Beantwoord

Waar precies in Kralingen komt nu glasvezel?


T-mobile gaat glasvezel aanleggen in Rotterdam Kralingen. Maar er zijn 2 kaartjes in omloop van het glasvezelgebied en die geven verschillende begrenzingen aan de oostkant. Op het kaartje dat ik kreeg in een reclame e-mail van T-mobile is de Burgemeester Oudlaan de grens -- en aan het einde daarvan rechtdoor naar de Kralingseweg. Op een gedrukte reclamefolder staat de Kralingse Zoom als grens aangegeven. Ik wil graag weten wat nu precies de grens wordt. Als de Kralingse Zoom de grens is, dan zou ik ook glasvezel kunnen nemen. 
 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 July 2021, 11:01

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GlasvezelVos 

Hier vind je ook kaarten van IJsselmonde en Kralingen, daarnaast kun je je ook inschrijven om op de hoogte te blijven.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/rotterdam

Hmm. Die kaart heb ik gezien. Maar ook een andere van T-mobile waar de grens een stukje verder naar het oosten loopt. En ook wel logisch, want dat is nog steeds Kralingen. Ik ben dus nog niet overtuigd.
Ondertussen heb ik mijn vraag ook bij de gemeente Rotterdam neergelegd.

 

Reputatie 7
Badge +1

Nou ben ik niet zo op de hoogte met hoe groot of klein Kralingen is, maar is het niet wat men in de volksmond noemt geen deel-gemeente van Rotterdam?  In de serie “toen was geluk heel gewoon” had men het vaak over het Kralingse bos.

Meestal word bij dit soort projecten uitgegaan van de kadastrale grens, was althans in mijn regio zo bij de aanleg van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GlasvezelVos, we hebben de beide kaartjes naast elkaar neergelegd, maar zien hierin geen verschil. Voor de duidelijkheid heb ik ze hieronder geplakt:

en

 

Zou jij het kaartje waar een ander dekkingsgebied in weergegeven wordt alsjeblieft hier in het topic willen plaatsen, dan gaan we na waar die afwijking bij jou vandaan komt en kunnen we het corrigeren!

Heb zojuist van Gelder alsnog kunnen bereiken. Hun reactie is dat ze in opdracht van T-Mobile werken en dat ik de vraag waarom T-Mobile in mijn buurt geen glasvezel aanlegt aan T-Mobile moet stellen. Dus nogmaals: waarom wordt er geen glasvezel aangelegd in de buurtjes omgrensd door Burg. Oudlaan/Laan van Nooitgedacht, Kralingse weg, Kralingse Zoom en campus EUR? Ter verduidelijking heb ik deze zwart gearceerd aangegeven in twee kaarten die op de T-Mobile website staan

 

Dit is de tweede kaart

Nogmaals een poging om de tweede kaart te uploaden...

 

Reputatie 6

Hoi @GlasvezelVos, het e-mailadres is wel juist, wat krijg jij voor melding als jij probeert te e-mailen? Je kunt van Gelder Telecom eventueel ook telefonisch bereiken op nummer 038 4431429. Meer informatie over de aanleg in Kralingen vind je op onze website (klikbaar) .

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @GlasvezelVos, van harte welkom op de Community!

Ik kan me goed voorstellen dat het in omloop zijn van twee verschillende uitrolkaarten verwarrend kan zijn. Daarom heb ik zojuist bij onze huis-expert nagevraagd tot waar de grens reikt en - indien het tweede kaartje incorrect is - of deze vanaf heden niet langer gestuurd wordt naar bewoners van Kralingen.

Bedankt voor het ter attentie brengen en super dat je het tevens gecheckt hebt bij de gemeente. Laat de uitkomst daarvan zeker weten in dit topic.

Je hoort snel meer van me!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @GlasvezelVos, vrijdag is de expert weer aanwezig, daarom is er tot dat moment nog eventjes radiostilte. Zodra ik een antwoord heb, hoor je het meteen - bedankt voor je geduld!

Dankjewel. Met de gemeente Rotterdam ben ik nog niet zo veel verder. Mij wordt verteld dat ze het uitzoeken en als ze meer weten, dan hoor ik het. Ik ben benieuwd, had geen idee dat ik zo'n moeilijke vraag stelde. Ben ook wel een beetje verbaasd.

 

Geen idee hoe ik bij T-mobile iemand kan bereiken die het echt weet hoe het zit. Maar ik hoop nu dus dat de gemeente Rotterdam het me kan vertellen. De gemeente zal toch wel een plan hebben gekregen van T-mobile, en aanvragen voor vergunningen en zo. 
Als ik het van de gemeente hoor, dan laat ik dat weten.

Dit is gênant. Ik zie ook geen verschil. Het kaartje dat ik in de brievenbus had gekregen heb ik niet meer. Er was toen geen aanleiding het te bewaren. Pas later, toen ik (voor een ander adres in Kralingen dan het mijne) probeerde uit te zoeken of er ook een tijdplanning op het project zat zag ik de kaartjes hierboven, waar naar mijn overtuiging de oostelijke lijn verplaatst was van de A16 of van de Kralingse Zoom naar de Burgemeester Oudlaan. Daardoor viel mijn adres (3062 XN 44) er nu buiten. Het kan zijn dat ik het de eerste keer fout had. Maar dan heeft T-mobile niet het plan van L2Fiber een op een overgenomen. Want L2fiber heeft hier in de straat ook mailings bezorgd. (L2-fiber was oorspronkelijk de partij die glasvezel zou aanleggen in Kralingen, maar dat is niets geworden.) 

Ik heb nog geen bericht terug gehad van de gemeente Rotterdam hierover, behalve dan de boodschap dat het even tijd zou kosten om dit uit te zoeken. Het zou in mijn ogen wel raar zijn als dit kaartje hierboven klopt. Want dan zou de campus van de Erasmus Universiteit en de bedrijventerreinen  Brainpark I, II en III geen glasvezel krijgen. (Tenzij een andere partij het daar al heeft aangelegd, maar dan blijven 2 buurtjes ten noorden en ten zuiden van de 's Gravenweg van glasvezel verstoken, waaronder mijn buurtje: het Noordelijk Niertje.)

Ik hoop nog dat de gemeente met een antwoord komt waaruit blijkt dat het de bedoeling is dat mijn straat ook in het plan wordt meegenomen. Want ik wil van Ziggo af. De snelheid van Ziggo kachelt op piekuren heel erg naar beneden en bij iedere update van hun tv-box raak ik mogelijkheden kwijt. Maar de ADSL-aanbieders hebben hier te weinig snelheid voor mij. 


Het hoeft overigens niet per se T-mobile te zijn. Als KPN hier gaat graven, ook prima.
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GlasvezelVos 

Je kan voor de zekerheid ook mailen naar t-mobilerotterdam@vangelder.com.

Dankjewel voor de tip. Heb ik zojuist gedaan.

 

Maar helaas. Dat e-mailadres werkt niet.

T-mobile gaat glasvezel aanleggen in Rotterdam Kralingen. Maar er zijn 2 kaartjes in omloop van het glasvezelgebied en die geven verschillende begrenzingen aan de oostkant. Op het kaartje dat ik kreeg in een reclame e-mail van T-mobile is de Burgemeester Oudlaan de grens -- en aan het einde daarvan rechtdoor naar de Kralingseweg. Op een gedrukte reclamefolder staat de Kralingse Zoom als grens aangegeven. Ik wil graag weten wat nu precies de grens wordt. Als de Kralingse Zoom de grens is, dan zou ik ook glasvezel kunnen nemen. 
 

Ik heb nooit een kaart gezien waarin glasvezel tot aan de Kralingse Zoom zou worden aangelegd. In de glasvezellogica houdt Kralingen nog steeds op ter hoogte van de Burg. Oudlaan en haar verlengde tot de Kralingse weg. Dat betekent dat ca. 12 straten van Kralingen buiten het gebied vallen waar glasvezel wordt aangelegd, waaronder de straat waar ik woon (Tijs van Zeventerstraat in buurt Noordelijk Niertje). Voor de overname door T-Mobile van L2Fiber was wel het verhaal van L2Fiber dat wij als eerstvolgende buurt aan de beurt zouden zijn. Sterker nog, men is zelfs een paar jaar geleden bij mij thuis komen kijken waar het aansluitpunt moest komen. Maar T-Mobile schijnt ons weer helemaal te vergeten. Sterker nog, T-Mobile heeft onlangs op haar website staan dat zij ook in Alexander glasvezel aanleggen. Dat begint direct ten oosten van de A16. Dus mijn buurt zit precies tussen twee gebieden in waar glasvezel wordt aangelegd. Kan iemand mij uitleggen waarom de bewoners van het tussenliggende gebied (het gebied begrensd door Burg. Oudlaan/Laan van Nooitgedacht, Kralingse weg, Kralingse Zoom en campus EUR) blijkbaar geen glasvezelinternet mogen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GlasvezelVos, onze expert heeft het voor de 100 procent verificatie nog uitgezet bij de operationele afdeling, maar in principe is de website leidend. Zodra de bevestiging hiervan gekomen is, hoor je het meteen!

Het e-mailadres t-mobilerotterdam@vangelder.com is nog steeds of weer onbereikbaar. Ik kreeg mijn e-mail na een minuut als onbestelbaar terug met als reden “We're writing to let you know that the group you tried to contact (t-mobilerotterdam) may not exist, or you may not have permission to post messages to the group. ….”. Van Gelder is telefonisch ook onbereikbaar ‘vanwege de grote drukte’.

Reageer