Waar blijft toch mijn pakket en monteur afspraak


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hoi Community van T-Mobile,

Ik heb op 13 maart 2022 T-Mobile thuis besteld in de T-Mobileshop, omdat ik nieuwsgierig was en Ziggo zat was. Een mooie aanbieding en mooie woorden, want glasvezel is het beste, dus overgestapt. In de shop werd gezegd dat alles geregeld word, dus tevreden naar huis. Tussendoor nog een telefoontje ontvangen met dat alles in gang wordt gezet en dat ik zelf moest opzeggen bij Ziggo. Vreemd in de shop is wat anders gezegd, maar niet getreurd meneer, doe dit zodra er een monteur van Guidion is geweest. Prima. Op 7 mei 2022 kwam de monteur, volgens afspraak. Yes, alles werkt, dus ziggo opzeggen dan maar. Schijnbaar had ik een mail van Ziggo, met een gratis internet snelheid verhoging, iets te luchtig opgevat. Ik zat weer een jaar vast aan Ziggo 😞. Vervelend, dus helaas T-Mobile weer op moeten zeggen, want op dubbele kosten zit niemand te wachten. Niet lang daarna kwam gelukkig het mailtje van Ziggo, dat de prijs van het abonnement omhoog zou gaan. Dit was dus de kans om alsnog van Ziggo af te komen. Gelijk gebeld en inderdaad mocht ik opzeggen. Op 17 juni jl. een vriendelijke meneer van T-Mobile aan de telefoon gehad, die de bestelling opnam en mij wederom verwelkomde bij de club. Ik heb netjes vermeld dat 25 juli mijn abonnement bij Ziggo zou stoppen. Dit was volgens de vriendelijke meneer geen probleem, want de aansluiting zat er al en tegen die tijd kon ik genieten van de snelheid van T-Mobile. Inmiddels heb ik wekelijks contact met de klantenservice van T-Mobile, waarom ik nog niets vernomen heb van wie dan ook. Vanavond, maandag 11 juli en 2 weken voor einde contract, weer gebeld. Nu weer een ander verhaal over de aansluiting. Ik moet zelf even bellen met de instalateur?! van open dutch fiber, om er druk achter te zetten. Ik ben bang dat er geen televisie gekeken kan worden op de 25ste van deze maand. Waarom moet het allemaal zo lang duren en komt er wekelijks een ander verhaal over de installatie, als ik duidelijk bij de bestelling aangegeven heb, dat de aansluiting in huis er al zit en dat Ziggo stopt op 25 juli. Wie o wie heeft een duidelijk antwoord en kan mij verzekeren dat ik vanaf 25 juli kan genieten van de snelheid van glasvezel.


 


This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JanS. 

Kan het misschien kloppen dat je op 7 mei een T-Mobile aansluiting had via het KPN netwerk en nu heeft Open Dutch Fiber ook glasvezel aangelegd waarop je een abonnement hebt bij T-Mobile?

Dan kan het misschien zo zijn dat de aansluiting nog niet gereed is voor gebruik in het T-Mobile systeem?

Hallo @JanS. 

Kan het misschien kloppen dat je op 7 mei een T-Mobile aansluiting had via het KPN netwerk en nu heeft Open Dutch Fiber ook glasvezel aangelegd waarop je een abonnement hebt bij T-Mobile?

Dan kan het misschien zo zijn dat de aansluiting nog niet gereed is voor gebruik in het T-Mobile systeem?

hallo @Waqqas 

Nee, helaas.  Niet via het  KPN netwerk. Glasvezel is aangelegd door T-Mobile. Had al een werkende ontvangst voor tv en internet van T-Mobile zoals in mijn verhaal beschreven.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JanS., welkom op de Community! 🙋‍♂️

Doordat jouw Ziggo abonnement nog een jaar doorliep, was genoodzaakt om de initiële aanvraag te stoppen en per 17 juni opnieuw aan te vragen; hierdoor is het opleverproces vertraagd en moesten wij opnieuw een lijnaanvraag doen en de aannemer (Open Dutch Fiber) aansturen. De oplevering is zogezegd opnieuw gestart en begint weer met een schone lei. De gemiddelde glasvezeloplevering neemt zo'n drie tot zes weken in beslag, afhankelijk van de gereedheid van het netwerk en de aanleg in de wijk en thuis. Heb jij al een FTU (glasvezelaansluitpunt) thuis? 

Goede morgen @Jason 

ik heb de aansluiting zitten. Ben afwachtende van het pakket, met modem en WiFi punt. Dit zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden.

Reputatie 7
Badge +16

Dat zal het aansluitproces versnellen, thanks voor je terugkoppeling! Ik verwacht dat je één dezer dagen een uitnodiging krijgt van onze installatiepartner Guidion om de thuisaansluiting te installeren. Het pakket ontvang je altijd één tot twee weken voorafgaand aan de daadwerkelijke activatiedatum. Het spreekt allicht voor zich: zorg er alsjeblieft voor dat je nog geen afspraak maakt vóórdat het pakket aanwezig is/je ziet dat deze geleverd wordt - wacht eventjes op de track&trace-code. De track&trace ontvang je zodra het pakket ons distributiecentrum verlaat en aangeboden wordt bij PostNL voor de bezorging! 😉

Dus als ik het goed begrijp heb ik op 25 juli nog geen televisie en internet van T-Mobile. Wel vreemd dat ik dit netjes aangegeven heb tijdens het bestellen van T-Mobile thuis. Deze datum is ook genoemd tijdens een gesprek met de klantenservice van T-Mobile thuis, 2 weken geleden. Dus T-Mobile wist ervan 🤷🏻‍♂️

Reputatie 7
Badge +16

@JanS. Dat kunnen we nu nog niet concluderen, zolang er nog geen officiële plandatum aangegeven is, kunnen we enkel uitgaan van de gemiddelde opleverduur. Een wensdatum is overigens een indicatiedatum. We zijn afhankelijk van de datum die de netbeheerder doorgeeft, dat is ook de datum waarop de patch geïnstalleerd wordt zodat er vanuit de wijkcentrale (POP) een actieve glasvezelverbinding kan worden gerealiseerd. 

Je kunt inderdaad bij de aanvraag een wensdatum opgeven, dit zal altijd de datum zijn waarnaar men streeft om aan te sluiten, dat kan niet in alle gevallen gehaald worden. Soms is het een paar dagen eerder, soms iets later. Ik wil je verzoeken om je mailbox in de gaten te blijven houden; we zullen binnenkort de plandatum bekendmaken.

Sorry voor de verwarring!

Er is geen verwarring, T-Mobile moet opdracht geven voor de installatie door Guidion. Ik heb zowel, open dutch fiber gebeld, op aanraden van een collega van T-Mobile thuis op maandag 11 juli jl. Die kunnen niets meer voor mij doen, omdat de aansluiting er al zit. Dus zelf maar even contact gezocht met Guidion, want die moet langskomen, en die zegt weer dat T-Mobile er voor moet zorgen dat er een afspraak komt. Het van het kastje naar de muur sturen is begonnen! Ik ben bang dat de verwarring zit bij T-Mobile. De aansluiting zit er, zorg ajb dat Guidion de opdracht krijgt.

Reputatie 7
Badge +14

Zoals Janson al schreef, er is naast het modem ook nog een patch nodig in de wijkcentrale naar actieve apparatuur aldaar. Die is na het opzeggen van jouw eerste aansluiting weer weggehaald. Bij het normale aanvraag process wordt deze patch door de netbeheerder aangesloten en paralell wordt het modem verstuurd waarna je met Guidion een afspraak kan inplannen.  

 

Reputatie 7
Badge +16

@JanS. Ik doelde meer op de verwarring die ontstaan is omtrent de wensdatum. Een wensdatum is niet per definitie een daadwerkelijke activatie-/installatiedatum, dat verschil wilde ik nuanceren omdat het daarmee duidelijk is dat we niet altijd de datum die je doorgaf bij de aanvraag kunnen hanteren als activatiedatum! Sorry als dit verkeerd overkwam, dat was niet mijn intentie!

T-Mobile zal het seintje aan Guidion doorgeven, dit gebeurt geautomatiseerd, zodra het pakket op “verzenden" staat en de patch geplaatst is in de POP. Tegenwoordig wordt overigens op GPON (de technologie waar jij op zit) de patch op dezelfde dag geplaatst als de huisinstallatie. Dit doet Guidion om te voorkomen dat er andere aansluitingen offline gaan op de access switch. 

 

@Jason De wensdatum, waar jij het over hebt, is dat de datum waarin ik hoopte dat die in zou gaan? Nogmaals, dit is de datum die ik netjes doorgegeven heb omdat dan mijn andere provider de stekker eruit haalt. Volgens de vriendelijke meneer, die de bestelling opnam, was dit geen enkel probleem als start datum voor T-Mobile. Vervelend dat T-Mobile mij dus een datum heeft gegeven die dus niet haalbaar is, ondanks dat er een aansluiting is die overigens heeft gewerkt. 

Reputatie 7

Hi @JanS.,

Dit had naar mijn inziens inderdaad beter gecommuniceerd kunnen worden toen jij de bestelling hebt ingelegd. Daarvoor kan ik ook niks anders doen dan mijn excuses aanbieden. Vooralsnog zijn de werkzaamheden die boven zijn benoemd nodig om de installatie bij jou thuis in orde te maken. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te regelen. Bedankt voor je geduld.

@Boris @Jason 

Geduld raakt behoorlijk op. Kunnen jullie al meer vertellen over de status van mijn bestelling. Het blijft angstvallig stil vanuit T-Mobileland.

 

@eric @Jason @Boris 

Goede middag heren, ik heb vandaag maar weer even gebeld met de klantenservice van thuis. Kreeg ik tot mijn verbazing weer te horen dat ze wachten op een seintje van de glasvezel meneer die de kabel van buitenshuis naar binnen moet installeren. Maar weer aangegeven dat de aansluiting er al inmiddels maanden zit. Waarom gaat er zoveel fout binnen T-Mobile. Op deze manier kan ik lang wachten op mijn bestelling. Ik heb nog even terug zitten lezen wat ik ontvangen heb op de 17de juni. Hier staat iets over De installatie
“We doen ons best om alles zo snel mogelijk te regelen. Onze installatiepartner Guidion neemt binnen drie werkdagen dagen contact met je op voor een installatie-afspraak. Uiterlijk een week voor deze installatie-afspraak krijg je alvast het Installatiepakket met de post” . Die 3 dagen zijn mijn inziens allang voorbij. Nogmaals, Waar blijft toch mijn pakket en monteur afspraak?

 

Reputatie 7

Hi @JanS.,

Dank voor je terugkoppeling! Dat dit langer duurt dan gebruikelijk, dat mag evident zijn. Ik begrijp dat er inmiddels navraag is gedaan bij onze Glasvezelexperts, die de oplevering overzien. Mijn collega Tish zal hierop navraag doen bij de aannemer en netwerkbeheerder om je van een update te voorzien wanneer zij deze binnen heeft. We houden contact per telefoon, zodat je meteen ingelicht bent. 

 

@Boris

Gisteren maar weer even gebeld, want “navraag doen en voorzien van een update” hoeft mijn inziens geen week te duren. 
Bleek toch dat er een dubbele aanvraag?! was. 
Helemaal snappen doe ik het allang niet meer. 
we zijn inmiddels wel ruim 6 weken verder en nog steeds geen Guidion aan de telefoon gehad, die zoals beschreven binnen 3 werkdagen contact zoekt. 
Dus, misschien en hopelijk voor de laatste keer

Waar blijft mijn pakket en installatie afspraak!