Beantwoord

Versnelde Aansluiting Internet/Overbrugging


Beste Community,

Ik heb vanochtend mijn nieuwe internetabonnement afgesloten bij T-Mobile voor in mijn nieuwe woning waar ik deze maand zal in gaan trekken. Nu is mijn situatie zo dat ik 4 van de 5 dagen per week vanuit huis werk en dus erg afhankelijk ben van een goede internetverbinding, ik vroeg me dan ook af of er een mogelijkheid is om eventueel een versnelde oplevering aan te vragen zodat mijn nieuwe woning zo snel mogelijk is aangesloten op het netwerk. Mocht dit niet mogelijk zijn of mocht het geval zich voordoen dat de installatie en oplevering langer duurt dan verwacht, zijn er in dat geval oplossingen die T-Mobile mij kan bieden zodat ik niet een lange tijd zonder internet zit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Elianne

icon

Beste antwoord door elianneverhelst 9 March 2023, 15:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

HI @elianneverhelst

Top! De opdracht om de werkzaamheden af te ronden is verstuurd. indien nodig zal je worden gebeld om een afspraak te maken. 

 

Succes met verhuizen! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @elianneverhelst 

De bedenktijd gaat pas in wanneer je thuis werkend internet hebt, dit heeft dus geen invloed op de levertijd.

Voor T-Mobile is het nu wachten op de aannemer die het glasvezelaansluitpunt in de woning komt installeren, daarna krijg je een sms/email van de installatiepartner om een afspraak te maken voor het installeren van de mediaconverter en router.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt dus 'veilig' de bestelling laten staan. Het is fijn om uiteindelijk glasvezel te hebben. De Tele2 simkaart bied je dan de meest flexibele tijdelijke oplossing.  Mocht het tegenvallen , dan is die dus ook weer pet maand, dus zonder hoge afkoopsom, op te zeggen!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @elianneverhelst

Heb je toevallig al toegang tot de woning? Of moet je de sleutel nog krijgen? 

Als je al wel toegang hebt tot de woning, kan ik als je wilt de rest in gang zetten voor je zodat je een afspraak kan maken om de werkzaamheden af te ronden. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @elianneverhelst , welkom bij de community.

Je geeft aan dat het jouw nieuwe woning is maar is het een bestaande woning of een nieuwbouw woning die je gaat betrekken? Daarnaast, is het een DSL (koper) of een glasvezel lijn die je hebt aangevraagd en tot slot, in het geval van glasvezel, is de glasvezel al binnen de woning aanwezig? (hangt er een wit kastje waar de glasvezel van buiten op is afgewerkt)

Bij een bestaande woning waar DSL wordt gebruikt is de levertijd het kortst, bij een nog aan te leggen glasvezel verbinding is die het langst.

Als je inderdaad afhankeliijk bent van internet en het “direct” nodig hebt, dan is het gemakkelijkst om een unlimited mobiele simkaart te gebruiken. Als je deze bij Tele2 afsluit, dan heb je de mogelijkheid om deze ook weer per maand op te zeggen. De simkaart gebruik je dan in een telefoon toestel waarop je dan een Wifi hotspot creeert voor je laptop/desktop.

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @elianneverhelst 

Als de glasvezel kabel er nog niet is, dan is het heel lastig om daar een planning op te plakken, dat kan van enkele maanden tot een jaar duren zeg maar… Werd in de postcode checker alleen nog maar de glasvezel optie genoemd, geen DSL/koper meer? Dat zou je dan tot de glasvezel komt kunnen aanvragen, maar to be honnest, meestal worden er indien glasvezel is aangekondigd geen koper lijnen meer nieuw aangesloten. 

Er is nog een alternatief, maar dat wordt niet overal aangeboden. Dat is 4G voor thuis. Check of jouw postcode in aanmerking komt. Dat zijn wel jaarcontracten, maar dan heb je ook de mogelijkheid om een ethernet stekker aan te sluiten en heb je niet met dagelijke databundels te maken. Deze zijn bij het Tele2 aanbod trouwens wel unlimited en gratis bij te bestellen per 2Gb. De te behalen snelheid is erg afhankelijk van welke toestel je gebruikt en daarnaast van de lokale dekking

 

 

 

HI @elianneverhelst

Top! De opdracht om de werkzaamheden af te ronden is verstuurd. indien nodig zal je worden gebeld om een afspraak te maken. 

 

Succes met verhuizen! 

 

@Sven-TMT Enorm bedankt voor je hulp! 

Hi @eric

Dankjewel voor je snelle reactie! Stom van me dat ik deze informatie niet had doorgegeven in mijn bericht, het gaat over een bestaande woning die ik ga betrekken en ik heb gekozen voor een glasvezelverbinding. Bij het afsluiten van mijn abonnement werd aangegeven dat er nog geen glasvezelkabel in de straat ligt, terwijl ik dacht dat die werkzaamheden afgelopen maand waren afgerond (het kan natuurlijk ook zo zijn dat het hier om een andere aanbieder gaat). Mocht de glasvezelkabel nog gelegd moeten worden in de straat, is het dan mogelijk om ergens een planning te vinden waarin staat opgenomen wanneer deze aanleg plaats zal vinden?

En bedankt voor de suggestie over het tijdelijke gebruik van een mobiele hotspot, kan je mij misschien vertellen welke internetsnelheden ik ongeveer zou kunnen halen op die manier? Bedankt!

Elianne

Hi @eric,

Dat is dus waar ik even door in de war ben, bij de postcodechecker en het samenstellen van mijn abonnement kreeg ik alleen de opties voor glasvezel te zien, ik kon nergens een optie vinden om te kiezen voor een DSL aansluiting. Omdat ik alleen maar voor glasvezel kan kiezen, en er op de website wordt aangegeven dat deze op mijn adres beschikbaar is, was ik even verbaasd toen ik bij het bestellen het bericht te zien kreeg dat de glasvezelkabels nog in mijn straat gelegd moeten worden.

Er wordt aangegeven dat ze vanaf week 12 aan de slag gaan, wordt er hier eerst gewacht totdat de bedenkingsperiode is verstreken of heeft dit geen invloed op de levertijd?

In ieder geval enorm bedankt voor de suggesties voor mogelijke oplossingen!

Elianne

Hi @Sven-TMT ,

Ik heb al toegang tot de woning, dus ik zou al een afspraak kunnen maken voor de werkzaamheden. Dat zou echt enorm fijn zijn, dankjewel!

Reageer