Beantwoord

Twee aanvragen op één adres

  • 7 June 2020
  • 7 reacties
  • 404 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik had voorheen altijd adls internet gehad. Dat was een ramp, trager dan de postkoets . De hoofdbewoner zei gezien onze ervaringen met het slakke internet, zullen we bij jou ook een kabel aan leggen. Twee jaar later kwam er een legertje Polen die een fraai oranje kabeltje naar de hoofdbewoner aan legde. Toen ze aanstalten maakte om weer weg te gaan zei ik dat er bij mij ook een kabel gelegd moest worden. Een van de Polen belde, gaf vervolgens de telefoon aan mij en zei: ‘Jij baas praten’. Ik baas praten die ook Pool was, een half jaar later had ik ook een stukje opgerold oranje kabeltje voor de deur van mijn appartementje liggen. Na weer een half jaar kwam iemand bij de hoofdbewoner een kastje plaatsen. Ik kreeg niks want er was al een kastje op het adres na veel gebel kreeg ik ook een kastje. Nu kon ik een provider zoeken, snel gevonden ik ben al jaren tevreden klant van T-Mobile mobiel. De hoofdbewoner kwam tot de zelfde conclusie we namen beide een abonnement bij TM= T-Mobile (niet Transcendente meditatie wand dat heb je voor je gemoedsrust wel nodig bij snelle glasvezel). De hoofdbewoner was binnen no time aangesloten en liep zingend van blijdschap door het huis. Ik ook want vrijdag kwam een monteur mijn modem aansluiten. Maar ik vond een briefje in mijn brievenbus dat de modem die TM mij gestuurd weer me genomen was omdat er al een modem was aangesloten. Ik bel op donderdag met TM, ‘ik heb nog geen modem en de monteur komt morgen, hij zou het regelen. Vrijdag, tringggggg de monteur, hebben ze je niet afgebeld? Nee. Nou ik heb wel koffie maar geen modem. Geeft niet ik heb er nog een in de auto liggen. Modem hangt en volgens de monteur heb ik binnen een dag internet. Het is coronatijd dus ik denk het zal wel een paar dagen duren. Na 4 dagen bel ik TM, nee het zou in orde komen. De hoofdbewoner krijgt een brief dat hij word afgesloten. Hij bellen, wat is dit??? Omdat ik aansluiting kreeg werd hij afgesloten, maar het zou in orde komen. Trinnggggg, ‘tante post’ met een groot pakket, gefeliciteerd met uw nieuwe modem. Ik bellen met TM, er hangt al een modem maar dat was niet goed. Een paar dagen later, Trinngggg, hallo daar ben ik weer (de monteur) word het modem weg gehaald en een exact zelfde modem weer opgehangen, maar geen internet. De hoofdbewoner krijgt een mail dat hij wederom word afgesloten. Wij samen bellen naar TM het zou in orde komen Nou nee dus Ik zou volgens TM 8 mei 2020 internet moeten hebben het is nu een maand later nog steeds geen internet. Wat ze nu willen is dat ik een kopie van mijn identiteitsbewijs en van mijn bankpas naar ze mail,….. daar kunnen niet welwillende personen toch hele rare dingen mee doen? Niet dat TM dat zal doen maar miscommunicatie, zoek raken van gegevens, mails, enz. is hun specialiteit ik ben gekke Henkie niet.

icon

Beste antwoord door Sander 8 June 2020, 17:17

Bekijk origineel

7 reacties

Voor de goede orde. Al mijn gegevens zijn al bekend bij tmobile, omdat ik al jaren een tmobile-unlimited abonnement heb.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @harada  Ongetwijfeld ben je “gekke henkie” niet!. Maar om het op te lossen is de snelste weg even meewerken. Ik denk dat dit al veel te lang heeft geduurd. Toch? Niet dan? 
👍🏻 Hopelijk komt er snel een eind aan die verhaal.

Wil je wat regelspaties tussen het verhaal plaatsen, dan leest het wat beter!? 

Groetjes 

@CrisTien  Wat heeft dat nu met het aansluiten van het internet te maken? Ze hebben zijn gegevens al. Hij heeft namelijkanamelijk een modem op gestuurd gekregen en er is een monteur langsgeweest.

Hier is gewoon een aansluitingsprobleem en het lijkt mij onzinnig om zijn gegevens op te sturen die al bekend zijn. Dat heeft niks met het probleem te maken.

Reputatie 7

Hi @harada,

 

Deze situatie willen wij het liefste ook direct oplossen, want dit is voor geen enkele partij gewenst. Ik zal uitleggen waarom we deze informatie willen.

 

Als we bij jou willen aansluiten, dan sluiten we je buurman af, begrijp ik dat goed? Dat betekent dat jullie van hetzelfde adres gebruikmaken. Je dient dan te bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar/bewoner bent van dat adres. Dat kunnen we dan gebruiken om jou aan te sluiten. Daarmee zal jouw buurman dan geen verbinding meer hebben. Er kan immers maar één huishouden op één adres zitten. Eén van jullie beiden heeft dus een incorrect adres opgegeven. Zeer waarschijnlijk dat op het andere adres geen abonnement mogelijk is. Dat zal dan via http://www.mijnaansluiting.nl aangevraagd moeten worden. Mogelijk is er wel al een aansluitpunt, maar is dit administratief nog niet op orde. Dan kan ook via de website geregeld worden. Wij willen nu graag achterhalen welk adres en huishouden correct is, zodat we dit abonnement door laten gaan en de andere wijzen op het aanpassen van de gegevens!

 

Ik weet  niet wie de titel boven mijn stukje veranderd heeft, maar dat klopt niet. Daar stond horror internet van tmobile 

Het is een boerderij met daarin een appartement met 2 afzonderlijke glasvezel aansluitingen. 1 voor het appartement en 1 voor de boerderij. Het huisnummer is  nr1.

Ik wil gewoon internet op mijn eigen sluiting en de medebewonerwmedebewoner graag dat zijn eigen internet het blijft doen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan niet. Een aansluiting moet een uniek adres hebben. Dus b.v. 1a of 1b.. hebben jullie ook een (1) gedeelde watermeter, electriciteits aansluiting(meter) en gasmeter? 

Reputatie 6

@harada de naam van het topic wordt soms veranderd zodat topics voor andere klanten beter vindbaar zijn. Op deze manier kunnen andere klanten ook voordeel behalen aan jouw topic. 

Wat @eric_2 zegt is juist: er is maar één aansluiting per adres mogelijk. Alleen wanneer een huisnummer opgesplitst is (zoals 1a of 1b) én er twee aansluitpunten zijn, kun je twee abonnementen aanvragen. Zijn er geen twee huisnummers, dan zal een nieuwe aanvraag de oude aanvraag inderdaad blokkeren. Zoals Sander aangeeft, is de kans groot dat dit administratief nog verwerkt moet worden. Dit kun je doen via www.mijnaansluiting.nl. T-Mobile Mobiel en T-Mobile Thuis zijn twee losstaande organisaties. Ik kan jouw gegevens dan ook niet opzoeken in de systemen. Mocht je specifieke informatie voor jouw adres willen, raad ik je aan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers in een privébericht naar mij te sturen. 

Reageer