Onderstaande foto’s zijn van de meterkast, in het huis zijn verder geen aansluitingen. Lijkt erop dat de vorige bewoners kabel gebruikte. Waar in de meterkast en hoe moet ik mijn modem aansluiten?
Beste antwoord door yalerta
Bekijk origineelOnderstaande foto’s zijn van de meterkast, in het huis zijn verder geen aansluitingen. Lijkt erop dat de vorige bewoners kabel gebruikte. Waar in de meterkast en hoe moet ik mijn modem aansluiten?
Beste antwoord door yalerta
Bekijk origineelMonteur is van het weekend langs geweest en heeft een nieuw officieel ISRA punt aangemaakt, en verder waren de kabels verkeerd geaard. Alles werkt weer gelukkig :)
zojuist in de kruipruimte geweest de blauwe mantel kabel komt uit in het wirwar boxje geen Isra punt te bekennen helaas
Bedankt voor alle hulp beide. Het is nu echt afwachten van de monteur dan denk ik!
Uiteraard heb ik het volste respect met uw keuze welke provider u kiest voor uw diensten, maar mijn vraag is dan als er een wekende kabel ligt zou ik persoonlijk toch eerste kijken wat Ziggo voor mij zou kunnen betekenen.
Ziggo is zondermeer niet goedkoop hun internet is zeker vergeleken met DSL beter met glasvezel vergeleken ja en nee, tv maakt naar mijn idee niet uit,, het aansluiten van Ziggo is een fluitje van een cent is met een klein half uurtje al zelf aan te sluiten.
Zodra de kabel goed is aangesloten heb je een prima internet verbinding met T-Mobile. En scheelt heel wat geld! Kijk maar eens even wat de monteur voor je kan doen.
Wat Yalerta zegt dan kan je het beste uitzoeken dus welke kabel de inkomende lijn is, vervolgens kun je hier een aansluitdoosje op aansluiten die in het installatiepakket is inbegrepen.
Alle andere onnodige kabels kan je dan losmaken.
Wandcontactdoos
Ik heb alle twee de lijnen gevolgd echter, komen deze in de kruipruimte uit. Verder heb ik beide kabels geprobeerd om aan te sluiten aan het aansluitdoosje dit mocht ook niks baten helaas.
Voor zover ik kan kijken zie ik dit onder de meterkast:
Zou het ISRA punt nog verder kunnen liggen onder de kruipruimte zoja dan moet ik morgen hier verder in gaan zoeken.
Op de laatste foto die kabel met een blauwe mantel en een rood wit blauwe streep gaat naar boven en zou op het ISRA punt aangesloten moeten zijn.
Zojuist contact opgenomen met de klantenservice, er wordt een monteur gestuurd die gaat zoeken of eventueel aanmaken van een ISRA punt, dus we zien vanaf daar wel verder. vriendelijk bedankt voor de snelle reacties :)
Oke dat is goed maar het lijkt alsof die blauwe mantel kabel er in een hoek uit de grond komt in de meterkast en daarop hoort je iSRA aangesloten te zijn.
Goed dat er een monteur komt kijken, maar durf je nog een uitdaging aan?
In het omcirkelde kabeltje zitten een rood/blauw die naar de line-ingang van dat pots doosje en die zijn dus in dat warboel doosje aangesloten op de binnenkomende lijn en dat kan op rood/blauw of oranje/wit zijn.
Het is op de foto niet goed te zien welke verbinding er gemaakt is.
De bedoeling is dat alleen de binnenkomende draadjes naar het nieuwe aansluitkastje gaan.
Hallo, wij hebben enkel een kasje voor de coax kabel. De telefoonlijn heeft de vorige bewoner vakkundig uit de muur getrokken. Wat nu te doen?
Hallo
Heb je niks van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?
Indien je wel nog alleen een telefoonkabel ziet kan je daar dan eens een foto van maken?
Hoi
Nee helemaal niets. De coax is opnieuw aangelegd door ziggo en zit aan de muur van de slaapkamer. Ook nooit vaste telefoon gehad in de 20 jaar dat wij er wonen.
Dankjewel voor je snelle reactie
De netwerkbeheerder kan pas aan het ISRA punt werken op het moment dat de verbinding actief is, anders kunnen ze niet testen of er een werkende verbinding in huis is. Wat we kunnen doen is het volgende: op de datum dat het internet actief wordt, neem jij contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat de netwerkbeheerder langskomt voor het zogenoemde ‘testen en labelen’. Deze monteur bepaalt welke situatie bij jou van toepassing is en wat het plan daarvoor is. Wanneer er sprake is van de laatste situatie - het punt is weggewerkt door de huiseigenaar zelf - kan het zijn dat het realiseren van een ISRA punt kosten met zich meebrengt. De monteur kan jou daarover informeren. Uiteraard kies jij er zelf voor of je deze kosten wel of niet wilt maken. Wil je dit wel, dan maakt de monteur het voor jou in orde en kun jij daarna genieten van onze diensten. Wil je dit niet, dan kunnen we het abonnement kosteloos voor je beëindigen.
Het is voor mij nu dus nog niet duidelijk welke situatie er precies bij jou speelt, maar de monteur kan jou hier uiteraard bij helpen zodra de verbinding actief is!
Hallo
Meestal zit de eerste van rechts in een hoekje in de meterkast of de 2de van rechts in de woonkamer.
Geen resultaat helaas!
Hallo
Dit zijn de enige punten in de meterkast die ik heb. In de woonkamer heb ik alleen deze aansluiting
Verder ben ik deze op een bovenkamer tegen gekomen.
Ik heb de router geprobeerd aan te sluiten met de meegeleverde stekker echter, kreeg ik nog steeds geen WAN verbinding
Jammer, maar zover als ik het vanaf het scherm kan beoordelen heb je inderdaad het te verwachten rood/blauw aderpaar in gebruik genomen.
Als aanvulling kan ik alleen nog opmerken dat die dunne grijze kabel waar dat aderpaar uitkomt niet echt een ISRA aansluiting is. Dus “ergens” bevind zich nog de “officiële” aansluiting. Die kan weggestuct zijn, vaak aan de voorzijde van een woning of daar in de buurt in een zijmuur.
Een andere mogelijkheid is dat de binnenkomende lijn zich in onderstaand aansluitpunt bevind en vandaar naar de meterkast is/was doorgelust
Dus ook het onderste dekseltje verwijderen en in dat onderste deel kijken is tijdens de speurtocht noodzakelijk.
Zomaar vraagje, al geprobeerd om dat kabeltje van de modem in dat pots boxje in te pluggen op de modem aansluiting? (eerst oude R/B zoals voorheen aansluiten )
dit is het onderste dekseltje:
Laatste ook geprobeerd met de modem op dat pots boxje maar helaas nog steeds niks. Volgende week komt er een monteur van KPN langs hopelijk kan hij het ons vertellen 😁
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.