Beantwoord

Tweede topic, want krijg geen reactie. Hulp met installefen.


Goedenavond,

Dit is mijn tweede topic, want kreeg weinig respons op de eerste. De wachtijd bij de klantenservice aan de telefoon is meer dan 30 minuten.

Ik heb hulp nodig bij het installeren van mijn internet en tv pakket. Ik kom er zelf niet uit en zou graag een monteur willen inhuren.

Ik kan ten eerste géén hoofdaansluiting vinden, niet in de meterkast of in de woonkamer. Er is wel dit kleine kastje, geen idee wat dit is?



Hulp is heel erg welkom!

Groet, Mendy
icon

Beste antwoord door Sander 9 June 2019, 10:10

Bekijk origineel

36 reacties

Ten tweede heb ik totaal geen kaas gegeten van al die draadjes, schroefjes, kabeltjes en waar wat in moet en waar draden moeten worden doorgeknipt. Help!!!!!
En nu zijn jullie gesloten. Serieus? Er was net nog een wachttijd van meer dan 30 minuten?
Als julliie mij niet gaan helpen dan stuur ik het hele pakket terug.
Reputatie 7
Badge +1
Dit is een aansluiting voor coax internet een T-mobile aansluiting zal hier nooit op werken
Reputatie 7
Badge +1
Gaat het in dit geval om een DSL of glasvezel abonnement?

Bij DSL gaat het in feite over de telefoonlijn van KPN, hier heb ik geen ervaring mee aangezien ik dat nooit heb gehad, bij glasvezel mag alleen een monteur de aansluiting doen
Het gaat om een DSL abbonement, maar des te meer reden om dit hele pakket terug te sturen.
Reputatie 7
Badge +1
Er zal toch wel ergens in de woning een aansluiting zijn waar vroeger de KPN lijn binnen kwam? en misschien een brutale vraag wat had u voorheen als provider? was dat via de kabel? zo ja dan kan ik me wel voorstellen dat u het terug wil sturen,
Reputatie 7
Badge +1
Zit net de foto te bekijken maar Telenet is toch een Belgische provider?
Vorige provider was KPN, totaal geen problemen mee gehad. Ik ben net verhuisd en was op zoek naar een voordelig abbonnement, T-Mobile kwam naar voren met T-Mobile thuis, maar als ik twee uur bezig ben om T-Mobile te bereiken en vervolgens na twee uur te horen krijg dat ze gesloten zijn, dan raak ik wel lichtelijk geĂŻrriteerd 🙂
Ik heb best wel wat geduld, maar hou er niet van als er zo met een mens wordt omgegaan.
Ik ben pas verhuisd, zodoende.
Reputatie 7
Badge +1
Rare vraag misschien maar als ik de foto zo bekijk is dit een aansluiting in een Belgische woning, kan er natuurlijk helemaal langs zitten
Ik woon in Nederland, dus nee geen Belgische woning. Ik ga het pakket terug sturen, ben er helemaal klaar mee.
Reputatie 7
Badge +1
Als een aansluiting op de kabel het enige alternatief is, zult u toch eerst uw abonnement bij T-Mobile moeten laten ontbinden het zomaar terugsturen van het pakket zou ik beslist niet doen, administratief zijn de meeste providers geen helden.

Zorg er voor alles goed op papier te hebben desnoods via de mail, maar ondanks uw begrijpelijke frustatie doe niks overhaast want berouw komt na de .........
Het ontbinden van het contract kan pas dinsdag, in verband met Pinksteren. Ik hou het pakket hier totdat ik ze heb gesproken. Dank voor de tip.
Reputatie 6
Bericht verwijderd. Ik lees nu pas dat je verhuisd bent.

Kun je 1 van deze vinden? Dat is het ISRA punt. Je kan ook in de meterkast kijken. Als je die niet hebt dan kan je helaas geen DSL abonnement afsluiten.

Helaas, geen van bovenstaande wandcontactdozen. Geen DSL dus, wat kun je me dan adviseren?
Reputatie 6
Morgen is de klantenservice open van 9 tot 18 uur. Als je om 9 uur belt ben je vrijwel meteen aan de beurt. Dan kun je zeggen dat je geen ISRA punt hebt en dat het contract ontbonden moet worden, of ze moeten een telefoonlijn komen leggen maar dat geloof ik niet. Daarna kun je bij de kabelprovider Ziggo Delta of Caiway welke bij jou actief is een abonnement afsluiten.

Als je hier kijkt, staat er dan wel dat je DSL af kan nemen?

Ik heb wel een coax aansluiting. Ziggo it is then.
Reputatie 6
Volgens KPN moet er wel een aansluiting zitten. Maar... als ik mijn zus z'n adres intyp dan staat dat er ook en weet zeker dat het er niet zit. Kom er trouwens net pas achter anders had ik het je er niet naar gevraagd.

Dus ik adviseer je om morgen de klantenserie te bellen en je probleem uit te leggen.

Edit: Niet meteen Ziggo aanvragen maar eerst dit afhandelen anders zit je dadelijk met 2 abonnementen.
Ga ik doen, bedankt voor je advies want ik had er anders nooit uitgekomen. Aangezien ik een coax aansluiting heb, wordt het dus Ziggo. Internetten bij Ziggo kan dus zonder DSL kabel?
Reputatie 6
Ja, de foto van de aansluiting die je gepost hebt, dat is de kabelaansluiting. Hier stop je een coax kabel in die op het modem komt. Wat na de modem komt zijn dezelfde upt kabels dus dat maakt geen verschil.

Succes in ieder geval.
Reputatie 2
Het gaat om een DSL abbonement, maar des te meer reden om dit hele pakket terug te sturen.

Hahaha even serieus je gaat het pakket opsturen omdat er op zaterdagavond rond 21:30 uur geen bereikbaarheid is?
Waar gaat dat heen mensen...
Was verstandig om eerst te kijken waar je KPN aansluiting binnenkomt in je woning. Misschien hulp vragen van je vrienden, buren.
Ik heb geen KPN aansluiting, alleen een Coax aansluiting, zodoende dat het pakket teruggaat. Niet vandaag, maar dinsdag.
@Glassertje ik neem aan dat als je het abbonnement dan bij Ziggo afsluit met de Coax kabel je dan ook wifi hebt? (Als je natuurlijk internet in je pakket hebt)
Reputatie 2

Ik heb geen KPN aansluiting, alleen een Coax aansluiting, zodoende dat het pakket teruggaat. Niet vandaag, maar dinsdag.


Oke hopen dat ze je kunnen helpen met het vinden van je aansluiting je kan het wel ontvangen zie ik, dus hij moet er zijn. Ziggo wordt je niet vrolijk van als je het over de prijzen hebt.
We gaan ervoor!

Reageer