Beantwoord

TV ZENDERS 123 WEL MAAR 4,5,6 EN VERDER NIET WERKEND. wel wifi

  • 1 December 2020
  • 14 reacties
  • 477 Bekeken

Waarom is het zo moeilijk om de TV zenders te activeren?

 

Ik heb contact gehad met TMobile via Facebook en Telefonisch via 0800 0092.

 

Maar nog is mijn TV niet geactiveerd en wacht ik op een technische dienst.

 

Wat gaat er mis?

De tv doet het wel op 1,2,3, maar zenders 4,5,6 en verder geven een ZWART BEELD.

de namen van de zenders staan wel aangegeven, de programma namen ook en zelfs het aantal minuten. ik kan drukken op BEGIN GEMIST, dan start het tv programma vanaf het begin, maar als ik gewoon tv wil kijken en dus met de afstandsbediening een zender kies hoger dan 1,2, of 3, dan krijg ik een ZWART BEELD met de zender naam en programma naam maar geen beeld.

 

Gelieve een reset oid uit te voeren en dit zsm te activeren.

 

LATE LEVERING VAN MODEM + TV BOX >>

  • ook kreeg ik mijn pakket pas vandaag geleverd om 10h, terwijl ik op 1 December startdag had geselecteerd en er duidelijk een smsje kwam 23 november al dat ik kon installeren maar dat ging toen niet omdat ik de tv box en modem toen dus nog niet had.

FOUTE OP DE REKENING

  • Op de rekening stonden nog niet meteen de kortingen, terwijl ik dit wel via de site kon selecteren en mijn mobiele nr had ingevuld
icon

Beste antwoord door Brian 3 December 2020, 17:23

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mnelisse, dat is erg jammer, sorry dat het niet op afstand oplosbaar is. Ik heb mijn collega's ingeschakeld en alles wat we uitgesloten hebben aangegeven.

De huidige verwerkingstijd bedraagt ongeveer vier tot zes dagen dus ik verwacht binnen dat tijdsbestek een oplossing. Ik hoop oprecht dat je straks weer van alle kanalen kunt genieten!

Ondanks deze tegenvaller, hoop ik dat je een prachtig weekend zult hebben en veel plezier met het EK!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mnelisse, dan gaan we er meteen voor zorgen dat het wel weer werkt, sorry voor het ongemak!

Ik heb een aanpassing gedaan waarmee het volledig verholpen zou moeten zijn. Overigens wil ik er bij melden dat het er aan onze kant op lijkt dat elke zender zichtbaar zou moeten zijn. Kun je eens proberen om de TV Box die nu in poort één aangesloten is (LAN-poort één achterop het modem), aan te sluiten in poort twee, drie of vier, alsjeblieft? Ik vermoed als bovengenoemde aanpassing ook niet het gewenste effect brengt dat er een technisch mankement is en dat kunnen we op een andere manier oplossen.

Alvast bedankt voor je medewerking en antwoord!

 

Hoi @fw.vos, bedankt dat je laat weten dat alles nog goed werkt! Je kunt in dat geval de melding inderdaad negeren. Onze specialisten en techneuten zijn hard bezig om de problemen volledig op te lossen. Mocht er onverhoopt toch iets optreden, laat het dan ook zeker weten, dan pakken wij het zo snel mogelijk verder op met je!

Hi @Jason helaas is het probleem nog steeds niet verholpen met de 2 methodes die je hebt beschreven. Ik heb geen favo zenders aangeklikt en er stonden ook geen zenders geblokkeerd. 

 

Ik hoop dat je nog een andere oplossing hebt!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fw.vos Ik heb direct jouw abonnement erbij gepakt en een lijnmeting gedaan. Ik krijg de melding dat het modem niet is gesignaleerd op het ISRA-punt. Klopt het dat je momenteel ook geen Internet hebt? Zou je willen controleren of het modem goed is aangesloten op het ISRA-punt en of de kabels nog goed zitten? Mocht het modem wél zijn aangesloten, zou je het modem willen controleren en checken wat de lampjes doen? Als je hierna ook nog een powerflip wil doen op zowel het modem als TV Box, zou dan top zijn! Hopelijk werkt alles hierna weer naar behoren! Mocht dit niet zo zijn, geef dan een gil! We helpen je graag verder.

Hoi @Mnelisse, dan gaan we er meteen voor zorgen dat het wel weer werkt, sorry voor het ongemak!

Ik heb een aanpassing gedaan waarmee het volledig verholpen zou moeten zijn. Overigens wil ik er bij melden dat het er aan onze kant op lijkt dat elke zender zichtbaar zou moeten zijn. Kun je eens proberen om de TV Box die nu in poort één aangesloten is (LAN-poort één achterop het modem), aan te sluiten in poort twee, drie of vier, alsjeblieft? Ik vermoed als bovengenoemde aanpassing ook niet het gewenste effect brengt dat er een technisch mankement is en dat kunnen we op een andere manier oplossen.

Alvast bedankt voor je medewerking en antwoord!

 

Bedankt Jason! Ik zal het vanavond proberen en kom terug met feedback! 

Goedemorgen, ik ervaar nog steeds dezelfde problemen als wat hier boven gemeld is. Ik heb het advies al opgevolgd om de stekkers van de box en modem eruit te halen, 20 seconden wachten, alles 1 voor 1 er weer instoppen zodra de tv box om internet connectie vraagt etc., maar het euvel is nog steeds niet verholpen.

De enige actieve zenders zijn NPO 1, 2 en 3. Alle commerciële zenders zijn zwart. Ze staan overigens wel in de tv gids en ik kan wel een herhaling bekijken, maar ik kan niet live kijken. 

Ik zou het op prijs stellen als dit probleem verholpen kan worden. 

Een goede middag. Mijn naam is Frank Vos. Ik kreeg vanmorgen een melding van jullie dat er problemen zijn met de tv. ontvangst. Waar ik woon, Zwolle, is alles naar wens gelukkig. Alhoewel ik gisteren wel problemen had met de tv-ontvangst van alle zenders, wel beeld, maar een brommend geluid, heb ik dat na een reset gelukkig weer kunnen verhelpen. Hopelijk komt er een oplossing voor diegenen die er wel last van hebben. Dank voor je melding, Demi.

Reputatie 7
Badge +16

Top @Mnelisse, ik hoop oprecht dat het werkt en zo niet: geen zorgen, we stoppen niet voordat jij weer alle zenders kunt bekijken!

Reputatie 7

Hi @godogood, ik zie dat mijn collega op 1 december al en monteur voor je ingeschakeld heeft, je ontvangt bericht om een afspraak te maken, dat gaat helemaal lukken!
Dat je de korting nog niet op je rekening ziet klopt, deze wordt pas actief zodra je abonnement van start gaat, je ziet dit dan ook terug op My T-Mobile Thuis. 

Reputatie 7
Badge +16

@Mnelisse Er is nog één oplossing en dat is het opnieuw aanmelden van het TV-abonnement. Ik doe dit meteen voor je, zou jij alsjeblieft via onderstaande methode de box én het modem willen herstarten?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Dit zou de boel weer online moeten krijgen qua zenders. Als ook dit niet werkt, ga ik de specialisten voor je raadplegen zodat het alsnog in orde komt, want dan is er toch meer aan de hand dan we kunnen waarnemen.

Top @Mnelisse, ik hoop oprecht dat het werkt en zo niet: geen zorgen, we stoppen niet voordat jij weer alle zenders kunt bekijken!

Hi @Jason ik heb helaas geen succes geboekt. Ik heb de TV box kabel in alle poorten geprobeerd, maar deze commerciele zenders bleven zwart. Ik heb de box aan en uitgezet nadat ik de kabel elke keer in een andere poort heb gestopt. Graag advies wat nu te doen!

 

Reputatie 7
Badge +16

@Mnelisse We gaan het over een andere boeg gooien! Ik zet alles door naar onze specialisten. Zou jij nog één check willen doorlopen om echt alles uitgesloten te hebben, alsjeblieft? Kun je controleren of de Favorieten aanstaan per ongeluk? Het komt weleens voor dat NPO 1, 2 en 3 bijvoorbeeld als Favorieten geselecteerd zijn waardoor alle andere zenders niet zichtbaar zijn. Ook kan het zijn dat bepaalde zenders geblokkeerd zijn in T-Mobile TV. Loop hiervoor onderstaande methode door:

T-Mobile TV Favorieten

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit
  • Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu.


T-Mobile TV Blokkade Zender(s)

  1. Menu-knop
  2. Ga je naar Instellingen > Account 
  3. Mijn zenders > Blokkades opheffen

We gaan dit voor je oplossen!

Dat bovenstaande probleem heb ik nu ook al de hele avond. Heb van alles geprobeerd, niets lukt. Om moedeloos van te worden, eigenlijk. Wanneer werkt het eigenlijk eens wel goed? F.W. Vos.

@Mnelisse Er is nog één oplossing en dat is het opnieuw aanmelden van het TV-abonnement. Ik doe dit meteen voor je, zou jij alsjeblieft via onderstaande methode de box én het modem willen herstarten?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Dit zou de boel weer online moeten krijgen qua zenders. Als ook dit niet werkt, ga ik de specialisten voor je raadplegen zodat het alsnog in orde komt, want dan is er toch meer aan de hand dan we kunnen waarnemen.

 

Hi @Jason ook deze instructies hebben niet gewerkt. Ik kan de programma's op deze zenders alleen kijken als ik op "Start vanaf het begin” druk, maar dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten werken. Ik hoor graag wat jullie specialisten nu voor advies hebben!

Reageer