Beantwoord

Tweede topic, want krijg geen reactie. Hulp met installefen.


Goedenavond,

Dit is mijn tweede topic, want kreeg weinig respons op de eerste. De wachtijd bij de klantenservice aan de telefoon is meer dan 30 minuten.

Ik heb hulp nodig bij het installeren van mijn internet en tv pakket. Ik kom er zelf niet uit en zou graag een monteur willen inhuren.

Ik kan ten eerste géén hoofdaansluiting vinden, niet in de meterkast of in de woonkamer. Er is wel dit kleine kastje, geen idee wat dit is?



Hulp is heel erg welkom!

Groet, Mendy
icon

Beste antwoord door Sander 9 June 2019, 10:10

Bekijk origineel

36 reacties

Ik heb mijn hele huis ondersteboven gehaald op zoek naar een andere aansluiting; de meterkast, alle kamers, kasten, niks, nada. Er is echt geen andere aansluiting, ook al zegt ie van wel. Het enige wat ik kon vinden was die Coax aansluiting in de woonkamer. Ik ben ook niet zo blij met als enige optie Ziggo, maar kan er niet veel aandoen helaas.
Dan kun je hier nog terecht: https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm
Ik denk dat de vorige bewoner dan de ISRA heeft weggehaald, je hebt ook geen varkenssnuitje in huis.

Ik neem wel even contact op met de vorige bewoner en nee inderdaad, kan nergens dat varkenssnuitje vinden.
Huur of koophuis, in het eerste geval de verhuurder er op aanspreken, hij moet dan de eventuele kosten betalen, in het tweede geval kun je het aankaarten onder verborgen gebreken.

Een ISRA punt mag niet zonder toestemming van de netbeheerder, in dit geval de KPN verwijderd worden.
Huurhuis. Ik heb even een berichtje gestuurd naar de vorige huurder met de vraag hoe het zit. Dank voor de tip, dan ga ik een advocaat inhuren haha, ben juridisch niet zo sterk haha.
Reputatie 7
Badge +1
Als buitenstaander heb ik geen recht om t.s. een advies te geven omtrent de keuze welke er gemaakt word bij het kiezen van de provider, echter in dit geval zou ik er persoonlijk zeker voor kiezen na alles geregeld te hebben wat annulering bij T-Mobile betreft, voor Ziggo te kiezen.

Misschien kan onderstaande link wat helpen om vooraf even te kijken hoe en wat bij het installeren van Ziggo alles in een pakket, dus welk soort bekabeling enz.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#nieuw-installatiepakket/alleen_tv/tv_met_internet/kamer-zoals-woonkamer/2-gatswcd/ja/1_tv/een_tv_met_internet/Verder

Tip; mocht je bij Ziggo gebruik kunnen maken van een "gratis" monteur vraag hier dan naar
Deze informatie kreeg ik van de vorige huurder:

De bewoner voor hem had de modem op zolder staan en de kabel doorgetrokken van de meterkast naar boven. Nu heeft hij hem zelf doorgetrokken naar het kleine kamertje. Zie foto hieronder.



Ik heb geen flauw idee welke kabel ik hierin moet stoppen. Er is één hele korte kabel met een grijze label: "Line" erop en die past als enige in het grijze doosje, maar verder weet ik het niet meer. Ik moet een hoge kast kopen blijkbaar om daar het kastje/modem op te zetten, want anders red de kabel het niet.
Reputatie 7
Hallo @Mendie18

Hij is dus doorgetrokken naar boven. dit betekend dus dat er beneden ook een aansluiting zit.
heb je deze al gevonden ?
Nee ik kon hem niet vinden in de meterkast, maar ik heb T-Mobile gesproken. Zij hebben even de aansluiting gecontroleerd, maar hij geeft het signaal niet door, dus waarschijnlijk dat er ergens een knik of een scheur in de kabel zit. De vrouw aan de telefoon was super vriendelijk en behulpzaam, en er komt een monteur langs gelukkig om het even allemaal te bekijken en op te lossen.
Reputatie 7
Bedankt iedereen voor de hulp in dit topic!

@Mendie18,

Mooi om te zien dat je de Community hebt gevonden en ingeschakeld voor je installatievraag. Het is echter niet toegestaan om meerdere topics te starten over hetzelfde onderwerp.

Ik wil je vragen eerst nog de huisregels van de Community door te nemen. Daarna zie ik je graag terug als er nog een vraag in je opkomt!

Fijn om te lezen dat er een monteur langs kan komen om het ISRA-punt te controleren en de installatie af te maken. Ik heb goede hoop op een mooie afloop!
Reputatie 2
Nee ik kon hem niet vinden in de meterkast, maar ik heb T-Mobile gesproken. Zij hebben even de aansluiting gecontroleerd, maar hij geeft het signaal niet door, dus waarschijnlijk dat er ergens een knik of een scheur in de kabel zit. De vrouw aan de telefoon was super vriendelijk en behulpzaam, en er komt een monteur langs gelukkig om het even allemaal te bekijken en op te lossen.

Helemaal fijn om te horen!

Reageer