Beantwoord

Van KPN Genexis naar T-Mobile Huawei

  • 4 May 2023
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Ik kan geen specifiek antwoord vinden op deze vrag: We hebben op het moment KPN met een Genexis FTU/NTU (het wit/grijze kastje). Ik heb T-mobile Thuis besteld en zojuist een pakket ontvangen met daarin een Huawei NTU.

Begrijp ik nu goed dat deze boven/naast de Genexis gemonteerd wordt (aangezien dit alleen een NTU en geen FTU is)? En de Genexis blijft hangen als passieve FTU?

Dat zou wel een lelijke oplossing zijn.

Begrijp ik daarnaast dat dit betekent dat ik van AON naar GPON gemigreerd wordt?

Ik hoor het graag als iemand me hierbij kan helpen!

 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 4 May 2023, 12:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Niejo

De Huawei ONT betekend inderdaad dat je AON naar GPON gaat. 

De monteur zal de Genexis NTU los halen en de Hauwei naast de FTU hangen en aansluten doormiddel van een patchkabel. 

Ok dank. Komt er dan een nieuwe afdekkap op de Genexis met daarin een female SC connector? Is deze kap dezelfde kleur?

Is er een afbeelding/ technische omschrijving van de kap? De genexis zit aan een kant (linker) strak tegen de muur gemonteerd 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ok dank. Komt er dan een nieuwe afdekkap op de Genexis met daarin een female SC connector? Is deze kap dezelfde kleur?

Als er de monteur er eentje heeft zal er een oranje stof kap overheen geplaats worden. Anders kan die het binnenwerk van de Genexis eruit slopen de fiber patch in leggen en de kabel doorvoeren naar de Hauwei ONT. De monteur zal ter plekken kijken wat de beste oplossing is. 

Reageer