Beantwoord

Waar is mijn ISRA punt?

  • 12 January 2019
  • 20 reacties
  • 6616 Bekeken

Ik heb T-Mobile thuis ontvangen en heb blijkbaar 3 opties om mijn modem aan te sluiten:

1. Via een wandcontactdoos
2. Via een ISRA punt met ministekker
3. Via een ISRA punt met vaste kabelaansluiting

Ik heb overal gekeken, maar 1. is in mijn huis niet beschikbaar.
2. Zit ook niet in de meterkast
3. Lijkt er ook niet te zitten.

De meterkast heeft enkel (zie foto) een kastje (TRIS-210EEN) wat het zou kunnen zijn, maar een grijze kabel (waar in de handleiding om wordt gevraagd) vind ik niet.

Als ik Google op "ISRA punt", vind ik wel een kastje dat lijkt op de TRIS-210EEN, dus dat zou 3. kunnen zijn, maar geen grijze kabel.
Ik vind dan dit op Google:
https://goo.gl/images/rRqL6U

Wie kan mij helpen?



De aansluitingen zijn groen
icon

Beste antwoord door Piotr 15 January 2019, 13:51

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
dat is de kabel aansluiting.
je zou niet de eerste zijn waarbij de aansluiting is dicht gestuukt wellicht day je wat kan zien in de kruipruimte.

als je een aanvraag kan doen dan is er een isra geregistreerd in je woning en heeft er dus gezeten.
Kan dit het zijn? Gevonden in de kelder.


Op de kabel staat "U/UTP CAT5E 2PR AWG24 150/IEC ..." dus het is een internet kabel.
Is dit dan de grijze kabel waarbij ik de rode en blauwe draad moet aansluiten op de aansluitbox (bijgeleverd door T-Mobile).

Maar deze kabel heeft enkel de kleuren oranje, oranjewit, groen en groenwit (4 kabels).
Telefoonkabel? Ben ik op het goede spoor?
Reputatie 7
jazeker! het is wel geen isra zoals bedoeld maar dt is wel de telefoonkabel die je moet gebruiken.
de utp kabel is opzich wel goed, moet je even kijken welke 2 draadjes zijn verbonden. zet dan het kastje met ministekker aan de kabel.
Welk draadje waar? Het kastje (aansluitbox van T-Mobile) heeft rood en groen intern die moet worden aangesloten.

Of is dat een kwestie van uitproberen? Of kan ik dat meten?
Reputatie 7
welke waar zit maakt niet zoveel uit als je maar de zelfde kleuren van de utp kabel gebruikt als beneden in de kelder
De rode en groene kabel in deze aansluitbox lopen door naar de rood en groene aansluiting in de DSL kabel.

Heb alle mogelijke combinaties aangesloten met de groene, groenwitte, oranje en oranjewitte kabels getest. Geen WAN.



Reputatie 7
in dat doosje moet je rood en groen hebben.
kun je ook eens een foto maken van het doosje in de kelder ?
Dit doosje?

Reputatie 7
ja die kan je aan de boven kant zo open klikken met een platte schroevendraaier
Reputatie 4
De binnenkomende kabel ziet er overigens wel erg slecht uit!
Of kom het door de foto?
Die ziet er inderdaad slecht uit...

Kan T-Mobile hier iets in betekenen?
Reputatie 5
Hallo Kees.

De kans dat er problemen zijn met de IS/RA aansluiting is heel erg groot.

Mijn advies is dan ook om een monteur langs te sturen en te kijken of er iets vervangen kan worden
Nou T-Mobile, vertel me maar hoe we verder gaan. Lijkt me makkelijk dat jullie via dit forum contact met me opnemen, zodat ik niet per telefoon alles moet uitleggen.

Ik wacht wel even tot na het weekend.
Reputatie 7
de kabel aanzich is niet perse een probleem. dit is gewoon een oude type buitenkabel. echter het isra is niet orgineel en kan wel een probleem zijn.

ook de utp kabel die er uit komt. als deze met 2 aardeparen is verbonden klopt dit niet. officieel is het blauw, blauw wit voor telefoon. als het niet stuk is dan hoeft het niet aangepast te worden.
Dus morgen haal ik het kapje er af en probeer ik het daarmee. En anders kan er beter een monteur langs komen.

Dat is gratis bij een nieuw abonnement?
Reputatie 7
een monteur voor de basis installatie is gratis. echter denk ik dat een monteur voor het herstellen van het isra een beter idee is, deze is ook gratis. mochten er extra werkzaamheden gedaan moeten worden die wel geld kosten zal dat eerst worden overlegt.
Thanks! T-Mobile, contacteren jullie mij? (Hou eerst maar ff weekend)
Reputatie 5
Hallo kees.

We zijn echter geen T-mobile, maar mede klanten.
Bellen is vaak een betere optie voor dit soort zaken
Hoi,

Ik zie dat T-Mobile hier met regelmaat op eigen forum aanwezig is met "stuur me een PB met die en die info...". Dus dat zou me handiger lijken.

Ik wacht even af. Heeft geen haast 😁
Reputatie 7
Hey @KeesDeVriesch,

Ik kan er inderdaad voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt en daarom vraag ik je ook om een PB met jouw adresgegevens.😁 Ik zie het berichtje wel verschijnen.

Reageer