Beantwoord

Verhuizing

  • 6 March 2019
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb inmiddels diverse keren contact met jullie gehad. Ik heb een abonnement voor TV en Internet en ga op 23 maart verhuizen. Nu heb ik bericht ontvangen dat het modem rond die tijd daar geïnstalleerd kan worden. Op 25 maart komt een monteur e.e.a. aansluiten. So far, so good.
Maar wat natuurlijk belachelijk is, is dat dit geen verhuizing blijkt te zijn maar een beëindiging van het huidige abonnement op het adres waar ik nu woon en het aangaan van een nieuw abonnement voor de nieuwe woning. Oké... zal dan zo zijn.
Wat schetst echter mijn verbazing? Ik ontving een mail dat mijn abonnement zou zijn beëindigd omdat ik een nieuwe aanbieder heb gekozen. Hierop zocht ik contact met u en een medewerker deed navraag. Het blijkt dat dit gaat om het abonnement in mijn huidige woning. Maar waarom staat de datum dan op 12 april wilde ik weten. Tja... dat is nu eenmaal zo ingevoerd in het systeem en is niet te veranderen. Nu moet ik eind april maar even bellen zodat een creditfactuur voor de periode van 23 maart tot 12 april kan worden gemaakt maar ik moet dus wel eerst betalen! Dat is toch te zot voor woorden? Ik verhuis op 23 maart en op 1 april wonen in mijn huidige woning de nieuwe bewoners. Dit terwijl mijn abonnement voor internet en TV doodleuk blijft doorlopen tot 12 april! Daar heb ik zelf niet om gevraagd en ik ben het er dus ook niet mee eens. Het gaat om VERHUIZEN... dat betekent: op de dag van het verhuizen stopt de levering op het oude adres en start de levering op het nieuwe adres. Zo gaat het met water, met gas, met licht. Maar T-mobile heeft "nu eenmaal een systeem" waarin dat niet mogelijk is? Ik wil een oplossing voor dit probleem. Het kan niet zo zijn dat het gewoon doorloopt als ik hier niet meer woon en ik aanvankelijk doodleuk dubbele kosten heb.
icon

Beste antwoord door Piotr 10 March 2019, 14:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey @Agnes70,

Ik begrijp je onvrede over de gang van zaken en daarover geef ik je graag meer toelichting. De reden dat de opzegging naar 12 april is verplaatst, heeft te maken met de aanvraag van een nieuw abonnement van de nieuwe bewoners. Het is een vrij technisch proces, maar kort samengevat komt het erop neer dat wanneer een nieuwe bewoner een aanvraag plaatst, die datum als leidend wordt aangehouden voor een opzegging van het oude abonnement. We hopen dit proces in de toekomst aan te passen, aangezien het voor verwarring kan zorgen.
Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over de kosten. Na 12 april kunnen we een vergoeding indienen voor de teveel betaalde kosten. Geef ons een seintje halverwege april en we maken dit gelijk voor je in orde. ☺️
Ja, dat heb ik allemaal begrepen. Dus als de nieuwe bewoners vanaf 12 april gas en licht willen laten aansluiten dan zou mijn energieleverancier ook dan pas beëindigen? Het is echt te zot voor woorden deze gehele gang van zaken.
Het gaat erom dat als jullie moeten afsluiten dat het JULLIE dan geld kost. Daarom laten jullie de aansluiting bestaan ondanks dat ik er niet meer woon!
Het betreft bovendien een VERHUIZING. D.w.z. ik ga van het ene adres naar het andere adres. Jullie maken er een beëindiging van het ene abonnement en het aangaan van een nieuw abonnement van en laten dat ook nog eens 3 weken overlappen.
Is gewoon niet uit te leggen aan klanten!
Reputatie 7
Ik begrijp dat het soms moeilijk te begrijpen is, ik zal het proberen uit te leggen.

Technisch is een verhuizing het beëindigen om het oude levering adres, en het opleveren op het nieuwe levering adres.
Om op het oude adres de dienst te beëindigen mag er geen mutatie staan in het systeem van de netbeheerder. Echter staat er nu een migratie gepland door de nieuwe bewoner en kan het door T-Mobile niet meer worden aangepast naar een opzegging zolang de migratie van de nieuwe bewoner er in staat. (anders is het geen migratie meer maar een nieuwe verbinding) Dit is natuurlijk handig als je gaat overstappen van provider maar bij een verhuizing word dit een beetje onhandig gedaan door T-Mobile.
In mijn ogen moeten ze deze communicatie gewoon voor zich zelf houden en de administratieve beëindigingen datum aanhouden. Over welke kosten T-Mobile moet maken om je dienst aan en af te sluiten hoef je je als klant geen zorgen te maken.
Reputatie 7
Badge +5
Ik hoop dat de situatie door de uitleg van Piotr en @Hidden.nld wat duidelijker is @Agnes70. Als er nog onduidelijkheden zijn, leg ze dan aan mij voor. Ik sta voor je klaar om je van het juiste antwoord te voorzien!

Reageer