Beantwoord

Uitbreiden lopende bestelling niet mogelijk

  • 14 November 2022
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Twee weken geleden heb ik het eindelijk aangedurfd om mijn ouders over te laten stappen van Ziggo (waar ze na jarenlang klant te zijn geweest uiteindelijk veel te veel betalen door onnodige upgrades en prijsverhogingen) naar T-Mobile glasvezel.

Het idee was om ze gebruik te laten maken van NLZiet, aangezien dit mijzelf erg goed bevalt. Mijn vader is echter slechthorend, en NLZiet biedt nog geen ondertiteling bij live TV. Dan maar T-Mobile TV erbij, zou je zeggen.

Het blijkt echter niet mogelijk om de bestelling uit te breiden met TV totdat deze helemaal is afgerond. Daarna hebben we echter geen recht meer op de eerste 6 maanden €12,50 korting… 

Advies van de telefonische helpdesk: huidige bestelling annuleren, overstap terugdraaien, installatie-afspraak afzeggen, verstuurde pakket terugsturen (op eigen kosten!) en opnieuw beginnen, om uiteindelijk een maand later pas over te kunnen stappen. Dat moet toch makkelijker kunnen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 November 2022, 12:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarinusK 

Bij het afsluiten van een contract ontvang je een welkomstkorting voor de eerste 6 maanden, bij een wijziging aan het abonnement binnen de 6 maanden vervalt de welkomstkorting.

Wanneer je bij Ziggo aangeeft dat ze de overname kunnen annuleren dan wordt het contract bij T-Mobile opgezegd, de afspraak gaat dan automatisch ook niet door denk ik maar als de afspraak toch blijft staan dan kun je hiervoor contact opnemen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151.

Nadat het contract bij T-Mobile beëindigd is ontvang je volgens mij per mail instructies om het apparatuur retour te sturen. Hier betaal je niks voor omdat het een antwoordnummer betreft.

Het behouden van het apparatuur voor een nieuwe aanvraag is denk ik geen optie omdat dan de administratie niet meer klopt.

Wanneer alles geregeld is kun je weer een nieuwe aanvraag doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MarinusK,

Leuk om te horen dat je jouw ouders zo goed helpt, dat kan ik altijd erg waarderen! 😃

Het klopt helemaal met Waqqas aangeeft: de korting wordt niet geheel goed geregistreerd nadat het abonnement al aangevangen is. 

Daarom kan je er voor kiezen om een geheel nieuwe aanvraag te doen. Echter, ook ik vind dit vrij omslachtig. Mochten je ouders daarom akkoord gaan om, in plaats van een maandelijkse korting, de korting in één keer in mindering te ontvangen op hun factuur, dan maak ik het heel graag voor ze in orde!

Stuur in dat geval mij gerust een privébericht zodra het zover is. Dan zet ik de puntjes op de i en zorg ik ervoor dat je ouders snel volledig van hun nieuwe T-Mobile voor thuis abonnement kunnen genieten. 🙂

Reageer