Beantwoord

Waar sluit ik mijn DSL aan?


Reputatie 2

Onderstaande foto’s zijn van de meterkast, in het huis zijn verder geen aansluitingen. Lijkt erop dat de vorige bewoners kabel gebruikte. Waar in de meterkast en hoe moet ik mijn modem aansluiten?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 6 May 2021, 10:32

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 2

Monteur is van het weekend langs geweest en heeft een nieuw officieel ISRA punt aangemaakt,  en verder waren de kabels verkeerd geaard. Alles werkt weer gelukkig :) 

Hallo, wij hebben enkel een kasje voor de coax kabel. De telefoonlijn heeft de vorige bewoner vakkundig uit de muur getrokken.  Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Aart Swijnenburg 

Heb je niks van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

Indien je wel nog alleen een telefoonkabel ziet kan je daar dan eens een foto van maken?

Reputatie 6

Hoi @Aart Swijnenburg, ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die @Waqqas jou stelt. Ik hoop dat we er toch voor kunnen zorgen dat jij de apparatuur zelfstandig kunt aansluiten!

Nee helemaal niets. De coax is opnieuw aangelegd door ziggo en zit aan de muur van de slaapkamer. Ook nooit vaste telefoon gehad in de 20 jaar dat wij er wonen.

Reputatie 6

Dankjewel voor je snelle reactie @Aart Swijnenburg! Er zijn diverse scenario's mogelijk wanneer het ISRA punt niet vindbaar is. Zo kan het ISRA punt defect of niet vindbaar zijn. De netwerkbeheerder - eigenaar van het ISRA punt - dient dan langs te komen om te kijken of het ISRA punt hersteld of gevonden kan worden. Is het ISRA punt weggewerkt door de huiseigenaar zelf, dan is de kans aanwezig dat er een geheel nieuwe aansluiting gemaakt moet worden. 

De netwerkbeheerder kan pas aan het ISRA punt werken op het moment dat de verbinding actief is, anders kunnen ze niet testen of er een werkende verbinding in huis is. Wat we kunnen doen is het volgende: op de datum dat het internet actief wordt, neem jij contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat de netwerkbeheerder langskomt voor het zogenoemde ‘testen en labelen’. Deze monteur bepaalt welke situatie bij jou van toepassing is en wat het plan daarvoor is. Wanneer er sprake is van de laatste situatie - het punt is weggewerkt door de huiseigenaar zelf - kan het zijn dat het realiseren van een ISRA punt kosten met zich meebrengt. De monteur kan jou daarover informeren. Uiteraard kies jij er zelf voor of je deze kosten wel of niet wilt maken. Wil je dit wel, dan maakt de monteur het voor jou in orde en kun jij daarna genieten van onze diensten. Wil je dit niet, dan kunnen we het abonnement kosteloos voor je beëindigen.

Het is voor mij nu dus nog niet duidelijk welke situatie er precies bij jou speelt, maar de monteur kan jou hier uiteraard bij helpen zodra de verbinding actief is!

Reageer