Beantwoord

Vertraagde oplevering

  • 4 December 2019
  • 19 reacties
  • 453 Bekeken

Reputatie 1

Een maand geleden feliciteerde ik T-Mobile met het 2-maandenjubileum: 2 maanden na bestelling was er nog niets gebeurd. Geen kabel, geen aansluiting, laat staan werkend internet. Op geen enkele vraag een fatsoenlijk antwoord. Geen planning. Geen actie.

 

Wel: goedpraten, smoezen, loze beloftes. Forum vragen als “ beantwoord” sluiten, zonder de vraag te beantwoorden. Topics sluiten, zonder oplossing. Kortom, de enige zorg is mijden van slechte commentaren/reviews, en niet de oplossing van een probleem.

Nu alweer een maand verder, en nog steeds helemaal niets gebeurd. Mijn voorspelling: weer goedpraterij, beloftes e.e.a. na te gaan, sluiten topic, en volgende maand herhaling van zetten.

 

Treurig - en al helemaal omdat, gezien de algehele malaise op telecom/internetgebied, dit gedrag niet leidt tot massaal overlopen naar andere providers, en een welverdiend faillissement.

icon

Beste antwoord door Brian 9 December 2019, 17:43

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @home.maarten,

 

Ik ben ook een T-Mobile (mobiel) klant.  Ik wacht zelf ook op mijn glasvezel internet aansluiting, maar ik ben helaas afhankelijk van lokale partijen die nog eerst de glasvezel moeten installeren, en dat gaat  naar verwachting nog maanden zo niet jaren duren. 

Ik zal een van de moderators opnieuw wijzen op dit topic.  

 

 

Reputatie 1

Dag Seccie,

Het is een drama. In dit geval helemaal: ik ben het werk van T-Mobile maar zelf gaand doen: heb net Gideon gebeld, en vervolgens Reggefiber (men beweerde dat het aan Reggefiber lag).

Reggefiber bevestigde wat ik al de hele tijd heb gezegd: er ligt al glasvezel op mijn adres, dus Reggefiber hoeft helemaal niks te doen. Er kan dus gewoon aangesloten worden - en dit kon 3 maanden geleden ook al.

Zoals ik al eerder meldde: loze beloften. loze praatjes, incompetent en ongeïnteresseerd.

 

Maarten

Reputatie 7
Badge +4

Dag Maarten,


Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben redelijk bekend met de producten van T-Mobile, maar soms zijn ze helaas afhankelijk van derde partijen. Je geeft aan dat het fysieke werk (er ligt glasvezel)  reeds gedaan is, maar waarom het zo lang moet duren… Ik ben het met je eens dat dit absoluut geen goede start is, en bewonder je geduld in deze. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @home.maarten,

 

Allereerst een oprecht excuses voor de vertraging van onze kant. Het is niet gebruikelijk dat je zolang wacht totdat er iets gebeurt of er duidelijkheid komt. Niet om met de vinger te wijzen, maar zodra wij vanuit ReggeFiber (tegenwoordig onderdeel van KPN Netwerk NL) het signaal krijgen dat er een nieuwe aannemer moet worden gezocht die vervolgens wordt aangestuurd om de verbinding gereed te maken, kunnen wij Guidion nog niet aansturen. Overigens fijn dat je zo proactief gehandeld hebt, ik wil je graag een stap verder helpen. De issue had te maken met het feit dat de aannemer die alles zou aanleggen niet meer werkzaam is voor RF. Afijn, dit is de reden, maar nog geen oplossing natuurlijk! Ik ben via KPN Netwerk jouw regio onder de loep gaan nemen en constateer dat de A vezel (waarop jouw verbinding loopt) pas sinds kort paraat is en er via het FTU (het punt waarop de Glasvezelverbinding jouw huis binnenkomt) kan worden aangesloten.

 

Heb je nu met Guidion een installatieafspraak kunnen maken?

Reputatie 1

Nee. Volgens Guidion ligt het nog bij Reggefiber.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is me in ieder geval duidelijk dat diverse partijen elkaar tegenspreken. Daarom ben ik blij dat @Jason nu meeleest / meekijkt in dit topic. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat er kan worden aangesloten, wil nog niet zeggen dat RF de verbinding gereed acht. Het kan zijn dat de patch nog geïnstalleerd moet worden. Het proces zal automatisch lopen en wordt aangestuurd door de beheerder (in dit geval KPN Netwerk NL), zodra zij in staat zijn om licht te realiseren op de verbinding, zal Guidion met jou contact opnemen voor de installatieafspraak. Het spijt me dat dit allemaal wat vaag overkomt. Gelukkig zijn we er op de Community met zijn alle om dit proces waar het kan uit te leggen. :relaxed: @Seccie Jij superbedankt voor je hulp!! 

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt natuurlijk altijd rechtstreeks contact opnemen met KPN Netwerk NL om e.e.a. te versnellen. Het telefoonnummer van KPN NetwerkNL is: 088 006 3744.

Houd je ons op de hoogte? 

Reputatie 1

Tsja… Wat zal ik zeggen…

Ik stel vast dat, hoewel iedereen erg tevreden met elkaar lijkt te zijn, er van de kant van T-Mobile niemand zich in de geringste mate verantwoordelijk voelt. Ik ben klant van T-Mobile, niet van KPN Netwerk/Reggefiber/Guidion. Ik ben niet geïnteresseerd in de verhouding tussen al die partijen, noch in de problemen in de samenwerking tussen die partijen, en wie de zaak verprutst. Ik wil weten wanneer ik nu eindelijk het internet krijg dat ik 3 maanden geleden besteld heb - en eigenlijk wil ik natuurlijk gewoon dat ik internet heb.

De enige beweging die er komt, is omdat ik het werk van T-Mobile doe, en Guidion en KPN/Reggefiber bel. Reacties van T-Mobile komen alleen op nieuwe topics - statistics, metrics gedreven denk ik zo. Daar worden beloften gedaan, die net zo makkelijk niet nagekomen worden. Nooit opvolging. Nog steeds geen enkele toezegging of planning van T-Mobile. En nu begrijp ik dat het zelfs T-Mobile policy is (ja, ik weet dat er bij Seccie staat dat ie geen T-Mobile medewerker is) om klanten zelf de T-Mobile rommel op te laten ruimen.

 

Ik ben zelf Project Manager, en ik weet dat er dingen fout gaan. Maar als ik zo met mijn klanten om zou gaan zou ik of ontslagen worden, of we zouden geen klanten meer overhouden.

Reputatie 7

Hi @home.maarten, ik snap dat je die indruk hebt maar ik kan je verzekeren dat we er meerdere keren per week achteraan zitten. Ik begrijp ook dat je niet geïnteresseerd bent in welke partijen er bij betrokken zijn maar in Nederland is het zo geregeld in Nederland dat de netwerkbeheerder verantwoordelijk is voor de infrastructuur op enkele uitzonderingen na. Dat heeft voor- en nadelen. Máár dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet ons uiterste best doen om je zo snel mogelijk aangesloten te krijgen en zijn continue in contact met de netbeheerder. Zelf staan we te springen om aan de slag te gaan zodra we kunnen om je aan te sluiten!

Wat onze reacties op de Community betreft, de insteek is inderdaad een ‘klant-helpt-klant’ principe maar we zien alle posts voorbij komen en reageren waar nodig.

Reputatie 1

Afgelopen dinsdag, na bijna 5 maanden, eindelijk internet. de daarvoor benodigde stappen (1xKPN, 1x Guidion) kostten ieder ongeveer 5 minuten. Dus 5 maanden wachten om op 10 minuten werk. 5 maanden waarin T-Mobile HELEMAAL NIETS gedaan heeft om de zaak te bespoedigen. Waarin T-Mobile zelf NIETS aan coördinatie met KPN of Guidion heeft gedaan - sterker nog, vond dat ik als klant dat moest doen.

5 maanden waarin ik geen internet had, niet (en mijn partner ook niet) thuis kon werken, hetgeen derhalve niet alleen onnodig en buitengewoon irritant was, maar ook nog eens veel geld gekost heeft.

Het lijkt mij derhalve zeer bescheiden te verwachten dat T-Mobile de eerstkomende 5 maanden ook geen rekening stuurt. En daarbij een gratis tv pakket lijkt me ook niet onredelijk.

Voelt iemand van T-Mobile zich geroepen om dit te regelen?

Reputatie 1

Tsja… Nu er echt iets terug gedaan kan worden voor 5 maanden ellende blijft het stil… Graag alsnog een reactie - en geen dooddoeners dit keer...

Seccie? Brian? Jason? Piotr?

Reputatie 6

Hi @home.maarten,

 

Allereerst: wat ontzettend fijn om te lezen dat je internet werkt! De stappen achter de schermen hebben wat meer tijd gekost, maar ik ben blij dat het uiteindelijk goed is gekomen. Je abonnement en de facturatie zijn ingegaan op het moment dat je diensten actief zijn geworden. Om die reden kan ik de afgelopen vijf maanden niet voor jou crediteren. Ik ga wel de installatie- en activatiekosten voor jou vergoeden. Jij zult dit op een volgende factuur terugzien. :blush:

Reputatie 1

Dag Ginny,

 

Er waren geen stappen achter de schermen - installatie was 2x 5 minuten werk. Alles was al in huis aanwezig.

 

Ik vraag niet om creditering, maar om genoegdoening: 5 maanden heb ik zonder internet gezeten, hebben ik en mijn partner niet thuis kunnen werken, dus ook extra kosten moeten maken.

5 maanden geen rekening vanaf nu is slechts een kleine tegemoetkoming in dat licht…

 

Maarten

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @home.maarten,

 

Het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat je verwacht dat er vrijwel niets hoefde te gebeuren, maar er is op de achtergrond wel degelijk een aantal stappen gezet om de verbinding gereed te maken. Er moest in november bijvoorbeeld een nieuwe aannemer worden gezocht omdat de verantwoordelijke aannemer gestopt was met de aanleg in die regio via ons. Daarnaast gebeurt de aanleg schematisch en zijn we afhankelijk van het aanlegplan in de woonwijken. Ondanks het feit dat alles al in huis aanwezig was, is er veel werk verricht om jullie eindelijk (weliswaar veel te laat, laat daar geen misverstand over bestaan) van werkend internet te voorzien. Hiermee wil ik overigens absoluut niet bagatelliseren hoe frustrerend 5 maanden niet thuis kunnen werken is geweest. Maar daar kunnen we jammer genoeg geen tegemoetkoming tegenover stellen. Voor het niet tijdig leveren van de Glasvezelverbinding heeft mijn collega Ginny de installatie- en activatiekosten volledig vergoed. Dat bedrag (€ 67,50) is wat in mindering wordt gebracht op jouw maandbedrag.

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel ik heel tevreden ben met mijn T-Mobile aansluiting op glasvezel, sinds men Vodafone thuis overnam geen storingen internet werkt zoals bedoeld en de tv werkt gewoon goed.

Echter kan ik het in bovenstaande topic het geheel niet eens zijn met de opvatting van T-M om geen compensatie te geven voor de tijd dat t.s. geen gebruik kon maken van de diensten, als ik als voorbeeld een nieuwe auto koop en de garage beloofd deze week 24 te leveren echter door omstandigheden word het helaas week 48 dan hoef ik de auto pas week 48 te betalen en niet week 24.

Reputatie 7

Hallo @BeMu 

je vergelijkt een product met een dienst. dit is niet helemaal het zelfde. Voor de tijd dat het niet werkte hoeft er ook niet betaald te worden zoals @Ginny_TM al melde. @home.maarten wil voor elke maand later een maand gratis internet. daar gaan ze niet in mee. maar bieden gratis activatie € 30 en installatie € 75.

 

wel ben ik met @home.maarten eens dat dit te lang heeft geduurd en T Mobile te kort schiet in communi

Reputatie 1

Dag Jason en kompanen

Geheel in lijn met eerdere reacties van T-Mobile moderators of andere BOTs: volstrekt gelul.

  • Even terugrekenen: 5 maanden geleden was in september. Andere aannemer in november geen excuus
  • Het is wel degelijk een kwestie van paar schakelaars omzetten, zoals bevestigd door de mensen die echt het werk kwamen doen (dus niet door mensen die op een forum wel tijd hebben om uit te leggen waarom simpele dingen moeilijk zijn in plaats van hun (coördinerend) werk te doen. Er lagen nota bene al 2 glasvezelkabels in huis.
  • Ik heb de coördinatie met KPN en Guidion moeten doen, omdat T-Mobile te druk is met het bulshitten van hun klanten. Zelfs planningen van deze beide bedrijven werden niet doorgegeven, zodat e.e.a nog langer duurde dan nodig.
  • Het is erg simpel gedacht dat met het niet sturen van rekeningen het niet leveren van afgesproken diensten gecompenseerd wordt. Ik kan 5 maanden niet op internet (is niet een geval van langer een oude verbinding houden, maar van uberhaupt geen internet hebben). Ik kan dus 5 maanden niet thuis werken, om maar wat te noemen

Zoals ik al eerder meldde: incompetent, onverschillig, lui en met een om gillend gek van te worden gewoonte om met een optimistisch sausje kritiek van zich af te laten glijden.

Wat moet het verschrikkelijk zijn om voor T-Mobile te werken en je met deze onzin improductief bezig te houden. Als jullie nou ‘s avonds klaar zijn met je werk, schaam je je dan, of lach je je kapot omdat je er weer in geslaagd bent niks te doen, omdat die domme klanten toch machteloos staan, zonder mogelijkheid om ook maar fatsoenlijk klachten in te dienen, en jullie ze zonder inspanning van kastje naar muur en terug kunnen sturen?

Lange tijd geleden had ik slechte ervaringen met KPN en ik zwoer daar nooit meer zaken mee te doen. Ik dacht dat het niet erger kon. Ik heb me zwaar vergist - T-Mobile is veel, veel erger.

Reputatie 7
Badge +16

Hoewel ik heel tevreden ben met mijn T-Mobile aansluiting op glasvezel, sinds men Vodafone thuis overnam geen storingen internet werkt zoals bedoeld en de tv werkt gewoon goed.

Echter kan ik het in bovenstaande topic het geheel niet eens zijn met de opvatting van T-M om geen compensatie te geven voor de tijd dat t.s. geen gebruik kon maken van de diensten, als ik als voorbeeld een nieuwe auto koop en de garage beloofd deze week 24 te leveren echter door omstandigheden word het helaas week 48 dan hoef ik de auto pas week 48 te betalen en niet week 24.

Ik begrijp je standpunt, maar het is niet zo dat @home.maarten al betaalt vanaf het moment dat wij geleverd zouden kunnen hebben. Er wordt pas betaald vanaf het moment dat geleverd wordt. Wat gevraagd werd is om een compensatie te geven voor de periode waarin nog niets geleverd is. Die periode is er dan ook niets betaald. Er wordt dus pas een bedrag in rekening gebracht vanaf week 48, niet vanaf week 24.

Reageer