Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1455 Bekeken


Toon eerste reactie

91 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Met een CAT6 mag de lengte van de UTP tussen mediaconverter en Zyxel tot wel 100 meter bedragen dus 7.5 meter is geen probleem.

Ik had mijn eerdere reactie nog bewerkt 😅

Ah ik zie het, wat betreft het aansluiten:

Als het goed is gaat de monteur ook minimaal 1 pc aansluiten, en aangezien mijn pc alleen bedraad aangesloten kan worden zal hij indien het modem in de meterkast plaatst zelf dus alsnog bedrading naar de woonkamer aan moeten leggen. Ik neem aan dat ook hij het modem dan (eventueel na testen) liever in de woonkamer plaatst om zo mijn pc aangesloten te krijgen, want ik neem aan dat er geen 8 meter kabel in het aansluitpakket zit om mijn pc mee aan te sluiten. En via wifi zal nooit lukken want dat heeft mijn PC niet.

Daar was de informatie ook tegenstrijdig over want voor het bevestigen van de bestelling staat er dit:

daar staat dus 1 computer aansluiten (bedraad of via wifi)

Maar nu de status op installatie datum bekend staat, staat er opeens een kopje boven die dit zegt:

Daar staat dus dat het alleen maar draadloos is, wat dus niet eens kan bij mijn pc. De kabel is het probleem niet, die heb ik zelf dus wel. Ook heb ik bij bestelling aangegeven dat er alleen bedraad in de woonkamer kan worden aangesloten en ook toen is gezegd dat ik alleen zelf eventueel voor een kabel moest zorgen. Ik ga er dan ook maar van uit dat de monteur liever het modem in de kamer plaatst waar alles meteen kan worden aangesloten, dan dat hij zelf ineens 8-10 meter aan zowel UTP als telefoonkabels tevoorschijn moet toveren die naar alle waarschijnlijkheid niet eens in het installatiepakket zullen zitten.

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik kan je zorgen gelukkig wegnemen! In gesprek met de monteur kan de monteur inderdaad de PC bekabeld aansluiten. Je kunt dit tijdens de afspraak aan hem/haar voorleggen en dan wordt daar zeker naar geluisterd. Weet jij voor nu voldoende? 😁 

Helemaal goed! Dank je wel, en sorry voor alle vragen. Leven met een autistische stoornis is niet altijd even makkelijk, dus ik zoek altijd heel veel zekerheid over dit soort vragen, anders blijft dat maar onbeantwoord in mijn hoofd rondspoken wat mijn verdere functioneren dan weer heel erg beperkt.

ik begrijp verder best dat er veel tegenstrijdigheden op de websites te vinden zijn en dat er honderden pagina's zijn die lastig up to date te houden zijn waardoor je soms tegenstrijdige informatie krijgt, zeker als er ook nog allemaal processen zoals het inlijven van tele2 gespeeld hebben. Het maakt het voor types zoals mij niet echt gemakkelijker op te maken wat nu soms precies de bedoeling/mogelijk is, maar ik ben dan ook blij met een forum zoals dit waar ik dan wat zekerheid / bevestiging kan zoeken.

Dank door voor Lisa, Waqqas en Des, erg fijn dat ik daarvoor hier terecht kan en zo mijn spanning een beetje in toom kan houden :)

Reputatie 7

Hi @Shilka, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie! 😁 Heel graag gedaan en hartstikke goed dat je dit aangeeft. Weet dat je mij te allen tijde aan mijn mouw mag trekken als je ergens meer duidelijkheid over wilt krijgen, want ik help je met liefde. Ik kan mij namelijk volledig voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Ik wil je ook graag laten weten dat ik het puntje van de tegenstrijdige informatie intern ga bespreken. Hopelijk kunnen we deze informatie zo nóg duidelijker maken. Schroom niet om nog meer vragen te stellen, want daar zijn we voor!

Ik krijg vandaag deze sms binnen. Aangezien het hier om glasvezel gaat en er pas over tien dagen een monteur langs komt voor de installatie neem ik aan dat ik deze sms als niet verzonden moet beschouwen? En dat mijn oude tele2 verbinding niet voortijdig beëindigd gaat worden?

 

Reputatie 7
Badge +15

Deze sms krijg je inderdaad alleen bij een DSL abonnement en niet bij glasvezel.

Had je al een T-Mobile thuis account aangemaakt? Daar kan je de status van je bestelling volgen.

Ja ik heb al een thuis account aan het account van mijn prepaid sim gekoppeld en kan die ook goed bekijken.

Daar staat nu het volgende:

 

Wat dus heel vreemd is, want de afspraak stond voor de 20ste ingepland?

Ook in myT-mobile stond de 20ste als installatie datum. Het zou wel wat zijn als ze vandaag al komen, ik heb het installatiepakket nog maar net in huis...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, zou je jouw Thuis klantnummer willen delen in je Communityprofiel, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van het klantnummer en jouw mailadres het contract opzoeken en checken wat er gaande is. 

Wat betreft de sms:  het gaat hier om een geautomatiseerde sms die jou inlicht over het aansluitmoment. Als de patchdatum, dan wel installatiedatum, bijvoorbeeld naar voren geschoven is, krijg je hier dat bericht over - ongeacht of het Glas of DSL is. We kunnen daarin (nog) geen onderscheid maken in de automatische berichtgeving, maar daar wordt aan gewerkt. Sorry voor het ongemak indien je geen DSL hebt!

Er komt ook geen onverwachte monteur opdagen, en het lukt al meer dan 2 uur niet om contact met guidion te krijgen. Is er iets fout gegaan waardoor bovenstaande berichten ten onrechte zijn verstuurd @Lisa ? kan ik er van uitgaan dat mijn afspraak gewoon nog steeds voor de 20ste ingepland staat?

Ow sorry @Jason onze berichten hebben elkaar net gekruist:

 

Het gaat om de aanvraag voor glasvezelconnectie. Het KNP aansluitpunt in de meterkast zit er al. Er stond een afspraak gepland voor 20 oktober voor het aansluiten van het huawei kastje en het modem. Ook stond in my t-mobile die datum, vandaag dus opeens de SMS dat ik zelf kan gaan aansluiten en de status die gewijzigd is in dat het vandaag aansluitdag  is. Ik heb geen monteur gezien vandaag.

Ik heb mijn op het toegestuurde contract vermelde nummer aan mijn profiel toegevoegd, ik hoop dat dat goed is.

ik wacht al 3 uur op contact met guidion maar dat lukt dus ook niet…

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

dank je ik heb mijn berichten aangepast!

ps, als ik de guidion link volg staat de afpraak ook nog steeds op 

ondertussen hang ik nog steeds telefonisch in de wacht bij guidion...

@Jason Het is eindelijk gelukt iemand van guidion aan de lijn te krijgen, de afspraak bij guidion staat nog steeds ingepland voor 20 oktober, zij weten in ieder geval van niets. Dan laat ik aan jou over om uit te vogelen hoe het kan dat ik van jullie ineens hoor dat het vandaag zou moeten zijn. Ook hoop ik dat mijn oude tele2 verbinding het ook gewoon blijft doen de komende weken en niet ineens voortijdig beëindigd wordt?

Update, zo te zien heeft er iemand naar gekeken, status staat nu weer correct in my t-mobile

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, thanks voor je updates! Ons systeem komt helemaal overeen met jouw waarnemingen. Heb je vanuit de mailing met Tele2 een einddatum gecommuniceerd gekregen? Mocht deze later dan 10 oktober liggen dan geen zorgen - de verbinding van Tele2 dient pas stop te worden gezet wanneer de verbinding is aangezet door de thuisinstallatie. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Wij zijn erg benieuwd.

Dank je wel voor de antwoorden! Ik heb vandaag al kabelgoten en de cat6 bekabeling van mijn woonkamer naar de meterkast aangelegd, er is een stopcontact geplaatst in de meterkast, KPN heeft een steekproef gedaan op de glasvezelaansluiting en die ligt er 100% bij, dus ik ben er helemaal klaar voor!

Reputatie 7

Hi @Shilka, yay - helemaal top! 😁 Fijn om dit te lezen en merci dat je ons hier zo goed op de hoogte houdt. 

Vandaag maar liefst 3 keer de volgende mail gehad (overigens nog steeds op het verkeerde e-mail adres, iets wat ik na installatie wel zou willen oplossen):

Ik log al in met een e-mail adres, en mijn prepaid en thuis account zijn al gekoppeld, ik neem aan dat ik deze drie mails als niet verzonden moet beschouwen of ben ik straks opeens mijn inlog kwijt?

verder vanmorgen ook deze sms gehad: 

Ik neem aan dat deze het gevolg is van de foutieve installatiedag melding van eerder? Installatie door monteur staat nog steeds gepland voor de 20ste.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Eerst had je nog wel 2 accounts nodig voor thuis en mobiel, nu kan je in 1 account thuis en mobiel koppelen dus die email is gewoon als informatie bedoeld volgens mij. Als je beide al in 1 account hebt dan kan je hem negeren.

Die sms hoort ook niet bij een glasvezel abonnement/afspraak.

Reputatie 7
Badge +6

@Shilka Zou je eens kunnen kijken naar welk adres de link in de mail leidt, zonder hem aan te klikken? Deze mail heeft in mijn ogen veel weg van een poging tot phishing.

Owww, je hebt gelijk het is phishing! Ik had nog niet naar de links gekeken, maar de links verwijzen inderdaad niet naar t-mobile… Nu heb ik in het verleden al wel eens tientallen phishing mails naar t-mobile doorgestuurd en die waren daar toen niet zo blij mee, dus ik zal ze maar gewoon negeren. Heb al zo vaak aangekaart dat ik belachelijke hoeveelheden phishing kreeg op de providermail en heb daar honderden uren in gestopt om dat beter te krijgen zonder resultaat. Sterker nog, mij wordt na meer dan een jaar klagen hierover nog steeds gevraagd om af te wachten tot er actie op ondernomen wordt, dus ik denk niet dat dit doorsturen naar de phishing afdeling van t-mobile zin heeft...

Reputatie 7
Badge +6

Goed dat je het gecontroleerd hebt. Voor de zekerheid heb ik het toch even gemeld bij T-Mobile. Misschien kunnen ze er weer wat extra aandacht aan besteden om zo klanten te waarschuwen.

Reputatie 7
Badge +14

En het heeft effect gehad! Er is door T-Mobile direct een waarschuwing in het doorvoor bestemde topic geplaatst.

 

Reageer