Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1452 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo T-mobile!

 

Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.

De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel

 

De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over:

 

Vraag 1.

Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg:

 

Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:

Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt)

 

Vraag 2.

Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:

Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:

Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur: 

Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door de monteur, en hoeveel gaat dat eventueel kosten?

 

Vraag 3.

Ik heb van zo'n beetje elke tele2 medewerker gehoord dat behoud van een zonnet / versatel / tele2 e-mail adres niet mogelijk is als je overgaat naar t-mobile. Toch staat bij veel gestelde vragen het volgende:

Kan een zonnet/versatel/tele2 mail adres nu wel of niet behouden worden?

 

Vraag 4.

Zoals je ziet had ik vragen over deze mogelijke overstap. Wederom zijn de veel gestelde vragen niet erg behulpzaam bij dit probleem:

Ik hoop dan ook dat ik hier om hulp kan vragen, want zonder telefoonnummer kom ik niet veel verder natuurlijk?

 

Vraag 5.

Aangezien er op de pagina zelf al de nodige fouten en tegenstrijdigheden staan, kan ik er van uitgaan dat de overige informatie (prijzen, kortingen) wel kloppen, of zijn die ook niet correct?

 

Vraag 6.

Nergens ze ik hoe lang het ongeveer duurt om deze overstap te maken. Hoe lang tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie? Ik heb begrepen dat het echt vele weken kan duren voordat je een afspraak met een monteur kunt maken/krijgen, en daarna eventueel ook nog lang op kpn moet wachten om de aansluiting echt actief te maken? Wat voor soort wachttijd zit ik ongeveer tegen aan te kijken? (De glasvezel is al wel bij mij in de meterkast binnen gebracht, het kpn kastje hangt al)

 

Vraag 8.

Aangezien ik moet overstappen heb ik de laatste weken het forum hier gevolgd om te kijken of mensen hier ook problemen mee ervaren. Ik zie dat er schijnbaar een tekort aan converters voor installatiepakketten is op het moment, waardoor in sommige gevallen daadwerkelijke installatie van nieuwe aanvragen helemaal niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit een algemeen probleem of kan ik er van uitgaan dat dit binnenkort opgelost is?

Dank alvast voor eventuele antwoorden.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Des2000 25 September 2022, 18:36

Bekijk origineel

91 reacties

Reputatie 7

Hi @Shilka, dank voor je terugkoppeling en heldere uitleg. Het geeft ons een duidelijk en beduidend beter beeld wat zich bij jou heeft afgespeeld. Ik wil daarbij wel inhaken op het feit dat er geen wifi-check is geweest. Deze lijkt mij overbodig en daarmee voltooid wanneer er geen licht en daardoor geen verbinding is gezien. Er kan dan eigenlijk direct worden gesteld dat de wifi ook niet werkend kan worden achtergelaten. Dit is absoluut een interpretatie op het werk van de monteur van mijn kant, dat mag ook gezegd worden. 

Betreft de navraag van Guidion is dit een geautomatiseerde mail na een servicebezoek van een monteur. Dit staat in principe natuurlijk haaks op wat jij het liefst ziet. De feedback neem ik dan ook graag met me mee. 

Wil je ons laten weten hoe het bezoek met de monteur van de netwerkbeheerder is verlopen? Ook wij zijn erg benieuwd.

Dank je wel boris, als het goed is weet ik morgenochtend meer!. Zo gauw het internet werkt heb ik nog wel iets te regelen met jullie wat betreft het e-mail adres waar het meeste van jullie communicatie op terecht komt, maar dat regel ik graag pas nadat de aansluiting daadwerkelijk werkt en loopt :)

Reputatie 7

Hi @Shilka, top dat je vandaag meer weet - we wachten in spanning af! 😊 Check, dat regelen we graag voor je als de verbinding online is. Goed dat je dit alvast aangeeft. 

Er zou tussen 8 en 9 iemand komen. Helaas nog niemand gezien en nog geen verandering aan de lampjes op het ONT. Ik wacht in spanning verder af :)

Edit: net iemand van kpn geweest, connectie van hier naar centrale is goed, monteur is nu naar centrale :)

 

 

Gelukt hoor, na werkzaamheden in de centrale zijn we aangemeld!

PC is blij;

 

Alleen de telefoon doet het nog niet (lampje is wel groen op modem, maar zowel bellen als gebeld worden geeft ingesprekstoon/ telefoon kan nu niet opgenomen worden), maar ik heb begrepen dat dit een half uurtje kan duren?

EDIT: werkt nu ook! Woohoo , we zijn online op glas! :D

Dank jullie allemaal voor de antwoorden en begeleiding. Ik zal binnenkort even een nieuw topic maken ivm het mailadres :)

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, nadat het netwerk jouw modem heeft gezien wordt de stap gezet om nummerportering aan te vragen. Dat kan tot een dag duren.

Dank je eric, Telefoon werkt inmiddels! WIFI is ook prima, haal boven zelfs nog steeds 98 mbps.

Zelfs op 18 meter afstand op het terras in de verste hoek van de achtertuin nog 48 mbps met 3 streepjes verbinding. Ik ben helemaal tevreden!

 

Toch nog een vraagje. Ik heb de bevestigingsmail gekregen van t-mobile dat alles nu werkt en vandaag de officiele ingangsdatum van het abo is. Daarin staat het volgende:

Volgens voorgaande communicatie wordt het oude tele2 abo automatisch beëindigd op de dag dat het nieuwe abo bij t-mobile ingaat, ik neem aan dat ik zelf dus geen actie meer hoef te ondernemen voor het beëindigen van het tele2 abonnement?

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

De 2de zin over zelf opzeggen met de opzegbrief stond er bij mij niet toen ik naar T-Mobile kwam met overstapservice, misschien kan je het nog eens voor de zekerheid navragen bij Tele2.

Dit valt te vinden bij tele2, onder andere op https://forum.tele2.nl/thuisnetwerk-en-hardware-382/pak-nu-je-moment-voor-glasvezel-84619

Ik denk dat dat regeltje over zelf opzeggen dan ook meer een standaard zinnetje is dan dat ik het zelf alsnog moet doen? 

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik word helemaal vrolijk van al jouw enthousiaste berichtjes! 🎈 Dankjewel voor het delen en super dat je sinds vandaag van een goedwerkende verbinding geniet. Voor de zekerheid wil ik vragen aan mijn collega's @Marciano en @Johrick of hier nog iets van een actie op nodig is. Thanks alvast.

Inmiddels bericht gehad dat tele2 beëindigd is, daarmee is die vraag ook beantwoord!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, kijk dat is nogmaals erg goed nieuws: bedankt voor het delen! 😄👍 

Veel plezier met jouw verbinding en alvast een erg mooi weekend toegewenst!

Reputatie 4

Ik kwam dit draadje tegen. Wat een avontuurlijke klantreis was dat. Wat ik mij nu afvraag: Gebruikt T-Mobile dit nu om hun dienstverlening te verbeteren of vinden ze het wel best omdat de klant uiteindelijk toch de bestemming bereikt.

Dit is eigenlijk zo'n beetje standaard voor mijn overstap denk ik (van tele2 naar t-mobile ivm uitfasering koper netwerk KPN).
Ik had me van te voren al wat ingelezen, dus ik was me er al van bewust dat de prijs voor een lager abo bedrag de wat minder soepele service zou zijn. Het gebruik van allerlei externe partijen werkt enorm vertragend in service, helemaal wanneer er een probleem speelt. Wanneer er gebruikt gemaakt wordt van netwerken van anderen is dit logisch natuurlijk, maar bijvoorbeeld het niet hebben van een eigen monteursservice is niet helemaal je van het. En dan zit ik nog in een regio waar een Guideon monteur nog wel op een half redelijke termijn ingepland kan worden, terwijl in sommige andere regio's de planning helemaal vol zit.
Maar dus uiteindelijk zelf wel bewust voor T-mobile gekozen in die wetenschap. Als ik service een stuk belangrijker gevonden had dan had ik voor het duurdere KPN gekozen. Niet dat t-mobile zich niet inzet voor een oplossing van problemen hoor, maar je moet er wel een bepaalde hoeveelheid geduld voor over hebben. Soms vind ik het wel jammer dat bepaalde informatie en procedures niet beter up to date worden gebracht. Dat je als glasvezelklant een SMS krijgt dat je je modem zelf kunt installeren terwijl dat bericht alleen voor DSL klanten bedoeld is bijvoorbeeld, daar hebben beide partijen wat aan als je dat soort procedures weer kloppend maakt.

Reageer