Van DSL naar Glasvezel - ben benieuwd

  • 15 June 2022
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 3

Knoop doorgehakt. Van dsl naar glasvezel.

Er gingen wel 3 telefoontjes aan vooraf met de klantenservice... 3 x iemand anders aan de lijn, 3 x andere details.

De eerste meneer zegde me een nieuwe router toe, de T54 ipv de T50 die ik nu heb. Ik zie de T54 niet in de bestelling, wel 2(!!) x een T50 ??

Duidelijkheid is wat we willen toch? Nou, dat begint dan al jofel 🤔 Volgens mij is er bij T-Mobile iemand haar retebest voor me aan t doen (toegezegd moeten we hoe dan ook nakomen!) ... ik wacht in (voor nu nog) prettige spanning af.

 


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallio @Merleyn 

Betreft dit een migratie van DSL naar glasvezel?

Voorlopig wordt de Zyxel-T54 alleen nog geleverd bij nieuwe glasvezelaansluitingen, ik weet niet of een migratie ook daaronder valt.

Bij een modem ruil krijg je volgens mij nog de Zyxel-T50.

2x een Zyxel-T50 is denk ik een weergave foutje 😅

Reputatie 3

Volgens mij staat t antwoord in t onderwerp :-)

Migratie is een mooi intern begrip.

Het is voor mij mijn eerste en daarmee nieuwe aansluiting van glasvezel. Met DSL ben ik niet heel veel slechter af, de toezegging van de t-54 gaf de doorslag.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Merleyn

Bij een migratie is het dacht ik wel zo dat je geen nieuwe jaarabonnement neemt dus enkel de leveringswijze verandert.

Reputatie 7

Een mooi moment uitgezocht. Begin volgend jaar gaat KPN beginnen met het uitschakelen van DSL op adressen waar al glasvezel ligt.

Reputatie 3

@Hidden.nld ja, las ik toen ik glasvezel aan t uitzoeken was.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Merleyn, super dat je overgaat op Glasvezel, dat is zoals al vermeld in dit topic inderdaad een slimme keuze! 😊

Een netwerkmigratie (overgang op Glas wanneer je al een DSL-aansluiting hebt) wordt gezien als een reeds bestaande order/ bestaand abonnement en valt daarom technisch gezien niet onder een nieuwe glasvezelaanvraag - hoe krom dit ook overkomt. Geen zorgen! Zodra de T54 beschikbaar wordt voor bestaande abonnementen, zal ook jij een T54 toegestuurd kunnen krijgen. Dit is voorlopig nog eventjes niet, maar zal geen probleem zijn voor in de nabije toekomst. Een exacte tijdsindicatie kan ik je nog niet meegeven, maar de ervaring leert dat dit zeker geen jaren zal duren, eerder een kwestie van weken of maanden.

Ik heb voor de zekerheid nog je bestelling nagekeken en zie dat er maar één Zyxel T50 genoteerd/aangemeld staat dus dat moet ook goed komen. Wel zie ik dat je een Huawei converter toegestuurd krijgt, maar dat is logisch. De Media Converter zorgt ervoor dat het signaal vanuit het FTU (glasvezelaansluitpunt) omgebogen wordt zodat dit naar het modem verzonden kan worden. Dat is zeg maar de transponder die converteert tussen FTU en modem. De aansluiting zelf zal verricht worden door een Guidion monteur. Dit doen we omdat Glasvezel zeer delicaat is en omdat je anders de servicegarantie op losse onderdelen mist. Bovendien dient de aansluiting nadien aangemeld te worden bij onze operationele afdeling, dit doet de monteur direct voor je.

Hopelijk is het hiermee iets duidelijker! Mocht je nog vragen hebben, weet dan dat de Community altijd bereid is te helpen.

Reputatie 3

Hai.

Blijft voor mij een interne communicatie, migratie.

In een telefoongesprek is me per direct een T54 toegezegd.

Toezegging is toezegging lijkt me :-)