Beantwoord

Verstuurde mail krijg ik terug

  • 21 October 2019
  • 29 reacties
  • 3605 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 37 reacties

Beste,

Van af begin oktober krijg ik mail retour verzonden naar hotmail / live /outlook adressen.

Dit is een vervelend probleem omdat ik er niet van op aankan dat o.a. offertes en afspraken ontvangen wordt. Voor de zekerheid bel ik na de mail. Dit kan niet de bedoeling zijn. Hieronder de ontvangen foutmeldingen:

Hieronder mijn verzameling (ik heb het e-mail adres even weggelaten het gaat in deze verzameling om hotmail  en outlook  geadresseerden

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 16684C0654

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Tue, 15 Oct 2019 12:21:33 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @outlook.com

Original-Recipient: rfc822;@outlook.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; outlook-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [SN1NAM04FT056.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]

 

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 201B2C05F8

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Mon, 14 Oct 2019 16:52:42 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @hotmail.com

Original-Recipient: rfc822;@hotmail.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [HE1EUR04FT016.eop-eur04.prod.protection.outlook.com]

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 13AA4C04C0

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Sun, 13 Oct 2019 16:43:00 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @outlook.com

Original-Recipient: rfc822;@outlook.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; outlook-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [BN3NAM04FT020.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]

 

Reporting-MTA: dns; smtp04.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 1099F1AE32F

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Sun, 13 Oct 2019 14:01:59 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @hotmail.com

Original-Recipient: rfc822;@hotmail.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.179] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [BN8NAM12FT060.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

icon

Beste antwoord door Brian 25 October 2019, 09:13

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 3

Hallo Lisa, bedankt voor je update en de snelle reactie. Ik heb de andere topic gelezen maar dit lost het probleem niet op. Het moet toch kunnen dat je zelf bepaald of je een eigen mail server wilt draaien of niet. Als je gedwongen wordt om geen poort 25 meer te gebruiken, dan werkt een eigen e-mail systeem gewoonweg niet meer. Als je via internet e-mail verstuurt dan moet dat op poort 25 omdat andere mail systemen dit anders niet kunnen ontvangen of “relayen”.

Ik wordt nu gedwongen om TSL of secure SMTP te gebruiken via een relay server van T-Mobile. Mijn IP adres heeft verder een goede reputatie en ook de security is erg goed ingeregeld. Nu ik dus via T-Mobile moet versturen (de relayserver) loopt ik op compleet nieuwe uitdagingen. In mijn geval is het dus nu zo dat ik geen mail meer kan afleveren op hotmail.com etc. omdat de T-Mobile ip adressen bij Microsoft deels geblokkeerd of geknepen zijn.

Nu moet ik maar afwachten dat hier wel of niet (zoals ik het lees meer van niet) een oplossing hierop gaat komen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben erg blij met T-Mobile en ik ben al vele jaren klant met alles, maar dat dwingt mij om andere oplossingen te zoeken, omdat T-Mobile hierbij niet helpt en ondersteund.

Port 25 blijft gewoonweg een poort die gebruikt blijft worden als je een server aan het internet hangt. Zeker zou ik ook willen dat andere servers naar een secure port gaan maar dat is nog lang niet het geval. Ook ik gebruik, waar het kan, beveiligde poorten om mail te versturen, maar het merendeel gaat nu eenmaal via 25 anders krijg ik de mail niet verstuurd. Ook jullie zullen via de relay server uiteindelijk mail naar niet secure servers via poort 25 blijven versturen. Dat kan ik zien als ik de relay gebruik en de ontvangende mail onderzoek.

Jammer dat ik dus beroofd wordt van mijn vrijheid om mijn eigen e-mail server zo te laten draaien als ik dit wil. :cry: Ik zal hier niet de enige zijn die hier last van heeft en ik denk dat veel gebruikers die ook in deze situatie zijn nu ook over nadenken om een provider te vinden die hier wel in wil meewerken.

Nogmaals bedankt voor je reactie en ik begrijp je antwoord. Het lost alleen niet het probleem voor veel klanten op, het maakt het alleen groter omdat hier nu veel meer issues bij komen kijken. En ja, voor de gewoone gebruiker met een connectie naar jullie relay server is dit wellicht een uitkomst, maar je kan hier veel meer issues gaan verwachten.

Gr, C.

weet niet in hoeverre dit aansluit op het topic, maar ik krijg de laatste tijd, meerdere keren per dag honderden/duizenden ( echt waar ) failed delevery return to sender van Glasoperator en enige anderen.

Ik begrijp dat dit al meerdere keren is aangekaart en dat al sinds een langere tijd, maar t-mobile schijnt onkundig te zijn of onwillend om dit asap op te lossen. Een goede reden om eens te gaan zoeken naar een andere provider, maar er zijn er velen en de service schijnt ook bij velen gewoon slecht te zijn. 

Reputatie 3

Hallo Marius1951. Klopt dat heeft er mee te maken dat er een nieuw beleid is. Ik verwacht dus ook niet dat T-Mobile hier iets aan zal doen. Wat je kunt doen is via een smtp agent je mail laten versturen. Er zijn heel veel die het prima doen en uiteindelijk zul je hier toch gebruik van moeten gaan maken gezien ook andere providers niet veel hieraan gaan doen of naar toe gaan om eigen servers niet meer te ondersteunen. Check anders https://www.sendinblue.com/pricing/ als voorbeeld. Je kunt hier 300 mail per maand gratis versturen. Voordeel van dit soort providers is dat je ook een goede security ondersteuning voor je mailserver aan kunt hangen. (SPF record etc.)

Ik ervaar vandaag hetzelfde probleem.

Mails naar hotmail gaan fout

 

als ik gmail gebruik om te versturen gaat het goed,

gebruik ik t-mobile thuis smpt om het te versturen gaat het fout.

 

Graag oplossing!

Reageer