Beantwoord

Verplichte monteur afzeggen

  • 29 August 2018
  • 6 reacties
  • 1920 Bekeken

Ik zit er aan te denken om glasvezel internet te bestellen.
Echter zit ik met 1 klein dingetje: ik heb geen zin om te betalen voor de monteur.
Hier heb ik een goede reden voor, namelijk dat ik zelf ICTer ben en met enige regelmatig met glasvezel kabeltjes werk.
En de opbouw van mijn thuisnetwerk is ook niet echt standaard te noemen.
Zo is mijn huidige internet, KPN glasvezel zonder media converter en zonder ExperiaBox, toch wat anders dan anders.
Waarschijnlijk heeft een simpele Guidion monteur het zweet al op zijn rug heeft staan zodra hij alle knipperende lampjes in mijn meterkast ziet.
Aangezien het niet handig is om in bezwete toestand glasvezel aan te sluiten een simpele vraag: kan ik glasvezel internet krijgen zonder monteur?

Moderator edit: Een monteur komt jouw T-Mobile Thuis installeren bij een glasvezelaansluiting. Dit is verplicht. Dat heeft meerdere redenen. We vinden de gezondheid van onze klanten erg belangrijk. De glasvezelkabel kan ernstige schade aan de ogen toebrengen. Ook willen we onze klanten de hoge kosten besparen voor het repareren van de glasvezelkabel wanneer deze kapot gaat, dit is namelijk een gevoelige kabel en kan door een klein foutje beschadigd raken. De kosten zijn in dat geval voor de klanten.
icon

Beste antwoord door Ginny 10 July 2021, 14:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welkom op het forum en bijna welkom bij T-Mobile.

Ik vraag me af of je dat moet willen. De monteur zet niet enkel een kastje neer, maar checkt ook jouw verbinding. Als je alles zelf doet, dan heb je geen enkele garantie meer en kan het juist meer gezeur opleveren. Is het niet handiger om eerst de checks uit te laten voeren door de monteur en dan naar wens in te richten?

Overigens kost de installatie je niets als je meer dan 1 product afneemt (bijv tv en internet). Je krijgt dan ook meer korting. Het kan voordeliger zijn om te beginnen met meer diensten en later diensten uit te zetten. TV en vast bellen kun je namelijk maandelijks deactiveren.
Via sommige vergelijkingssites wil ook nog wel eens gratis installatie beschikbaar zijn. 😉

Beste,

 

Ik heb KPN glasvezel, ga overstapen naar Tmobile waarom moet ik voor een monteur betalen die eve de modem/router ophangt en 1 lankabel aansluit van het glasvezel kasje naar de modem/router toe.

Een monteur is helemaal onnodig, kan zelf de wifi en lan testen.

Kunt u me aangeven waar in de overeenkomt staat dat een monteur verplicht is?

 

Reputatie 7

@FDaut 

T Mobile gebruikt een andere media convertor als KPN. Deze word door een Guidion monteur omgebouwd en getest. Ook word de verbinding in de pop omgezet van KPN naar T mobile. Dus zonder Akkoord te gaan met een monteur is een aanvraag niet mogelijk

Reputatie 7
Badge +15

Bij problemen kan een monteur dit verder direct doorzetten en de monteur zorgt verder ook dat je werkende verbinding wordt aangemeld bij T-Mobile zodat administratief dan ook alles goed staat.

Reputatie 6

Hoi @FDaut  wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit, wordt de installatie door een monteur van Guidion uitgevoerd, dit is te lezen op onze website. De vezels en het aansluitpunt zijn erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als je zelf installeert, vervalt alle garantie, meer hierover in onze algemene voorwaarden. Wanneer je de installatie zelf uitvoert dan kun je T-Mobile niet verantwoordelijk houden voor het functioneren van de dienst of eventuele schade die door de installatie is ontstaan. Daarom wil ik je vragen te wachten op de installatiemonteur. De monteur test de verbinding tussen het aansluitpunt en de wijkcentrale en meldt de installatie bij ons aan, waardoor wij weten dat we jouw abonnement kunnen starten. Zonder bezoek van de monteur wordt jouw abonnement dus niet actief.

Edit: oude informatie gedeeld!

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat was een bericht van van mij van2 jaar geleden @Ginny . Was een andere propositie dan nu. ;)

Reageer