Beantwoord

Waarom krijg ik een nieuw contract bij verhuizing?

  • 27 December 2017
  • 13 reacties
  • 1266 Bekeken

waarom moet ik mijn bestaande abonnement opzeggen als ik ga verhuizen en een nieuw abonnement afsluiten
met het gevolg dat ik dan verplicht bent weer een jaar te blijven want mijn maandelijkse opzegging die ik bij mijn bestaande abonnement heb ben ik daar dan mee kwijt.

waarom is dat ?????????
waarom word dat niet verteld als je vragen hebt over een verhuizing???????
en waarom doet men net als of dat de normaalste zaak van de wereld is
en als je daar per telefoon vragen over stelt alleen krijg je daar geen fatsoenlijk antwoord op.

of heet dat klanten binding ??????
icon

Beste antwoord door ShadowLea 28 December 2017, 00:03

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Heb je het over een mobiel abonnement, of T-Mobile Thuis?

Een Mobiel abonnement staat op naam van de eigenaar. (Het adres is alleen maar een contactadres) Op https://www.t-mobile.nl/my/instellingen kun je onder Adres gewoon direct je adresgegevens wijzigen.

Een T-Mobile Thuis abonnement staat (net als dat van alle vaste providers) op postcode en huisnummer. Dit komt omdat het aanbod per landlijn wordt aangeboden, en daardoor gebonden is aan een fysieke locatie. (Via een schakelkast in de straat.)

Wanneer je gaat verhuizen kun je helaas die fysieke locatie niet meenemen, en zul je dus een nieuw contract moeten afsluiten voor het nieuwe adres. (En je wil natuurlijk niet betalen voor het abonnement van de toekomstige bewoners!)
Beetje vaag, daar hoeft een contract toch niet voor opgezegd te worden ook hier kun je simpel verstaan met een adres wijziging in je bestaande abonnement zoals dit in het verleden ook was. maar goed nu zit ik met nieuw contract zonder de maandelijkse opzegging die ik wel had bij mijn vorige abonnement en ben ik verplicht een jaar bij T-Mobile te blijven, na alles wat er in de verhuizings-periode is gebeurt ben ik wel helemaal klaar met T-Mobile.
Reputatie 7
Hoi Johnbaba,

Ik begrijp je vraag, want het is wel lekker natuurlijk om de vrijheid te hebben om maandelijks op te zeggen. ShadowLea heeft het al goed uitgelegd. Wel groot voordeel van een nieuw contract bij een verhuizing is dat je weer kunt profiteren van hoge kortingen op je Internet+TV(+Vast Bellen). 🙂 En natuurlijk kun je iedere maand je abonnement aanpassen, zo flexibel is T-Mobile Thuis. Bovendien staan we graag altijd voor je klaar als je problemen ervaart met je abonnement, we helpen je met alle liefde!
Nou laat die hoge korting er maar af, zo hoog is dat nou ook weer niet op jaarbasis is dat maar € 60,00 (het gaat mij niet om de korting.)
Trek daar de kosten van af die ik moet maken om de internet aansluiting bij de pc te krijgen en de herstelkosten die ik moet maken omdat de monteur zijn werk niet heeft afgemaakt, dan blijft er weinig van jullie korting over.
Wat die flexibiliteit betreft had ik ook toen het nog Vodafone was dus zo bijzonder is dat niet bij T-Mobile
En dat klaar staan laat er ook maar af want na gisteren middag heb ik niets meer gehoord van ene Jordy.
Een beter service en kwaliteit zou jullie sieren.
In de korte periode dat het T-Mobile thuis is heb ik meer problemen dan al die jaren dat het Vodafone was, hoe dat kan is mij volstrekt onduidelijk.
Ik kan nog wel even door gaan met ergernissen die ik heb.
Reputatie 7
Hoi Johnbaba,

Een verhuizing is altijd wat extra werk, dat staat los van het soort abonnement en/of provider. Die korting waar je nu nogmaals recht op hebt, is 6 x € 20,-. Dat is toch best een aardig bedrag! Dat is het bijkomend voordeel waar mijn collega van sprak. Niet terugbellen, dat vind ik ook geen goede service. Begrijp ik daaruit dat je nog vragen hebt? Dan wil ik je vragen om een privébericht (klik op mijn naam) naar mij te sturen, dan zal ik al je overige vragen beantwoorden. Stuur wel even je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN mee, dan weet ik waar het over gaat! 😉
6 x € 20,- korting humm waar haal je dat dan vandaan??? heb ik niet
ik heb zeggen en schrijven maar 12,50 korting tenminste dat is wat er nu weer word gezegd en dit gedurende 6 maanden
dus waar jij dat vandaan haalt Sander

allemaal verschillende verhalen over de hoogte van de korting
Hey Johnbaba

Sander refereerde naar de korting die je krijgt bij een Alles-in-1 pakket. 🙂 Wanneer je alleen Internet en TV afneemt klopt het dat je slechts € 10,00 korting krijgt per maand voor de eerste 6 maanden. Wanneer je telefoon toevoegt voor € 2,50 per maand wordt dit € 20,00 korting.
ik moet hier toch wel weer op reageren

[bericht gewijzigd door moderator, berichten in caps lock zijn niet toegestaan]

Jij zegt het ja €10,00 p.mnd. niets meer en niets minder. Maar de ellende die ik nu heb maakt die € 10,00 echt niet goed. Het is de reinste onzin. We geven de klant 6 maanden korting maar we hebben de klant er weer een jaar bij. Bah bah wat een schijnheilige vertoning. Lees mijn laatste topic dan maar het kan nog slechter bij.......
Reputatie 7
Hi John,

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent en het is ook zeker toegestaan dit te uiten omdat we je hier graag bij helpen, echter is het niet toegestaan berichten in caps lock te typen. Lees eerst goed de huisregels door voordat je een bericht plaatst. De korting is een cadeau van ons, omdat we blij zijn dat je bij ons wilt verlengen. Als we het hele jaar korting zouden geven, zou dat geen cadeau meer zijn, maar een vaste prijs. Dat is niet rendabel, omdat we het hele jaar een internetlijn voor jou reserveren. Wat betreft hetgeen waarover jij ons had gemaild: onze technische dienst heeft jouw situatie grondig onderzocht, vanuit T-Mobile is de verbinding van de internetlijn in orde. Ik reageer graag verder inhoudelijk op de situatie in je andere topic.

waarom moet ik mijn bestaande abonnement opzeggen als ik ga verhuizen en een nieuw abonnement afsluiten

met het gevolg dat ik dan verplicht bent weer een jaar te blijven want mijn maandelijkse opzegging die ik bij mijn bestaande abonnement heb ben ik daar dan mee kwijt.



waarom is dat ?????????

waarom word dat niet verteld als je vragen hebt over een verhuizing???????

en waarom doet men net als of dat de normaalste zaak van de wereld is

en als je daar per telefoon vragen over stelt alleen krijg je daar geen fatsoenlijk antwoord op.



of heet dat klanten binding ??????

Heb je het over een mobiel abonnement, of T-Mobile Thuis?



Een Mobiel abonnement staat op naam van de eigenaar. (Het adres is alleen maar een contactadres) Op https://www.t-mobile.nl/my/instellingen kun je onder Adres gewoon direct je adresgegevens wijzigen.



Een T-Mobile Thuis abonnement staat (net als dat van alle vaste providers) op postcode en huisnummer. Dit komt omdat het aanbod per landlijn wordt aangeboden, en daardoor gebonden is aan een fysieke locatie. (Via een schakelkast in de straat.)



Wanneer je gaat verhuizen kun je helaas die fysieke locatie niet meenemen, en zul je dus een nieuw contract moeten afsluiten voor het nieuwe adres. (En je wil natuurlijk niet betalen voor het abonnement van de toekomstige bewoners!)

Dat van die vaste providers is helemaal niet waar. Mijn schoonmoeder zit bij Ziggo en kon gewoon verhuizen zonder gedoe, terwijl ik bij T-Mobile ineens van 60 naar 90 euro ga zonder ook maar iets extra te krijgen. Puur om dat ik ga verhuizen.

Geldklopperij en ik ben er nog niet klaar mee. Dit krijgt bij mij nog een staart 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MisterMarco, logisch dat je hier navraag naar doet en sorry dat wij je geen beter aanbod kunnen doen! Het lastige is dat je verhuist van een gebied waar wij zelf het glasvezelnetwerk in handen hebben naar een gebied waar wij geen eigen glasvezelnetwerk hebben liggen en dit moeten huren van een andere partij. Hierdoor moeten wij een flink bedrag afdragen en kunnen wij jou niet dezelfde snelheid tegen hetzelfde extreem lage tarief bieden.

Het liefst hadden wij zelf de touwtjes in handen gehad en je hetzelfde tarief kunnen bieden. Daarom zijn wij ook erg hard bezig om in zoveel mogelijk gebieden ons eigen netwerk uit te rollen of onze eigen netwerkapparatuur in de wijkcentrales van anderen te plaatsen. 

Ik hoop dat wij ook snel jouw kant op komen zodat je weer als van ouds kan genieten. Voor nu wens ik je in ieder geval nog heel veel succes met verhuizen toe! 

Hoi @MisterMarco, logisch dat je hier navraag naar doet en sorry dat wij je geen beter aanbod kunnen doen! Het lastige is dat je verhuist van een gebied waar wij zelf het glasvezelnetwerk in handen hebben naar een gebied waar wij geen eigen glasvezelnetwerk hebben liggen en dit moeten huren van een andere partij. Hierdoor moeten wij een flink bedrag afdragen en kunnen wij jou niet dezelfde snelheid tegen hetzelfde extreem lage tarief bieden.

Het liefst hadden wij zelf de touwtjes in handen gehad en je hetzelfde tarief kunnen bieden. Daarom zijn wij ook erg hard bezig om in zoveel mogelijk gebieden ons eigen netwerk uit te rollen of onze eigen netwerkapparatuur in de wijkcentrales van anderen te plaatsen. 

Ik hoop dat wij ook snel jouw kant op komen zodat je weer als van ouds kan genieten. Voor nu wens ik je in ieder geval nog heel veel succes met verhuizen toe! 

Kijk hier heb ik nu eindelijk eens iets aan. Nu snap ik het in ieder geval al een stuk meer. Ik heb gewoon pech dat de kabel van iemand anders is. ;) 

Thanks. Al je telefonische collega's konden dit niet uitleggen...

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan hoor @MisterMarco! 😊 Nog een kleine tip: ik kan niet voorzien óf en hoe snel wij eigen glasvezelapparatuur in de wijkcentrale op je nieuwe adres gaan plaatsen, maar mocht dit gebeuren dan verschijnt er in je My T-Mobile Thuis account een optie om van een lager tarief gebruik te gaan maken. Deze optie verschijnt onder dit kopje: Wijzig je internetsnelheid.

Desondanks hoop ik dat je jezelf snel thuis voelt op je nieuwe adres! 😁

Reageer