Beantwoord

Tmobile thuis aansluiting eerder activeren

  • 1 January 2022
  • 11 reacties
  • 550 Bekeken

Goede dag. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen. Ik ben verhuisd naar een nieuwbouwwoning in Zwolle en heb t mobile thuis inclusief mobiel abonnement afgesloten. Nu kan er pas op 20 januari een monteur langskomen. Dat vind ik wel erg lang duren. Week geleden al afspraak gemaakt. Ik zit dus drie weken zonder internet en tv en dat is wel erg lang in deze tijd. 

De installatie box heb ik ontvangen en alles is al opgehangen en aangesloten door een vriend die in de business werkt. Stelt niet zoveel voor. Zelf heb ik ook wel enige kennis. Zoals ik het kan zien is er nog geen signaal. Het rode lampje op het Huawei kastje blijft rood knipperen bij los (loss of signal?) modem geen wereldbol.

Is het signaal eerder te activeren? Is er een andere oplossing mogelijk. Volgens mij is de handeling die nog rest een klusje van nog geen twee minuten. 

Ik ben benieuwd wie me meer kan vertellen. Bedankt alvast. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 January 2022, 11:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @reneth 

Wat is de installatiedatum volgens je T-Mobile thuis account en komt de monteur ook op deze datum?

Als de installatiedatum eerder kan dan moet de monteur ook op diezelfde dag tijd hebben, de monteur gaat eerst in de wijkcentrale langs om je om te zetten naar het eigen netwerk en komt dan ook thuis alles installeren en activeren. Zonder de monteur is er geen glasvezel signaal en kan je verbinding ook niet worden geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +1

Op dit forum lees ik diverse malen dat er weer problemen zijn met de installatie datum en dan met name het veel te lang moeten wachten dat Guidion een keer langs komt voor de installatie.

Als ik dat zo lees vraag ik me vaak af waarom T-Mobile geen eigen team van monteurs heeft welke boven Guidion staan en derhalve meer bevoegdheden hebben,  en dan ook rechtstreeks worden aangestuurd door T-Mobile,  dus echt een calamiteiten dienst.

Naar mijn mening voorkom je hiermee in zekere zin ontevreden klanten, ook al omdat Guidion nou niet bepaald de meest betrouwbare partner is.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @BeMu  Ook wel eens bedacht dat klanten zelf laat zijn met overstappen enz.

Ik kon gewoon netjes de datum kiezen die mij uitkwam. 
Dit lijkt mij geen calamiteiten maar eerder een extra verzoek van een klant.

Gelukkig werk de app van t-mobile tv anywhere vrij snel  @reneth hopelijk kan je daarmee even vooruit?

Reputatie 7
Badge +1

@CrisTien Tot op zekere hoogte heb je natuurlijk gelijk, maar wat te denken van die keren dat de klant een afspraak heeft en de monteur niet komt opdagen of zogenaamd "ziek” is waar je vaak het best een vraagteken bij kunt plaatsen, daarbij lees je maar een klein percentage hier.

Waar ik wel erg van schrok was toen ik op de site van trustpilot terecht kwam naar aanleiding van een ander onderwerp en zag de recensies over T-Mobile e.a. providers dan schrik je toch wel.

Reputatie 7
Badge +14

Als je Trustpilot als uitgangspunt neemt is T-Mobile zelfs 'beter' dan Ziggo en gelijk aan KPN. Zegt dus ook wat hoe Trustpilot zijn reviews verkrijgt en is dus geen afspiegeling van een daadwerkelijke beleving. Of is heel Nederland ontevreden met zijn provider?

Als je ziet waar de monteurs soms voor moeten langskomen, o.a. gesloopte ISRA punten of aansluitingen binnenshuis die zijn weggewerkt en onklaar zijn geraakt is het toewijzen van monteur hulp heel coulant. Ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat de klant een rekening is gepresenteerd omdat het gevonden probleem door de (oude) bewoner zelf veroorzaakt was. Dat deze grote hoeveelheid bezoeken een geheel eigen organisatie / bedrijf tot gevolg heeft zorgt ervoor dat iedereen doet waar hij goed in is. Het even opentrekken van een blik monteurs is ook niet zomaar mogelijk. Arbeidsmarkt voor techneuten is heel goed.... Dus het opvangen van pieken zal toch plaatselijk leiden tot langere wachttijden.

Reputatie 7
Badge +1

@eric Er stonden zeker ook zeer positieve reacties tussen, maar dat waren er in verhouding tot de negatieve wel aanmerkelijk minder, nou weet ik net als jij dat men negatieve ervaringen eerder zal uiten dan positieve.

Als ik foto's zie van met name de Isra punten en hoe ze er uit zien maar ook foto's van glasvezel aansluitingen denk ik vaak “wat een zootje” in die meterkast of woonkameraansluiting.

En dat werkgevers steeds moeilijker aan goed personeel kunnen komen heeft ook wel een oorzaak met name de vergrijzing maar zeker ook dat een aantal jaren geleden veel personeel op non actief werd gezet, wreekt zich nu,  

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb in mijn oude woning altijd Ziggo gehad en aangezien m'n nieuwe woning glasvezel heeft opnieuw een vergelijking gedaan en op T mobile uit gekomen. Ruim op tijd besteld alleen ging ik er vanuit dat ik net zoals ik bij Ziggo en eerder bij vrienden ADSL deed dit zelf makkelijk kon installeren. Dat bleek niet zo te zijn dus twee weken terug een afspraak gemaakt. Wat bleek dat dit een maand moet duren. Dat vind ik toch wel vrij spijtig zeker gezien alles al hangt en er denk ik alleen signaal op de lijn moet komen en ergens een Mac adres is iets geregistreerd moet worden bij T mobile. Ik heb inderdaad al wel de app werkende maar het gaat me natuurlijk vooral om internet. Dus enerzijds had ik dit kunnen voorkomen anderzijds vind ik een maand wachttijd wel erg lang. Daar had ik nooit rekening mee gehouden. Ik hoopte te lezen dat er een oplossing is maar zo te horen dus helaas niet. Aai 

Hallo @reneth 

Wat is de installatiedatum volgens je T-Mobile thuis account en komt de monteur ook op deze datum?

Als de installatiedatum eerder kan dan moet de monteur ook op diezelfde dag tijd hebben, de monteur gaat eerst in de wijkcentrale langs om je om te zetten naar het eigen netwerk en komt dan ook thuis alles installeren en activeren. Zonder de monteur is er geen glasvezel signaal en kan je verbinding ook niet worden geactiveerd.

Beste @Waqqas dank voor je uitgebreide antwoord. Helder. Ik wist niet dat er in de wijkkast ook nog eea moest gebeuren. De installatie datum in mijn tmobile is gezet op 20 januari toen ik van Guidion voor die datum een afspraak ingepland kreeg. Zo te horen is er weinig wat ik kan doen om het proces te versnellen behalve dan dat hier 30 woningen tegelijk op geleverd worden en ik al diverse tmobile dozen bezorgd heb zien worden. Maar hierover in contact komen met tmobile/Guidion rechtstreeks is een lastige opgave vrees ik. Conclusie ik zal geduld moeten hebben en nog even snel wat Netflix series downloaden. Mocht iemand nog een goede tip hebben ik hou me aanbevolen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @reneth kijk eens of Hier iets voor je bijstaat! (Films)
En nogmaals de TV app werkt eerder. Ik heb 22-11 TV-Thuis besteld wordt 04-01-22 aangesloten maar kon al vrijwel gelijk via de app kijken en streamen.

Succes! Met verhuizen!

Vandaag toch nog een poging gewaagd om contact te krijgen met Guidion, wie weet is er een afspraak in dezelfde wijk te combineren, maar helaas na op twee verschillende dagdelen half uur in de wacht nog niemand aan de lijn gekregen. Erg jammer. Hopelijk komt er over drie weken wel echt iemand op de stoep. 

Reputatie 7
Badge +4

@reneth je kan online je afspraak aanpassen. Als er eerder een moment beschikbaar is zie je het daar meteen.