Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1452 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo T-mobile!

 

Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.

De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel

 

De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over:

 

Vraag 1.

Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg:

 

Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:

Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt)

 

Vraag 2.

Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:

Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:

Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur: 

Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door de monteur, en hoeveel gaat dat eventueel kosten?

 

Vraag 3.

Ik heb van zo'n beetje elke tele2 medewerker gehoord dat behoud van een zonnet / versatel / tele2 e-mail adres niet mogelijk is als je overgaat naar t-mobile. Toch staat bij veel gestelde vragen het volgende:

Kan een zonnet/versatel/tele2 mail adres nu wel of niet behouden worden?

 

Vraag 4.

Zoals je ziet had ik vragen over deze mogelijke overstap. Wederom zijn de veel gestelde vragen niet erg behulpzaam bij dit probleem:

Ik hoop dan ook dat ik hier om hulp kan vragen, want zonder telefoonnummer kom ik niet veel verder natuurlijk?

 

Vraag 5.

Aangezien er op de pagina zelf al de nodige fouten en tegenstrijdigheden staan, kan ik er van uitgaan dat de overige informatie (prijzen, kortingen) wel kloppen, of zijn die ook niet correct?

 

Vraag 6.

Nergens ze ik hoe lang het ongeveer duurt om deze overstap te maken. Hoe lang tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie? Ik heb begrepen dat het echt vele weken kan duren voordat je een afspraak met een monteur kunt maken/krijgen, en daarna eventueel ook nog lang op kpn moet wachten om de aansluiting echt actief te maken? Wat voor soort wachttijd zit ik ongeveer tegen aan te kijken? (De glasvezel is al wel bij mij in de meterkast binnen gebracht, het kpn kastje hangt al)

 

Vraag 8.

Aangezien ik moet overstappen heb ik de laatste weken het forum hier gevolgd om te kijken of mensen hier ook problemen mee ervaren. Ik zie dat er schijnbaar een tekort aan converters voor installatiepakketten is op het moment, waardoor in sommige gevallen daadwerkelijke installatie van nieuwe aanvragen helemaal niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit een algemeen probleem of kan ik er van uitgaan dat dit binnenkort opgelost is?

Dank alvast voor eventuele antwoorden.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Des2000 25 September 2022, 18:36

Bekijk origineel

91 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shilka 

Momenteel zijn er de GoGoGo deals bij T-Mobile waarbij je de eerste 6 maanden korting krijgt en geen installatie en activatiekosten betaald. Normaal is dit 4 maanden korting en €67,50 eenmalige kosten.

De installatie van glasvezel gebeurt altijd door een monteur van Guidion, via de mail ontvang je een afsprakentool om een afspraak te maken.

De installatie door Guidion gaat meestal zonder problemen maar soms gaat er wel eens iets mis waardoor er een KPN monteur moet worden ingeschakeld, deze zal dan binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen.

Providers hanteren een opzegtermijn van een maand dus een maand na de aanvraag met overstapservice zal de monteur bij jou glasvezel installeren.

Volgens mij is er geen tekort aan apparatuur bij T-Mobile, het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatie afspraak.

Dank je wel Waqqas, dit beantwoord eigenlijk slechts een enkele vraag en en roept alleen maar nieuwe op. Ten eerste betreft mijn mogelijke overstap niet een normale overstap, maar een aanbod van tele2 dat onderdeel is van t-mobile volgens de mail. Volgens tele2 heeft deze migratie ALTIJD gratis installatie kosten voor overstappers vanaf tele2, zie ook https://forum.tele2.nl/internet-188/pak-nu-je-moment-voor-glasvezel-84619 en heeft dit dus niets te maken met dat er op dit moment gogogo deals zouden zijn. Toch staat er dus in de kleine lettertjes dat er wel monteurskosten zijn. Zoals je ook ziet aan de link die ik gepost heb is dit een aanbod ivm interne migratie, en niet een overstap en bevind ik mij niet op de normale website voor overstappers. Vandaar dat er ook een FAQ bij staat met specifieke informatie voor tele2 thuis klanten over behoud van mail adres en zo.

We zien wachttijden langer dan een maand voor de afsprakentool (Ik heb zelf via tele2 al vaker met guidion te maken gehad en weet wat voor ramp dat is), voordat het niet ‘extra druk’ was duurde het in mijn regio al langer dan 5 weken om een aanvraag voor een guidion monteur te doen. Ik wil eerlijke antwoorden over hoe lang deze overstap gaat duren. Ik heb ook van een andere superuser begrepen dat je pas een afspraak kunt maken met guidion nadat de eerste 2 weken bedenktijd om zijn, en dat maakt dus 2 weken plus 5+ weken voor een guidion monteur is al minimaal 7 weken. Ik wel echt serieus weten waar ik aan toe ben als ik deze stap doe. Ik snap dat t-mobile een prijsvechter is, maar wees wel eerlijk naar de klanten toe en doe dan geen valse beloftes en vertel hoe het zit.

Verder lees ik op diverse plekken hier, maar ook op twitter klachten van klanten dat hun installatie  uitgesteld wordt omdat het installatiepakket niet een week voor installatie geleverd kan worden omdat de voorraden met converters op zijn, dus ik ben er vrij zeker van dat er op dit momenteel een apparatuur tekort is voor installatie is. Die vraag stel ik niet uit het niets maar gebaseerd op informatie die voor iedereen zichtbaar is.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Wat je zegt over de bedenktijd dat is al een tijdje geleden, de bedenktijd gaat nu pas in wanneer de Guidion monteur alles werkend heeft achtergelaten en een afspraak maken via de mail dat kan vaak al binnen 24 uur na de aanvraag.

Ik heb dat topic ook even doorgelezen en het betreft geen interne migratie want een moderator zei laatst dat ze geen gegevens van Tele2 klanten kunnen inzien daarom sluit je een nieuwe contract af met of zonder overstapservice.

Zoals eerder al gezegd gaat alles vaak goed qua afspraak maken en installatie, het is alleen in sommige gevallen zo dat het wat langer duurt.

Ik ben ook een klant dus ik denk dat een moderator je beter antwoord kan geven over het installatiepakket 🙂

Ik ben T-Mobile glasvezel klant sinds 7 juni 2022 en alles is top verlopen zonder vertraging.

Geen problemen is ook waar ik op hoop Waqqas, maar als je dan op de overstap pagina al 3 tegenstrijdigheden tegen komt (6 of 4 maanden, wel of geen monteurskosten, wel of geen mailbehoud) dan zijn problemen eigenlijk al gegarandeerd aangezien bij deze tegenstrijdige vermeldingen dus sowieso al 3 dingen fout gaan. (En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er in de FAQ op dezelfde pagina weer andere bedragen genoemd worden dan in het aanbod) Juist geïnformeerd word ik sowieso al niet. Daarom wil ik toch graag zwart op wit zien wat dit ‘aanbod’ dat t-mobile mij via de mail van tele2 (overigens wederom naar het verkeerde mail adres gestuurd) nu echt inhoud.

 

Ik ben nog nooit eerder overgestapt (mijn contract loopt al 22 jaar) en mede door medische redenen is een overstap als deze voor mij extra spannend. Bovendien wordt het internet hier rijkelijk gebruikt voor werk, school, streamen, wifi voor al onze pre-paids en alle contacten voor de medische molen dus eventuele downtime kunnen we ons echt niet veroorloven.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Ik kan je ervan verzekeren dat je 6 maanden korting krijgt en geen installatie en activatiekosten betaald als je nu of binnen een paar dagen je aanvraag plaatst.

De kleine lettertjes zijn waarschijnlijk niet aangepast maar wat daar staat is van toepassing op nieuwe klanten zonder GoGoGo deals maar volgens de Tele2 site betaal je sws geen installatie en activatiekosten.

Ik heb niet echt veel kennis over je oude mail behouden bij je nieuwe provider dus die vraag laat ik open voor iemand anders 🙂

Je kan hier ook eens een kijkje nemen.

Het verschil in prijzen zal waarschijnlijk door het nieuwe portfolio komen :

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684

Dank je Waqqas. Ik had gehoopt mijn e-mail adres niet mee te hoeven nemen, maar ben wel gedwongen omdat het zoveel bedrijven niet lukt om een e-mail wijziging zonder problemen door te voeren. Zelfs bij tele2/t-mobile zelf gaat dit weer fout, want ook die sturen wederom hun communicatie naar het verkeerde e-mail adres.  Om dezelfde reden zit ik eigenlijk ook niet te wachten op een t-mobile mail adres, maar dat zal wel weer moeten… Kun je een t-mobile mail adres ook laten deactiveren na de overstap? Ik beschouw de providermail zoals t-mobile die verzorgt als behoorlijk onveilig na mijn ervaringen bij tele2. Nadat t-mobile de boel had overgenomen is het echt bergafwaarts gegaan met de functionaliteit van de providermail en moest support achter de helsdeuren vandaan komen...

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Uit eigen ervaring weet ik dat je standaard een T-mobile thuis emailadres krijgt maar je moet hiervoor wel een wachtwoord instellen om hem te gebruiken. Je kan er ook gewoon helemaal geen gebruik van maken.

Ik heb zelf Outlook dus ik hoef me geen zorgen te maken bij het overstappen.

Ik heb trouwens even op de gewone pagina voor gogogo deals gekeken, en de aanbiedingen zijn daar toch echt anders dan in het aanbod wat ik via de mail krijg, zo krijg je bij gogogo deals 5 euro korting voor 6 maanden voor glasvezel 100 mbit, maar in het aanbod wat ik krijg krijg ik 10 euro korting voor 6 (of 4?) maanden. Het migratie aanbod wat ik krijg is dus niet de standaard gogogo deal.

Het tele2 migratie aanbod is dus niet hetzelfde als de gogogo deals. Sterker nog, op 1 gigabit geeft gogogo 15 euro korting, maar het migratie aanbod heeft 10 euro korting voor elke snelheid. Met het migratie aanbod van tele2 ben ik dan dus juist duurder uit dan gewoon de gogogo deals te gebruiken. Dat is ook goed om te weten…

Óf, de prijzen op het migratie aanbod kloppen niet…

Migratie aanbod:

 

Gogogo deals:

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

De prijzen in het migratie aanbód kloppen niet meer.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684

Bestellen via de website van T-Mobile zal je een beter overzicht geven.

Daar was ik dus al bang voor, toch is het migratie aanbod waar de e-mail van tele2/t-mobile die ik dus nét gehad heb regelrecht naar verwijst.

Beide knoppen in de mail verwijzen naar https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/migration/tmMigration.html wat weer doorverwijst naar https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel en nu blijkt dus dat daar allemaal prijzen en informatie staat die niet kloppen?

Ik hoor nu echt graag wat dan wel de juiste bedragen etc. zijn van een t-mobile medewerker, want als ik het nu goed begrijp klopt er dus nergens iets van? Zowel het aanbod zelf alswel de prijzen alswel de beschikbare snelheden alswel de FAQ kloppen dus niet en de links in de mail verwijzen dus naar zwaar verouderde informatie? Wat is dit toch weer ongelooflijk slecht zeg…

Ik ben in ieder geval blij dat ik hier gepost heb anders was ik dus van een koude kermis thuisgekomen. Bedankt Waqqas!

Reputatie 1

Hi,

 

Het aanbod dat in je eigen mijn tele2 staat is het aanbod dat tele2 doet uit naam van t-mobile.

Dat de prijzen anders zijn in je mijn tele2 aanbod ten aanzien van wat je op de gewone website vind van t-mobile klopt.

Klanten die overstappen van tele2 naar t-mobile krijgen een aanbod welke is gebasseerd op het abbonemen dat je nu hebt bij tele2.

Zoals je ook op de eerder geplaatse foto's kunt zien heb je in het aanbod dat tele2 je heeft gedaan ook zien dat er een 50/50 abbonemet bij zit welke je niet zal vinden op de gewone site van t-mobile.

De korings periode  hangt af van het feit of je op een glasvezel van kpn of van t-mobile wordt aangesloten. bij t-mobile glasvezel krijg je 9 maanden korting en op het kpn galsvezel 6 maand.

Als je een overstapt maakt naar t-mobile en je regelt dat via de klantenservice van tele2 ( je dient dan wel klant te zijn bij tele2) dan wordt het aanbod met je telefonisch doorgelopen en dan ontvang je een bevestiging welke je dan met de medewerker van tele2 doorloopt en dan bevestig je en je krijgt daarna ook nog een contract per mail toegestuurd.

je tele2 mail adres blijft nog 180 dagen ( 6 maand ) actief en deze zal dan na die tijd te komen te vervalen.

zonnet / versatel mail adres komt ook na 180 dagen ( 6 maand ) te vervalen maar deze kun je via zonnet.nl wel veranderen naar een betaald abbonement.

Je kan beter een het mail adres wat je van t-mobile krijgt alleen gebruiken om in te loggen in je eigen mijn t-mobile thuis omgeving en voor andere zaken een losstaand mail adres bij een andere partij aanmaken zoals bv g.mail of outlook of iets anders.

Het geen waqqas zegt met betrekking tot de migratie deal dat die prijzen niet kloppen klopt niet.

Als je de aanvraag bij t-mobile doet via de klantenservice van tele2 of je doet het zelf via het aanbod dat je hebt gekregen in je mijn tele2 dan wordt er tijdens het process een gewenste instalatie datum gevraagd. Dit is een wens datum en er kan van deze datum worden afgeweken als deze om wat voor reden dan ook niet haalbaar is ( ziekte bij de guidion monteurs of andere zaken ) 

Je instalatie pakket ga je ruimschoots voor de daadwerkelijke instalatie datum ontvangen.

Je zal van de firma Guidion een sms krijgen met daar in een link naar een afspraken tool om een afspraak in te plannen voor de daadwerkelijke instalatie.

Je internet abbonement bij tele2 zal stoppen zodra t-mobile actief is geworden en alles is geinstaleerd door de monteur.

Je betaald geen instalatie kosten en geen actievatie kosten als je overstapt naar t-mobile.

Doordat je overstap van tele2 naar t-mobile zal er geen sprake zijn van een opzegtermijn. Als je overstapt naar en andere provider zal die er wel zijn.

PS: Ik ben geen medewerker van t-mobile en ook niet van tele2.

Ik heb de overstap voor een familie lid geregeld en dat ging zoals hier boven beschreven.

S6 er mee

 

Des

 

 

 

 

Dank je Des! Dat is weer compleet andere informatie dan eerder dit topic, maar ik neem aan dat ik jou maar moet geloven in deze aan je verhaal te begrijpen. Mocht ik voor t-mobile kiezen dan zal ik dit maar telefonisch gaan doen. Ik hoop dat t-mobile de gegevens gaat aanpassen in het migratie aanbod die niet kloppen (6 maanden niet 4 maanden korting, geen kosten voor monteur in rekening gebracht, mailbehoud niet mogelijk bij t-mobile, ontbrekend telefoonnummer). Wel jammer dat de korting voor migratie naar 1 Gbit glas lager is dan gewoon overstappen.

Ik neem aan dat een t-mobile medewerker jouw verhaal kan bevestigen, dan gaan we binnenkort maar eens bellen. Met de gewone klantenservice neem ik aan?

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, goed dat je dit bij ons navraagt! Het klopt inderdaad wat @Des2000 zegt. In het bericht wat je van Tele2 hebt ontvangen, staat het nummer vermeldt waarmee je contact kan opnemen. Je zal op die manier worden doorverbonden naar ons speciale team die precies weten wat er voor jou in de aanbieding is. Op deze manier kun je het best worden geholpen en kan de migratie worden gedaan. Alvast heel veel succes en mogelijk een een warm welkom!

Hi @Shilka, goed dat je dit bij ons navraagt! Het klopt inderdaad wat @Des2000 zegt. In het bericht wat je van Tele2 hebt ontvangen, staat het nummer vermeldt waarmee je contact kan opnemen. Je zal op die manier worden doorverbonden naar ons speciale team die precies weten wat er voor jou in de aanbieding is. Op deze manier kun je het best worden geholpen en kan de migratie worden gedaan. Alvast heel veel succes en mogelijk een een warm welkom!

Dank je wel @Boris  Zou je er nog wel werk van kunnen maken dat de migratie pagina door jullie wordt aangepast zodat daar geen onjuiste informatie meer op staat? Ik heb in deze post al meerdere dingen aangegeven die niet goed staan op de pagina. ( Zie mijn geposte plaatjes: 6 maanden niet 4 maanden korting, geen kosten voor monteur in rekening gebracht, mailbehoud niet mogelijk bij t-mobile, ontbrekend telefoonnummer)  Dit kan mogelijk verwarring / misleiding van toekomstige bezoekers van de migratie pagina voorkomen!

Reputatie 7

Hi @Shilka, thanks voor de feedback! We nemen dit zeker mee. Onduidelijkheid is natuurlijk nooit de bedoeling. Zeker als je wilt overstappen! 

Nou de stap is gezet, ik heb gebeld en als het goed is ben ik volgende week donderdag t-mobile thuis klant. Mijn eerste officiële overstap in 22 jaar:

Spannend dus!

Aan de telefoon kreeg ik te horen dat installatie volgende week donderdag zou gebeuren, maar in de toegestuurde informatie staat nu dat guidion contact met mij opneemt over het maken van een afspraak? Moet ik nu zelf wel of niet een afspraak maken nog, of staat deze op volgende week donderdag ingepland? 

En ik zie nu in een bijlage dat jullie mijn oude zonnet mail adres als mijn t-mobile gebruikersnaam hebben ingesteld? Ik hoop dat dat meteen veranderd is zo gauw ik mijn account aan mijn bestaande prepaid account veranderd heb, want dat is wel de laatste gebruikersnaam die ik wil. Ook vervelend dat sommige communicatie op mijn oude zonnet binnenkomt, terwijl mijn communicatie adres een gmail adres is zowel bij tele2, als bij my t-mobile, en ook telefonisch heb ik het gmail adres gegeven. Erg verwarrend allemaal al weer...

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

Sorry heb net even mijn verhaal ge-edit.

De persoon aan de telefoon zei dat ie mij voor volgende week donderdag ingepland had. Ik vraag me nu af of ik uberhaupt wel iets in moet plannen? Aan de telefoon niets gehoord over zelf nog weer een afspraak moeten maken, maar dit staat wel in de toegestuurde informatie (Die volgens mij over een DSL installatie gaat nog en niet over glasvezel) Hij zei ook dat ik het installatiepakket daarom al binnen een paar dagen kon verwachten.

 

 

En om de mail verwarring even duidelijk te maken, Ik heb een gmail adres doorgegeven telefonisch bij het bespreken van de migratie. Ditzelfde gmail adres staat in mijn tele2 als correspondentie adres. Mijn my t-mobile prepaid sim zit ook gekoppeld aan ditzelfde gmail adres. Ik heb mijn thuis abo succesvol gekoppeld aan deze my t-mobile account (en kan de bestelstatus daar ook zien.)

  • De vraag om definitieve toestemming voor de migratie kwam binnen op mijn gmail
  • De bevestiging van deze toestemming met samenvatting contract kwam binnen op mijn gmail
  • Vervolgens komt er een welkomst bericht met aangehangen contract binnen op mijn zonnet account
  • De activatiecode om my t-mobile thuis aan mijn bestaande my t-mobile prepaid account te koppelen komt binnen op mijn zonnet account (ook al zit my t-mobile aan gmail gekoppeld)
  • In de mail staat dat de inlognaam voor my tmobile mijn zonnet e-mail adres is (huh?) maar de links naar my tmobile verwijzen weer direct naar mijn aan gmail gekoppelde bestaande my t-mobile prepaid account. Volgt u het nog?

Ik zou erg graag weten hoe het kan dat er nu ineens weer dingen aan mijn zonnet account, waar ik godsgruwelijk graag van af wil, zit gekoppeld? Ik heb dit ook helemaal niet opgegeven. Ik ben meer dan 2 jaar bezig geweest om alles van die zonnet losgekoppeld te krijgen, en nu zit t-mobile opeens half aan mijn g-mail en half aan mijn zonnet (die dus over 6 maanden sowieso vervalt) gekoppeld. Jammer dat dit meteen vanaf de eerste seconde dus al niet goed gaat.

 

Verder dus ook de vraag dat ik via zonnet info krijg dat guidion contact met mij opneemt om een afspraak te maken, terwijl ik aan de telefoon hoor dat er een afspraak voor volgende week donderdag staat en ik binnen enkele dagen de doos met aansluitspullen/modem etc. kan verwachten.

 

 

@Shilka

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

In de mail wordt van een sms gesproken.  Nog meer verwarring dus, staat er al een afspraak, telefoon, mail, wie zal het zeggen.

Inderdaad toch een e-mail gehad voor het maken van een afspraak, helaas kwam ook deze binnen op het verkeerde e-mail adres, mijn oude zonnet account in plaats van op het gmail account dat ik doorgegeven heb aan de telefoon. Ik hoop wel dat dat gefixt kan worden zogauw de boel loopt, want dat zonnet e-mail adres komt dus te vervallen. Super vreemd dat communicatie op een email adres binnen komt dat ik bij de aanvraag nooit opgegeven heb, zal wal iets met het interne migratie systeem te maken hebben. Gelukkig heb ik voor guidion het e-mail adres nog wel kunnen veranderen.

Afspraak staat nu ingepland voor 20 oktober…

 

En inmiddels óók een sms gekregen om een afspraak te maken van guidion, maar die staat dus al.

In ieder geval geen tekort aan afsprakentools hahaha

 

Heb nog wel een vraagje, ik wil het modem graag in de woonkamer, dan kan de wifi ongehinderd door de houten vloer naar de slaapkamer in plaats van over de volledige lengte door een stenen muur heen.

Heb het modem nu ook in de woonkamer en ik heb op 16 meter afstand in de achtertuin nog bereik, en als ik met de auto de straat in rijdt pikt mijn telefoon de wifi al halverwege de straat op.

Ik heb nog een nieuwe 7.5m cat6 UTP kabel liggen, als ik die alvast van de meterkast door de muur geleid naar waar ik het modem wil hebben en zorg voor een vrij stopcontact in de kamer, kan de monteur het modem dan gewoon in de kamer aansluiten? Daar heb ik ook de PC staan (die geen wifi heeft en alleen bedraad aangesloten kan worden) en de vaste telefoon staat daar ook. Bij ons is de meterkast zo'n beetje de slechtste plek waar je maar een modem neer kan zetten.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel laten aansluiten, dit zou geen probleem moeten zijn voor de monteur maar mocht de monteur alles willen testen in de meterkast dan kun je misschien voor even een stekkerdoos bijvoorbeeld naar de meterkast aanleggen en achteraf de Zyxel verplaatsen naar de woonkamer.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel aansluiten.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

Dank je wel Waqqas. Een extra stopcontact heb ik al in de meterkast door de verhuurder laten aanleggen. Een cat6 UTP kabel is voldoende/juiste type voor mediaconverter naar zyxel ?

Reageer