Beantwoord

Vraag over nieuwe aansluiting

  • 25 December 2021
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 6

Hoi,

 

Ruim een 2 jaar geleden dat ik hier op het forum was. Tijd gaat hard. :blush:

 

Mijn vraag is, ik heb nu KPN via glasvezel AON. Als ik terug overstap naar T-Mobile dan kom ik terug op ODF. Is dat gewoon met een mediaconverter of kom ik dan op GPON? Want snap er werkelijk niet veel meer van hoe het nu precies zit.

 

Bedankt alvast voor het antwoord.

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 December 2021, 11:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Heey @Glassertje 

Als T-Mobile ODF beschikbaar is voor jouw adres dan zal je bij T-Mobile automatisch op ODF komen en dat kan AON of GPON zijn.

Als de aansluitingen in de PoP vol zitten komen er GPON splitters naast volgens mij.

Reputatie 6

Bedankt voor de reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@Glassertje 

Wil je geen GPON?

Wat eventueel wel kan is bestellen en wachhlen totdat je het installatiepakket binnen hebt, als je een witte Huawei mediaconverter hebt is het GPON en indien je die grijze CTS converter hebt dan heb je AON.

Je bedenktijd gaat pas in nadat de diensten zijn geactiveerd dus mocht je alsnog willen annuleren dan kan dat 😉

Wellicht kan een moderator direct inzien of je op AON of GPON komt.

Reputatie 6

Is misschien wel een idee zoals je het verteld. Zal er eens over nadenken. Thanks.

 

Zolang ik GPON buiten de deur kan houden, zal ik dat doen.

Reputatie 7
Badge +14

Is misschien wel een idee zoals je het verteld. Zal er eens over nadenken. Thanks.

 

Zolang ik GPON buiten de deur kan houden, zal ik dat doen.

Goedemorgen Heren🧑‍🎄😅👍🏻 Kunnen jullie ook uitleggen wat het bezwaar is tegen GPON? Dit omdat er vast veel mensen zijn die er weinig van snappen

 

Reputatie 7
Badge +15

Zie ook dit topic en het antwoord van Sander 😉

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

Reputatie 6

@Waqqas Bedankt voor de link van dat topic. Ik was al bang voor zulke berichten. Ik blijf wel zitten waar ik nu zit.

Reputatie 7
Badge +15

Zoals al te lezen in dat topic verzorgt Guidion nu het patchen naast de huisinstallatie, dit zou dan voor 80-90 procent het probleem oplossen aangezien WBA apparatuur eerst wordt verwijderd en daarna wordt je meteen omgezet naar het eigen netwerk.