Beantwoord

Tweede topic, want krijg geen reactie. Hulp met installefen.


Goedenavond,

Dit is mijn tweede topic, want kreeg weinig respons op de eerste. De wachtijd bij de klantenservice aan de telefoon is meer dan 30 minuten.

Ik heb hulp nodig bij het installeren van mijn internet en tv pakket. Ik kom er zelf niet uit en zou graag een monteur willen inhuren.

Ik kan ten eerste géén hoofdaansluiting vinden, niet in de meterkast of in de woonkamer. Er is wel dit kleine kastje, geen idee wat dit is?



Hulp is heel erg welkom!

Groet, Mendy
icon

Beste antwoord door Sander 9 juni 2019, 10:10

Bedankt iedereen voor de hulp in dit topic!



@Mendie18,



Mooi om te zien dat je de Community hebt gevonden en ingeschakeld voor je installatievraag. Het is echter niet toegestaan om meerdere topics te starten over hetzelfde onderwerp.



Ik wil je vragen eerst nog de huisregels van de Community door te nemen. Daarna zie ik je graag terug als er nog een vraag in je opkomt!



Fijn om te lezen dat er een monteur langs kan komen om het ISRA-punt te controleren en de installatie af te maken. Ik heb goede hoop op een mooie afloop!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 1
Nee ik kon hem niet vinden in de meterkast, maar ik heb T-Mobile gesproken. Zij hebben even de aansluiting gecontroleerd, maar hij geeft het signaal niet door, dus waarschijnlijk dat er ergens een knik of een scheur in de kabel zit. De vrouw aan de telefoon was super vriendelijk en behulpzaam, en er komt een monteur langs gelukkig om het even allemaal te bekijken en op te lossen.

Helemaal fijn om te horen!
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt iedereen voor de hulp in dit topic!

@Mendie18,

Mooi om te zien dat je de Community hebt gevonden en ingeschakeld voor je installatievraag. Het is echter niet toegestaan om meerdere topics te starten over hetzelfde onderwerp.

Ik wil je vragen eerst nog de huisregels van de Community door te nemen. Daarna zie ik je graag terug als er nog een vraag in je opkomt!

Fijn om te lezen dat er een monteur langs kan komen om het ISRA-punt te controleren en de installatie af te maken. Ik heb goede hoop op een mooie afloop!
Nee ik kon hem niet vinden in de meterkast, maar ik heb T-Mobile gesproken. Zij hebben even de aansluiting gecontroleerd, maar hij geeft het signaal niet door, dus waarschijnlijk dat er ergens een knik of een scheur in de kabel zit. De vrouw aan de telefoon was super vriendelijk en behulpzaam, en er komt een monteur langs gelukkig om het even allemaal te bekijken en op te lossen.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Mendie18

Hij is dus doorgetrokken naar boven. dit betekend dus dat er beneden ook een aansluiting zit.
heb je deze al gevonden ?
Deze informatie kreeg ik van de vorige huurder:

De bewoner voor hem had de modem op zolder staan en de kabel doorgetrokken van de meterkast naar boven. Nu heeft hij hem zelf doorgetrokken naar het kleine kamertje. Zie foto hieronder.



Ik heb geen flauw idee welke kabel ik hierin moet stoppen. Er is één hele korte kabel met een grijze label: "Line" erop en die past als enige in het grijze doosje, maar verder weet ik het niet meer. Ik moet een hoge kast kopen blijkbaar om daar het kastje/modem op te zetten, want anders red de kabel het niet.
Reputatie 6
Badge +2
Als buitenstaander heb ik geen recht om t.s. een advies te geven omtrent de keuze welke er gemaakt word bij het kiezen van de provider, echter in dit geval zou ik er persoonlijk zeker voor kiezen na alles geregeld te hebben wat annulering bij T-Mobile betreft, voor Ziggo te kiezen.

Misschien kan onderstaande link wat helpen om vooraf even te kijken hoe en wat bij het installeren van Ziggo alles in een pakket, dus welk soort bekabeling enz.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#nieuw-installatiepakket/alleen_tv/tv_met_internet/kamer-zoals-woonkamer/2-gatswcd/ja/1_tv/een_tv_met_internet/Verder

Tip; mocht je bij Ziggo gebruik kunnen maken van een "gratis" monteur vraag hier dan naar
Huurhuis. Ik heb even een berichtje gestuurd naar de vorige huurder met de vraag hoe het zit. Dank voor de tip, dan ga ik een advocaat inhuren haha, ben juridisch niet zo sterk haha.
Huur of koophuis, in het eerste geval de verhuurder er op aanspreken, hij moet dan de eventuele kosten betalen, in het tweede geval kun je het aankaarten onder verborgen gebreken.

Een ISRA punt mag niet zonder toestemming van de netbeheerder, in dit geval de KPN verwijderd worden.
Ik neem wel even contact op met de vorige bewoner en nee inderdaad, kan nergens dat varkenssnuitje vinden.
Dan kun je hier nog terecht: https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm
Ik denk dat de vorige bewoner dan de ISRA heeft weggehaald, je hebt ook geen varkenssnuitje in huis.

Ik heb mijn hele huis ondersteboven gehaald op zoek naar een andere aansluiting; de meterkast, alle kamers, kasten, niks, nada. Er is echt geen andere aansluiting, ook al zegt ie van wel. Het enige wat ik kon vinden was die Coax aansluiting in de woonkamer. Ik ben ook niet zo blij met als enige optie Ziggo, maar kan er niet veel aandoen helaas.
Reputatie 1

Ik heb geen KPN aansluiting, alleen een Coax aansluiting, zodoende dat het pakket teruggaat. Niet vandaag, maar dinsdag.


Oke hopen dat ze je kunnen helpen met het vinden van je aansluiting je kan het wel ontvangen zie ik, dus hij moet er zijn. Ziggo wordt je niet vrolijk van als je het over de prijzen hebt.
We gaan ervoor!
@Glassertje ik neem aan dat als je het abbonnement dan bij Ziggo afsluit met de Coax kabel je dan ook wifi hebt? (Als je natuurlijk internet in je pakket hebt)
Ik heb geen KPN aansluiting, alleen een Coax aansluiting, zodoende dat het pakket teruggaat. Niet vandaag, maar dinsdag.
Reputatie 1
Het gaat om een DSL abbonement, maar des te meer reden om dit hele pakket terug te sturen.

Hahaha even serieus je gaat het pakket opsturen omdat er op zaterdagavond rond 21:30 uur geen bereikbaarheid is?
Waar gaat dat heen mensen...
Was verstandig om eerst te kijken waar je KPN aansluiting binnenkomt in je woning. Misschien hulp vragen van je vrienden, buren.
Reputatie 6
Badge +4
Ja, de foto van de aansluiting die je gepost hebt, dat is de kabelaansluiting. Hier stop je een coax kabel in die op het modem komt. Wat na de modem komt zijn dezelfde upt kabels dus dat maakt geen verschil.

Succes in ieder geval.
Ga ik doen, bedankt voor je advies want ik had er anders nooit uitgekomen. Aangezien ik een coax aansluiting heb, wordt het dus Ziggo. Internetten bij Ziggo kan dus zonder DSL kabel?
Reputatie 6
Badge +4
Volgens KPN moet er wel een aansluiting zitten. Maar... als ik mijn zus z'n adres intyp dan staat dat er ook en weet zeker dat het er niet zit. Kom er trouwens net pas achter anders had ik het je er niet naar gevraagd.

Dus ik adviseer je om morgen de klantenserie te bellen en je probleem uit te leggen.

Edit: Niet meteen Ziggo aanvragen maar eerst dit afhandelen anders zit je dadelijk met 2 abonnementen.
Ik heb wel een coax aansluiting. Ziggo it is then.

Reputatie 6
Badge +4
Morgen is de klantenservice open van 9 tot 18 uur. Als je om 9 uur belt ben je vrijwel meteen aan de beurt. Dan kun je zeggen dat je geen ISRA punt hebt en dat het contract ontbonden moet worden, of ze moeten een telefoonlijn komen leggen maar dat geloof ik niet. Daarna kun je bij de kabelprovider Ziggo Delta of Caiway welke bij jou actief is een abonnement afsluiten.

Als je hier kijkt, staat er dan wel dat je DSL af kan nemen?
Helaas, geen van bovenstaande wandcontactdozen. Geen DSL dus, wat kun je me dan adviseren?
Reputatie 6
Badge +4
Bericht verwijderd. Ik lees nu pas dat je verhuisd bent.

Kun je 1 van deze vinden? Dat is het ISRA punt. Je kan ook in de meterkast kijken. Als je die niet hebt dan kan je helaas geen DSL abonnement afsluiten.

Het ontbinden van het contract kan pas dinsdag, in verband met Pinksteren. Ik hou het pakket hier totdat ik ze heb gesproken. Dank voor de tip.
Reputatie 6
Badge +2
Als een aansluiting op de kabel het enige alternatief is, zult u toch eerst uw abonnement bij T-Mobile moeten laten ontbinden het zomaar terugsturen van het pakket zou ik beslist niet doen, administratief zijn de meeste providers geen helden.

Zorg er voor alles goed op papier te hebben desnoods via de mail, maar ondanks uw begrijpelijke frustatie doe niks overhaast want berouw komt na de .........

Reageer