vlekkeloze overstap?


  • Doet lekker mee
  • 8 reacties

Wat een vreselijke overstap, op 10 mei is mij een vlekkeloze overstap beloofd door t-mobile vanaf kpn met vaste internet en mobiel…. Om de rare reden zou vast internet vandaag overgaan en mobiel 29 juni…… de monteur  was er om 13:00, maar nu om 20:48 nog geen werkende internet verbinding, kan niets, niet thuis werken, niet tv kijken, niet internetten, totaal niets…. T-mobile geeft de schuld aan kpn en regefibber die maandag pas weer werken…. In mijn t-mobile account staat dat internet inactief is….. wie weet raad?


This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RH83 , welkom bij de community.

Wat vervelend dat de overstap nog niet is afgerond. Dit gaat normaal inderdaad zoals aangegeven. Kpn haalt in de centrale hun 'licht' van de vezel en zet dan de nieuwe operator erop. De technische dienst van T-Mobile zal maandag hen aansturen voor een check/reparatie.

De overstap voor mobiel is waarschijnlijk gerelateerd aan de 1 maand opzegtermijn die KPN bij mobiel hanteert. Heb je zeker eind mei het abonnement bij T-mobile besteld.

Als toevallig nog een ander persoon in je woning al een werkend Tele2 of T-Mobile simkaart dan kan klantenservice je direct een voucher geven voor Unlimited data op zo'n  simkaart.

Hi @eric , de simkaart heb ik al in huis, die is inmiddels geactiveerd, en heb de voucher ontvangen en geactiveerd, maar die verbinding is traaaaaaaag, kan niet eens whatsappen, moet elke 2 minuten mijn iphone resetten, niet te doen!!!!

Reputatie 7
Badge +14

Dat is uiteraard ook niet de bedoeling. Wat zegt de dekkingskaart over de te verwachten dekking bij jou?

Of zou het kunnen zijn dat de datavoucher nog niet goed geactiveerd is? Dus je hebt goede dekking maar alleen een 'stricted' data verbinding. Heb je al een my T-Mobile aangemaakt waarin je kan zien wat de status van je mobiele abonnement is?  Kun je wel goed gebeld worden op je mobiel?

 

hi @eric 

zelfs dit bericht schrijven moet 4x over omdat de verbinding wegvalt, niet te doen dit, en dan te bedenken dat dit dus nog 3 dagen voortduurt, kan ik nog terug naar KPN? Ik moet morgen thuiswerken maar hoe dan?

waardeloze overstap, service, hoe kan je in deze tijd een weekend zonder internet zitten en door t-mobile aan je lot te worden overgelaten….

Die dekkingskaart is een forbidden pagina, kan ik dus niet checkken…

een account aanmaken is en was ook drama, maar daarin zie ik nu datbik mog 462.263mb over heb, dat lijkt mij dan wel goed? Maar de snelheid? En weg vallende verbinding???

 

overigens zieniknin het account bij vaste internet een status staan: inactief???? Moet t-mobile mijnnog activeren? En ligt het niet aan kpn en reggefiber????

 

Reputatie 7
Badge +14

Normaal start het abonnement vanzelf zodra het modem zich aanmeld op het netwerk. Zolang deze  zich niet aanmeld is het niet actief. Maar bel anders even de klantenservice.

@eric die heb ik al 8x gebeld vandaag, beweren niets te kunnen doen, moet Backoffice doen en die werken niet de komende dagen….

Reputatie 7
Badge +14

Het aansturen van kPN wordt inderdaad door de backoffice gedaan. Maar hoe is de dekking in jouw woning?

@eric hoe kan ik die dekking zien?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RH83 

De dekkingskaart doet het wel gewoon maar op sommige browsers is hij inderdaad forbidden dus probeer het even met een andere browser.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

De unlimited voucher is echt unlimited maar heeft wel een beperkte snelheid, 2 Mbps misschien.

@eric hoe kan ik die dekking zien?

Wat je het beste kunt doen als je een foutmelding te zien krijgt is even een andere browser gebruiken of uitloggen op de community en de netwerk dekking pagina bezoeken.

Op dit moment lijkt bij sommige mensen een probleem te bestaan waarbij de dekkingspagina niet wilt laden wanneer men ingelogd is op de community, het probleem is al bekend bij T-Mobile en is in onderzoek.

De dekking schijnt goed te zijn volgens de kaart

Reputatie 7

Hi @RH83, allereerst welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! 😊

Ik vind het heel rot dat de start van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, waarvoor excuses. Zojuist ben ik dan ook een kijkje gaan nemen achter de schermen en dit gaat echt zo snel mogelijk worden opgepakt door onze technische dienst. Omdat ik wil dat je toch met een fijn gevoel gaat terugdenken aan deze start, heb ik een kleinigheidje voor je geregeld. Hint: houd morgen dan ook de deurbel in de gaten. Als het zou helpen dat ik een tweede code jouw kant op stuur, laat het dan zeker even weten. Dan doe ik dat namelijk met liefde! 

@Lisa , dat is zeer attent, hopelijk is het een ander zo snel mogelijk opgelost, nu 48 uur later in ieder geval nog niet en zit ik met een hotspot die steeds uitvalt en ontzettend langzaam is. Morgen schijn ik te moeten werken, dit gaat dus helaas niet vanuit huis, dus ik kan morgen de deurbel niet in de gaten houden….

Reputatie 7
Badge +15

Hi @eric , de simkaart heb ik al in huis, die is inmiddels geactiveerd, en heb de voucher ontvangen en geactiveerd, maar die verbinding is traaaaaaaag, kan niet eens whatsappen, moet elke 2 minuten mijn iphone resetten, niet te doen!!!!

@RH83 gaat dit om de simkaart die bij je abonnement hoort? Dan heb je tot 29 juni zeker een ander tijdelijk nummer maar het abonnement loopt dan wel dus dan zit je met de kosten van KPN mobiel en T-Mobile mobiel.

@Waqqas ik ga ervanuit dat T-mobile daar ruimschoots voor gaat compenseren…. De monteur is weggegaan zonder een werkende verbinding achter te laten…. En verbinding via KPN is niet meer mogelijk…

Reputatie 7

Hi @RH83, ik ben super blij om te zien dat de netwerkbeheerder het issue vandaag heeft verholpen! Klopt het dat jij sinds vanmiddag van een goede verbinding aan het genieten bent? Ik hoor het graag van je! 😁

Hi @Lisa jaaaah eindelijj weer aangesloten op wereld…

Reputatie 7

Yay, super fijn @RH83! Ik hoop dat je mijn presentje inmiddels ook binnen hebt gekregen. Als er nog iets is waar je hulp bij kunt gebruiken, weet dan dat je hier altijd aan kan kloppen!