Beantwoord

UDM Pro


Reputatie 3

Heeft er iemand ervaring met het opzetten van de Unifi Dream Machine Pro ter vervanging van de tmobile router? Ik vroeg me af of dit mogelijk is

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 June 2020, 10:09

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3

 

Dan kun je mijn eerste link naar Tweakers volgen. Die opstelling werkt voor mij. 

Reputatie 1

Ok bedankt, maar dan ben ik dus nog niet over blijkbaar.

@jrin Hoe weet ik of ik op het nieuwe tv-platform zit ? en wat houdt dat in?

Goede vraag. Ik zit al duizend jaar op het oude platform en voor vernieuwing moet ik volgens mij aan een nieuw modem én een nieuwe settopbox.

Als het menu van je settopbox er uitziet als op de screenshots in dit topic dan zit je op het nieuwe platform. Als dat niet het geval is dan werkt je tv via VLAN 640 en moet je truukjes zoals in mijn link uithalen om tv in combinatie met de UDM Pro aan de praat te krijgen. 

Hoe de instellingen zijn voor tv op het nieuwe platform weet ik niet omdat ik nog niet over ben. 

Reputatie 1

@jrin Hoe weet ik of ik op het nieuwe tv-platform zit ? en wat houdt dat in?

@marl0n werkt tv nu ook via je udm pro? met deze instellingen??

Dat hangt volgens mij af of je al bent overgezet naar het nieuwe TV-platform. Zo niet, dan werken die instellingen alleen voor internet. Voor internet en tv op het oude platform kun je deze uitleg gebruiken. 

Reputatie 1

@marl0n werkt tv nu ook via je udm pro? met deze instellingen??

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marl0n, fijn dat het gelukt is om je Dream Machine in te stellen met de kundige hulp van onze Community-helden en heldinnen! Mocht je nog hulp kunnen gebruiken bij een andere aansluiting of een ander product, neem dan zeker contact op. We zitten altijd voor je klaar! 😄

Bedankt ook voor het delen van de oplossing/je instellingen. Stay safe!

Ik heb zojuist met hulp van alle fora berichten mijn Unifi Dream Machine juist ingesteld voor gebruik op het T-Mobile Thuis glasvezel netwerk. DM direct op glasvezel kastje T-Mobile aangesloten en deze instellingen gebruikt op de DM:

IPV4 Connection Type: Using DHCP

IPv6 Connection Types: Disabled

DNS Server 1: 1.1.1.1

DNS Server 2: 84.241.227.81

Use VLAN ID: 300  (ON)

QoS Tag: None

Report Interface Events: ON

Enable Smart Queues: OFF

 

UniFi Network /manage/site/default/v2/settings/internet/wan > WAN Edit > 

 

Ik ben wel benieuwd of mensen met het nieuwe TV-platform de boel al werkend hebben gekregen met een UDM Pro, al dan niet met separate switch. 

Hi @Bryan96,

 

Heb je het inmiddels werkend (TV en Internet?). Ben exact naar dezelfde opstelling aan het kijken.

 

Reputatie 7

Hi @thvdham

 

In principe raden we het af om een eigen modem te gebruiken, aangezien we alleen ons internet kunnen garanderen en servicen op eigen apparatuur. Dat gezegd hebbende, er is van alles op deze Community te vinden over eigen modem gebruik. Ik denk dat dit topic het meest waardevol voor jou is, aangezien hier ook direct op de FTU wordt aangesloten (met een eigen media converter): Draytek vervangen

 

Wellicht is de belangrijkste vraag: waarom wil je geen MC gebruiken? En kan de UDMpro direct aangesloten worden op de fiber?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thvdham 

Dit artikel kan wellicht nuttig zijn, het gaat over de Draytek SFP in de UDM pro SFP WAN enkel voor internet.

https://tweakers.net/productreview/239630/ubiquiti-unifi-dream-machine-pro.html

 

Goede avond, Ik ben trouwe gebruiker van Unifi apparatuur en heb natuurlijk ook een Unifi Dream Machine Pro gekocht. Na jaren lang Ziggo klant te zijn geweest heb ik afgelopen week besloten over te stappen naar T-Mobile Thuis glasvezel 1000 mbit. Ik heb niet gekozen voor telefonie en tv deze heb je niet meer nodig met streamingsdiensten zoals netflix en NLziet.  

Wat ik bij de bovenstaande berichten op opmaken is dat iedereen het media converter kastje van T-mobile gebruikt en die aangesloten op de Wan RJ45 poort van de UDMpro. Wat ik graag zou willen is mijn glasvezel direct op de SFP Wan poort van de UDM aan te sluiten. Dus zonder de media converter. Weet iemand of dit mogelijk is?! 

Reputatie 7
Badge +15

@Bryan96 

Hier wordt ook een switch gebruikt maar misschien heb je er wat aan.

https://community.ui.com/questions/Home-setup-T-Mobile-Thuis-fiber/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Reputatie 3

@Bryan96

Als ik dit topic een lees dan concludeer ik daaruit dat er geen switch voor zit, enkel de mediaconverter zit ervoor of zonder mediaconverter en die gaat dan naar de WAN poort.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-router-ubiquiti-werkt-niet-krijg-geen-ip-toegewezen-323109

Het is denk ik een kwestie van juist instellen.

Misschien wilt de gebruiker in dat topic de instellingen met je delen als je hem eens een privé berichtje stuurt, mits hij nog actief is natuurlijk.

Dat is correct. Maar de persoon in kwestie neemt alleen internet af waardoor die maar 1 VLAN (300) nodig heeft. En zoals het artikel wat ik stuurde aangeeft, zit de switch ervoor zodat de IPTV ook werkt. 

Ik was dus benieuwd of er mensen zijn die de TV en het internet werkend heb op de UDM Pro :). Thanks voor het meedenken iig!

Reputatie 7
Badge +15

@Bryan96

Als ik dit topic een lees dan concludeer ik daaruit dat er geen switch voor zit, enkel de mediaconverter zit ervoor of zonder mediaconverter en die gaat dan naar de WAN poort.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-router-ubiquiti-werkt-niet-krijg-geen-ip-toegewezen-323109

Het is denk ik een kwestie van juist instellen.

Misschien wilt de gebruiker in dat topic de instellingen met je delen als je hem eens een privé berichtje stuurt, mits hij nog actief is natuurlijk.

Reputatie 3

Hallo @Bryan96

Dit is wel mogelijk ja, meerdere gebruikers hebben hun modem vervangen door een UDM pro alleen hebben ze de instellingen niet gedeeld.

Vlan 300 is voor internet en VLAN 640 voor IPTV, Zie dit topic

Hopelijk is het instellen niet zo moeilijk.

 

Zijn er topics / artikelen die daar dieper op ingaan? Ik heb dit artikel gelezen die aangeeft dat je er een switch voor moet plaatsen. Ik weet niet of dat voor de UDM Pro ook geldt, aangezien dat zelf een switch is. Zou je dan je tmobile kabel in switch poort 1 moeten doen en dan vanuit switch poort 2 naar de wan op hetzelfde apparaat (dat doet het artikel vermoeden)?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bryan96

Dit is wel mogelijk ja, meerdere gebruikers hebben hun modem vervangen door een UDM pro alleen hebben ze de instellingen niet gedeeld.

Vlan 300 is voor internet en VLAN 640 voor IPTV, Zie dit topic

Hopelijk is het instellen niet zo moeilijk.

Reageer