Beantwoord

Vaag aansluiting's punt naast de voordeur

  • 25 June 2019
  • 3 reacties
  • 443 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi,

Ik heb een vraagje. Vanwege een mooi aanbod hebben wij besloten van Ziggo naar T-Mobile te verhuizen als internet leverancier. Mij was ontgaan dat bij T-Mobile of glasvezel of een telefoonlijn vereist is. Ik heb mij hierom de afgelopen dagen in huis rot gezocht naar een IS/RA punt. Niets kunnen vinden tot ik (heel vaag) naast de voordeur dit tegen kwam.
  • Is dit een IS/RA punt? Zie bijlage/afbeelding
  • Zoja, kan deze worden verplaatst door eventueel de monteur?(wij hebben hier niet eens stroom)
  • Als ik dit zelf kan uitvoeren, heeft iemand dan eventueel tips?
  • ...
Mvg,

Marco
icon

Beste antwoord door Folkert 25 June 2019, 13:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Marco,

Dit is inderdaad het ISRA punt. Het is verstandig je modem zo dicht mogelijk bij dit punt te plaatsen om snelheidsverlies te voorkomen. Wil je toch verlengen gebruik dan goede kwaliteit kabel. Je kunt beginnen met de rode en blauwe draad.

ik zie echter ook dat er vanaf de bovenkant een dunne kabel wegloopt, waar gaat die heen?

Groet, Folkert
Hi Folkert,

Super bedankt voor je antwoord. De kabel was mij niet een opgevallen. Waar de kabel heengaat heb ik kunnen achterhalen. Het een soort van weg gewerkt. Hierbij de foto's 😞 pech lijkt mij?








Ik heb nog even de video handleiding van t-mobile bekeken. is dit een vaste hoofdaansluiting en moet ik vanaf het kastje op foto 1 aansluiten of vanaf de kabel?

Alvast bedankt.

Mvg,

Marco
Reputatie 7
Hallo @marco v

Officieel hoort ie binnen 30cm vanaf het kastje in de gang. Super onhandig natuurlijk daarom zou ik zelf die kabel gebruiken die er al aan zit. plaats aan de andere kant het doosje met ministekker en sluit daar je modem op aan. het kastje in de gang is juist op de kabel aangesloten

Reageer