Beantwoord

verlengen t-Mobile thuis

  • 27 February 2020
  • 31 reacties
  • 2180 Bekeken

Beste T-Mobile,

 

Ik zou graag mijn thuis contract verlengen. Ik heb nu al 2x 20 minuten aan de lijn gehangen zonder iemand te spreken. Zouden jullie mij een aanbod kunnen doen ? En is dit mogelijk met levering van het nieuwe modem?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 February 2020, 10:36

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +14

 

Kort gezegd had die geen goed aanbod voor me (zijn woorden) terwijl nieuwe klanten wel een geweldig aanbod krijgen(gogogo), dit scheelt al gauw €300.

 

Wat was het aanbod dan nog qua extra korting per maand t.o.v. niet verlengen?

Het aanbod was €5 korting voor een half jaar, maar dan ging ik wel over naar de nieuwe voorwaarden en ga ik dan €67,50 betalen i.p.v. de €55,93 die ik nu betaal.

Raar omdat, ik nu al 2 reacties heb gezien die een goed aanbod hebben gehad, maar misschien verschilt dat in abonnement.

Er is een belangrijk verschil in prijs. Glasvezel over t-mobile 'eigen' Glasvezel met als netbeheerder ODF en verbindingen via KPN. Sinds begin vorig jaar betaal je als klant een hoger bedrag bij verbindingen via KPN.. Wel is het dan mogelijk ook 400 mbit en 1Gbit snelheden te kiezen. 

Het bedrag wat jij nu betaald is wel het laagste in de markt voor een compleet pakket. Als je niet verlengd of veranderd dan blijf je op dat bedrag.  Als je overstapt kun je misschien ergens een wat hogere welkom korting krijgen,  maar providers breed zie je dat je daarna vaak bij de reguliere prijzen blijft. Dan zou je weer moeten overstappen.  

Dus  volgens mij heb jij best een goede deal en zou je die voor langere tijd nog gewoon kunnen aanhouden door juist niet te verlengen.

Mijn jaar abonnement op Internet+TV was vorige week afgelopen. Na een telefoontje naar 0800 0419 (keuze 1) kreeg ik een mooie nieuwe aanbieding. Dezelfde ervaring had ik een jaar geleden. Ik ben tevreden met de afhandeling door T-Mobile. Het aanbod ging aardig in de richting van de korting voor nieuwe klanten, ik ver wacht ook niet precies hetzelfde.

Ook ik verwachte niet hetzelfde , maar toch wel iets meer dan 5 euro  korting op een duurder abonnement.

 

Kort gezegd had die geen goed aanbod voor me (zijn woorden) terwijl nieuwe klanten wel een geweldig aanbod krijgen(gogogo), dit scheelt al gauw €300.

 

Wat was het aanbod dan nog qua extra korting per maand t.o.v. niet verlengen?

Het aanbod was €5 korting voor een half jaar, maar dan ging ik wel over naar de nieuwe voorwaarden en ga ik dan €67,50 betalen i.p.v. de €55,93 die ik nu betaal.

Raar omdat, ik nu al 2 reacties heb gezien die een goed aanbod hebben gehad, maar misschien verschilt dat in abonnement.

Reputatie 2

Mijn jaar abonnement op Internet+TV was vorige week afgelopen. Na een telefoontje naar 0800 0419 (keuze 1) kreeg ik een mooie nieuwe aanbieding. Dezelfde ervaring had ik een jaar geleden. Ik ben tevreden met de afhandeling door T-Mobile. Het aanbod ging aardig in de richting van de korting voor nieuwe klanten, ik ver wacht ook niet precies hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +14

 

Kort gezegd had die geen goed aanbod voor me (zijn woorden) terwijl nieuwe klanten wel een geweldig aanbod krijgen(gogogo), dit scheelt al gauw €300.

 

Wat was het aanbod dan nog qua extra korting per maand t.o.v. niet verlengen?

Na 3 keer te zijn afgebroken, toch iemand aan de lijn gehad die me te woord wou staan.

Gevraagd naar een verlengingsaanbod, omdat ons contract inmiddels al weer is afgelopen.

Kort gezegd had die geen goed aanbod voor me (zijn woorden) terwijl nieuwe klanten wel een geweldig aanbod krijgen(gogogo), dit scheelt al gauw €300.

Ik vind dit nogal raar aangezien we elk jaar(inmiddels al 7 jaar bij T-mobile) als we belden toch een leuk voorstel kregen en nu zijn we blijkbaar niet meer interessant voor T-mobile.

Is het beleid in betrekking tot vaste klanten veranderd?

Of had degene die me te woord stond er gewoon geen zin in om ons een aanbod te doen?

Hebben meer mensen dit ook?

Of moet ik toch maar gaan opzeggen om een goede deal te kunnen krijgen? (want dan kan het blijkbaar wel, hoor ik om me heen)

t zit ‘m natuurlijk niet in de voorwaarden en de aanbiedingen, want dat begrijp ik natuurlijk wel dat die van tijd tot tijd veranderen. Het zal er vooral om gaan of ze klanten willen proberen te behouden en hoever ze daarin willen gaan. Vorig jaar had ik een maandelijks opzegbaar contract en belde ik om op te zeggen… en toen kreeg ik dus het aanbod als was ik een nieuwe klant. (met het advies om dat elk jaar opnieuw te doen)

Reputatie 7
Badge +14

Punt is wel helder hoor. Begin vorig jaar had T-Mobile ook een 25 -25 euro aanbod. Dus 25 euro voor de snelst mogelijk internetlijn en 25 euro voor unlimited mobiele spraak/data. Dit aanbod bestaat ook niet meer terwijl het vorig jaar nog werd aangeprezen door de T-Mobile klantenservice.

Aanbiedingen en voorwaarden kunnen wijzigen. Kijk maar eens onder kopje voorwaarden bij de “oude voorwaarden”. Er zijn dus regelmatig veranderingen die de klantenservice echt niet een jaar van te voren kan weten.

 

Blijkbaar maak ik mijn punt niet duidelijk: T-Mobile klantenservice doet niet wat het (een jaar geleden) heeft gezegd (en toen wél deed!*) en dat steekt.

*mijn maandelijks opzegbare abonnement omzetten naar hetzelfde aanbod voor nieuwe klanten

Reputatie 7
Badge +14

De duidelijkheid is er dan toch? Je vind op de website geen speciaal aanbod voor bestaande klanten. 

Een abonnement heeft een maandprijs. Bij nieuwe aansluitingen zijn er wisselende aanbiedingen, b.v. eerste x maanden korting.  Na een jaar hoef je niets te doen en loopt je abonnement gewoon door volgens de bij de start vermelde maandprijs. Het is dan wel met een opzegtermijn van 1 maand direct opzegbaar.

Het werkt nu zo bij alle providers.  Check maar andere websites. Alleen bij het blijven overstappen kun je als nieuwe  klant nog wat kortingen regelen.  Maar ik vermoed dat de rest gewoon snapt dat een internetlijn gewoon ook een kostprijs heeft en je wilt eigenlijk ook geen dag zonder zitten als een overstap misloopt.

‘Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn niet voor bestaande klanten’; precies het tegenovergestelde van wat de klantenservice van T-Mobile mij een jaar geleden vertelde. Nogmaals, T-Mobile is daar op haar website (waar je alles kunt regelen) niet transparant of duidelijk over. Ze laten het erop aankomen dat je belt (kiezen voor ‘nieuwe klant’ anders wordt de verbinding verbroken!) om je vervolgens af te schepen met €5 korting per maand…

Reputatie 7
Badge +14

Aanbiedingen komen en gaan. Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn niet voor bestaande klanten. Voor iedereen geldt dat bij een combinatie van vast en mobiel er extra vaste klantaanbiedingen zijn. Dat levert op zowel je mobiel als op de prijs van je vaste lijn een korting of MB's op. 

Je kunt natuurlijk van nieuwe klantenaanbieding bij deen naar nieuwe klantenaanbieding  bij de ander hoppen. Dat is voor vaste verbindingen wat lastiger dan bij een mobiel abonnement. Maar als je de laagste prijs in de markt wil, dan is dat de enigste optie.

Kwalijk in de dienstverlening is:

  • dat T-Mobile óf onjuiste informatie geeft
  • óf stilzwijgend policy wijzigt 
  • én geen of onvoldoende informatie beschikbaar is over verlenging (de truuk is ws dat klanten dan wel moeten bellen en een ‘slecht’ aanbod dan niet bekend hoeft te worden gemaakt op de website.

Zou mooi zijn als T-Mobile transparant en duidelijk informatie verstrekt over policy voor bestaande klanten!

Zelfde verhaal hier! Vorig jaar tijdens maandelijks opzegbaar contract, advies gekregen van Servicedesk T-Mobile om jaarcontract af te sluiten en zodoende ook volgend jaar weer gebruik te kunnen maken van het dan geldende aanbod op de website. Mijn aanbod nu €300 hoger (hele jaar) dan voor nieuwe klanten. Is wel heel erg veel verschil hè T-Mobile? Of vinden jullie dit wel kunnen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sietse van der Bij, het is erg jammer dat je ons wilt verlaten, maar dat is uiteraard je goed recht. Ik hoop dat we je in de toekomst nog eens mogen verwelkomen wanneer we wel aan jouw verwachtingen voldoen. In de tussentijd, veel plezier bij je nieuwe provider en succes met de keuze! Stay strong and safe! :muscle_tone2:

Ok. Dit is een compleet ander verhaal dan bij verkoop en bij de vorige verlenging. Toen was men er erg duidelijk over dat het grote voordeel van T-mobile nu juist was dat blijvende klanten op dezelfde manier gewaardeerd werden als nieuwe klanten en dus dezelfde korting ontvingen. Beide is beide malen aangegeven. Ik ga zeker niet meer geld betalen voor een nieuw langdurig contract. Ik ga eens verderop kijken dan maar helaas.
 

Wel bedankt voor je reactie.

Reputatie 7

Hi @Sietse van der Bij, excuses, je eerdere bericht lijkt er doorheen geglipt! Wat eventuele kortingen betreft, deze kunnen wisselen en het kan goed zijn dat je met de volgende verlenging een andere korting ontvangt. De extra hoge kwaliteit die je als nieuwe klant ontvangt is echt éénmalig. Mocht je deze bij je verlenging nog een keer hebben gehad dan was dit onterecht maar een mooi extra'tje. :wink: Mijn collega's nemen het huidige aanbod graag met je door!

Hoi,

@Brian of andere T-mobile medewerkers,

Ik ontvang graag een reactie, ik wacht nu al 14 dagen. Dat mag toch niet de bedoeling zijn?

Mvg

Sietse

Hoi @Brian

Het verhaal dat die korting éénmalig en éxtra is klopt helaas niet helemaal. Zo is het ten eerste tijdens de verkoop niet verkocht door de verkoper. Maar belangrijker nog, zo werkte de vorige verlening ook niet. Toen heb ik gewoon die korting wel gehad bij verlengen. Toen is ook gezegd dat dit normaal was.

Ik heb gebeld, en mijn aanbod was om dezelfde snelheid te behouden en dan met  hetzelfde pakket als nu, om dan 2,88 per maand méér te gaan betalen. (dit was inclusief klantvoordeel meegerekend)

Ik vindt dit geen manier van zaken doen en ontvang graag een realistisch aanbod. Dit klopt niet met de beloftes die tweemaal zijn gemaakt tijdens het aansluiten en verlengen.

Reputatie 7

Hi @Sietse van der Bij, ik maak het graag duidelijker voor je! Je bestaande contract verandert inderdaad niet, hier kan je dus gewoon gebruik van blijven maken. De enige verhoging die hier bij komt kijken is de jaarlijkse inflatiecorrectie. Je kan er ook voor kiezen om te verlengen, je kan dan gebruik maken van de nieuwste voordelen zoals Klantvoordeel

Als je een ouder abonnement gebruikt dan kán het inderdaad zijn dat je qua maandbedrag op dit moment voordeliger uit bent, vaak maak je dan ook nog wel gebruik van een lagere snelheid. De korting voor de eerste 6 maanden krijgt elke nieuwe klant, net zoals jij die ook hebt gehad bij je eerste aanmelding. Dit is een éénmalige éxtra korting en geldt inderdaad niet bij een verlenging. Maar wees gerust, ik weet zeker dat we jou een mooi aanbod kunnen doen! Je kan hiervoor het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0800 0419, hier zit één van mijn collegas klaar om alle mogelijkheden met je door te nemen.

 

Goedendag,

Ik begrijp niets van het verlengen tegenwoordig. Ik heb een aantal jaren geleden al voor T-Mobile gekozen (na mijn aansluiting bij Vodafone) omdat er is aangegeven dat T-Mobile de enige is waarbij je ieder jaar gewoon gebruik kon maken van de verlenging volgens de zelfde voorwaarden als voor nieuwe klanten.

Tot op heden ging dit altijd goed. Echter valt het aanbod welke ik dit jaar krijg zelfs duurder uit dan mijn huidige kosten. In totaal ben ik bijna drie euro meer kwijt per maand als ik verleng. Dat is mijn inziens geen aanbieding. Zeker niet als nieuwe klanten zes maanden lang 15 euro per maand aan korting krijgen.

Ik hoor graag wat T-Mobile voor mij als vaste klant op zowel mobiel als thuis kan betekenen. Want een verhoging van prijs wegens jezelf langer vastleggen kan toch niet de bedoeling zijn. Zeker gezien de gemaakte belofte’s.

(PS, ik reken in mijn berekening de 5,- korting wegens mobiel al mee)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Billgatenkaas,

 

Het is volkomen begrijpelijk dat dit op het eerste gezicht vreemd oogt, maar wat Brian al aangaf: elke klant krijgt bij ons een eenmalige welkomstaanbieding. Daarna zijn er altijd nieuwe aanbiedingen en kortingen, maar die zijn altijd minder groot dan de aanvankelijke aanbieding. 

Beste Waggas en Brian sorry maar het lijkt erop dat jullie de contracten niet goed hebben gelezen. 

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/actievoorwaarden-klantvoordeel.pdf

Meerdere abonnementen extra kortingen?

Unlimited ja thuis ja 25€ 25€

- eerdere korting 7,50 die is vervallen bij verlenging

Nieuwe klanten krijgen 15 euro meer korting dan een bestaande klant. Die krijgt maar 5 euro. Dat is een groot verschil. Ik kom namelijk als een nieuwe klant met 4 T-Mobile abonnementen en thuis op 6 maanden korting van 25€+15 Ziggo sport en tv op 40€. Bij verlenging vaste klant betaal ik 55€?? 

Reputatie 7
Badge +15

Zijn ze ook allemaal aangemeld voor klantvoordeel. Allemaal op het zelfde adres?

Voor thuis betaal je dan 25 euro voor de hoogst mogelijke internetsnelheid als je ook minstens één unlimited mobiel abonnement hebt, met een niet unlimited abonnement betaal je 25 euro voor 50 Mbps, 30 euro voor 100 Mbps en 35 euro voor 1000 Mbps (alleen op ODF).

Heel jammer is het verhaal dat twee keer verdraaid wordt. Iets wat ik niet gewend ben van T-Mobile. Van een top provider naar een van de andere providers die de vaste klant in een jaar tijd wat minder belangrijk is gaan vinden en terug gaat naar het verdien model. Grote vraag bij mij blijft en hoe nu verder. Hoe meer abonnementen hoe meer korting? Ik heb 5 abonnementen. Hoor graag wat het nieuwe voorstel gaat of kan worden.

Reageer