Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1456 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo T-mobile!

 

Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.

De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel

 

De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over:

 

Vraag 1.

Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg:

 

Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:

Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt)

 

Vraag 2.

Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:

Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:

Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur: 

Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door de monteur, en hoeveel gaat dat eventueel kosten?

 

Vraag 3.

Ik heb van zo'n beetje elke tele2 medewerker gehoord dat behoud van een zonnet / versatel / tele2 e-mail adres niet mogelijk is als je overgaat naar t-mobile. Toch staat bij veel gestelde vragen het volgende:

Kan een zonnet/versatel/tele2 mail adres nu wel of niet behouden worden?

 

Vraag 4.

Zoals je ziet had ik vragen over deze mogelijke overstap. Wederom zijn de veel gestelde vragen niet erg behulpzaam bij dit probleem:

Ik hoop dan ook dat ik hier om hulp kan vragen, want zonder telefoonnummer kom ik niet veel verder natuurlijk?

 

Vraag 5.

Aangezien er op de pagina zelf al de nodige fouten en tegenstrijdigheden staan, kan ik er van uitgaan dat de overige informatie (prijzen, kortingen) wel kloppen, of zijn die ook niet correct?

 

Vraag 6.

Nergens ze ik hoe lang het ongeveer duurt om deze overstap te maken. Hoe lang tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie? Ik heb begrepen dat het echt vele weken kan duren voordat je een afspraak met een monteur kunt maken/krijgen, en daarna eventueel ook nog lang op kpn moet wachten om de aansluiting echt actief te maken? Wat voor soort wachttijd zit ik ongeveer tegen aan te kijken? (De glasvezel is al wel bij mij in de meterkast binnen gebracht, het kpn kastje hangt al)

 

Vraag 8.

Aangezien ik moet overstappen heb ik de laatste weken het forum hier gevolgd om te kijken of mensen hier ook problemen mee ervaren. Ik zie dat er schijnbaar een tekort aan converters voor installatiepakketten is op het moment, waardoor in sommige gevallen daadwerkelijke installatie van nieuwe aanvragen helemaal niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit een algemeen probleem of kan ik er van uitgaan dat dit binnenkort opgelost is?

Dank alvast voor eventuele antwoorden.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Des2000 25 September 2022, 18:36

Bekijk origineel

91 reacties

Dit is eigenlijk zo'n beetje standaard voor mijn overstap denk ik (van tele2 naar t-mobile ivm uitfasering koper netwerk KPN).
Ik had me van te voren al wat ingelezen, dus ik was me er al van bewust dat de prijs voor een lager abo bedrag de wat minder soepele service zou zijn. Het gebruik van allerlei externe partijen werkt enorm vertragend in service, helemaal wanneer er een probleem speelt. Wanneer er gebruikt gemaakt wordt van netwerken van anderen is dit logisch natuurlijk, maar bijvoorbeeld het niet hebben van een eigen monteursservice is niet helemaal je van het. En dan zit ik nog in een regio waar een Guideon monteur nog wel op een half redelijke termijn ingepland kan worden, terwijl in sommige andere regio's de planning helemaal vol zit.
Maar dus uiteindelijk zelf wel bewust voor T-mobile gekozen in die wetenschap. Als ik service een stuk belangrijker gevonden had dan had ik voor het duurdere KPN gekozen. Niet dat t-mobile zich niet inzet voor een oplossing van problemen hoor, maar je moet er wel een bepaalde hoeveelheid geduld voor over hebben. Soms vind ik het wel jammer dat bepaalde informatie en procedures niet beter up to date worden gebracht. Dat je als glasvezelklant een SMS krijgt dat je je modem zelf kunt installeren terwijl dat bericht alleen voor DSL klanten bedoeld is bijvoorbeeld, daar hebben beide partijen wat aan als je dat soort procedures weer kloppend maakt.

Reputatie 4

Ik kwam dit draadje tegen. Wat een avontuurlijke klantreis was dat. Wat ik mij nu afvraag: Gebruikt T-Mobile dit nu om hun dienstverlening te verbeteren of vinden ze het wel best omdat de klant uiteindelijk toch de bestemming bereikt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, kijk dat is nogmaals erg goed nieuws: bedankt voor het delen! 😄👍 

Veel plezier met jouw verbinding en alvast een erg mooi weekend toegewenst!

Inmiddels bericht gehad dat tele2 beëindigd is, daarmee is die vraag ook beantwoord!

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik word helemaal vrolijk van al jouw enthousiaste berichtjes! 🎈 Dankjewel voor het delen en super dat je sinds vandaag van een goedwerkende verbinding geniet. Voor de zekerheid wil ik vragen aan mijn collega's @Marciano en @Johrick of hier nog iets van een actie op nodig is. Thanks alvast.

Dit valt te vinden bij tele2, onder andere op https://forum.tele2.nl/thuisnetwerk-en-hardware-382/pak-nu-je-moment-voor-glasvezel-84619

Ik denk dat dat regeltje over zelf opzeggen dan ook meer een standaard zinnetje is dan dat ik het zelf alsnog moet doen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

De 2de zin over zelf opzeggen met de opzegbrief stond er bij mij niet toen ik naar T-Mobile kwam met overstapservice, misschien kan je het nog eens voor de zekerheid navragen bij Tele2.

Toch nog een vraagje. Ik heb de bevestigingsmail gekregen van t-mobile dat alles nu werkt en vandaag de officiele ingangsdatum van het abo is. Daarin staat het volgende:

Volgens voorgaande communicatie wordt het oude tele2 abo automatisch beëindigd op de dag dat het nieuwe abo bij t-mobile ingaat, ik neem aan dat ik zelf dus geen actie meer hoef te ondernemen voor het beëindigen van het tele2 abonnement?

Dank je eric, Telefoon werkt inmiddels! WIFI is ook prima, haal boven zelfs nog steeds 98 mbps.

Zelfs op 18 meter afstand op het terras in de verste hoek van de achtertuin nog 48 mbps met 3 streepjes verbinding. Ik ben helemaal tevreden!

 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, nadat het netwerk jouw modem heeft gezien wordt de stap gezet om nummerportering aan te vragen. Dat kan tot een dag duren.

Alleen de telefoon doet het nog niet (lampje is wel groen op modem, maar zowel bellen als gebeld worden geeft ingesprekstoon/ telefoon kan nu niet opgenomen worden), maar ik heb begrepen dat dit een half uurtje kan duren?

EDIT: werkt nu ook! Woohoo , we zijn online op glas! :D

Dank jullie allemaal voor de antwoorden en begeleiding. Ik zal binnenkort even een nieuw topic maken ivm het mailadres :)

 

 

Gelukt hoor, na werkzaamheden in de centrale zijn we aangemeld!

PC is blij;

 

Er zou tussen 8 en 9 iemand komen. Helaas nog niemand gezien en nog geen verandering aan de lampjes op het ONT. Ik wacht in spanning verder af :)

Edit: net iemand van kpn geweest, connectie van hier naar centrale is goed, monteur is nu naar centrale :)

 

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, top dat je vandaag meer weet - we wachten in spanning af! 😊 Check, dat regelen we graag voor je als de verbinding online is. Goed dat je dit alvast aangeeft. 

Dank je wel boris, als het goed is weet ik morgenochtend meer!. Zo gauw het internet werkt heb ik nog wel iets te regelen met jullie wat betreft het e-mail adres waar het meeste van jullie communicatie op terecht komt, maar dat regel ik graag pas nadat de aansluiting daadwerkelijk werkt en loopt :)

Reputatie 7

Hi @Shilka, dank voor je terugkoppeling en heldere uitleg. Het geeft ons een duidelijk en beduidend beter beeld wat zich bij jou heeft afgespeeld. Ik wil daarbij wel inhaken op het feit dat er geen wifi-check is geweest. Deze lijkt mij overbodig en daarmee voltooid wanneer er geen licht en daardoor geen verbinding is gezien. Er kan dan eigenlijk direct worden gesteld dat de wifi ook niet werkend kan worden achtergelaten. Dit is absoluut een interpretatie op het werk van de monteur van mijn kant, dat mag ook gezegd worden. 

Betreft de navraag van Guidion is dit een geautomatiseerde mail na een servicebezoek van een monteur. Dit staat in principe natuurlijk haaks op wat jij het liefst ziet. De feedback neem ik dan ook graag met me mee. 

Wil je ons laten weten hoe het bezoek met de monteur van de netwerkbeheerder is verlopen? Ook wij zijn erg benieuwd.

Bij deze nog even wat aanvullende informatie over gisteren:

 

Hier een kopie van de werkbon:

Zoals je ziet staat er een wifi check voltooid op, maar aangezien je ook op de bon kunt zien dat er geen licht is op het ONT kan er dus ook nooit een wifi check geweest zijn. Het modem heeft bovendien op geen enkel moment op het ONT aangesloten gezeten. (verder is het wel heel logisch dat het modem niet getest is, dat begrijp ik natuurlijk ten volle als er sowieso al geen licht op het ONT is, het komt alleen niet overeen met wat op de werkbon staat) Zo gauw de monteur zag dat Los langzaam rood knipperde en pon uit was heeft hij meteen vermeld dat er binnen 4 uur iemand van volkert wessel naar de wijkkast zou gaan om de patch te plaatsen en dat deze daarna bij mij zou komen, daarna is de monteur meteen vertrokken. Ik heb specifiek nog gevraagd of hij niet KPN netwerk bedoelde maar er werd gezegd volkert wessels. 

Inmiddels weet ik van de klantenservice dat dit alleen gebeurt bij het eigen t-mobile glas netwerk, maar dat in mijn geval ik 5 werkdagen moet afwachten of er iets gebeurt, en als dit zo is zal dit via KPN verlopen, en eventueel bij kabel problemen de onderaannemer van KPN ingeschakeld zal worden, wat niet volkert wessel is.

Verder heeft de klantenservice gezegd dat eerst geprobeerd zal worden om het probleem door t-mobile zelf op afstand op te lossen voordat kpn aangestuurd wordt, maar ik heb geen idee hoe er op afstand iets opgelost kan worden als er geen licht op de kabel is geïnstalleerd en de monteur sowieso al gezegd heeft dat er iemand naar de wijkcentrale moet. Het lijkt mij beter om meteen kpn in te schakelen.

EDIT: net telefoon gehad, morgenochtend tussen 8 en 9 gaat er iemand naar de wijkkast en daarna naar mij thuis, dat is gelukkig lekker vlot alsnog!

Ik wil wel graag vermelden dat de monteur het ONT keurig, met zorg, en in overleg het ont heeft aangelegd. Verder was de monteur erg aardig, sprak mij keurig aan, en heeft duidelijk uitgelegd hoe ik later al mijn kabels aan het modem aan moet sluiten. Ik ben absoluut tevreden met de monteur zelf, bij deze mijn complimenten. Dus vaktechnisch echt niets op aan te merken, alleen de communicatie over het vervolg traject, en de informatie op de bon klopt niet, kortom blijkbaar ontbreekt het aan juiste instructie van monteurs over het vervolgproces als er geen licht op het ONT is als wel aan juiste boekhouding op de werkbon.

 

ONT aanleg ziet er keurig uit!

Verder wil ik vermelden dat de medewerker van de telefonische helpdesk van t-mobile (na lange wachttijd) kundig en informatief was en mij prima geïnformeerd heeft over wat ik wel kan/moet verwachten.  Zeker ook een compliment waard!

 

Daarnaast het volgende, ik heb de volgende mail ontvangen:

 

Dit vind ik vervelend omdat ik (al een lange tijd geleden) in mijn privacy opties het volgende heb aangegeven:

De mail lijkt afkomstig van t-mobile, maar in de code van de mail zie ik dat deze via guidion verstuurd is. Bovendien als je ergens op de mail klikt word je automatisch doorgestuurd naar een webpagina met een enquête. Mij benaderen voor klantonderzoek terwijl ik specifiek heb aangegeven dit niet te willen is niet volgens de regels van het ACM.

Verder is het natuurlijk niet handig om deze mail te versturen terwijl mijn installatie niet werkend is opgeleverd, maar dat terzijde, ik zal het onderzoek dan ook maar niet invullen ;)

Tot zover de  berichtgeving, we wachten morgenochtend af en hoop dan positief nieuws te hebben!

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik zie dat @eric je al van de juiste informatie heeft voorzien, waarvoor dank! Ik begrijp dat er niet duidelijk is vernoemd door de monteur dat de netwerkbeheerder moet zijn aangestuurd. Dat had uiteraard wel zo gemoeten. Momenteel staat het ticket richting de netwerkbeheerder in ieder geval uit, om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mocht probleem zich zichtbaar maken op de ONT als een missende PON-lampje of het branden van het LOS-lampje, dan kan het voldoende zijn om alleen de ONT zichtbaar te houden. Om ervoor te zorgen dat de technische diensten het modem kunnen uitlezen en de verstoring het best te kunnen oplossen, raad ik aan om ook het modem aangesloten te houden. Zo kunnen wij monitoren wat de situatie precies is.

Alleen jammer inderdaad dat dat niet is wat de monteur tegen me zegt. Ook staat op de werkbon van guidion dat modem aangesloten is en wifi getest is wat dus (logischerwijs) niet zo is. Ik zou het modem aan kunnen sluiten maar die kan ik dan toch niet zien in de meterkast. Kijken of de lampjes op het ONT groen gaan branden werkt ook neem ik aan?

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik vermoed dat die monteur alleen terugmeldt dat er geen licht op de lijn is en dat T-mobile dan de netbeheerder weer aanstuurt. 

Dat is dus gebeurt. De monteur heeft “on your behalf” een melding gedaan bij T-mobile dat er geen licht op de verbinding staat. Er is een ticket aangemaakt en naar de TD van T-Mobile gestuurd. Die zal weer de netbeheerder aansturen. Daar gaat allemaal tijd overheen… Sluit gewoon het modem met de  nieuwe ethernet kabel uit de doos aan op de ethernet aansluiting van de ONT. Dan zie je het snelst wanneer de verbinding volledig up and running wordt. 

Ok net gebeld. 

Er komt dus helemaal niet iemand aangezien het een KPN aansluiting is, dat geld alleen als het jullie eigen netwerk is.

 

Eerst gaan jullie zelf de lijn testen op afstand (ben benieuwd hoe als het modem er niet eens aanhangt). Dan wordt KPN aangestuurd, daar moet ik dan waarschijnlijk weer apart een afspraak mee maken, en die maakt misschien dan weer een opdracht aan voor een onderaannemer mocht dit nodig zijn. Weer heel anders dan wat ik hoorde.

Nog langer in spanning zitten dus…

Wel blij dat ik gebeld heb, zo hoef ik in ieder geval niet weer 4 uur op een monteur te wachten die helemaal niet komt...

 

Ik krijg net een mail ( weer op het verkeerde e-mail adres) over een melding met volgende inhoud:

 

Ik heb geen contact gehad met een vraag. Ik heb geen melding gedaan? Waar gaat dit nu weer over? Kan iemand van t-mobile me hierbij helpen?

 

De monteur heeft de netbeheerder aangestuurd en die zou binnen 4 uur de boel gefixt moeten hebben. (Hij zei dat ze bij nieuwe aansluitingen meteen heen gaan en verwacht actie binnen het uur) Hij zei dat de netbeheerder dan hier dan ook weer langs komt om het ONT te dubbelchecken. Het modem is nog niet aangesloten, dat kon ik daarna zelf doen volgens de guidion monteur.

Reputatie 7
Badge +14

Als het goed is blijft de DSL nog actief totdat het modem zich via de glasvezel heeft aangemeld :)

Maar een monteur die terugkomt na 4 uur wachten? Dan is het inmiddels avond….Ik vermoed dat die monteur alleen terugmeldt dat er geen licht op de lijn is en dat T-mobile dan de netbeheerder weer aanstuurt. Zodra die de boel goed hebben gemaakt zal het modem online komen (als je deze tenminste aan de stroom/glasvezel laat zitten)

De man van guidion is in ieder geval geweest, helaas geen pon lampje. Dus nu als het goed is tot max 4 uur wachten tot er iemand naar de wijkkast gaat en dan hier weer langs komt. Spannend!

Reageer