Beantwoord

VolkerWessels komt afspraken niet na

  • 27 January 2021
  • 45 reacties
  • 1102 Bekeken

Reputatie 2

Eind november heb ik glasvezel besteld, maar helaas ligt er nog helemaal niks nu, omdat VolkerWessels afspraken constant niet nakomt. 

 

Al sinds half december wacht ik op de montage van het aansluitpunt. Op donderdag 17 december 2020 was al de eerste afspraak, maar toen bleek dat de kabel niet goed lag en dat dit nog aangepast moest worden. De dag daarna heeft men zonder dat ik thuis de kabel doorgetrokken door de tegels in mijn carport te verwijderen. Deze tegels liggen nu nog los.

 

Aangezien ik daarna niks meer hoorde heb ik zelf contact opgenomen voor een nieuwe afspraak. Volgens degene die ik aan de telefoon kreeg kon dat niet worden ingepland en zou ik worden gebeld voor een afspraak. Helaas is dit niet meer gebeurd. In het nieuwe jaar heb ik toen maar weer zelf contact opgenomen. In overleg is toen de afspraak ingepland op 12 januari  tussen 14.00 en 17.00. Die dag is er niemand meer gekomen. De dag daarna heb ik zelf weer contact op moeten nemen om na te vragen wat er gebeurd was. Men kon niet achterhalen waarom er niemand was gekomen.

 

Afgesproken is toen om de afspraak nogmaals in plannen, nu op 18 januari, in weer een ruim tijdvak tussen 14.00 en 17.00. Wederom is er ook nu weer niemand gekomen. Bij navraag gelijk op de dag zelf snapte men het ook niet en men zou overleggen met de aannemer en contact met mij opnemen. Geheel in lijn met het eerder niet nakomen van toezeggingen ben ik niet teruggebeld.

 

Aangezien ik er ook telefonisch niet uitkwam heb ik contact met T-mobile opgenomen, zij zouden ook contact met VolkerWessels hebben gehad en ik zou contact op kunnen nemen voor een afspraak. Toen ik dat probeerde bleek het ineens niet mogelijk om een afspraak in te plannen, maar moest ik wederom een tijdvak van 3 uur vrij maken. Gelet op het eerdere verloop heb ik dit afgewezen en heb ik weer contact opgenomen met T-mobile. Zij kwamen toen terug met een verhaal dat de kabel volgens VolkerWessels nog steeds niet goed ligt en dat er contact met mij zou worden opgenomen voor het vervolg. Niet geheel verrassend meer, maar ik heb niks meer van VolkerWessels vernomen.

 

Eigenlijk heb ik geen idee meer wat ik nu nog kan doen om mijn carport weer in goede staat te krijgen en werkende glasvezelaansluiting te krijgen.

icon

Beste antwoord door Boris 29 January 2021, 13:49

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 2

Even een update:

De afspraak was weer misgegaan, op de afgesproken tijd was er niemand. Gelukkig had ik nu rechtstreekse 06 nummers van degenen die over het project gaan. Op de een of andere manier was de afspraak weer verwijderd. Uiteindelijk heeft men een ander team ingeschakeld en deze zijn toch nog gekomen en hebben de aansluiting gemaakt. Wel weer een hele ochtend voor niks vrij gehouden, maar het VolkerWessels deel qua aansluiten is nu klaar.

Afwerking van de carport en compensatie voor de niet nagekomen afspraken staat nu nog open.

Verder hopen dat Guidion minder problemen oplevert, maar het inplannen van de afpsraak ging een stuk soepeler in ieder geval.

Reputatie 2

Hoi @Boris ,

 

klopt er staat nu een afspraak voor de installatie, dus dat deel zit nu beweging in. Ook heb ik een direct nummer nu mocht er weer iets misgaan.

Overige punten, zoals losliggende tegels staan nog wel open, maar dat moet dan ook nog wel goed gaan komen.

Reputatie 2

Als iemand die blijkbaar ook te maken gaat krijgen met Volkerwessels Telecom, stelt dit topic me allesbehalve gerust. Heb je uiteindelijk een oplossing gekregen @Sebastiaan1982?

Het is lijkt uiteindelijk opgelost, na een hoop mails, berichten en niet nagekomen afspraken. Wel wacht ik nog op de uitbetaling van de afgesproken vergoeding.

Reputatie 2

Om ook de positieve dingen te benoemen: het is snel opgepakt door T-mobile/VWT, vanmiddag werd ik al gebeld door de monteur dat alles is opgelost en ik type dit nu op een werkende T-mobile glasvezelverbinding. 

Reputatie 7
Badge +14

Hebben ze op 18 december de kabel bij jouw naar binnen geduwd op deze manier?

Is het met het boren dan in een meterkast uitgekomen? Wat een prutswerk. 

Reputatie 2

Nee, hij ligt nog helemaal niet binnen, hij ligt gewoon los tegen de gevel. 

 

Voor het binnen afwerken zijn ze juist al een paar keer de afspraak niet nagekomen. Als het goed is doen ze dat via de kruipruimte, van die plek moeten ze dan anderhalve meter naar rechts en dan via de gangkast naar boven.

Reputatie 7
Badge +14

Ah gelukkig. Ik dacht dat ik de glasvezel zo buitenlangs al zag lopen.:grinning:

Reputatie 7

Dat is fijn om te horen @Sebastiaan1982! Ik ben blij dat VWT de situatie zodanig snel heeft opgepakt dat je nu kan genieten van de verbinding. Mocht het nou zo zijn dat je onverhoopt ergens tegenaan loopt, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! Voor nu wens ik je veel plezier met de supersnelle Glasvezelverbinding! 

 

Reputatie 2

@Boris misschien kan je de titel even aanpassen naar: T-mobile reageert niet, die is ondertussen meer passend

 

Ik begin mij af te vragen wat ik moet doen om een reactie krijgen, moet er soms een aangetekende ingebrekestelling verzonden worden, moet ik het maar gaan doorzetten naar de rechtsbijstand of moet ik gewoon een paar maanden stoppen met betalen, of kan T-mobile wel ineens snel reageren als de betalingen ophouden?

 

Ook begin ik zo langzamerhand spijt te krijgen van de overstap van Ziggo, de snelheid van glasvezel is dan wel beter, maar de service van T-mobile is wel bedroevend slecht. Ze zijn vooral goed in beloftes niet nakomen.

Reputatie 2

Hoi @Boris ,

kan gebeuren, ik heb hem nu nog een keer gestuurd.

Reputatie 2

Een reactie van T-mobile zou wel fijn zijn. 

Vooral aangezien er hier wel van meer sprake is dan slechts indirecte schade, aangezien (partijen van) T-mobile afspraken maken en ik hier uren voor vrij plan en men meerdere keren gewoon niet komt opdagen zonder enige afmelding. Spijtig dat T-mobile nu net als eerder VWT gewoon niet reageert, dan wel zegt dat men hier niks aan doet, terwijl eerder is gezegd dat na afloop de compensatie bekeken/besproken zou worden.

Reputatie 2

Jammer dat T-mobile schijnbaar denkt dat ze hier goed hebben gehandeld aangezien de klantenservice aangeeft dat ze niets willen vergoeden.

Schijnbaar is het dus heel normaal dat je afspraken niet nakomt, niet reageert op emails, uren te laat komt, aangeeft dat een partij het zeker op kan lossen terwijl dit niet klopt en aangeeft dat compensatie later besproken kan worden.

Logisch dat als elk aspect van de aansluiting fout is gegaan , dat je dan als bedrijf na afloop zegt dat je geen reden ziet om iets te vergoeden.

Als iemand die blijkbaar ook te maken gaat krijgen met Volkerwessels Telecom, stelt dit topic me allesbehalve gerust. Heb je uiteindelijk een oplossing gekregen @Sebastiaan1982?

Reputatie 7
Badge +14

Ze vergoeden  eventueel betaalde maandbedragen als je internet nog niet kon gebruiken. Dat zal bij jou niet van toepassing zijn. Indirecte schade wordt nooit vergoed bij consumenten aansluitingen.

Reputatie 7

Hoi @Sebastiaan1982 ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring en gevoel. Ik schrik van je bericht en baal van de situatie. Ik wil graag dat je zo goed mogelijk geholpen kan worden met zowel de carport als de verbinding en heb daarom direct de situatie doorgespeeld aan de afdeling die dit behandelt. We gaan ervoor zorgen dat dit wordt opgepakt! Ik houd je graag op de hoogte en zal een update plaatsen in dit topic wanneer ik meer weet. 

Reputatie 2

Leeft er nog iemand bij T-mobile?

 

@Cal ? @Boris ? @Ginny ? @Jason ? @Lisa ?

Reputatie 2

Hoi @Boris ,

ik begreep dat die contactpersooon enkel ging over de aanleg van het glasvezelpunt, dat gaf hij tenminste aan toen ik hem in het begin sprak. 

 

Ook de verdere aanleg is nog niet goed, vandaag is Guidion geweest, maar nu blijkt er geen licht op de lijn te zitten. Ik hoop wel dat dit voor de 23e is opgelost, want vanaf die datum werkt mijn huidige internetverbinding niet meer.

Reputatie 2

Leeft er nog iemand bij T-mobile?

 

@Cal ? @Boris ? @Ginny ? @Jason ? @Lisa ?

Is er al een zoektocht gestart naar @Boris ? De afgelopen weken is hij spoorloos.

Reputatie 2

Hoi @Sebastiaan1982 ,

Een gekke situatie, het lijkt erop dat je bericht tussen wal en schip is blijven steken. Mijn welgemeende excuses, maar betekent zeker niet dat ik niet voor jou in de bres wil springen. Ben je in de mogelijkheid om mij een nogmaals een privébericht te sturen? Dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op.

En we zijn weer 23 dagen dagen verder zonder actie…..

Geen idee wat men bij T-mobile verstaat onder zo snel mogelijk, maar ondertussen gaan we naar de twee maanden toe om een inhoudelijke reactie te krijgen.

Reputatie 7

Hoi @Sebastiaan1982 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Om de situatie te versnellen, heb ik direct contact gezocht met onze afdeling die gaat over de aanleg bij jou in de buurt. Het adres staat bij VolkerWesselsTelecom bekend als een adres wat niet opgeleverd wilt worden. Omdat ik heb aangegeven dat jij zeker interesse hebt, heb ik geregeld dat VWT contact met jou opneemt om de aansluiting te verwezenlijken en te kijken naar de carport. Ook wij zien jou namelijk graag online! 

Reputatie 2

Hoi @Boris ,

wat bedoelde je eigenlijk met versnellen? Tot op heden heb ik nog niks gehoord. Een reactietijd van nu al 12 dagen sinds mijn email of 5 dagen sinds het versnelt zou worden is gewoon schandalig.

 

Wil T-mobile mij wel als klant? Het gedoe tot op heden en het niet reageren of nauwelijks reageren op emails is niet bepaald een goede eerste indruk van T-mobile. 

Reputatie 7

Hoi @Sebastiaan1982 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Door het contact wat ik heb opgenomen met de personen die over de aanleg van het Glasvezelnetwerk gaan, had ik gehoopt dat we via deze weg extra druk achter de aannemer te zetten, waardoor we het proces versnellen. Ik baal er erg van dat dit nog niet is gebeurd, ondanks ons aandringen. 

Ik heb daarop meteen weer geschakeld, in de hoop dat het nu wel per direct wordt opgepakt. Mijn welgemeende excuses! Ook wij zien je namelijk graag online. 

Reputatie 2

Hoi @Boris ,

apart dat VolkerWessels telkens een ander verhaal heeft. Naar mij mailen ze de kabel er nog niet ligt, en nu is dus het verhaal dat ik niet opgeleverd wil worden? 

Ook mooi dat ze zelf de afspraken niet nakomen en nauwelijks reageren op emails en dan gaan beweren dat iemand niet opgeleverd wil worden…... 

Reputatie 7

Hoi @Sebastiaan1982 ,

Ik krijg net het signaal dat er contact met je opgenomen is door VolkerWesselsTelecom en een afspraak is gepland voor een schouwing en lijkt nu de deadlock te zijn doorbroken! Ben je in de mogelijkheid dit te bevestigen? Ik hoop dat we hiermee er voor zorgen dat jij zo meteen kan genieten van je Glasvezelverbinding! 

Reputatie 7

Fijn om te horen @Sebastiaan1982 ! Mocht je in de tussentijd met vragen zitten, dan zit te Community voor je klaar. We zijn er voor je! 🤙

Reageer