Beantwoord

Twijfels mogelijkheid nieuwe installatie

  • 29 November 2022
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Gisteren het besluit genomen om over te stappen op T-Mobile thuis glasvezel. Nu lees ik dat de monteur die de installatie komt doen het glasvezelkastje en de ONT in de meterkast komt plaatsen. Daarna zal deze aangesloten worden op de modem. De modem dient echter weer aangesloten te worden dat zich op de 1e verdieping moet bevinden, net als een aantal andere bedrade apparaten. Nu vraag ik me of de monteur de modem ook op de 1e verdieping kan plaatsen en daarvoor de UTP kabel kan doortrekken naar de 1e verdieping die dan verbonden is met de ONT. Daarbij komt gelijk de volgende uitdaging; als er gat geboord moet worden om de kabel van beneden naar boven te trekken gaat dat lukken om te boren. De vloer op de 1e verdieping is namelijk een tegelvloer. Zoals je leest, heb ik m’n twijfels of dit gaat lukken vraag me ik af of ik de juiste keuze heb gemaakt of dat ik de bestelling moet annuleren. Andere vraag is ook hoe wordt de ONT met de modem verbonden? Wie kan mij van advies of antwoorden voorzien? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 November 2022, 10:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ARH 

De ONT wordt met een glasvezelkabel naast het glasvezelaansluipunt bevestigt, zorg ook voor een extra stopcontact.

Vanaf de ONT gaat er een internetkabel naar de router, bij het gebruik van een CAT6 kabel mag deze internetkabel tot 100 meter lang zijn.

Je kan de monteur vragen om extra werkzaam heden uit te voeren (meerwerk). Hier zie je een lijst van wat de monteur allemaal doet en wat de kosten zijn, er staan ook boor werkzaamheden tussen en dit is dan op eigen risico van de klant.

Beste Waqqas,

bedankt voor je reactie. Dit wordt dan denk ik een probleem. Op de 1e verdieping heb ik een tegelvloer en ik vraag me af of ze daar een gat in kunnen boren. Ben bang dat ik de aanvraag zap moeten annuleren. Andere vraag: zorgen zij voor een UTP kabel of moet ik die zelf bestellen?

Reputatie 7
Badge +15

@ARH 

Via telefoonnummer 088 2000 151 dien je eerst aan te geven welke extra werkzaamheden je wilt laten doen zodat hiervoor meer tijd kan worden ingepland, je kunt er ook terecht met vragen indien het niet duidelijk is.

Natuurlijk kan je ook kiezen voor een draadloze setup zoals een mesh netwerk of een powerline setje (internet via het elektriciteitsnet).

Reageer