee is gebeurd? Hoe dan ook, geen zorgen, we gaan deze kappen voor je regelen! 🙂
Reputatie 7
@lootjeladool Je mag zelf de kappen niet plaatsen. komt mooi uit dan kan de Guidion monteur meteen uitsluiten of de hoge demping bij jou zit. het kan natuurlijk zo zijn dat de fout aan de andere kant zit. De glasvezel is 9 micron dit betekend dat 1 stofje kan zorgen voor een hoge demping en zelfs de connector kan beschadigen.

Reageer