Beantwoord

Waarom Glasvezel verkopen als het er niet is?

  • 19 August 2022
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Ik hoop dat iemand hier misschien in kan helpen om te bepalen wat de beste volgende stap is. Ik ben onlangs verhuisd naar Den Haag. Op mijn oude adres in Groningen hadden we, omdat ander fatsoenlijk internet niet mogelijk was, 4G voor Thuis. De website en sales gaven aan dat we op ons nieuwe adres Glasvezel konden krijgen. Dat leek mooi.

Ik heb ons 4G Thuis abonnement beëindigd (modem afgekocht) en ik kon zonder extra kosten naar glasvezel. Wel kreeg ik te horen dat de kabel nog bij het huis moest komen, maar dat zou de week voor de verhuizing gebeuren.

Na een maand niets gehoord te hebben met T-mobile gebeld. Ja er is wel glasvezel beschikbaar op het adres, maar de netwerkbeheerder moet daar een laatste stap voor doen, voordat Guidion het kan aansluiten. Helaas verschuift de dag daarvoor wel eens, maar het is nu volgende week (18 augustus). Bel anders met VWT om meer te weten over de precieze data.

Vandaag bel ik VWT, hier zegt een (bijzonder ongeïnteresseerde en wat lompe jonge man) CSR dat op mijn adres helemaal geen glasvezel beschikbaar gaat zijn “Omdat Den Haag de vergunningen heeft ingetrokken.” 

Dit leek me heel bijzonder, maar gelukkig heeft Den Haag een algemeen service nummer. Een kort telefoontje leert dat de Gemeente Den Haag helemaal geen vergunningen voor de aanleg van glasvezel heeft ingetrokken. Ook zou trouwens mijn wijk/adres (Segbroek-Bomenbuurt) al lang op het netwerk moeten zijn aangesloten.

Een nieuw gesprek met T-mobile “Ja, euh, zijn hier alternatieven, want dit maakt het leven erg onprettig in deze tijd van leven.” Geeft de uitkomst: “Oh, u heeft een NL9 adres, dat betekent dat er nog niets is. Het kan zo maar zijn dat het nog tot volgend jaar duurt voor u bent aangesloten.” Alternatief? “Heeft u aan 4G voor Thuis gedacht? Daar zit u dan wel voor een jaar aan vast.” 

Ik heb het net, een maand geleden, beëindigd en wil niet weer zo’n mast aan mijn huis en de gaten in de gevel als ik ergens een keer gewoon een nette aansluiting kan hebben.

Iemand een idee of een ervaring over wat handig is? Ik heb helemaal geen zin in een duur Ziggo abonnement via coax (ziggo zegt ook dat glasvezel mogelijk is, maar dat lijkt me dan dus ook onzin). 4G voor Thuis werkt, maar eigenlijk niet optimaal voor 2 mensen die vaak thuis moeten werken. 

Bovenal ben ik gewoon pissig dat me tijden is voorgehouden dat dit er is en mogelijk is, terwijl het duidelijk niet het geval is. Het zadelt me met een hoop onnodig geregel op, zie nu de extra kosten en onwelgevallige oplossing al opdoemen en ben nu het kastje-muur verhaal al zat. Let wel, al zo lang als het kon T-mobile mobiel klant, en nooit gezeik, maar dit is bijzonder vervelend.

icon

Beste antwoord door Boris 20 August 2022, 10:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je de postcode checker invult, geeft dat dan alleen glasvezel als mogelijkheid?

Ziggo noemt hun aansluiting ook glasvezel omdat ze tot vlakbij je huis alles over glasvezel sturen, maar de zwakste schakel is natuurlijk de coax je huis in. De upload is een fractie van de download. 

 

Als je de postcode checker invult, wat geeft dat dan voor mogelijkheden?

Glasvezel 1 Gbit beschikbaar

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maupertus 

In de wijk Segbroek ligt al een glasvezelnetwerk dat aangelegd is door VWT en die zouden dus de aansluiting moeten realiseren.

Glasvezel Den Haag

Je hebt wel al een abonnement op glasvezel?

Hallo @Maupertus 

In de wijk Segbroek ligt al een glasvezelnetwerk dat aangelegd is door VWT en die zouden dus de aansluiting moeten realiseren.

Glasvezel Den Haag

Je hebt wel al een abonnement op glasvezel?

Ja, zoals gezegd heb ik daarom ook contact met ze gehad. En ja ik heb het abonnement afgesloten.

Reputatie 7

Hoi @Maupertus,

Dank voor je bericht en het delen van je ervaring hier op de Community! Dit kan en mag niet de bedoeling zijn. Voor de opleveringen in Den Haag behoort niks meer in de weg staan om te genieten van het Glasvezelnetwerk. Ik ga hier werk van maken. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn naam te drukken. Ik kan daarbij in jouw account terecht en precies zien wat er vanaf onze kant is gedaan en aansturen op een update en oplossing. Ik zie je bericht dan ook graag tegemoet.